
Foto: Inquam Photos / Ilona Andrei
Taxa Oxigen, la loc comanda. Primarul general al Capitalei a anunțat marți că renunță la taxarea mașinilor poluante și interzicerea circulației acestora în centrul Bucureștiului, în așa-numita zonă ZACA.
Gabriela Firea a spus că a luat decizia cu „sufletul neîmpăcat”, în urma unui sondaj pe care l-a organizat de contul ei de Facebook și în urma căruia a constatat că 90% dintre respondenți s-au pronunțat pentru eliminarea taxei Oxigen.
„Nu mă consider înfrântă, mă consider un pic întoarsă din drum. Nu înseamnă că trebuie să abandonăm lupta. (...) Dacă nu am putut scoate din trafic rablele prin această taxă, ne dorim să le scoatem prin acord cu cetățenii”, a spus Gabriela Firea.
Edilul a anunţat că au fost depuse peste 1.500 de petiţii scrise la primărie şi că există alte 430 de plângeri prealabile de la persoane fizice şi juridice, scrie News.ro..
Firea a punctat că Primăria Capitalei își va intensifica presiunea asupra Guvernului pentru finalizarea centurii ocolitoare a Capitalei.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Apoi s'au facut contracte cu dedicatie sau licitatii trucate pentru tot felul de pasaje sub si supraterane, largiri de bulevarde, schimbat de borduri si stalpi intr'o veselie. Ca daca ai lasat sa intre mormanul de fiare vechi acum tre' sa'l lasam sa se miste nu'i asa ? Si uite asta defineste mobilitatea urbana in anul de gratie 2020 primaria capitalei. Gresit, gresit si iar gresit. De dezvoltarea transportului public, de solutii intermodale, de asanarea sistemului de taximetrie si ride sharing, de regandirea circulatiei pe marile bulevarde, de stoparea hemoragiei de vechituri peste Romania, de toate acestea nu s'a auzit pana acum. Stiind ca orice masura implementata in politicile urbane isi arata efectele doar cu o bataie medie spre lunga, e clar ca vor mai curge inca multi morti spre cimitirele capitalei decedati din pricina poluarii, pana sa vedem o imbunatatire reala in viata noastra de mitici nenorociti !
Masura era gindita total aiurea, taxind proprietatea si nu poluarea (dupa cum spunea un autor pe aici)
Cind vor gasi un procedeu care sa respecte principiul “ conduci ce vrei si platesti ce poluezi” voi fi total de acord. (Si nu au decit sa calculeze “coeficientul de poluare”, care sa se inmulteasca cu nr de km parcursi, suficient de mare pentru a face E3 si sub neeconomic sa fie conduse toata ziua prin Bucuresti. De asemenea sa se taxeze toate masinile, E6 si viitore conform cu cit polueaza.