Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

De ce sunt rasiste animațiile „Pisicile aristocrate”, „Dumbo” și „Peter Pan”?

disney

Foto: Masheter Movie Archive / Alamy / Alamy / Profimedia

Platforma de streaming video Disney+, deţinută de compania Walt Disney, a blocat accesul pentru copiii sub 7 ani la desenele cu Peter Pan, Dumbo și Pisicile aristocrate, pe motiv că ar prezenta scene cu stereotipuri rasiste. Conducerea Disney a luat decizia controversată în urma actualizărilor făcute la recomandările de conținut. Îndrăgitele filme nu mai apar în secţiunea „Copii” a platformei, dar pot fi accesate de pe un cont de adult și sunt precedate de un avertisment despre „descrieri negative” prezente în respectivele animaţii, precizează compania Disney, notează publicația The Sun.

„Acest program include descrieri negative și/sau tratament necorespunzător aplicat unor persoane sau obiceiuri. Aceste stereotipuri erau greșite atunci și sunt greșite și acum. În loc să înlăturăm acest conţinut, vrem să recunoaștem că el are un impact nociv, să învățăm din acest lucru și să lansăm o dezbatere pentru a crea împreună un viitor mai tolerant”, se arată în mesajul care însoțește desenele animate menționate pe platforma Disney+. 

Foto: Rights Managed / Mary Evans Picture Librar / Profimedia

Se crede că motivul care stă la baza interdicției animației cu Peter Pan, lansate în 1953, este pentru că are o scenă cu un trib ai cărui membri sunt denumiți „piei roșii”, un termen jignitor, mai scrie publicația.

Foto captura Youtube/ Peter Pan

Și animația Pisicile aristocrate - „The Aristocats” -, realizată în 1970, a fost supusă restricțiilor companiei Disney, pentru că are un personaj pisică siameză numit Shun Gon, ai cărui ochi oblici și dinți proeminenți au fost descriși drept o caricatură a locuitorilor din Asia de Est.

Foto: The Walt Disney Productions / AFP / Profimedia

Și desenele animate cu elefantul Dumbo, create în 1941, au acum un disclaimer, în cazul vizionării de către copii mai mici de 7 ani, fiind acuzate că ridiculizează populația afro-americană, care muncea pe plantațiile sudice.

Foto: Walt Disney Productions / AFP / Profimedia

Într-o scenă din timpul filmului pentru copii, lucrătorii negri fără chip muncesc și cântă versuri precum: „Când primim salariul, ne aruncăm banii”.


Foto: Masheter Movie Archive / Alamy / Alamy / Profimedia

În filmul de animaţie Dumbo există o scenă în care personajul principal întâlneşte un grup de ciori pe al cărui lider îl cheamă Jim Crow, un stereotip rasial care reprezintă numele generic al afroamericanului lipsit de inteligenţă, care cântă şi dansează. În plus, numele face aluzie la legile Jim Crow, legi segregaţioniste aplicate în SUA până în 1965 și îndreptate împotriva populației de culoare.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Lumea traieste tot mai mult intr-o ipocrizie si decadenta care face vizibila tot pregnant scaderea nivelului de educatie a populatiei!Asa au aparut productii ca Bridgerton in care peste 50% din nobilimea de la curtea Angliei ,la inceputul sec.19,este de culoare,inclusiv regina,iar bineinteles apar si scene homosexuale caci altfel nu se aproba productia ,desi in acei ani faptasii putea fi chiar condamnati la moarte!In schimb se condamna “Pe aripile vantului” sau dispar titluri ca “10 negri mititei”!O lume tot mai penibila si va si mai rau cu Biden promovand comunitatea LGBTQ in guvern!
    • Like 6
  • S-au trezit niste imbecili degenerati, de acolo de sus, sa "cante in struna" rasei care da cei mai multi delicventi, in state si sa forteze schimbarea versiunilor unor povesti,ce au educat si bucurat, decenii la rand generatii la rand si chiar si maturi. In schimb faptul ca mai toate productiile cinematografice sunt sufocate de scene cu poponari scarbosi nu-i deranjeaza, ba din contra, este o conditie pentru ca un film sa intre in competitie. Si "oile" accepta aceasta samavolnicie asupra celor multi, accepta ca niste minoritati, de regula declasate, sa hotarasca si sa impuna majoritatii degenerarea lor. Rusine umanitate!
    • Like 4
  • Nu mai e mult și o să ajungem aici:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Idiocracy?fbclid=IwAR20tXtGao5yn7X47ad8LBZOs4HR5DZ6cjZrJ-0gwKpzcjnNJOl4sPOAuPw

    Ma refer la omenire.
    • Like 1
  • Parerist check icon
    Foarte tare. Ca sa între în competiția la Oscar trebuie sa aibă personaje din minorități și astea au fost blocate tocmai pentru ca au personaje imaginare din minorități.
    Concluzia logica ar fi ca filmele nominalizate la Oscar ar trebui interzise. Ceea ce n-ar fi o mare pierdere, multe dintre ele sunt vai de mămăliga lor, cu sau fără personaje discriminate.
    • Like 5


Îți recomandăm

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon  BT Business Talks - Corina Cojocaru, CEO BT Pensii

Într-un nou episod din BT Business Talks, podcastul economic și financiar al Băncii Transilvania, am stat de vorbă cu Corina Cojocaru, CEO BT Pensii, despre sustenabilitatea sistemului public, importanța pilonului III și deciziile care ne pot defini calitatea vieții… peste zeci de ani.

Citește mai mult