Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

Fostul CEO Yahoo, Marissa Mayer, regretă că nu a cumpărat Netflix, cu 4 miliarde de dolari, în locul achiziției Tumblr în 2013. Netflix valorează în prezent 140 miliarde dolari

Marissa Mayer

Foto: Jussi Nukari / Shutterstock Editorial / Profimedia

Marissa Mayer, fostul CEO al Yahoo, a recunoscut că în timpul mandatului său compania ar fi trebuit să cumpere Netflix sau Hulu în loc să achiziționeze Tumblr.

Potrivit lui Mayer, Netflix era estimat la 4 miliarde de dolari, în timp ce Hulu era evaluat la 1,3 miliarde de dolari în acea perioadă. Privind în urmă, Mayer consideră că oricare dintre aceste achiziții ar fi avut mai mult succes decât Tumblr, pe care Yahoo l-a cumpărat în 2013 printr-o tranzacție aproximată la 1,1 miliarde de dolari.

„Ne-am uitat la o achiziție transformatoare și am cumpărat Tumblr. În același timp, ne-am gândit și dacă este posibil să cumpărăm Hulu sau, ironic, Netflix. Și cred că Netflix era 4 miliarde de dolari, iar Hulu era 1,3 miliarde de dolari la acea vreme. Și oricare dintre acestea ar fi fost o achiziție mai bună”, a spus Mayer într-un interviu pentru Tech Brew.

Deși Yahoo a încercat să integreze Tumblr în strategia sa media, valoarea de piață a platformei a scăzut ulterior, dovedindu-se că prețul de achiziție din 2013 era mult prea mare.

În prezent capitalizarea Netflix depășește 140 de miliarde de dolari, iar Disney deține Hulu în calitate de acționar majoritar din 2019.

Oricât de mult regretă Mayer că nu a achiziționat Netflix pe vremea când era CEO Yahoo, regretul este mult mai profund în rândul foștilor directori ai Blockbuster. În 2000, cofondatorii Netflix, Reed Hastings și Marc Randolph, au încercat să-și vândă startup-ul către Blockbuster pentru doar 50 de milioane de dolari, însă au fost refuzați. La acea vreme, Netflix era un startup neprofitabil, care oferea închirieri de DVD-uri prin poștă, în timp ce magazinele Blockbuster erau o parte integrantă a vieții americane, potrivit Forbes.

Mayer este acum CEO și cofondator al Sunshine, un startup care oferă o aplicație care utilizează inteligența artificială pentru a organiza contacte pe smartphone-uri.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult