Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Cheltuielile cu personalul ale Metrorex au crescut cu aproape 70% în ultimii 5 ani, deși numărul mediu de salariați a crescut doar cu 7%

metrorex -  Foto Inquam Photos / Octav Ganea

 Foto Inquam Photos / Octav Ganea

Cheltuielile de personal ale Metrorex, pe parcursul anului 2018, au ajuns la 448 milioane de lei, ceea ce reprezintă 52% din totalul cheltuielilor, față de 44% acum 5 ani. Jumătate din veniturile acestei firme se duc doar pentru cheltuielile cu salariile, în condițiile în care media la nivel național este de 14%, aproape de 4 ori mai mică.

Se pare că nimeni nu are o problemă cu aceste evoluții halucinante, deși compania înregistrează pierderi cumulate de aproape 20% în fiecare an din perioada analizată, acestea fiind acoperite de subvenții de la stat.


Pierderi în fiecare an din ultimul deceniu

Pierderile înregistrate în fiecare an din activitatea principală (rezultat din exploatare) reprezintă aproape 20% din cifra de afaceri a Metrorex S.A. Cifra de afaceri totală înregistrată de Metrorex S.A. în ultimii 5 ani se ridică la 3,5 miliarde de lei, în timp ce pierderile din exploatare în aceeași perioadă analizată sunt 758 milioane de lei. Există voci care spun că aceste pierderi sunt cauzate de prețul mic al biletelor. Nu se justifică!

Am comparat prețul biletelor / salariul mediu din capitală cu alte companii similare din regiune (Varșovia, Praga, Budapesta) și prețul biletelor pentru transportul călătorilor cu metroul este cel mai ridicat în București raportat la nivelul salariilor.

Problema este cauzată de salariile foarte mari, personalul supradimensionat și „alte cheltuieli din exploatare” care sunt lipsite de transparență și unde sunt incluși diverși furnizori preferențiali la costuri supradimensionate. 

Recent am aflat că Metrorex S.A. înregistrează restanțe de peste un an la furnizori care au prestat servicii de mentenanță… și că, în curând, riscăm reducerea programului trenurilor Metrorex în București!


O treime din veniturile totale ale companiei Metrorex sunt subvenționate de stat

Compania Metrorex S.A. a înregistrat venituri totale de aproximtiv 6,2 mld lei în ultimii 5 ani, din care aproape 2 mld. lei reprezintă subvenții plătite de stat pentru acoperirea pierderilor.

În fapt, Metrorex nu a înregistrat profit în ultimul deceniu… cine răspunde pentru faptul că taxele noastre se duc într-o gaură neagră, în loc să fie orientate către investiții?

Articol preluat de pe blogul autorului

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Simona Halep - Foto: Andrew Schwartz / SplashNews.com / Splash / Profimedia)

„Am crescut cu o mentalitate că eram mică, că nu o să ajung să fiu tenismenă, nu o să ajung să fiu sus în clasament, nu o să ajung să câștig turnee mari. Cum până nu demult, în 2017, mi se spunea « nu ai mental de campion de Grand Slam».” (Foto; Andrew Schwartz / SplashNews.com / Splash / Profimedia)

Citește mai mult

Oradea centru

„Trebuie să existe o abordare integrată pentru că altfel, cu sisteme, cu programe diferite, cu lucruri făcute nișat, nu ai cum să faci o integrare la nivel național. Toate sistemele folosite de autoritățile din România trebuie să fie compatibile, pentru că altfel nu poți să faci mai mult decât s-a făcut până acum”, crede Ilie Bolojan. (Foto: Silviu Filip/ Inquam Photos)

Citește mai mult