Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Grindeanu: UMB va avea în execuție 420 de kilometri de autostradă și drum expres, aproape jumătate din rețeaua pe care o are România. Directorul UMB: Avem 5.000 de drumari, ne mobilizăm exemplar, militărește

UMB.

Foto: sediul UMB, Adjud  / captura YouTube Spiri drone

Constructorul UMB Spedition va lucra în acest an pe 420 de kilometri de autostradă și drum expres, dacă vor fi respinse contestațiile depuse de firma Danlin la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), a anunțat joi ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, scrie economedia.ro.

„Din calculele pe care le am eu, dacă intrăm în scenariul în care CNSC respinge contestațiile și UMB va fi câștigător și pe celelalte trei loturi de la Bacău la Pașcani, (UMB-n.n.) au în lucru în total, în șantiere, nu doar pe A 7 - Autostrada „Moldovei” -, 420 de kilometri, ceea ce înseamnă o organizare exemplară de care sunt capabili, știm cu toții, dar care înseamnă aproape jumătate din rețeaua pe care o are România în acest moment. E un «challenge» de care nu sunt capabile multe companii”, a spus ministrul Transporturilor.

„O să ne mobilizăm exemplar, militărește”

Întrebat dacă poate să susțină ritmul lucrărilor pe atât de multe șantiere, directorul general UMB, Cornel Bunghiuz, a spus că sunt resurse, în prezent fiind angajați 5000 de drumari, iar pentru viitoarele șantiere de pe A 7 (aproape 250 de kilometri) va exista o organizare militărească. „Vă asigur că o să ne mobilizăm exemplar, aș putea spune militărește, astfel încât, așa cum am procedat până acum, să terminăm și mai devreme pentru contractele pe care le avem în derulare. Organizarea o să o facem pas cu pas în funcție de evoluția timpului, vă asigur că vom termina în termen. Resursa acum este de 5000 de oameni care lucrează efectiv, nu doar pe A 7”, a spus directorul general al UMB.

În acest an UMB, cel mai important constructor local de autostrăzi, controlat de Dorinel Umbrărescu, ar urma să deschidă circulației 32 de kilometri de drum expres pe lotul 3 Craiova-Pitești și un tronson din lotul 2 al Autostrăzii A0 Nord. În stadiu avansat de execuție se află și două segmente din Autostrada Transilvania (30 km.), însă lucrările depind de vreme și asigurarea descărcărilor, potrivit sursei citate.

Autostrada „Moldovei” A7, proiectată între Ploiești (Dumbrava/A3) și Siret, la granița cu Ucraina, are o lungime de 440 km. Finanțarea pentru primii 320 de kilometri, între Ploiești și Pașcani, va fi asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), condiția fiind ca proiectele să fie finalizate până în 2026.

România are în prezent 995 de kilometri de autostradă și drum expres, în 2022 fiind inaugurați în total, potrivit Hotnews, circa 53 de kilometri, dintre care 13,17 kilometri pe autostrada A1, între Sibiu și Boița, și un segment de 39 kilometri din drumul expres Craiova - Pitești.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

e.on - energie

În viața de zi cu zi, când spunem energie, ne referim la lucrurile mici pe care le facem în mod uzual, fie că aprindem un bec, deschidem televizorul, gătim sau dăm drumul la centrală pentru a ne încălzi. Aceste acțiuni au devenit atât de uzuale, încât nu mai stăm să ne gândim cum a fost produsă energia respectivă - dacă vorbim despre energia electrică - sau de unde provine ea - dacă vorbim despre gazele naturale.

Citește mai mult

Cluj Napoca.

Persoanele care au în derulare credite cu dobândă variabilă, majorată ca urmare a creșterii indicilor de referință în funcție de care se calculează aceasta, ar putea avea parte de o perioadă în care ratele să nu mai crească atât de puternic, începând din a doua jumătate a anului. Foto: Andras Ferencz

Citește mai mult