Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Durerea șoferului Călin Goia, solistul trupei Voltaj

Călin Goia șofer

Foto: Inquam Photos

Lumea îl cunoaște pe Călin Goia drept solist al trupei Voltaj, însă puțini știu că nu de puține ori este și „șoferul” trupei, fiind cel care conduce mașina în desele turnee pe care Voltaj le face prin țară. Pentru un artist mereu pe drumuri, lipsa infrastructurii este chinul cel mai mare.

Călin Goia povestește cum, într-o zi, a plecat la drum din Austria spre casă la 7 dimineața, iar la ora 1, după ce parcursese 700 de kilometri era relaxat și odihnit. Nu același lucru se întâmplă când parcurge o distanță similară pe drumurile din România. 

„Mi-am dat seamă că asta este un drum București-Oradea pe care îl facem în 10 ore și ne dăm jos din microbuz sleiți de puteri. Cred că această chestiune cu infrastructura este extrem de importantă, lipsă infrastructurii ne-a ținut că țara mult în urmă, o rețea bună de autostrăzi ar impulsiona orice domeniu al economiei”, a spus Goia în emisiunea „În fața ta” de la Digi24.

Crede că modelul oferit de Alianța Vestului este unul bun și că ar trebui repetat și de Moldova și de Muntenia. „Cred că de la asta pleacă tot, am văzut niște căi, am văzut transformarea Clujului, l-am văzut în perioadă lui Funar, a lui Boc, am văzut ce înseamnă să ai o deschidere versus a-l ține opac”, spune solistul trupei Voltaj. Dacă ar exista autostrăzi, probabil i-ar merge mai bine și trupei din punct de vedere financiar: „Noi ne bucuram la fiecare kilometru de autostrada în plus”.

Emisiunea „În fața ta” este difuzată de Digi24 sâmbăta și duminica, de la ora 13:30.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Ca sa parafrazam celebrele “BD”-uri: “remarca dumitale ne-a salvat viata!”
    • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult