Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

Chix Friday: „Deschid site-ul, dau click pe televizor și… nu se poateeeeee, stoc indisponibil”

Televizor Black Friday

Foto: Guliver Getty Images

A sosit Black Friday. Toate aspirațiile noastre legate de achiziția unui nou televizor, a telefonului pe care l-am urmărit timp de 6 luni, a acelei mașini de spălat pe care soția și-o dorește atât de mult sau a frigiderului cu multe opțiuni, vor fi satisfăcute astăzi.

Am făcut tot ce trebuie pentru asta, am urmărit toate articolele despre modul în care trebuie să acționăm pentru a nu rata mult doritele oferte. În rubrica „favorite” a browser-ului se află toate acele produse pe care le-am urmărit intens și pentru care am alocat un buget. Ne așteptăm ca prețul să fie unul bun, un preț de care nu putem beneficia în niciuna dintre celelalte zile anului, căci este, nu-i așa, Black Friday!

Ne-am trezit cu noaptea în cap, suntem cu degetul pe mouse, am intrat în joc, adrenalina este la cote înalte, suntem convinși că da, prețul acelui produs pe care l-am urmărit atâta vreme va fi mic, va fi un preț excelent.

Verificăm conexiunea, laptop-ul trebuie să fie pornit și browser-ul să nu se blocheze, nu putem permite asta! Totul trebuie să funcționeze optim, fluent. Suntem în joc. Let’s play! I’m the man!

Este ora 06:59, numărăm secundele... 55, 56, 57, 58, 59. Este ora 07:00. STAAAART, Black Friday a început. Inima începe să ne bată, trebuie să acționăm rapid, deschidem pagina magazinului online ce a promovat asiduu campania, ochim ca un lunetist produsul pe care îl urmărim, dăm click pe el și.... nu se poateee, stoc indisponibil. Dar nu este nicio problemă, am ratat televizorul mult visat, dar mai avem mașina de spălat și telefonul apărut anul acesta.

Suntem în continuare în joc. Căutăm rapid telefonul, adaugă în coș, dezaaastru, stoc indisponibil.

Nu ne înfrânge nimeni, nimeni am zis. Mașina de spălat este acolo. Click pe ea, însă vedem prețul, este ceva în neregulă. Apare tăiat prețul mare, la care ar fi fost vândută mașina de spălat în mod normal, cu roșu este scrisă reducerea, 35%, vă dați seama ce afacere bună facem? Dar ne aducem aminte de prețul pe care l-am fi plătit ieri sau săptămâna trecută. Era mai mic decât cel de astăzi.

Suntem tulburați. Nu am cumpărat nici televizorul mult visat, nici telefonul pe care ni-l doream și nici mașina de spălat. Hmm, acum trebuie să-i explicăm soției de ce a trebuit să amânăm achiziția mașinii de spălat.

Mda, în timp ce ne uităm dezamăgiți pe restul produselor comercializate, ne fac cu ochiul produsele de papetărie, stick-urile de memorie, cărțile de copii, cd-urile cu muzică clasică, roboții de bucătărie și mașinile de cusut.

Cele mai consistente reduceri sunt cele pentru stick-urile USB. Să ne cumpărăm? Parcă ar merge să luăm vreo 3, dar transportul și apoi așteptarea parcă nu merită atâta efort. Noi ne doream un televizor sau telefon ori o mașină de spălat. Chiar este atât de crud zeul shopping-ului încât să așteptăm un an pentru a ne cumpăra stick-uri de memorie sau cărți de colorat? Nu, nu cumpărăm nimic.

În România, Black Friday este de fapt un Flop (în traducere, chix) Friday.

Totul ține de educația financiară, care ne lipsește multora dintre noi. Așteptăm un an și ne punem speranțele într-un eveniment, care nu are niciun fel de legătură cu conceptul american al Black Friday.

Promoții false, produse la un preț redus, însă atât de puține în stoc, încât se epuizează la 30 de secunde de la startul evenimentului.

Vi s-a întâmplat vreodată să urmăriți prețul unui produs iar de Black Friday să fie mai mare decât de obicei? Da, este real ce se întâmplă. Ați așteptat degeaba. Magazinele au afișat ditamai reducerea, dar voi, dacă doriți a achiziționa acel produs, veți plăti un preț mai mare decât de obicei.

Mulți dintre comercianți se folosesc de acest eveniment pentru a-și cosmetiza site-ului, afișând reduceri inexistente, pentru a vă face să achiziționați de fapt reduceri fictive.

