Compania Dedeman a donat 127.000 de euro, câte 15 euro pentru fiecare dintre cei 8.500 de angajaţi, în cadrul campaniei de susținere a subscripției naționale pentru achiziția operei Cumințenia Pământului a lui Constantin Brâncuși, potrivit unui comunicat de presă al Guvernului.
Executivul a anunțat că este cea mai importantă contribuţie financiară directă adusă în cadrul campaniei, până în prezent, de o companie din mediul privat.
„Contribuţia companiei Dedeman nu este doar o contribuţie importantă de natură financiară, ci, mai ales, de natură simbolică, reiterând filosofia întregului demers pentru achiziţia operei de artă Cuminţenia Pământului de a aduce împreună un număr cât mai mare de oameni în jurul unui bun cultural. Prin cei 15 euro donaţi în numele fiecărui angajat al companiei, Dedeman donează 127.000 de euro, devenind unul dintre cei mai mari donatori ai campaniei", a declarat Corina Șuteu, ministrul Culturii.
„Ne-am simţit datori să aducem contribuţia noastră în această campanie în numele angajaţilor noştri. Ar fi minunat dacă numărul companiilor româneşti care se alătură acestei cauze ar creşte, astfel încât pe 30 septembrie să putem spune cu toţii că «Brâncuşi e al meu»", a spus Dragoş Pavăl, preşedintele companiei Dedeman.
Pe lângă Dedeman, printre companiile care şi-au anunţat implicarea în susţinerea campaniei de susţinere a subscripţiei naţionale pentru achiziţia Cuminţeniei Pământului se numără BRD, Uber, Enel, McDonald's, Banca Transilvania, OMNIASIG, eMAG, UniCredit Bank România, Coresi, New Folder, Unlock, Media Trust, Telekom, Dexter Print, Humanitas şi Cărtureşti.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Hai- ca se poate! Grupul Delhaize a impanzit toata tara ( in capitala sunt nu mai putin de 370-380 de magazine)- cred ca are de unde :-) (probabil astfel gandeste Guvernul- si cred ca la asta a vrut sa se ajunga);
Cat despre populatie....fiecare cu mintea sa. Unii dau altii ba;
Nici macar nu e vorba de cultura aici; Daca ar fi fost, asa cum primaria Bucuresti a 'decis" sa verse 11 milioane catre patriarhie sa contruiasca mareata catedrala, ( fara s apara ca a facut un efort- desi banii ii iau din buzunarele noastra)- tot asa si Ministerul Culturii ar fi facut fata cu brio la o astfel de cheltuiala;
Mai curand e un exercitiu de imagine;
Si noi platim pentru pietre: una mica, Cumintenia lui Brancusi (care ne priveste indiferenta)?
Arta a aparut din nevoia oamenilor de a comunica, cu mult inaintea limbajului. Este o forma de comunicare ce implica toate simturile, deci orice opera de arta izolata de lume nu exista. Comunicarea interumana, cu natura, telepatica, de orice fel este parte din natura noastra si ne demonstreaza ca existam. Dar in acest moment mie Cumintenia lui Brancusi imi spune ca o piatra care nu are nevoie decat sa fie stearsa de praf din cand in cand are nevoie de mai multi bani decat da guvernul pentru aproximativ 5000 de copii romani intr-o luna, copii care nu vor privi de aproape sau atinge aceasta capodopera. In cazul asta prefer sa o admir reprodusa in albume. Ma intreb Brancusi ce-ar prefera?
Sunt de acord în schimb că prețurile lucrărilor de artă sunt supraevaluate și, mai mult, cred că proprietarele actuale și-au pierdut cetățenia română (dacă o mai au) în momentul în care au ales să vândă statuia, în loc să o doneze. Dar revin: hai să nu mai amestecăm borcanele, totuși...