Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de șapte ani. Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Dove - Ai încredere în tine. 3 din 4 adolescente își editează pozele pe care le postează în mediul online. Dezvoltarea încrederii în sine în era social media

Dove Masterbrand

Foto: Getty Images

V-ați surprins vreodată uitându-vă în oglindă, nemulțumit sau plângându-vă de modul în care arătați? Poate nici nu vă dați seama că faceți acest lucru, însă obiceiuri dăunătoare, precum faptul că vă criticați mereu, sunt cu ușurință preluate de copilul dvs, autocritica fiind des întâlnită în rândul tinerilor.

Studiile arată concluzii îngrijorătoare: copiii ai căror părinți sau alți membri ai familiei sunt nemulțumiți de aspectul fizic sunt predispuși să aibă, la rândul lor, probleme legate de neîncrederea în modul cum arată. Iar de aici, consecințe nedorite. Încrederea și stima de sine scăzute afectează procesul de învățare al tinerilor. Anxietatea privind aspectul fizic a fost corelată cu o concentrare mai scăzută și o implicare mai slabă în activitatea clasei, având ca efect o performanță școlară slabă. 

Studiile arată că, la nivel global, șase din zece fete admit că nu doresc să participe la activități zilnice importante, cum ar fi discuții cu prietenii sau persoanele dragi, sau mersul la înot, deoarece își fac griji din pricina modului în care arată. Un procentaj de 63% dintre fete resimt o presiune prea mare pentru felul în care ar trebui să arate, iar 8 din 10 fete și femei din România nu își dau seama de frumusețea lor naturală, conform unui studiu Dove, realizat de Ipsos în februarie 2021 pe un eșantion format din 300 de fete (10-17 ani) și 300 de femei (18-55 ani) din România. Același studiu relevă că trei sferturi dintre fetele care au o încredere scăzută folosesc aplicații de editare foto pentru a schimba modul în care arată în pozele din mediul online.

Beneficiile pe care le aduce încrederea în aspectul fizic sunt legate de o mai bună sănătate fizică și mentală, relații mai fericite și mai multă încredere în sine acasă și la locul de muncă.

Nu e ușor ca cineva să își schimbe modul în care își privește corpul, dar vestea bună este că Dove a lansat un program validat la nivel internațional, care transformă criza unei etape delicate din viață într-o oportunitate de creștere atât pentru adolescenți, cât și pentru adulții importanți din viața lor: Dove - Ai încredere în tine. Programul este sprijinit de Ministerul Educației Naționale, iar acesta oferă sfaturi despre cum puteți începe să vă acceptați și apreciați mai mult corpul. La rândul său, copilul va prelua din atitudinea pozitivă a părintelui.

Având la îndemână sfaturi, instrumente și abilități potrivite, adulții pot dezvolta o influență pozitivă asupra unui copil și îl pot ajuta să se simtă mai confortabil și să fie mai încrezător în propriul corp. Iar asta mai ales în era social media, în care adolescenții tind să se compare cu imagini care nu sunt reale, fiind retușate în aplicații de editare foto, iar astfel le este alimentată neîncrederea. 

Dove Masterbrand 2

Programul Dove – Ai încredere în tine este destinat adolescenților și își propune să îi ajute pe aceștia la creșterea încrederii în sine și în felul în care arată, astfel încât să își atingă potențialul maxim. Până în prezent, proiectul a ajuns la peste 69 de milioane de tineri din 150 de țări, iar începând cu 2021 este implementat și în România. În acest prim an de implementare, programul Dove a ajuns la peste 15.000 de adolescenți din țară, cu ajutorul partenerilor World Vision și Wellbeing Institute. Începând cu toamna anului trecut, programul este sprijinit de către Ministerul Educației pentru a putea fi dezvoltat la nivel național.

În anul 2022 Dove își propune să ajungă la peste 20.000 de tineri din întreaga țară.

Colaborând cu experți din domeniul psihologiei, al sănătății și media, Programul "Dove - Ai încredere în tine" a dezvoltat o gamă de resurse - incluzând videoclipuri, activități, studii de caz și consiliere profesională - pentru a ajuta la ghidarea părinților și a adolescenților.

Toate resursele programului și mai multe detalii despre acesta sunt disponibile gratuit pe site-ul Dove, în secțiunea Programul Dove – Ai încredere în tine (dove.com/încredere), astfel încât toți cei interesați, profesori, părinți și copii să le poată accesa și descărca. Pe lângă ajutorul pentru a înțelege cum se simt copiii, materialele vor ajuta părinții să contracareze influența mass media și a bullyingului asupra tinerilor cu privire la aspectul lor. Resursele pentru profesori includ și un set de materiale necesare pentru susținerea atelierelor despre încrederea în sine la clasă. 

Atelierele pot fi susținute într-o sesiune unică de 45 de minute sau în 3 sesiuni, în funcție de câtă aprofundare este necesară și pot fi reluate ori de câte ori este nevoie.

Peste 1800 de profesori au beneficiat de resursele programului Dove – Ai încredere în tine până în prezent. Mai multe informatii pe pagina proiectului dove.com/încredere.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nume check icon
    Toata industria modei, cea de infrumusetare, cosmetice, si alte industrii destinate in special femeilor se bazeaza in principal prin increderea si stima de sine scazute, construite artificia bineintelel, iar prin folosirea acestor produse deodata ai incredere in tine, nu te mai opreste nimeni, esti frumoasa, inteligenta, ce mai, cea mai cea dintre toate femeile. Cu toate ca, tu esti aceeasi femeie inteligenta, frumoasa, nemaipomenita in stilul tau si nu neparat in stilul pe care industria doreste sa-l defineasca ca model de succes.
    • Like 0


Îți recomandăm

Stinge lumina!

Consumerismul nostru a lucrat în compensare. Ne-am cumpărat frigidere mari și le-am burdușit cu mâncare. Ne-am vârfuit cărucioarele la supermarket, cumpărând produse la ofertă de care nu aveam nevoie și care ni s-au stricat în cămară. Ne-am construit clădiri de sticlă pe care le-am luminat feeric, așteptându-ne ca factura la curent s-o plătească sfântul CEO. (Foto: Profimedia Images)

Citește mai mult

Carlos Moreno

„Logica e simplă de fapt - cu cât se construiesc mai multe drumuri pentru mașini, cu atât vom avea mai multe mașini, iar cu cât vom construi mai multe piste pentru biciclete, cu atât vom avea mai multe biciclete, de asemenea, cu cât vom face mai multe spații pentru oameni, cu atât va veni mai multă lume să facă activități”, spune Carlos Moreno. (Foto: ARCEN)

Citește mai mult

UNStudio 1

UNStudio este unul dintre cele mai cunoscute și apreciate birouri de arhitectură din lume, cu filiale în Amsterdam, Frankfurt, Shanghai, Hong Kong, Dubai și Melbourne. are în portofoliu peste 120 de proiecte internaționale, precum clădiri de birouri, rezidențiale, muzee, poduri, dar și masterplanuri urbane. Printre cele mai cunoscute lucrări - Podul Erasmus din Rotterdam, Mercedes-Benz Museum din Stuttgart, Arnhem Central Station, Designul Doha Metro Station.

Citește mai mult

Marius Sava

„La mine pacienții nu vin niciodată singuri, vin cu partenerul”, spune medicul specialist pneumolog Marius Sava, cu competențe în somnologie, de la Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria, despre cei care ajung la ușa cabinetului cu simptome de apnee în somn.

Citește mai mult