Consumatorii se lasă păcăliți, unii dintre ei chiar doresc să cumpere în această zi produsele dorite, crezând că acelea vor dispărea definitiv din stoc și nu le vor mai putea achiziționa vreodată.

Greșit!

Cea mai bună soluție este să achiziționați ceea ce vă trebuie atunci când apare nevoia achiziției unui bun. Urmăriți prețul în mai multe magazine, există site-uri specializate care vă indică cel mai mic preț de pe piață, apoi efectuați achiziția. Nu așteptați ziua în care este organizat Black Friday pentru a cumpăra ceea ce aveți nevoie.

O astfel de atitudine ține de educația financiară a fiecăruia. În România nu ne planificăm corect achizițiile, de cele mai multe ori acestea sunt emoționale, iar din această cauză plătim mai mult pe un produs decât am putea plăti dacă amânăm achiziția sau dacă cumpărăm atunci când avem de fapt nevoie de acel produs.

Legat de Black Friday.. am zis pas și anul ăsta. Ne vedem la anul? Nu cred.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Crabu check icon
    Stați că vine nebunia de crăciun. Cam același lucru!
    • Like 0
  • in urma cu vre-o 6 saptamini,tinarul meu frigider cu 2 usi BOSCH pe numele lui a inceput sa faca figuri,nu conta ca nu facuse 5 ani si ca dadusem pe el o caciula de bani,dupa prospectarea pietei de service solutia mai eftina era altul,altul da care?gasesc pe un sait renumit un frigider cu 2 usi Liebherr la 1850lei,decid sa astept blak friday,sint matinal butonez si surpriza al meu frigider costa vre-o 2200lei redus la aprox 1930.....teapa
    • Like 1
  • Cam tot ce e prin vest la noi devine o țeapă, sau prins ăștia că suntem proști și merg pe premiza că e păcat să nu profite.
    • Like 1
    • @ Adrian Ionescu
      Pentru ca la noi nu se respecta legislația. Există în legislație conceptul de reclama înșelătoare dar nu se aplica. Ar trebui ca măcar câțiva comercianți din ăștia sa fie amendați dar așa serios cu 10-15 % din cifra de afaceri și atunci veți vedea reduceri pe bune sau măcar dacă nu fac reduceri atunci eventual știm cât sunt preturile pe bune, nu țepe și înșelătorii românești.
      • Like 3
    • @ Adrian Ionescu
      Xxx
      • Like 0
    • @ Rusu Liviu
      Crabu check icon
      Bine ar fi!
      • Like 0
  • Black Friday este ca fenomenul Roswell: mult circ si reclama!
    • Like 1
  • raimond check icon
    Eu am zis pas anul asta, anul trecut, si de cand ma stiu...
    O singura data am cumparat ceva de Black Friday, dar s-a nimerit sa am nevoie de produsul ala atunci. Nici nu mai stiu daca avea reducere sau nu, chiar nu ma interesa. In schimb mi-am luat-o cu curierul, m-a intarziat de imi venea sa ma sui pe pereti. Telefoane, nervi, ne pare rau, suntem suprasolicitati...
    • Like 3
  • "Cea mai bună soluție este să achiziționați ceea ce vă trebuie atunci când apare nevoia achiziției unui bun."

    Adevarat! Si tot o solutie foarte buna e sa ignoram evenimente gen Black Friday si altele care transforma activitatea de a cumpara intr-un fel de goana dupa aur.

    Cea mai importanta resursa din viata noastra nu-s banii, nici cumparaturile ci ... timpul.

    Traiesc in SUA de mai bine de 20 de ani si nu cred ca am facut cumparaturi in ziua de Black Friday sau alta echivalenta mai mult de 2-3 ori si atunci doar daca era fara stres, fara nervi si fara stat la coada ore intregi.
    • Like 5


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon elevi-

Educatori, învățători, profesori, cu toții sunt obosiți și fără chef. Dacă nu se urlă pe un etaj dintr-o școala, sigur se vorbește printre dinți. Dacă nu merg manipulările fine, sigur merg metode care sfredelesc sufletele celor mici cu replici grele. (Foto: Guliver/Getty Images)

Citește mai mult

Microsoft Envision Forum

Peste 800 de reprezentanți ai mediului de afaceri au luat parte, la București, la cea de-a VII-a ediție a Microsoft Envision Forum. În timpul conferinței, Gerd Leonhard - cunoscut futurist și autor, Raymond Campbell - fondator și CEO al Phulukisa Health Solutions și Cedric Dumont – aventurier și antreprenor au discutat despre transformarea digitală.

Citește mai mult