Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.
Festivalul de Film de la Cannes, în imagini. Cristi Puiu, fotografie de familie pe covorul roșu
Nu mai puțin de cinci pelicule românești sunt prezente la cea de 69-a ediție a Festivalului de la Cannes. „Sieranevada”, în regia lui Cristi Puiu, și „Bacalaureat”, regizat de Cristian Mungiu, au fost selecționate în competiția oficială a festivalului, în timp ce pelicula ''Câini'' a regizorului Bogdan Mirică este selectată în secțiunea „Un Certain Regard”.
În competiție mai sunt prezente două scurtmetraje românești: „4:15 P.M. Sfârșitul Lumii”, în regia lui Cătălin Rotaru și Gabi Virginia Sarga, care concurează la Scurtmetraj, iar „Toate fluviile curg în mare”, în regia lui Alexandru Badea, în secțiunea Cinéfondation.
Sursa:
Clemens Bilan/Getty Images. Noul film al lui Crsti Puiu, „Sieranevada”, a fost primit cu căldură de criticii de film prezenți la Cannes. Regizorul român a fost întâmpinat cu aplauze pe covorul roșu, iar organizatorii au difuzat în onoarea lui o melodie românească. „Sieranevada” concurează pentru Palme d'Or.
Sursa:
Pascal Le Segretain/Getty Images. Actrița Dana Dogaru, regizorul Cristi Puiu, soția sa, producătoarea Anca Puiu, fetița lor, Zoe, și actorul Mimi Branescu participă la premiera filmului „Sieranevada”, la Cannes.
Sursa:
Andreas Rentz/Getty Images. Julia Roberts pășește desculță pe covorul roșu. Împreună cu producătoarea Jodie Foster, aceasta a sosit la festivalul de la Cannes pentru a lua parte la premiera filmului „Money Monster”.
Sursa:
Vincent Desailly/Getty Images. Fotografia alb-negru a actriției și producătoare Jodie Foster care a participat la Cannes la premiera peliculei „Money Monster”
Sursa:
Francois Durand/Getty Images. George Clooney și soția sa, Amal Clooney, iau parte la proiecția filmului „Money Monster”
Sursa:
Mike Marsland/WireImage/Getty Images. Imaginea prelucrată digital a lui George și Amal Clooney, la cea de-a 69 ediție a Festivalului de Film de la Cannes
Sursa:
Vincent Desailly/Getty Images. George Clooney și Julia Roberts, râzând, înainte de premiera filmului „Money Monster”
Sursa:
Vittorio Zunino Celotto/Getty Images. Fotografia în alb și negru a Juliei Roberts sosind desculță pe covorul roșu de la Cannes
Sursa:
Vincent Desailly/Getty Images. Kirsten Dunst partidipă la premiera „Cafe Society” și la gala de deschiderea a celei de-a 69-a ediții a Festivalului de Film de la Cannes
Sursa:
Francois Durand/Getty Images. Un polițist fotografiază cu telefonul mobil două tinere la Festivalul de Film de la Cannes
Sursa:
Francois Durand/Getty Images. O imagine generală cu catargele bărcilor, care pare desprinsă dintr-un film
Sursa:
Vincent Desailly/Getty Images, Doutzen Kroes ia parte la premiera „Cafe Society”. Imaginea a fost convertită în alb și negru
Sursa:
Vincent Desailly/ Getty Images. Woody Allen, Kristen Stewart și Jesse Eisenberg iau parte la premiera filmului „Cafe Society”.
Sursa:
Vincent Desailly/Getty Images. Justin Timberlake și Anna Kendrick, în fața fotografilor, la Cannes.
Sursa:
Vincent Desailly/Getty Images. Jessica Chastain, la premiera filmului „Cafe Society”.
Sursa:
Vincent Desailly/Getty Images. Vanessa Paradis, la premiera „Cafe Society”
Sursa:
VIncent Desailly/Getty Images. Julian Moore, la deschiderea celei de-a 69 ediții a Festivalului de Film de la Cannes
Sursa:
Vincent Desailly/Getty Images. Actrița Susan Sarandon pe covorul roșu de la Cannes, purtând o pereche de ochelari de soare supradimensionați.
Sursa:
Neilson Barnard/Getty Images. Naomi Watts, înaintea premierei filmului Cafe Society
Sursa:
Clemens Bilan/Getty Images. Fotografi în acțiune, înainte de premiera „Cafe Society”.
Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?
Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.
Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.
În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.
Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.