Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Evaluarea Națională 2022. Calendarul examenului de la finalul clasei a VIII-a și regulile care trebuie respectate de elevi

Evaluare națională 2021 română

Foto: Evaluarea Națională se desfășoară în perioada 14 -30 iunie 2022. Sursa - Inquam Photos

Evaluarea Națională începe marți, 14 iunie, cu proba scrisă la Limba și literatura română. Joi, 16 iunie, se va desfășura proba la Matematică, iar vineri, 17 iunie, va avea loc proba la Limba și literatura maternă. Peste 155.000 de elevi s-au înscris în acest an la examenul de la finalul clasei a VIII-a, potrivit unui comunicat al Ministerului Educației.

Primele rezultate vor fi afișate marți, 23 iunie, până la ora 14:00, contestațiile putând fi depuse în zilele de 23 iunie (în intervalul orar 16:00 - 19:00) și 24 iunie (în intervalul orar 8:00 -12:00). Acestea pot fi transmise și prin mijloace electronice. 

Rezultatele finale la Evaluarea Națională vor fi afișate pe 30 iunie. Comunicarea rezultatelor obținute se face anonimizat, atât în centrele de examen, cât și pe Internet, respectându-se Regulamentul general privind protecția datelor personale. Mai exact, vor fi utilizate coduri individuale care înlocuiesc numele și prenumele candidaților și care au fost distribuite candidaților, pe bază de semnătură de primire, la prima probă susținută.

Media generală obținută la Evaluarea Națională are o pondere de 80% în calculul mediei de admitere în clasa a IX-a. Absolvenții clasei a VIII-a își vor putea continua studiile în învățământul liceal sau profesional, fiind asigurate locuri pentru toți elevii care au finalizatciclul gimnazia

Regulile de desfășurarea ale examenului de Evaluare Națională

Accesul candidaților în unitățile de învățământ/centre de examen este permis în intervalul orar 8:00 - 8:30, transmite ministerul Educației. Candidații trebuie să aibă asupra lor un act de identitate valid și instrumente de scris cu cerneală sau pastă albastră pentru redactarea lucrărilor scrise. Pentru executarea schemelor și a desenelor pot folosi și creion negru.

Probele încep la ora 9:00, când candidații vor primi broșura cu subiectele și hârtie ștampilată pentru ciorne. Precizăm că, la probele scrise ale Evaluării Naționale - 2022, candidații primesc subiectele sub formă de broșură, putând să solicite și pagini suplimentare dacă este cazul. Timpul de redactare a subiectelor din cadrul fiecărei probe scrise este de 120 de minute (două ore), calculate după cele 15 minute alocate pentru completarea casetei de identificare. Asistenții vor verifica datele înscrise de candidați și vor secretiza caseta.

Beneficiază de prelungirea timpului de lucru, cu maximum două ore, candidații pentru care s-a aprobat această solicitare de către Comisia Județeană de Organizare a Evaluării Naționale, în baza prevederilor Procedurii nr. 25.464/11.02.2022 cu privire la asigurarea condițiilor de egalizare a șanselor pentru elevii cu deficiențe de vedere, deficiențe de auz și tulburări de neurodezvoltare care susțin examenele naționale în anul 2022.

Probele sunt monitorizate audio-video.

Este interzisă introducerea în sălile de examen a oricărui tip de materiale ajutătoare: manuale, dicționare, notițe, însemnări, cărți, ciorne, rezumate, culegeri etc., care pot fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum și a telefoanelor mobile și a instrumentelor electronice de calcul, de stocare de informații sau de comunicare. De asemenea, se interzice candidaților să introducă în sala de examen ghiozdane, rucsacuri, sacoșe, poșete și altele asemenea, candidații având obligația de a lăsa obiectele menționate în sala de depozitare a obiectelor personale stabilită de comisia din unitatea de învățământ/centrul de examen în acest scop. Nu sunt acceptați în examen candidații care refuză depozitarea obiectelor în sala stabilită de comisie în acest scop.

Evaluarea Națională, digitalizată în județul Dâmbovița - Potrivit unei decizii aprobate prin ordin de ministru, lucrările scrise ale absolvenților de clasa a VIII-a din județul Dâmbovița vor fi evaluate digitalizat în cadrul unui pogram-pilot derulat în premieră în acest an (pentru examenul de bacalaureat această pilotare se va desfășura în județul Călărași).

Ministerul Educației pune la dispoziția celor interesați o linie TELVERDE - 0800801100 - pentru sesizarea eventualelor disfuncționalități privind desfășurarea Evaluării Naționale. Numărul va fi disponibil pe durata probelor scrise (14 și 16 iunie, între orele 8:00 - 16:00, respectiv vineri, 17 iunie, între orele 8:00 -14:00). 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • ''Evaluare Națională'' - un titlu pompos cu scopul de a ne sugera respect.
    Personal cred că era mai potrivit și mai aproape de scopul urmărit.: Exmen de Capacitate, la finalul gimnaziului.
    Cum să faci evaluarea națională când un procent enorm de copii nu au acces la educație din diferite motive obiective ori subiective; motivele sunt trecute sub tăcere și de ele nu se ocupă nimeni.
    Cum să faci Evaluare Națională fără să faci mai întâi Evaluarea Națională a cadrelor didactice care au obligația prin contract de muncă să își exercite meseria la catedră. Cum să nu mai faci cursuri de perfecționare anuale, care se termină cu un examen de competență și alături de nivelul rezultatelor la clasă pot recomanda o mărire salarială
    Are ministrul învățământului și cercetării disponibilitatea onestă să afișeze pe site-ul ministerului, așa cum se făcea în anii '90, rezultatele obținute de cadrele didactice la examenele obligatorii de definitivat și la cele de titularizare pe post?
    De ce nu se adoptă un sistem german de salarizare în invățământul românesc? Nu din punct de vedere CANTITATIV, ci CALITATIV. Ar apârea automat o piață concurentială care ar favoriza și stimula o creștere a calitătii muncii la catedră.

    Principiul meritocrației trebuie implementat. Cu să adoptam un sistem finlandez cu 50 de profesoritrimiși pentru specializare! Chiar doar experimental in 3 orașe! Numai la orașe îl implementăm? Câti elevi sunt într-o clasa în Finlanda? Nu avem nici școli suficiente, Nici profesori absolvenți instruiți pe banii contribuabililor care să vrea să lucreze într-o comună carear avea o școală înca nedesfințată. Toți vor în municipii. Dar ministerul de ce nu pregăteste blocuri de locuințe utilate la cheie pentru cadre didactice, medici, asistente pentru un dispensar? Care este beneficiul contribuabilului român că plătește anual școlarizarea a generații de medici, profesori, ingineri, IT-isti, asistente medicale, etc?
    Implementarea sistemului de învățământ finlandez trebuie făcută începând cu studenții de la facultățile de profil care pregătesc viitorii profesori ai noului sistem. Nu în școli și licee. între timp trebuie acționat pentru prinderea în scoli a celor care nu au acces la electricitate, Pentru cei de la sate unde nu exista școli din cauza unui mic de copii să se înființeze internate cu cantină proprie și cabinet medical pe lăngă licee și școli. Să se reînființeze școlile profesionale pentru domeniile cerute de piața muncii, în loc sa finanțăm gratuit universitatile si instituțiile de învătământ superior..
    • Like 0


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult