Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de șase ani. Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Evaluarea Națională 2022. Calendarul examenului de la finalul clasei a VIII-a și regulile care trebuie respectate de elevi

Evaluare națională 2021 română

Foto: Evaluarea Națională se desfășoară în perioada 14 -30 iunie 2022. Sursa - Inquam Photos

Evaluarea Națională începe marți, 14 iunie, cu proba scrisă la Limba și literatura română. Joi, 16 iunie, se va desfășura proba la Matematică, iar vineri, 17 iunie, va avea loc proba la Limba și literatura maternă. Peste 155.000 de elevi s-au înscris în acest an la examenul de la finalul clasei a VIII-a, potrivit unui comunicat al Ministerului Educației.

Primele rezultate vor fi afișate marți, 23 iunie, până la ora 14:00, contestațiile putând fi depuse în zilele de 23 iunie (în intervalul orar 16:00 - 19:00) și 24 iunie (în intervalul orar 8:00 -12:00). Acestea pot fi transmise și prin mijloace electronice. 

Rezultatele finale la Evaluarea Națională vor fi afișate pe 30 iunie. Comunicarea rezultatelor obținute se face anonimizat, atât în centrele de examen, cât și pe Internet, respectându-se Regulamentul general privind protecția datelor personale. Mai exact, vor fi utilizate coduri individuale care înlocuiesc numele și prenumele candidaților și care au fost distribuite candidaților, pe bază de semnătură de primire, la prima probă susținută.

Media generală obținută la Evaluarea Națională are o pondere de 80% în calculul mediei de admitere în clasa a IX-a. Absolvenții clasei a VIII-a își vor putea continua studiile în învățământul liceal sau profesional, fiind asigurate locuri pentru toți elevii care au finalizatciclul gimnazia

Regulile de desfășurarea ale examenului de Evaluare Națională

Accesul candidaților în unitățile de învățământ/centre de examen este permis în intervalul orar 8:00 - 8:30, transmite ministerul Educației. Candidații trebuie să aibă asupra lor un act de identitate valid și instrumente de scris cu cerneală sau pastă albastră pentru redactarea lucrărilor scrise. Pentru executarea schemelor și a desenelor pot folosi și creion negru.

Probele încep la ora 9:00, când candidații vor primi broșura cu subiectele și hârtie ștampilată pentru ciorne. Precizăm că, la probele scrise ale Evaluării Naționale - 2022, candidații primesc subiectele sub formă de broșură, putând să solicite și pagini suplimentare dacă este cazul. Timpul de redactare a subiectelor din cadrul fiecărei probe scrise este de 120 de minute (două ore), calculate după cele 15 minute alocate pentru completarea casetei de identificare. Asistenții vor verifica datele înscrise de candidați și vor secretiza caseta.

Beneficiază de prelungirea timpului de lucru, cu maximum două ore, candidații pentru care s-a aprobat această solicitare de către Comisia Județeană de Organizare a Evaluării Naționale, în baza prevederilor Procedurii nr. 25.464/11.02.2022 cu privire la asigurarea condițiilor de egalizare a șanselor pentru elevii cu deficiențe de vedere, deficiențe de auz și tulburări de neurodezvoltare care susțin examenele naționale în anul 2022.

Probele sunt monitorizate audio-video.

Este interzisă introducerea în sălile de examen a oricărui tip de materiale ajutătoare: manuale, dicționare, notițe, însemnări, cărți, ciorne, rezumate, culegeri etc., care pot fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum și a telefoanelor mobile și a instrumentelor electronice de calcul, de stocare de informații sau de comunicare. De asemenea, se interzice candidaților să introducă în sala de examen ghiozdane, rucsacuri, sacoșe, poșete și altele asemenea, candidații având obligația de a lăsa obiectele menționate în sala de depozitare a obiectelor personale stabilită de comisia din unitatea de învățământ/centrul de examen în acest scop. Nu sunt acceptați în examen candidații care refuză depozitarea obiectelor în sala stabilită de comisie în acest scop.

Evaluarea Națională, digitalizată în județul Dâmbovița - Potrivit unei decizii aprobate prin ordin de ministru, lucrările scrise ale absolvenților de clasa a VIII-a din județul Dâmbovița vor fi evaluate digitalizat în cadrul unui pogram-pilot derulat în premieră în acest an (pentru examenul de bacalaureat această pilotare se va desfășura în județul Călărași).

Ministerul Educației pune la dispoziția celor interesați o linie TELVERDE - 0800801100 - pentru sesizarea eventualelor disfuncționalități privind desfășurarea Evaluării Naționale. Numărul va fi disponibil pe durata probelor scrise (14 și 16 iunie, între orele 8:00 - 16:00, respectiv vineri, 17 iunie, între orele 8:00 -14:00). 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • ''Evaluare Națională'' - un titlu pompos cu scopul de a ne sugera respect.
    Personal cred că era mai potrivit și mai aproape de scopul urmărit.: Exmen de Capacitate, la finalul gimnaziului.
    Cum să faci evaluarea națională când un procent enorm de copii nu au acces la educație din diferite motive obiective ori subiective; motivele sunt trecute sub tăcere și de ele nu se ocupă nimeni.
    Cum să faci Evaluare Națională fără să faci mai întâi Evaluarea Națională a cadrelor didactice care au obligația prin contract de muncă să își exercite meseria la catedră. Cum să nu mai faci cursuri de perfecționare anuale, care se termină cu un examen de competență și alături de nivelul rezultatelor la clasă pot recomanda o mărire salarială
    Are ministrul învățământului și cercetării disponibilitatea onestă să afișeze pe site-ul ministerului, așa cum se făcea în anii '90, rezultatele obținute de cadrele didactice la examenele obligatorii de definitivat și la cele de titularizare pe post?
    De ce nu se adoptă un sistem german de salarizare în invățământul românesc? Nu din punct de vedere CANTITATIV, ci CALITATIV. Ar apârea automat o piață concurentială care ar favoriza și stimula o creștere a calitătii muncii la catedră.

    Principiul meritocrației trebuie implementat. Cu să adoptam un sistem finlandez cu 50 de profesoritrimiși pentru specializare! Chiar doar experimental in 3 orașe! Numai la orașe îl implementăm? Câti elevi sunt într-o clasa în Finlanda? Nu avem nici școli suficiente, Nici profesori absolvenți instruiți pe banii contribuabililor care să vrea să lucreze într-o comună carear avea o școală înca nedesfințată. Toți vor în municipii. Dar ministerul de ce nu pregăteste blocuri de locuințe utilate la cheie pentru cadre didactice, medici, asistente pentru un dispensar? Care este beneficiul contribuabilului român că plătește anual școlarizarea a generații de medici, profesori, ingineri, IT-isti, asistente medicale, etc?
    Implementarea sistemului de învățământ finlandez trebuie făcută începând cu studenții de la facultățile de profil care pregătesc viitorii profesori ai noului sistem. Nu în școli și licee. între timp trebuie acționat pentru prinderea în scoli a celor care nu au acces la electricitate, Pentru cei de la sate unde nu exista școli din cauza unui mic de copii să se înființeze internate cu cantină proprie și cabinet medical pe lăngă licee și școli. Să se reînființeze școlile profesionale pentru domeniile cerute de piața muncii, în loc sa finanțăm gratuit universitatile si instituțiile de învătământ superior..
    • Like 0


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Mihai Bran - Claudiu Pandaru

Când medicul psihiatru Mihai Bran le-a povestit colegilor săi de la muncă, în 2015, că ar vrea să își facă un startup în domeniul serviciilor de telemedicină, pentru a-și putea urmări mai ușor pacienții, cei mai mulți dintre ei au izbucnit în râs, neîncrezători. În prezent, business-ul său, ATLAS, pornit alături de câțiva prieteni IT-ști, a ajuns la o cifră de afaceri de un milion de euro și 400.000 de utilizatori.

Citește mai mult

Food waste Japonia

„În Japonia mâncarea e un personaj din marea poveste a lumii, un prim pas în călătorie. Fiecare regiune are cel puțin un ingredient sau o mâncare pentru care e faimoasă și care, când îi vine sezonul, e consumată în restul Japoniei. E și o formă ritualică de a reuni timpuri, locuri și oameni. Mâncarea japoneză e o formă de echilibru”, spune scriitorul George Moise într-un interviu pentru habits by Republica.

Citește mai mult