Peste 200 de familii din Paris, dar și alte orașe din Hexagon se bucură în apartamentele lor luxoase de designul creat de o româncă. Alexandra Crișan are 29 de ani și este unul dintre designerii autohtoni care dau rafinament și eleganță locuințelor francezilor, dar și ale românilor.
De doi ani antreprenoarea colaborează cu o agenție din Franța care oferă clienților posibilitatea de a-și alege, dintre conceptele gândite de ea, cum va arăta interiorul casei în care se vor muta. Alexandra are „mână liberă” așa că totul ține de imaginația și bunul ei gust. Condiția este ca amenajarea - pe care o realizează și o trimite online la Paris, din biroul ei din Capitală - să se încadreze într-un anumit buget. Și mai e ceva: niciun proiect nu trebuie să semene cu altul.
Este vorba de servicii de home staging, o tehnică de marketing ce presupune pregătirea unei proprietăți pentru vânzare, prin punerea în valoare a spațiilor și crearea unui cadru primitor, personalizat, prin mobilare și amenajare personalizată.
„De doi ani colaborez cu agenția din Franța. Am ajuns să le livrez până acum peste 220 de proiecte, ideile și conceptele mele”, spune Alexandra Crișan, proprietara studioului de design care îi poartă numele.
Totul se desfășoară de la distanță. „Limba în care comunicăm este franceza. Ei îmi dau detalii despre apartament, îmi trimit schița imobilului, primesc datele despre bugetul în care să mă încadrez, iar eu trebuie să fac ca acest spațiu să fie cât mai frumos, prietenos, elegant”, explică Alexandra Crișan. Nu are restricții sau impuneri. Rareori i s-a întâmplat să i se impună vreun stil anume sau vreo direcție.
Alexandra a terminat un liceu de artă și a absolvit Facultatea de Arhitectură. Îi place să proiecteze case, dar mărturisește că se simte mult mai atrasă de design-ul interior. Pasiunea și-a dezvoltat-o din adolescență. Pe când era elevă la liceu a câștigat un concurs, iar lucrarea ei a fost trimisă la Organizația Națiunilor Unite. În 2014 a fost desemnată best junior designer.
Firma și-a înființat-o în 2015, iar primul client a fost un prieten care a avut nevoie de ajutorul ei. Au urmat apoi alte persoane, care au ajuns la ea prin recomandări, iar de când a încheiat parteneriatul cu firma din Franța pentru care face home staging nu își mai vede capul de treabă.
De ce tocmai Franța? „Mama mea avea o pasiune pentru tot ce înseamnă Franța, limba și cultura franceză. Deși la școală am făcut engleza și germana, mama m-a mobilizat și ambiționat să învăț în particular franceza. Am avut norocul unei profesoare extraordinare, care mi-a transmis pasiunea pentru limba franceză”, mărturisește ea. În decurs de un an a învățat franceza și și-a luat examenul DALF.
Eleganța și rafinamentul stilului minimalist
De când este antreprenor a întâlnit și clienți care mai suferă de dorința de a epata, atunci când își renovează locuințele, și vin cu pretenții de genul frescelor lipsite de gust sau al coloanelor în stil grecesc. Ea încearcă să le explice tuturor că lucrurile simple sunt de preferat.
(Foto credit Ștefan Surugiu)
„Eu optez pentru un spațiu minimalist, care să nu fie sufocat de obiecte de mobilier greoaie sau lucruri de care în general nu avem nevoie. În amenajările pe care le realizez aleg simplitatea, mizez pe alegerea unei palete de culori neutre”, spune designerul.
De fiecare dată când trebuie să lucreze la un concept pentru agenția din Franța spune că încearcă se se transpună cumva în spațiul respectiv. „Mă gândesc ce obiecte mi-ar plăcea să am în jurul meu, iar eu pot să aleg lucrurile care îmi plac mie mult. Atunci însă când lucrez proiecte pentru persoanele fizice din România, la final proiectul trebuie să țină cont și de dorințele clienților, nu numai de ale mele”, spune arhitecta.
(Foto credit Ștefan Surugiu)
Alexandra Crișan consideră că misiunea ei, în calitate de designer de interior, este aceea de a crea un spațiu care să răspundă dorințelor și nevoilor clienților, dar în același timp să aibă eleganță, bun gust și mult rafinament.
În amenajările interioare pe care le face, Alexandrei îi place să folosească materiale naturale și elemente din natură, precum „pereții vegetali”. Încearcă să evite materialele plastice, alegând în schimb metalul, lemnul, sticla și țesături naturale. Foarte important este, în opinia ei, ca alegerea produselor să se îndrepte și spre producătorii români, pentru că există producători locali ale căror produse ating standardele europene de calitate.
Dintre culori preferă albastru, verde, roz, aramiu. Se ferește să folosească roșu și maro. „Culorile deschise dau senzația de spații mai largi”, explică ea.
Tot mai mulți români apelează la serviciile și sfaturile designerilor în România. „Oamenii sunt tot mai receptivi, sunt deschiși la lucrurile simple, se arată mai dispuși să renunțe la elemente care din punctul nostru de vedere nu mai sunt atât de actuale”.
(Foto credit Ștefan Surugiu)
Bugetul mediu pentru amenajarea unui apartament este estimat în prezent la 20.000 -25.000 de euro pentru o suprafață de 80-100 mp.
Articolul pe care l-ați citit face parte dintr-o campanie susținută de marca de cafea L'OR. Descoperă acum în magazine noile capsule de aluminiu L'OR, create special pentru a se potrivi aparatului tău Nespresso®.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Apartamentele de 80-100 metri pătrați in Paris nu intra in categoria “Apartamente de lux “ .
In fotografiile prezentate sunt bai , camere de zi in care sunt prezente elemente de decor care se vând la Leroy Merlin ceea ce din capul locului exclude conceptul de lux .
Decorarea cu 250€/mp nu intra in categoria luxului .
In rest totul bine și frumos , tendința actuala este prezenta !
Mult noroc !
Dubai ? Este o concentrare impresionantă de lucruri și aspecte ale luxului din cam toate colțurile lumii , din cam toate culturile dar nu as putea sa definesc un lux “ made in Dubai “ .
Este un echivalent contemporan al cetății Babilonului de acum 3500 ani .
ma lasa complet rece ce-am vazut ca se poarta prin Emirate, sau pe la Manhattan.....lipsa de gust si de "chique" in ciuda risipei de bani .....e insa numai punctul meu de vedere....nu e suficient sa ai bani, trebuie sa stii si sa-i cheltui cu eleganta.../ daca nu ma credeti, e suficient sa priviti televiziunea Romana ( e numai un exemplu si nu e propriu numai Romaniei) sau sa aruncati un ochi in presa.....
Pentru români de-ai ei nu face și ea pomana?
De exemplu, să își publice pe site/blog proiectele și să vănda la 1 euro/buc :D
Că oricum a luat bani pe ele deja. Macar acoperă combustibilul până la Starbucks și înapoi :))
Te pup fata, ești tare!
Si de unde stiti Dvs ca 1 euro pe care-l dau pe un proiect ca al dansei nu ma ajuta sa decid ce folosesc la urmatoarea amenajare a balconului meu de 3mp ? :D
La multi ani si ramaneti zambitoare!