Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Fostul CEO Yahoo, Marissa Mayer, regretă că nu a cumpărat Netflix, cu 4 miliarde de dolari, în locul achiziției Tumblr în 2013. Netflix valorează în prezent 140 miliarde dolari

Marissa Mayer

Foto: Jussi Nukari / Shutterstock Editorial / Profimedia

Marissa Mayer, fostul CEO al Yahoo, a recunoscut că în timpul mandatului său compania ar fi trebuit să cumpere Netflix sau Hulu în loc să achiziționeze Tumblr.

Potrivit lui Mayer, Netflix era estimat la 4 miliarde de dolari, în timp ce Hulu era evaluat la 1,3 miliarde de dolari în acea perioadă. Privind în urmă, Mayer consideră că oricare dintre aceste achiziții ar fi avut mai mult succes decât Tumblr, pe care Yahoo l-a cumpărat în 2013 printr-o tranzacție aproximată la 1,1 miliarde de dolari.

„Ne-am uitat la o achiziție transformatoare și am cumpărat Tumblr. În același timp, ne-am gândit și dacă este posibil să cumpărăm Hulu sau, ironic, Netflix. Și cred că Netflix era 4 miliarde de dolari, iar Hulu era 1,3 miliarde de dolari la acea vreme. Și oricare dintre acestea ar fi fost o achiziție mai bună”, a spus Mayer într-un interviu pentru Tech Brew.

Deși Yahoo a încercat să integreze Tumblr în strategia sa media, valoarea de piață a platformei a scăzut ulterior, dovedindu-se că prețul de achiziție din 2013 era mult prea mare.

În prezent capitalizarea Netflix depășește 140 de miliarde de dolari, iar Disney deține Hulu în calitate de acționar majoritar din 2019.

Oricât de mult regretă Mayer că nu a achiziționat Netflix pe vremea când era CEO Yahoo, regretul este mult mai profund în rândul foștilor directori ai Blockbuster. În 2000, cofondatorii Netflix, Reed Hastings și Marc Randolph, au încercat să-și vândă startup-ul către Blockbuster pentru doar 50 de milioane de dolari, însă au fost refuzați. La acea vreme, Netflix era un startup neprofitabil, care oferea închirieri de DVD-uri prin poștă, în timp ce magazinele Blockbuster erau o parte integrantă a vieții americane, potrivit Forbes.

Mayer este acum CEO și cofondator al Sunshine, un startup care oferă o aplicație care utilizează inteligența artificială pentru a organiza contacte pe smartphone-uri.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

”Cravata galbenă”

”Cravata galbenă”, filmul regizat de Serge Ioan Celebidachi, fiul marelui dirijor, Sergiu Celibidache, este o biografie cinematografică și, în același timp, o confesiune; o ”partitură” a memoriei naționale scrisă cu ”notele” unui destin încercat. Dincolo de cronologia unei vieți extraordinare, filmul este o introspecție despre libertate și identitate și despre România care a dăruit lumii figuri emblematice și genii; dar pe care nu a prea știut să le păstreze acasă.

Citește mai mult

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult