Sari la continut

De opt ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

Guvernul vrea o taxă pentru accesul maşinilor mai poluante în centrul oraşelor. Daniel Constantin: „Putem să stimulăm și mai bine transportul în comun”

Accesul în centrul marilor orașe s-ar putea face pe baza unei taxe pe care o vor plăti proprietarii de mașini poluante. Taxa va înlocui timbrul de mediu care a fost eliminat de la 1 februarie.

Profit.ro scrie că Guvernul pregătește pentru proprietarii de mașini, în locul timbrului de mediu, introducerea unei taxe de poluare sub formă de vignetă, diferențiată ca valoare în funcție de gradul de poluare al autoturismului, șoferii urmând să aibă acces în diferite zone ale marilor orașe doar pe baza unui sticker colorat lipit pe parbriz. Un sistem similar este folosit și în Germania.

Ministrul Mediului, Daniel Constantin, a explicat vineri la Radio România Actualități, că în prezent există un grup de lucru la Ministerul Mediului care încearcă să găsească „soluţia cea mai bună din punct de vedere al mediului” și a explicat că sunt mai multe variante utilizate în alte orașe din lume din care autoritățile încearcă să se inspire. Ministrul a ținut să adauge că nu dorește să fie introdusă „o taxare suplimentară general valabilă”. 

Una din variantele folosite în Europa și pe care grupul de lucru o analizează se referă la introducerea în prețul combustibilului a unei taxe de poluare, spune ministrul, soluție care „s-a analizat şi la nivelul României”. O altă variantă este „un fel de taxă de primă înmatriculare”, aplicată pentru toată lumea, indiferent că înmatriculaseră sau nu maşinile la momentul respectiv. „Aici fost marea problemă, să ştiţi, în România, taxa respectivă a fost declarată ilegală pentru că ea s-a aplicat în mod discriminatoriu, nu că nu era un mijloc de protecţie pentru poluare”, a adăugat ministrul.

A treia posibilitate existentă la nivel european se referă la un impozit anual pe care îl plătesc posesorii de autoturisme, în funcţie de motorizarea respectivă, în funcţie de carburantul pe care îl folosesc, a mai explicat Daniel Constantin.

„Există însă şi mijloace moderne care sunt combinate cu una dintre cele trei variante. Şi aici m-am inspirat foarte mult din modelul pe care îl practică Londra, cel pe care îl găsim şi la Milano, cel pe care îl găsim şi la Budapesta mai recent, prin care anumite maşini au acces, în funcţie de norma de poluare, în anumite zone din marile aglomerări urbane, altele nu au acces decât contra unei taxe. Deci toate aceste variante se analizează şi noi încercăm să găsim o soluţie modernă care să nu fie o sarcină pentru cetăţeni, dar în egală măsură care să asigure că România şi românii trăiesc într-un mediu din ce în ce mai puţin poluant”, a mai spus ministrul, care a admis că fiecare variantă are şi avantajele şi dezavantajele ei.

„Eu vă mărturisesc că această soluţie este una modernă care poate fi luată în calcul şi cred că putem în felul acesta să stimulăm şi mai bine transportul în comun. Mă refer aici mai ales la Bucureşti, unde avem mai multe posibilităţi, dar există şi situaţii în care putem să folosim acest moment pentru dezvoltarea infrastructurii de transport în comun”, a spus ministrul la Radio România Actualități.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Accesul mașinilor mai poluante în centrul orașelor este o preocupare majoră pentru protecția mediului înconjurător. Pentru a soluționa această problemă, guvernul pregătește introducerea unei taxe de poluare sub formă de vignetă, diferențiată în funcție de gradul de poluare al autoturismelor, astfel încât șoferii să aibă acces în zonele urbane doar cu un sticker colorat pe parbriz. În acest context, serviciile de deblocări auto și lăcătuș din Oradea, oferite de Silvotop, pot fi utile pentru cei interesați de a-și proteja mașinile și de a promova utilizarea transportului în comun.
    • Like 0
  • Cred că în primul rând ar trebui ca prioritate guvernului să fie crearea de autostrăzi, modernizări de drumuri (drumuri Europe cu două benzi pe sens, drumuri județene fără gropi, etc.), centuri pentru marile orașe din România. Apoi începi să adaugi sancțiuni / pedepse/ restricționari. În al doilea rând, cred că ministerul mediului ar trebui să fie mai implicat în povestea defrișărilor. Desigur, asta nu aduce aceleași beneficii financiare guvernanților precum o nouă taxă. Vive la Roumanie!
    • Like 0
  • check icon
    „Albinărit, beşlegărit, căminărit, căşărit, cepărit, cerărit, ciblărit, ciohodărit, cîrciumărit, concerit, cornărit, cotărit, fumărit, găletărit, gărdurărit, ghindărit, grosărit, ierbărit, măjărit, morărit, oierit, părpărit, pogonărit, poştărit, prisăcărit, săpunărit, sărărit, stînit, stupărit, tutunărit, ţigănărit, văcărit, vădrărit”
    (sursa:http://www.romlit.ro/biruritaxe_impozite).
    Observăm cu ușurință asemănarea izbitoare dintre sistemul fanariot și cel pesederiot, așadar, cine se mai miră și de ce? Mai ales că după ce aga de poliție a început să citească gândurile oamenilor, or să ne pună și birul numit internetărit: păzea fraților, că nu se vede nici un Tudor!
    Cu plecăciuni, boieri dumneavoastră ...
    • Like 2
  • Ăsta-i nebun?Cu ce să stimulezi când stai în stație de-ți vine rău,iar mijloacele de transport sunt vai mama lor.
    • Like 1
  • check icon
    Bullshit! Se vrea eliminarea autoturismelor poluante din centrul orașului și mărirea numărului mijloacelor de transport în comun. De parcă autobuzele ar funcționa cu parfum de trandafiri și nu tot cu motorină. Mai circulaseră pe vremea lui Ceaușescu niște autobuze articulate care aveau niște butelii imense pe plafon, iar când aveau mici scăpări de gaze pe la supape și încheieturi se uitau pasagerii unii la alții suspectându-se reciproc care a mâncat mai multă fasole.
    • Like 0


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult