Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

Companiile care vor să-și reducă amprenta de carbon pot adera la Angajamentul pentru Mediu, o inițiativă lansată de eMAG, Fundația Conservation Carpathia și GreenTech

padure.

Foto: James French / ImageSource / Profimedia

Companiile din România care vor să își reducă amprenta de carbon și să ajungă mai repede la net zero, fără să sufere pierderi, pot adera la Angajamentul pentru Mediu, o inițiativă lansată de eMAG, alături de Fundația Conservation Carpathia și GreenTech. 

Demersul are scopul de a încuraja și susține companiile din România în asumarea unor obiective măsurabile și în adoptarea de măsuri concrete pentru protejarea mediului înconjurător și pentru prevenirea schimbărilor climatice, se arată într-un comunicat eMAG.

„Nicio organizație nu poate reuși să susțină schimbarea de care avem nevoie cu toții de una singură, de aceea ne dorim să lucrăm alături de companii din toate sectoarele economice pentru a contribui la un viitor sustenabil. Angajamentul pentru Mediu este primul demers ce reunește mediul de afaceri din România în asumarea unui viitor sustenabil, în acord cu direcția europeană, și reprezintă o oportunitate pentru toate companiile responsabile din România, care vor putea acționa concret pentru reducerea amprentei de carbon. Companiile care se alătură demersului vor beneficia de cunoștințele necesare acestei transformări treptate, care nu generează costuri suplimentare. Această transformare este precum a fost digitalizarea acum 10-15 ani: cu cât începi mai devreme, cu atât vei avea un avantaj mai mare”, a declarat Iulian Stanciu, președinte executiv eMAG.

Până în 2030, în statele membre UE, emisiile nete de gaze cu efect de seră trebuie reduse cu cel puțin 55%, comparativ cu 1990, iar până în 205o trebuie realizată neutralitatea climatică. Angajamentul pentru Mediu ajută companiile să se transforme mai devreme, să fie mai rezistente, fără să sufere pierderi, adaugă sursa citată.

Angajamentul poate fi accesat de către companiile care își asumă să parcurgă cinci pași: să își calculeze amprenta de carbon, să reducă amprenta de carbon, să compenseze voluntar emisiile care nu au putut fi evitate dacă își doresc să ajungă mai repede la net zero, să publice un raport nefinanciar și să adere la o inițiativă globală.

Semnatarii pot beneficia de know-how și instrumente disponibile prin intermediul platformei Angajamentului pentru Mediu www.angajamentpentrumediu.ro, care le pot ajuta să își calculeze amprenta de carbon și să își definească un plan de măsuri concrete pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon. 

La Angajament poate adera orice companie, indiferent de domeniul de activitate și indiferent dacă pleacă de la un nivel mare de emisii.

Prin accesul la conținutul de pe platformă, transformarea nu ar trebui sa fie una costisitoare, ci chiar se pot face optimizări de costuri, cum sunt de pildă cele rezultate în urma utilizării energiei verzi, se arată în comunicatul eMAG.

Companiile pot folosi participarea la Angajament în poziționarea în fața clienților lor, având în vedere că sustenabilitatea este un criteriu din ce în ce mai important în alegerea bunurilor, serviciilor sau a partenerilor de business.

În misiunea sa de a contribui la conservarea și restaurarea ecosistemelor naturale din Munții Carpați, în beneficiul biodiversității și a comunităților locale, Fundația Conservation Carpathia se alătură acestui demers cu convingerea că, pentru a avea rezultate durabile, este nevoie de implicare din partea cât mai multor organizații non-profit și a comunității de business.

„Fiecare pas pe care-l facem, atât la nivel individual, cât și ca organizații, lasă o amprentă asupra mediului, care este tot mai vizibilă în schimbările climatice pe care le trăim. Dincolo de conștientizarea acestei probleme, credem că este nevoie de pași concreți pe care să-i facem pentru a încetini acest ritm și a schimba felul în care facem lucrurile. Angajamentul pentru Mediu este parte din soluțiile la care au acces companiile pentru a adresa problemele climatice. Companiile care vor să urmeze acest drum, au ocazia să învețe de la alții sau să îi ajute pe alții să avanseze în direcția reducerii amprentei de carbon a afacerii lor. Ceea ce facem noi la Carpathia pentru natură este susținut și de companii responsabile prin proiecte de CSR, dar în cazul companiilor, impactul major vine din acțiuni ce țin de operațiunile lor directe, tocmai prin asumarea reducerii amprentei lor de carbon,” a declarat Barbara Promberger, Director Executiv Fundația Conservation Carpathia.

La rândul său, GreenTech, în calitate de partener pentru compensarea emisiilor ce nu pot fi evitate, se alătură demersului având convingerea că acesta va juca un rol important în stimularea companiilor din România să adopte măsuri concrete de reducerea emisiilor, în beneficiul tuturor.

“Obiectivul ambițios al Green Deal, de reducere globală a emisiilor de carbon pe continentul european, nu poate fi atins fără implicarea actorilor principali din piață într-un demers ferm. Credem cu tărie că această platformă este necesară și va juca un rol important în stimularea companiilor din România să adopte măsuri concrete de reducere a emisiilor, cu numeroase beneficii pentru mediu. De aceea, ne-am alăturat cu entuziasm proiectului, în calitate de partener fondator, punând la dispoziția celor care vin alături de noi, expertiza de peste 20 de ani în reciclare și soluții circulare de revalorificare materială, precum și aceea de unic reciclator european ce a primit validarea Gold Standard pentru emiterea de certificate de carbon pentru piața voluntară a emisiilor,” a declarat Alina Elena Genes, GreenGroup Divizie Reciclare PET - Europa Centrală și de Est.

Angajamentul pentru Mediu a fost semnat până acum de companiile: Ascendis, AS Metal, Banca Transilvania, BIT Software, Carbon Expert, Chimica SA, Concelex, Conviv Media, Fundația pentru Sănătate Orhideea SPA, Filip&Co, ING Bank, Pehart, Restart Energy, Smart Living Cycle, SmartPoint și Zentiva.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult