Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Dl Arafat nu știe cine manipulează

 La 24 de ore după ce a declarat silenzio stampa până la finalul alegerilor prezidențiale, ca să nu-i provoace neplăceri șefei sale prezidențiabile, că altă explicație nu văd, dl Raed Arafat iese pe facebook ca să le răspundă lui Cătălin Tolontan și subsemnatului.

Dl Arafat susține că n-a ascuns filmul pentru simplul motiv că nu a avut cunoștință de el. Asta, în ciuda faptului că a fost prezent la locul dezastrului chiar când se filma și știa foarte bine că, potrivit regulamentului, se filmează. Asta, în ciuda faptului că echipa lui Tolontan a descoperit folosirea de către profesorul Arafat la cursuri a unor fotografii extrase din acel film. Asta, în ciuda faptului că nu i-a demis pe cei trei colonei de la ISU îndată ce au anunțat că nu i-au dat filmul – faptă penală. 

Apoi, trece la subsemnatul. „Dl Cristian Tudor Popescu a depășit orice limită, și-a bătut joc de mine, abordare nefericită, superficială!...”. După care afirmă „Eu am încredere în dl Cristian Tudor Popescu”.

Mulțumesc, dar eu nu mai am încredere în dvs, domnule Arafat. Ați explicat că vorbeați la telefon ca să rezolvați transferul de aparate de ventilație de la un spital la altul.

Ilogic.

Acest lucru puteați să-l faceți din biroul de la minister. Căci prezența dumneavoastră la Colectiv a constat în preumblări cu telefonul la ureche, fără să aruncați o privire pompierilor, polițiștilor, civililor care se vânzoleau de colo-colo. Cu atât mai puțin răniților și morților. Nici măcar nu i-ați numărat, darmite să-i examinați – erați singurul medic prezent în zonă, restul, niște amatori care răstigneau oamenii pe paleți și-i cărau de mâini și de picioare...

După care, v-ați întors pe călcâie și ați plecat.

De ce ați fost acolo, ca să fiți văzut vorbind la telefon?

Dl Arafat se contrazice flagrant când spune că a făcut coordonare la locul intervenției. Nu a coordonat nimic la fața locului, n-a scos capul din telefon, nu a comunicat prin viu grai cu nimeni.

Mai spune dl Arafat că o manipulare tenebroasă este pusă la cale ca să ridice gradul de frustrare și furie al populației până la comemorarea Colectiv. Dar nu știe cine face asta...

Îi spun eu.

Cei care dezgustă și înfurie oamenii sunt cei trei colonei care și-au bătut joc în direct de o țară întreagă. Mai cu seamă cel care i-a înjurat pe morți.

Cel care dezgustă și înfurie oamenii este criminalul zâmbăreț, homunculul Bănicioiu, refuzând să se prezinte în fața Justiției, că așa vrea el.

Și, în fine, cel care dezgustă și înfurie oamenii este însuși dl Arafat, când ne obligă să așteptăm explicații o lună-două, după cheremul domniei sale.

Demisia nu și-o dă, căci nu are nicio apăsare, nicio remușcare, niciun regret. Rămâne în funcție din vanitate, potrivit propriei declarații, vrea să fie dat afară, nu să plece el.

L-aș ruga pe dl Arafat să-și pună măcar o întrebare în legătură cu subsemnatul: cum se face că acest CTP, care l-a apărat și l-a dat exemplu de urmat de atâtea ori, este acum profund dezamăgit de domnia-sa? O fi manipulat?

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.



Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult