Show-ul de vineri noapte e ca o finală de Champions League pentru mine- spunea Armin Van Buuren la conferința de dinaintea spectacolulului atât de așteptat de fanii veniți să-l vadă. Poate la fel de dorit mai e Robbie Williams, numele surpriză al festivalului de la Cluj Napoca.
E prima dată când vremea nu e de partea organizatorilor. A fost furtună cu averse joi seara, iar din a doua, s-a instalat o ploaie rece ca de început de Octombrie. Pare-se că fenomenele extreme, cu 18 grade la început de august în Cluj, nu-i opresc pe oameni să vină la festival. În prima seară, în ciuda vântului, tunetelor și fulgerelor, au fost peste 90 de mii de persoane în perimetrul evenimentului.
Ce se vede cu ochiul liber, dacă-ți faci un obicei din a veni la Untold an de an, e că festivalul crește: devine tot mai complex- de la set-up-ul din parc și până la zonele în care brandurile partenere comunică cu participanții, de la zona de food (cu mâncare extrem de variată, gătită pe loc) și până la scenele pe care se cântă muzică de toate tipurile.
Untold nu mai e de câteva ediții despre un singur artist, că e DJ sau hip-hoper- sau nici măcar despre un singur gen muzical, ci despre atmosferă. Prezențe care mai de care mai exotice, care alegorice, domnișoare pe picioroange întruchipând copaci mergători, aici e un spațiu în care toți se iau la întrecere de idei creative- de la costume, la scene, la campanii de activare.
Evident că line-up-ul are driverii săi, însă Untold tinde să devină universul acela în care este loc pentru toți și în care părinții își iau copiii să le arate cum e să intri direct în poveste și să te întâlnești cu personajele pe alei.
În a doua seară de festival, Armin Van Buuren a reușit din nou să închidă stadionul înainte de a urca pe scenă. La miezul nopții, Cluj Arena semăna cu un stup care vibra pentru că toate albinile dădeau din aripi.
Show-ul lui Armin a fost unul special gândit pentru Untold. Intrarea a fost spectaculoasă nu din perspectiva efectelor, ci pentru că a reușit să-i surprindă pe toți. Dj-ul olandez a avut de-a stânga și de-a dreapta orchestră, alături de care a intonat câteva acorduri din imnul național (aveți fragmentul spre finalul articolului)
Cei care i-au urmărit cariera știu că nu e prima dată când Armin Van Buuren îmbină în spectacolele sale ritmurile noi cu muzica clasică. La încoronarea regelui Willem- Alexander rege al Olandei, el a cântat în portul Newhaven cu Royal Concertgebouw Orchestra. Cârcotașii de serviciu care văd în olandez doar un DJ cu laptop și stick de memorie nu știu, probabil, că artistul cântă la câteva instrumente și că tatăl său produce o emisiune dedicată muzicii clasice la o rețea națională de radio.
Set-ul lui Armin van Buuren în 2019 a fost- așa cum anunța și el- special conceput pentru a cincea ediție Untold. Pe scenă au urcat să cânte live Trevor Guthrie (This is what it feels like) dar și românca Alexandra Bădoi, care a lansat, în urmă cu doar câteva săptămâni, piesa Cosmos alături de Van Buuren.
Surpriza cea mai plăcută a venit în back-stage, unde am găsit-o pe una dintre artistele mele preferate, Emma Hewitt. Cântă excelent live, are o voce foarte bună și un background muzical solid. E cântăreață și compozitoare de origine australiană, care a stat săptămâni la rând prima în topuri cu Waiting sau Disarm Yourself (featuring Dash Berlin). Incredibil câtă putere stă într-o statură aparent plăpândă, calitățile le-am mai auzit doar în parte, la cântăreața irlandeză Enya.
Emma Hewitt este, probabil, cea mai bună voce trance feminină din istoria genului. Celor care vă îndoiți, vă recomand să ascultați piesa aceasta unplugged. La pian e Gareth Emery (a fost anul trecut la Untold, merită adus pe main stage la una dintre edițiile viitoare).
