Ce fac în Cluj-Napoca un absolvent de Harvard și London School of Economics, fondatorul afacerii Salad Box, un membru al Consiliului Superior al Magistraturii și un publicitar care tocmai l-a propus pe Pokemon Dracula creatorilor faimosului joc?
Au venit să se întâlnească cu 130 de liceeni din 40 de orașe din România și din Republica Moldova, care participă la a treia ediție a proiectului „Creatori de viitor”.
Clujul devine pentru o săptămână, capitala entuziasmului, a speranței și mai ales a viitorului. Pentru că, așa cum spunea Eleanor Roosvelt, „viitorul aparține celor care cred în frumusețea viselor lor”, acești tineri cu performațe deosebite în educație, cultură, sport și leadership școlar au visat, au aplicat și au fost selectați să ia parte la unul din cele mai importante evenimente de acest gen din România. Organizat de Asociația 11even și susținut de Kaufland România, proiectul reunește în acest an, pe lângă liceenii români și o echipă de 11 tineri din Moldova.
„Știm că mulți din acești participanți urmează să studieze la universități de top din străinătate. De aceea, unul dintre obiectivele urmărite în acest proiect este acela de a le oferi acestor liceeni exemple de tineri care au ales să-și construiască cariere sau afaceri de succes în țară, motivându-i să ia în considerare o astfel de opțiune și pentru viitorul lor. An de an, dorim să-i recompensăm la cel mai înalt nivel pentru performanțele lor deosebite, pentru că ei sunt acei tineri care, dacă vor alege să trăiască în România (sau în cazul liceenilor de peste Prut, în Republica Moldova), vor avea o contribuţie deosebită la dezvoltarea țării. Ne bucurăm de implicarea Kaufland România, companie care susține alături de noi, ideea de a aduce împreună tineri care apreciază educația și performanța”, declară Ovidiu Neamțu, inițiator al programului „Creatori de viitor”.
Un punct de atracție în agenda acestui an îl reprezintă concursul de proiecte ale viitorului la care vor lucra participanții împărțiți în 10 echipe, competiție în urma căreia 3 din cele mai bune idei vor primi finanțări totale de 30.000 lei. Anul trecut, o echipă câștigătoare a avut ideea de a-i învăța pe copiii din ciclul primar să înțeleagă mult mai ușor teorile predate la școală și care sunt înțelese mai greu în timpul orelor de curs. Cu finanțarea de la Asociația 11even și Kaufland, „Fabrica de Experimente” a străbătut în Săptămâna „Școala altfel” 3 orașe, ajutând 2000 de copii din clasele 1-4 să înțeleagă teorii de fizică și chimie prin experimente distractive.
Sesiuni interactive sau vizite în laboratoarele Universității Tehnice îi aduc pe participanți mai aproape de ceea ce înseamnă inovația văzută prin ochii celor care performează în prezent în diverse domenii. Agenda acestui an include și momente de relaxare, cum sunt vizitele la Salina Turda sau Adrenalin Park și un treasure hunt prin frumosul oraș transilvănean. Alte evenimente special organizate sunt Picnic & Movie Night și Gala performanței în educație. În această gala, desfășurată în ultima seară a proiectului pe platoul din fața Centrului Casino din Parcul Central, vor fi premiate cele mai bune echipe la concursul de proiecte și cei mai buni liceeni prezenți anul acesta în cadrul „Creatori de viitor”. Evenimentul va beneficia și de un moment muzical oferit de Mara Prună, finalistă a concursului „Românii au talent” și se va bucura de participarea unor invitați din zona academică, socială și de business care susțin an de an acest proiect.
Mai multe detalii despre acest proiect, poze și clipuri de la edițile precedente și de la ediția din acest an se pot vedea pe pagina oficială www.creatorideviitor.ro sau pe pagina de Facebook.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.