Accesul în centrul marilor orașe s-ar putea face pe baza unei taxe pe care o vor plăti proprietarii de mașini poluante. Taxa va înlocui timbrul de mediu care a fost eliminat de la 1 februarie.
Profit.ro scrie că Guvernul pregătește pentru proprietarii de mașini, în locul timbrului de mediu, introducerea unei taxe de poluare sub formă de vignetă, diferențiată ca valoare în funcție de gradul de poluare al autoturismului, șoferii urmând să aibă acces în diferite zone ale marilor orașe doar pe baza unui sticker colorat lipit pe parbriz. Un sistem similar este folosit și în Germania.
Ministrul Mediului, Daniel Constantin, a explicat vineri la Radio România Actualități, că în prezent există un grup de lucru la Ministerul Mediului care încearcă să găsească „soluţia cea mai bună din punct de vedere al mediului” și a explicat că sunt mai multe variante utilizate în alte orașe din lume din care autoritățile încearcă să se inspire. Ministrul a ținut să adauge că nu dorește să fie introdusă „o taxare suplimentară general valabilă”.
Una din variantele folosite în Europa și pe care grupul de lucru o analizează se referă la introducerea în prețul combustibilului a unei taxe de poluare, spune ministrul, soluție care „s-a analizat şi la nivelul României”. O altă variantă este „un fel de taxă de primă înmatriculare”, aplicată pentru toată lumea, indiferent că înmatriculaseră sau nu maşinile la momentul respectiv. „Aici fost marea problemă, să ştiţi, în România, taxa respectivă a fost declarată ilegală pentru că ea s-a aplicat în mod discriminatoriu, nu că nu era un mijloc de protecţie pentru poluare”, a adăugat ministrul.
A treia posibilitate existentă la nivel european se referă la un impozit anual pe care îl plătesc posesorii de autoturisme, în funcţie de motorizarea respectivă, în funcţie de carburantul pe care îl folosesc, a mai explicat Daniel Constantin.
„Există însă şi mijloace moderne care sunt combinate cu una dintre cele trei variante. Şi aici m-am inspirat foarte mult din modelul pe care îl practică Londra, cel pe care îl găsim şi la Milano, cel pe care îl găsim şi la Budapesta mai recent, prin care anumite maşini au acces, în funcţie de norma de poluare, în anumite zone din marile aglomerări urbane, altele nu au acces decât contra unei taxe. Deci toate aceste variante se analizează şi noi încercăm să găsim o soluţie modernă care să nu fie o sarcină pentru cetăţeni, dar în egală măsură care să asigure că România şi românii trăiesc într-un mediu din ce în ce mai puţin poluant”, a mai spus ministrul, care a admis că fiecare variantă are şi avantajele şi dezavantajele ei.
„Eu vă mărturisesc că această soluţie este una modernă care poate fi luată în calcul şi cred că putem în felul acesta să stimulăm şi mai bine transportul în comun. Mă refer aici mai ales la Bucureşti, unde avem mai multe posibilităţi, dar există şi situaţii în care putem să folosim acest moment pentru dezvoltarea infrastructurii de transport în comun”, a spus ministrul la Radio România Actualități.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
(sursa:http://www.romlit.ro/biruritaxe_impozite).
Observăm cu ușurință asemănarea izbitoare dintre sistemul fanariot și cel pesederiot, așadar, cine se mai miră și de ce? Mai ales că după ce aga de poliție a început să citească gândurile oamenilor, or să ne pună și birul numit internetărit: păzea fraților, că nu se vede nici un Tudor!
Cu plecăciuni, boieri dumneavoastră ...