Armin Van Buuren nu s-a speriat de ploaie- a anticipat și la conferința de presă- durata set-ului său va depinde de spectatori și de energia lor.
Anul acesta, DJ-ul a plecat de pe scenă aproape de 7 și jumătate dimineața. De remarcat e că pentru prima dată, scena a fost special amenajată pentru show. În spatele artistului s-a aflat un A de proporții gigantice, care când era luminat oferea o senzație 3D spectaculoasă. Nu sunt fanul primelor rânduri din fața artiștilor, dar după ce am ajuns acolo, i-am invidiat pe cei care au văzut de aproape lucrurile.
Ca în fiecare an, organizarea Untold e impecabilă. O uzină cu furnici care se mișcă de colo colo, fiecare pe culoarul său. Locuri special amenajate pentru artiștii care coboară și urcă pe scenă, spații pentru media extrem de bine dotate, zone exclusive. Se intră și se iese numai cu brățări pe coduri de culori, se respectă proceduri, iar dacă nu ai legitimație de organizator, sunt zone total inaccesibile.
Când le vezi atât de bine și clar așezate, îți dai seama că Untold e un model nu numai pentru piața de evenimente și că principiile de aici ar putea fi aplicate în orice industrie, sau, de ce nu, inclusiv în instituții de stat care au nevoie de reguli, ierarhii și proceduri.
Organizatorii anunță că în a doua zi au venit peste 95.000 de oameni la Untold.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Stăteam și mă gândeam, cand a fost ultima data cand am citit ceva despre Emma Hewitt pe vreun site din Romania. Cred că niciodată nu a fost menționată nicaieri. Multe din vocile folosite in vocal trance sunt mai bune decât ce auzim noi zilnic pe radio. Unele sunt într-adevăr lucrate, însă altele sunt fantastice. Emma este într-adevăr extrem de talentata. Precum și Susana sau Christina Novelli. Ascultand de-a lungul timpului A state of trance m-am întrebat de ce radiourile de la noi nu promovează vocal trance-ul. Suntem bombardați cu melodii ritmate cu versuri făcute doar ca sa rimeze. Ce pierdere...
După concertul lui Armin au ramas, din ce am citit, niște întrebări care pe unii îi macină și care recunosc că m-au preocupat și pe mine. De ce nu a rămas pe scena până la 8, având în vedere că a spus că mixează 8 ore? De ce nu a coborât la fani sa își ia rămas bun, așa cum a procedat anii trecuți? De ce nu a spus la final "ne vedem la anul" și s-a mulțumim doar cu "ne vedem curand"? Gabi, dacă ai vreun răspuns sau o explicație, poate ne de spui și noua. Tu ai simțit pulsul de acolo. De asemenea mă întrebat cum s-a auzit live vocea Alexandrei pe Cosmos. Mi s-a părut că nu a reușit momentul ei. La un moment dat am auzit doua voci care nu se sincronizau.
Mulțumesc încă o dată pentru articol!
Iar pentru show-ul lui Armin, cum s-a terminat, intradevar sunt multe intrebari fara raspuns, insa ploaia a jucat un factor esential, a inceput undeva in jurul orei 04 am si nu s-a mai oprit, din ce am inteles , mai trebuia sa fie minim o ora de set vinyl, cu pupitrul urcat pe podiumul ce se ridica, insa ploaia a spus nu. Se putea face ora in plus de pe scena? da , insa ca si participant care am stat pana "s-a tras cortina" pot sa spun ca dimineata eram ud pana la piele, si asta cu pelerina pe mine, si nu stiu daca mai rezistam inca o ora minim :). Daca nu ploua pot sa iti garantez ca se intindea undeva pana la 10 am. Insa nu a fost sa fie, maybe next year?
Dar eu sunt multumit, am avut norocul sa vad si sa traiesc 3 seturi, poate, nu poate , sigur cele mai bune 3 seturi de mainstage ale lui Armin, printre care unul poti sa zici ca a fost mini Armin Only.
Ca si o mica paranteza ploaia a creat multe probleme anul acesta pe partea tehnica, lumini, ecrane moarte, la Fedde le Grand , a picat sunetul de trei ori daca imi aduc bine aminte,