Sari la continut

De opt ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Republica împlinește opt ani de existență. Vă mulțumim că ne sunteți alături în această călătorie prin care ne poartă bunul simț, nevoia unei dezbateri de calitate și dorința pentru un loc mai bun în care să ne spunem ideile.

Cum ar vrea elevii să fie de fapt școala și profesorii. Ce putem face pentru a transforma educația din România

SuperTeach

Educația din România are nevoie de restart, refresh sau oricum i-am spune pentru a se dezmorți, pentru a se transforma în ceea ce trebuie să reprezinte educația în secolul actual. Orice pentru a ajunge din urmă dorințele și nevoile elevilor de astăzi. Care sunt acestea? Conform unui studiu realizat de organizația educațională SuperTeach, 71% dintre elevii claselor VII-XII și-ar dori ca profesorii din România să predea folosind exerciții practice, inspirate din viața reală, iar 82% spun că le-ar plăcea să fie evaluați mai des pe baza proiectelor creative.

Totodată, discuțiile libere dintre profesori și elevi, care să le permită elevilor să-și exprime propriile opinii, se numără printre dorințele a 63% dintre respondenți, în vreme ce 53% dintre copii simt nevoia de mai mult lucru în echipă, se arată în același studiu care a vizat 600 de elevi din clasele VII-XII. De asemenea, 83% dintre elevi vor să aibă o relație de prietenie cu profesorul, ceea ce înseamnă că dascălul trebuie să treacă dincolo de materia pe care o predă, să depășească rolul clasic pe care îl știam până acum. 

Dar ce ar trebui să facă profesorii pentru a deveni dascălii ideali descriși de tineri? Poate să se adapteze mai mult la realitatea actuală, să ofere lecții de viață, să se implice în viețile elevilor, să fie corecți, calmi și interactivi și să predea cu ajutorul experimentelor și jocurilor. Aceste lucruri ar însemnă să practice conștientizarea de sine, să se simtă mai responsabili, să colaboreze mai mult, să își schimbe mentalitatea.

La rândul lor, și cadrele didactice au obiectivele și nevoile lor și probabil una dintre cea mai mare nevoie a lor și a sistemului în general este aceea de educare, training, informare la zi, re-evaluare a metodelor de predare. Pentru că, da, profesorii trebuie să fie în centrul reformei sistemului educațional, dacă dorim să o facem. Cu ei trebuie să pornească schimbarea în educație, cu ei începe România de mâine.

SuperTeach este o organizație educațională care de peste 3 ani susține sistemul de învățământ din România, pregătind și educând profesorii prin cursuri de Mentalitate Deschisă în Educație, pentru a ajuta elevii să se dezvolte pozitiv și armonios. Plecând de la ideea că transformarea sistemului educațional pornește de la profesori, SuperTeach oferă acestora acces gratuit la cursuri de formare profesională care îi ajută ca activitatea lor să fie din ce în ce mai centrată pe elevi. ”În cei trei ani de activitate, ne-am conectat cu zeci de mii de cadre didactice care ne-au dovedit că transformarea este posibilă, atâta timp cât îndrăznim să ieșim din zona de confort. La toate evenimentele și cursurile de formare ”Mentalitate Deschisă în Educatie” pe care le organizăm, avem un feedback extraordinar atât de la profesori care se simt cu adevarat inspirați și motivați să schimbe modul în care se face educație în România, cât și de la elevii acestora care sunt uimiți de schimbarea de abordare și comportament din partea proferorilor lor”, spune Marilena Gheorghe, director executiv SuperTeach

SuperTeach își propune să atragă atenția asupra importanței meseriei de profesor, aflată la baza progresului unei națiuni, și să strângă finanțare pentru a-i ajuta și a-i pregăti pe cei care modelează România de mâine.

Nevoia de transformare a educației românești este recunoscută de toți actorii societății – elevi, profesori, părinți, precum și de mediul de business, cel care, într-o mare măsură, va beneficia de rezultatele educației care se face astăzi. Tocmai de aceea, companii mari din România au ales să susțină SuperTeach în proiectul său de a crea un sistem de învățământ centrat pe formarea unor viitori cetățeni activi în economia românească.

Avem nevoie și de ajutorul tău pentru a produce această schimbare. Donează și tu pentru a susține comunitatea SuperTeach. Poți să faci asta direct din BT Pay, aplicația bancară a prietenilor noștri de la Banca Transilvania.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nimeni, dar nimeni, nici parintii, care nu au tangente cu asa ceva, nici profesorii care nu mai sunt profesori, dascali ci niste functionari, mai mult sau mai putin dispusi sa si pesteze o munca pentru salarii. Pretentii au, in oeice situatie, mai ales atunci cand societatea se confrunta cu o criza cum e cea de acum, la tot felul de profituri banesti de parca banii multi ii scuteste de oboseala, ii protejeaza de contaminare. La fel si medicii. Medicamentul universal este banul, cat mai mult. Sa revin, nimeni nu le spune bietilor elevi ca, pana in clasa a XII-a inclusiv este acumulare de cultura generala, care cultura te familiarizeaza cu eventualul domeniu de pregatire pe care il vei practica. Nu este normal sa-i ceri parerea unui ins imatur si incapabil de a discerne, nefiind format. Asta cu consiliul national al elevilor si cel al parintilor sunt aberatii de natura sa duca unde am ajuns deja: la cresterea numaruluiu de analfabeti functionali, incapabli de a lua bacalaureatul, numit si examen de maturitate si nu degeaba. Faptul ca indivizii manevreaza diverse gageturi nu inseamna dezvoltare cerebrala ci deprinderea unor reflexe, pe care "animalele" tinere la deprind mult mai usor. Similar cu experientele facute pe cimpanzei in laboratoare. In privinta culturii, educatiei zero total.
    • Like 2
    • @ Mircea Zugravu
      Oare de ce , pe locurile propuse la admitrea la teologie ( eu spun fabrica de popi ) , este o concurenta inca foarte mare ??
      --- Raspunsul ar fi simplu ,pentru ca , se castiga f. multi bani ,fara munca,, si cu multa smecherie . Programul de lucru ,este foarte redus,, doar duminica si cu alte ocazii pentru obstea unde functioneaza acel ,individ ,zis ,popa ,, Acesta mentalitate, tine de nivelul de educatie ,al politicienilor ,al ministilor educatiei ,care , stabilesc nr, de locuri la admitere , De ce nu suplimenteaza nr de locuri la facultatile , tehnice ca este mare nevoie de ingineri in domeniul tehnic, si nu de popi ,,chiulai si hapsani ,care de foarte multe ori sunt ,un exemplu daunator ptr societate, dupa cum foarte bine si adevarat ,a prezentat si Domnul CT Popescu , fenomenul ,cu riscul ca a fost ,apostrofat de cei care NU le place Adevarul si treiesc ,,la masa cu minciuna ,
      • Like 2


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult