Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Grindeanu: UMB va avea în execuție 420 de kilometri de autostradă și drum expres, aproape jumătate din rețeaua pe care o are România. Directorul UMB: Avem 5.000 de drumari, ne mobilizăm exemplar, militărește

UMB.

Foto: sediul UMB, Adjud  / captura YouTube Spiri drone

Constructorul UMB Spedition va lucra în acest an pe 420 de kilometri de autostradă și drum expres, dacă vor fi respinse contestațiile depuse de firma Danlin la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), a anunțat joi ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, scrie economedia.ro.

„Din calculele pe care le am eu, dacă intrăm în scenariul în care CNSC respinge contestațiile și UMB va fi câștigător și pe celelalte trei loturi de la Bacău la Pașcani, (UMB-n.n.) au în lucru în total, în șantiere, nu doar pe A 7 - Autostrada „Moldovei” -, 420 de kilometri, ceea ce înseamnă o organizare exemplară de care sunt capabili, știm cu toții, dar care înseamnă aproape jumătate din rețeaua pe care o are România în acest moment. E un «challenge» de care nu sunt capabile multe companii”, a spus ministrul Transporturilor.

„O să ne mobilizăm exemplar, militărește”

Întrebat dacă poate să susțină ritmul lucrărilor pe atât de multe șantiere, directorul general UMB, Cornel Bunghiuz, a spus că sunt resurse, în prezent fiind angajați 5000 de drumari, iar pentru viitoarele șantiere de pe A 7 (aproape 250 de kilometri) va exista o organizare militărească. „Vă asigur că o să ne mobilizăm exemplar, aș putea spune militărește, astfel încât, așa cum am procedat până acum, să terminăm și mai devreme pentru contractele pe care le avem în derulare. Organizarea o să o facem pas cu pas în funcție de evoluția timpului, vă asigur că vom termina în termen. Resursa acum este de 5000 de oameni care lucrează efectiv, nu doar pe A 7”, a spus directorul general al UMB.

În acest an UMB, cel mai important constructor local de autostrăzi, controlat de Dorinel Umbrărescu, ar urma să deschidă circulației 32 de kilometri de drum expres pe lotul 3 Craiova-Pitești și un tronson din lotul 2 al Autostrăzii A0 Nord. În stadiu avansat de execuție se află și două segmente din Autostrada Transilvania (30 km.), însă lucrările depind de vreme și asigurarea descărcărilor, potrivit sursei citate.

Autostrada „Moldovei” A7, proiectată între Ploiești (Dumbrava/A3) și Siret, la granița cu Ucraina, are o lungime de 440 km. Finanțarea pentru primii 320 de kilometri, între Ploiești și Pașcani, va fi asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), condiția fiind ca proiectele să fie finalizate până în 2026.

România are în prezent 995 de kilometri de autostradă și drum expres, în 2022 fiind inaugurați în total, potrivit Hotnews, circa 53 de kilometri, dintre care 13,17 kilometri pe autostrada A1, între Sibiu și Boița, și un segment de 39 kilometri din drumul expres Craiova - Pitești.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

”Cravata galbenă”

”Cravata galbenă”, filmul regizat de Serge Ioan Celebidachi, fiul marelui dirijor, Sergiu Celibidache, este o biografie cinematografică și, în același timp, o confesiune; o ”partitură” a memoriei naționale scrisă cu ”notele” unui destin încercat. Dincolo de cronologia unei vieți extraordinare, filmul este o introspecție despre libertate și identitate și despre România care a dăruit lumii figuri emblematice și genii; dar pe care nu a prea știut să le păstreze acasă.

Citește mai mult

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult