Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

Clotilde Armand: „Trebuie să facem ceva cu Gara de Nord. Vrem o esplanadă, vrem o gară modernă”. Cătălin Drulă: „Întreaga zonă are mult potenţial”

Clotilde Armand si Catalin Drula

Foto captura Youtube

Primarul Sectorului 1 Clotilde Armand şi ministrul Transporturilor Cătălin Drulă au discutat într-un vlog postat pe YouTube despre un plan de revitalizare a Gării de Nord, demers pe care îl vor înainta către Primăria Capitalei. 

„Sunt sigură că toți cetățenii își doresc ca zona Gării de Nord să iasă din nepăsarea autorităților”, a punctat edilul de la Sectorul 1.

„Trebuie să facem ceva cu Gara de Nord. Vrem o esplanadă, vrem o gară modernă. Este o viziune. Gara este sufletul oraşului”, a declarat Clotilde Armand, scrie News.ro. 

Ministrul Transporturilor a spus că a vorbit și cu primarul Capitalei despre acest subiect și că, în acest caz, este vorba de o problemă care ţine de urbanism şi de arhitectură.

„Din păcate nici tu nu ai găsit în sertarul primăriei nici eu nu am găsit la Ministerul Transporturilor un plan, o viziune. Aici cred că este - am discutat și cu primarul general - o chestiune de urbanism și de arhitectură. Nu e o chestiune funcțională. CFR-ul, aşa cum a  gândit întotdeauna dezvoltarea infrastructurilor feroviare, este foarte tehnic. Ştie despre şină, despre peron, despre semnalistică. Dar aici este o chestiune care ţine de ţesutul oraşului”, a afirmat Cătălin Drulă, care a adăugat că toate lucrările de mare amploare trebuie gândite integrat, iar acest lucru se face într-un grup de lucru.

Clotilde Armand a adăugat că Parcul Gării de Nord, separat în prezent de o zonă rutieră, ar trebui adus în fața gării.

„O gară are nevoie de o esplanadă, de un spaţiu mare, unde ne întâlnim, unde ne vedem. Acum avem acest spaţiu, într-un fel, parcul Gării de Nord, dar care nu este unul viu, este separat de gară de şase benzi de circulaţie. Trebuie să readucem acest spaţiu deschis în faţa gării, să mutăm zona rutieră mai departe de gară. Și deja vom avea un spaţiu în care oamenii vor putea respira, în care oamenii să vină, să fie un spaţiu social”, a explicat edilul de la Sectorul 1.

Cătălin Drulă a arătat că în acest proiect trebuie implicată şi Primăria Capitalei, fiind vorba de bulevarde, parcul din faţa gării şi Muzeul CFR. „Întreaga zonă are mult potenţial, trebuie o viziune, poate facem un concurs internaţional”, a spus ministrul Transporturilor.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • " Imaginaţia noastră este singura limită a ceea ce putem spera sa realizăm în viitor. -Charles F. Kettering "
    "Potrivit unor cercetători, viitorul va fi la fel ca trecutul, cu singura diferență că va costa mai mult. John Thomas Sladek"
    "Distincţia dintre trecut, prezent şi viitor este doar o iluzie, oricât ar fi de persistentă! -Albert Einstein"
    "Orientaţi-vă spre viitor, ne spun cei care ne fură prezentul. -Stanislaw Jerzy Lec"
    "Viitorul nu a fost nicicând altceva decât paradisul promisiunilor. Vasile Ghica"
    • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult