Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

Dove - Ai încredere în tine. 3 din 4 adolescente își editează pozele pe care le postează în mediul online. Dezvoltarea încrederii în sine în era social media

Dove Masterbrand

Foto: Getty Images

V-ați surprins vreodată uitându-vă în oglindă, nemulțumit sau plângându-vă de modul în care arătați? Poate nici nu vă dați seama că faceți acest lucru, însă obiceiuri dăunătoare, precum faptul că vă criticați mereu, sunt cu ușurință preluate de copilul dvs, autocritica fiind des întâlnită în rândul tinerilor.

Studiile arată concluzii îngrijorătoare: copiii ai căror părinți sau alți membri ai familiei sunt nemulțumiți de aspectul fizic sunt predispuși să aibă, la rândul lor, probleme legate de neîncrederea în modul cum arată. Iar de aici, consecințe nedorite. Încrederea și stima de sine scăzute afectează procesul de învățare al tinerilor. Anxietatea privind aspectul fizic a fost corelată cu o concentrare mai scăzută și o implicare mai slabă în activitatea clasei, având ca efect o performanță școlară slabă. 

Studiile arată că, la nivel global, șase din zece fete admit că nu doresc să participe la activități zilnice importante, cum ar fi discuții cu prietenii sau persoanele dragi, sau mersul la înot, deoarece își fac griji din pricina modului în care arată. Un procentaj de 63% dintre fete resimt o presiune prea mare pentru felul în care ar trebui să arate, iar 8 din 10 fete și femei din România nu își dau seama de frumusețea lor naturală, conform unui studiu Dove, realizat de Ipsos în februarie 2021 pe un eșantion format din 300 de fete (10-17 ani) și 300 de femei (18-55 ani) din România. Același studiu relevă că trei sferturi dintre fetele care au o încredere scăzută folosesc aplicații de editare foto pentru a schimba modul în care arată în pozele din mediul online.

Beneficiile pe care le aduce încrederea în aspectul fizic sunt legate de o mai bună sănătate fizică și mentală, relații mai fericite și mai multă încredere în sine acasă și la locul de muncă.

Nu e ușor ca cineva să își schimbe modul în care își privește corpul, dar vestea bună este că Dove a lansat un program validat la nivel internațional, care transformă criza unei etape delicate din viață într-o oportunitate de creștere atât pentru adolescenți, cât și pentru adulții importanți din viața lor: Dove - Ai încredere în tine. Programul este sprijinit de Ministerul Educației Naționale, iar acesta oferă sfaturi despre cum puteți începe să vă acceptați și apreciați mai mult corpul. La rândul său, copilul va prelua din atitudinea pozitivă a părintelui.

Având la îndemână sfaturi, instrumente și abilități potrivite, adulții pot dezvolta o influență pozitivă asupra unui copil și îl pot ajuta să se simtă mai confortabil și să fie mai încrezător în propriul corp. Iar asta mai ales în era social media, în care adolescenții tind să se compare cu imagini care nu sunt reale, fiind retușate în aplicații de editare foto, iar astfel le este alimentată neîncrederea. 

Dove Masterbrand 2

Programul Dove – Ai încredere în tine este destinat adolescenților și își propune să îi ajute pe aceștia la creșterea încrederii în sine și în felul în care arată, astfel încât să își atingă potențialul maxim. Până în prezent, proiectul a ajuns la peste 69 de milioane de tineri din 150 de țări, iar începând cu 2021 este implementat și în România. În acest prim an de implementare, programul Dove a ajuns la peste 15.000 de adolescenți din țară, cu ajutorul partenerilor World Vision și Wellbeing Institute. Începând cu toamna anului trecut, programul este sprijinit de către Ministerul Educației pentru a putea fi dezvoltat la nivel național.

În anul 2022 Dove își propune să ajungă la peste 20.000 de tineri din întreaga țară.

Colaborând cu experți din domeniul psihologiei, al sănătății și media, Programul "Dove - Ai încredere în tine" a dezvoltat o gamă de resurse - incluzând videoclipuri, activități, studii de caz și consiliere profesională - pentru a ajuta la ghidarea părinților și a adolescenților.

Toate resursele programului și mai multe detalii despre acesta sunt disponibile gratuit pe site-ul Dove, în secțiunea Programul Dove – Ai încredere în tine (dove.com/încredere), astfel încât toți cei interesați, profesori, părinți și copii să le poată accesa și descărca. Pe lângă ajutorul pentru a înțelege cum se simt copiii, materialele vor ajuta părinții să contracareze influența mass media și a bullyingului asupra tinerilor cu privire la aspectul lor. Resursele pentru profesori includ și un set de materiale necesare pentru susținerea atelierelor despre încrederea în sine la clasă. 

Atelierele pot fi susținute într-o sesiune unică de 45 de minute sau în 3 sesiuni, în funcție de câtă aprofundare este necesară și pot fi reluate ori de câte ori este nevoie.

Peste 1800 de profesori au beneficiat de resursele programului Dove – Ai încredere în tine până în prezent. Mai multe informatii pe pagina proiectului dove.com/încredere.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Nume check icon
    Toata industria modei, cea de infrumusetare, cosmetice, si alte industrii destinate in special femeilor se bazeaza in principal prin increderea si stima de sine scazute, construite artificia bineintelel, iar prin folosirea acestor produse deodata ai incredere in tine, nu te mai opreste nimeni, esti frumoasa, inteligenta, ce mai, cea mai cea dintre toate femeile. Cu toate ca, tu esti aceeasi femeie inteligenta, frumoasa, nemaipomenita in stilul tau si nu neparat in stilul pe care industria doreste sa-l defineasca ca model de succes.
    • Like 0


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult