Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Dove - Ai încredere în tine. 3 din 4 adolescente își editează pozele pe care le postează în mediul online. Dezvoltarea încrederii în sine în era social media

Dove Masterbrand

Foto: Getty Images

V-ați surprins vreodată uitându-vă în oglindă, nemulțumit sau plângându-vă de modul în care arătați? Poate nici nu vă dați seama că faceți acest lucru, însă obiceiuri dăunătoare, precum faptul că vă criticați mereu, sunt cu ușurință preluate de copilul dvs, autocritica fiind des întâlnită în rândul tinerilor.

Studiile arată concluzii îngrijorătoare: copiii ai căror părinți sau alți membri ai familiei sunt nemulțumiți de aspectul fizic sunt predispuși să aibă, la rândul lor, probleme legate de neîncrederea în modul cum arată. Iar de aici, consecințe nedorite. Încrederea și stima de sine scăzute afectează procesul de învățare al tinerilor. Anxietatea privind aspectul fizic a fost corelată cu o concentrare mai scăzută și o implicare mai slabă în activitatea clasei, având ca efect o performanță școlară slabă. 

Studiile arată că, la nivel global, șase din zece fete admit că nu doresc să participe la activități zilnice importante, cum ar fi discuții cu prietenii sau persoanele dragi, sau mersul la înot, deoarece își fac griji din pricina modului în care arată. Un procentaj de 63% dintre fete resimt o presiune prea mare pentru felul în care ar trebui să arate, iar 8 din 10 fete și femei din România nu își dau seama de frumusețea lor naturală, conform unui studiu Dove, realizat de Ipsos în februarie 2021 pe un eșantion format din 300 de fete (10-17 ani) și 300 de femei (18-55 ani) din România. Același studiu relevă că trei sferturi dintre fetele care au o încredere scăzută folosesc aplicații de editare foto pentru a schimba modul în care arată în pozele din mediul online.

Beneficiile pe care le aduce încrederea în aspectul fizic sunt legate de o mai bună sănătate fizică și mentală, relații mai fericite și mai multă încredere în sine acasă și la locul de muncă.

Nu e ușor ca cineva să își schimbe modul în care își privește corpul, dar vestea bună este că Dove a lansat un program validat la nivel internațional, care transformă criza unei etape delicate din viață într-o oportunitate de creștere atât pentru adolescenți, cât și pentru adulții importanți din viața lor: Dove - Ai încredere în tine. Programul este sprijinit de Ministerul Educației Naționale, iar acesta oferă sfaturi despre cum puteți începe să vă acceptați și apreciați mai mult corpul. La rândul său, copilul va prelua din atitudinea pozitivă a părintelui.

Având la îndemână sfaturi, instrumente și abilități potrivite, adulții pot dezvolta o influență pozitivă asupra unui copil și îl pot ajuta să se simtă mai confortabil și să fie mai încrezător în propriul corp. Iar asta mai ales în era social media, în care adolescenții tind să se compare cu imagini care nu sunt reale, fiind retușate în aplicații de editare foto, iar astfel le este alimentată neîncrederea. 

Dove Masterbrand 2

Programul Dove – Ai încredere în tine este destinat adolescenților și își propune să îi ajute pe aceștia la creșterea încrederii în sine și în felul în care arată, astfel încât să își atingă potențialul maxim. Până în prezent, proiectul a ajuns la peste 69 de milioane de tineri din 150 de țări, iar începând cu 2021 este implementat și în România. În acest prim an de implementare, programul Dove a ajuns la peste 15.000 de adolescenți din țară, cu ajutorul partenerilor World Vision și Wellbeing Institute. Începând cu toamna anului trecut, programul este sprijinit de către Ministerul Educației pentru a putea fi dezvoltat la nivel național.

În anul 2022 Dove își propune să ajungă la peste 20.000 de tineri din întreaga țară.

Colaborând cu experți din domeniul psihologiei, al sănătății și media, Programul "Dove - Ai încredere în tine" a dezvoltat o gamă de resurse - incluzând videoclipuri, activități, studii de caz și consiliere profesională - pentru a ajuta la ghidarea părinților și a adolescenților.

Toate resursele programului și mai multe detalii despre acesta sunt disponibile gratuit pe site-ul Dove, în secțiunea Programul Dove – Ai încredere în tine (dove.com/încredere), astfel încât toți cei interesați, profesori, părinți și copii să le poată accesa și descărca. Pe lângă ajutorul pentru a înțelege cum se simt copiii, materialele vor ajuta părinții să contracareze influența mass media și a bullyingului asupra tinerilor cu privire la aspectul lor. Resursele pentru profesori includ și un set de materiale necesare pentru susținerea atelierelor despre încrederea în sine la clasă. 

Atelierele pot fi susținute într-o sesiune unică de 45 de minute sau în 3 sesiuni, în funcție de câtă aprofundare este necesară și pot fi reluate ori de câte ori este nevoie.

Peste 1800 de profesori au beneficiat de resursele programului Dove – Ai încredere în tine până în prezent. Mai multe informatii pe pagina proiectului dove.com/încredere.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nume check icon
    Toata industria modei, cea de infrumusetare, cosmetice, si alte industrii destinate in special femeilor se bazeaza in principal prin increderea si stima de sine scazute, construite artificia bineintelel, iar prin folosirea acestor produse deodata ai incredere in tine, nu te mai opreste nimeni, esti frumoasa, inteligenta, ce mai, cea mai cea dintre toate femeile. Cu toate ca, tu esti aceeasi femeie inteligenta, frumoasa, nemaipomenita in stilul tau si nu neparat in stilul pe care industria doreste sa-l defineasca ca model de succes.
    • Like 0


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Mihai Bran - Claudiu Pandaru

Când medicul psihiatru Mihai Bran le-a povestit colegilor săi de la muncă, în 2015, că ar vrea să își facă un startup în domeniul serviciilor de telemedicină, pentru a-și putea urmări mai ușor pacienții, cei mai mulți dintre ei au izbucnit în râs, neîncrezători. În prezent, business-ul său, ATLAS, pornit alături de câțiva prieteni IT-ști, a ajuns la o cifră de afaceri de un milion de euro și 400.000 de utilizatori.

Citește mai mult

Food waste Japonia

„În Japonia mâncarea e un personaj din marea poveste a lumii, un prim pas în călătorie. Fiecare regiune are cel puțin un ingredient sau o mâncare pentru care e faimoasă și care, când îi vine sezonul, e consumată în restul Japoniei. E și o formă ritualică de a reuni timpuri, locuri și oameni. Mâncarea japoneză e o formă de echilibru”, spune scriitorul George Moise într-un interviu pentru habits by Republica.

Citește mai mult