Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Companiile care vor să-și reducă amprenta de carbon pot adera la Angajamentul pentru Mediu, o inițiativă lansată de eMAG, Fundația Conservation Carpathia și GreenTech

padure.

Foto: James French / ImageSource / Profimedia

Companiile din România care vor să își reducă amprenta de carbon și să ajungă mai repede la net zero, fără să sufere pierderi, pot adera la Angajamentul pentru Mediu, o inițiativă lansată de eMAG, alături de Fundația Conservation Carpathia și GreenTech. 

Demersul are scopul de a încuraja și susține companiile din România în asumarea unor obiective măsurabile și în adoptarea de măsuri concrete pentru protejarea mediului înconjurător și pentru prevenirea schimbărilor climatice, se arată într-un comunicat eMAG.

„Nicio organizație nu poate reuși să susțină schimbarea de care avem nevoie cu toții de una singură, de aceea ne dorim să lucrăm alături de companii din toate sectoarele economice pentru a contribui la un viitor sustenabil. Angajamentul pentru Mediu este primul demers ce reunește mediul de afaceri din România în asumarea unui viitor sustenabil, în acord cu direcția europeană, și reprezintă o oportunitate pentru toate companiile responsabile din România, care vor putea acționa concret pentru reducerea amprentei de carbon. Companiile care se alătură demersului vor beneficia de cunoștințele necesare acestei transformări treptate, care nu generează costuri suplimentare. Această transformare este precum a fost digitalizarea acum 10-15 ani: cu cât începi mai devreme, cu atât vei avea un avantaj mai mare”, a declarat Iulian Stanciu, președinte executiv eMAG.

Până în 2030, în statele membre UE, emisiile nete de gaze cu efect de seră trebuie reduse cu cel puțin 55%, comparativ cu 1990, iar până în 205o trebuie realizată neutralitatea climatică. Angajamentul pentru Mediu ajută companiile să se transforme mai devreme, să fie mai rezistente, fără să sufere pierderi, adaugă sursa citată.

Angajamentul poate fi accesat de către companiile care își asumă să parcurgă cinci pași: să își calculeze amprenta de carbon, să reducă amprenta de carbon, să compenseze voluntar emisiile care nu au putut fi evitate dacă își doresc să ajungă mai repede la net zero, să publice un raport nefinanciar și să adere la o inițiativă globală.

Semnatarii pot beneficia de know-how și instrumente disponibile prin intermediul platformei Angajamentului pentru Mediu www.angajamentpentrumediu.ro, care le pot ajuta să își calculeze amprenta de carbon și să își definească un plan de măsuri concrete pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon. 

La Angajament poate adera orice companie, indiferent de domeniul de activitate și indiferent dacă pleacă de la un nivel mare de emisii.

Prin accesul la conținutul de pe platformă, transformarea nu ar trebui sa fie una costisitoare, ci chiar se pot face optimizări de costuri, cum sunt de pildă cele rezultate în urma utilizării energiei verzi, se arată în comunicatul eMAG.

Companiile pot folosi participarea la Angajament în poziționarea în fața clienților lor, având în vedere că sustenabilitatea este un criteriu din ce în ce mai important în alegerea bunurilor, serviciilor sau a partenerilor de business.

În misiunea sa de a contribui la conservarea și restaurarea ecosistemelor naturale din Munții Carpați, în beneficiul biodiversității și a comunităților locale, Fundația Conservation Carpathia se alătură acestui demers cu convingerea că, pentru a avea rezultate durabile, este nevoie de implicare din partea cât mai multor organizații non-profit și a comunității de business.

„Fiecare pas pe care-l facem, atât la nivel individual, cât și ca organizații, lasă o amprentă asupra mediului, care este tot mai vizibilă în schimbările climatice pe care le trăim. Dincolo de conștientizarea acestei probleme, credem că este nevoie de pași concreți pe care să-i facem pentru a încetini acest ritm și a schimba felul în care facem lucrurile. Angajamentul pentru Mediu este parte din soluțiile la care au acces companiile pentru a adresa problemele climatice. Companiile care vor să urmeze acest drum, au ocazia să învețe de la alții sau să îi ajute pe alții să avanseze în direcția reducerii amprentei de carbon a afacerii lor. Ceea ce facem noi la Carpathia pentru natură este susținut și de companii responsabile prin proiecte de CSR, dar în cazul companiilor, impactul major vine din acțiuni ce țin de operațiunile lor directe, tocmai prin asumarea reducerii amprentei lor de carbon,” a declarat Barbara Promberger, Director Executiv Fundația Conservation Carpathia.

La rândul său, GreenTech, în calitate de partener pentru compensarea emisiilor ce nu pot fi evitate, se alătură demersului având convingerea că acesta va juca un rol important în stimularea companiilor din România să adopte măsuri concrete de reducerea emisiilor, în beneficiul tuturor.

“Obiectivul ambițios al Green Deal, de reducere globală a emisiilor de carbon pe continentul european, nu poate fi atins fără implicarea actorilor principali din piață într-un demers ferm. Credem cu tărie că această platformă este necesară și va juca un rol important în stimularea companiilor din România să adopte măsuri concrete de reducere a emisiilor, cu numeroase beneficii pentru mediu. De aceea, ne-am alăturat cu entuziasm proiectului, în calitate de partener fondator, punând la dispoziția celor care vin alături de noi, expertiza de peste 20 de ani în reciclare și soluții circulare de revalorificare materială, precum și aceea de unic reciclator european ce a primit validarea Gold Standard pentru emiterea de certificate de carbon pentru piața voluntară a emisiilor,” a declarat Alina Elena Genes, GreenGroup Divizie Reciclare PET - Europa Centrală și de Est.

Angajamentul pentru Mediu a fost semnat până acum de companiile: Ascendis, AS Metal, Banca Transilvania, BIT Software, Carbon Expert, Chimica SA, Concelex, Conviv Media, Fundația pentru Sănătate Orhideea SPA, Filip&Co, ING Bank, Pehart, Restart Energy, Smart Living Cycle, SmartPoint și Zentiva.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon  BT Business Talks - Corina Cojocaru, CEO BT Pensii

Într-un nou episod din BT Business Talks, podcastul economic și financiar al Băncii Transilvania, am stat de vorbă cu Corina Cojocaru, CEO BT Pensii, despre sustenabilitatea sistemului public, importanța pilonului III și deciziile care ne pot defini calitatea vieții… peste zeci de ani.

Citește mai mult