Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Interviu Republica| Timos Platsas, manager de top Microsoft: „Tehnologia este facută pentru oameni, nu pentru vreun grup restrâns de oameni. Asta înseamnă democratizarea tehnologiei”. Partea a II-a

„Profesorii sunt o parte absolut importantă din ceea ce ne propunem să realizăm. Nu sunt doar profesorii de informatică, uneori oamenii simt că este doar despre asta si nu sunt de acord. Cred că toată lumea ar trebui să îmbrățișeze tehnologia, chiar si profesorii de literatura română. Au o mulțime de instrumente pe care le pot utiliza pentru a-și ajuta elevii să învețe mai repede și într-un mod mai interactiv. Cred că acest lucru este important dacă vor ca lectiile lor să fie atrăgatoare”, spune Timos Platsas, manager de top în cadrul Microsoft. 

Despre cum ar trebui să arate școala viitorului, cum pot să se adapteze cadrele didactice, într-un interviu acordat Republica de Timos Platsas, Head of Corporate Community Affairs, Microsoft Philanthropies Europe. Partea întâi poate fi citită aici.

Cum ar trebui sa schimbăm modul de a preda, astfel încât să pregătim elevii viitorului?

Cred că în primul rând profesorii ar trebui să înțeleagă și sunt fericit să spun că, în România, avem sunt mulți asemenea profesori, că publicul lor, care este elevul lor, este complet diferit. Acum elevii sunt utilizatori de tehnologie. O folosesc deja în casele lor. Când se întorc acasa, își petrec timpul la laptopul părinților, folosind telefoanele mobile. Asta înseamnă că procesul lor de învățare s-a schimbat. Ei acum învață într-un mod interactiv.

De aceea cred că dacă un profesor realizează acest lucru, este cel mai câștigat. Un dascăl va avea mai mult succes dacă va îmbrățișa tehnologia și o va introduce în procesul de învățare. De exemplu, avem o mulțime de instrumente gratuite acum în platformele noastre pentru profesori, care pot fi utilizate pentru a-și ajuta elevii să înțeleagă lucruri de bază în fizică sau să învețe matematica.

Sau în biologie, de exemplu, au o mulțime de materiale interactive pe care le pot folosi și care îi pot ajuta pe elevi să înțeleagă mai mult prin exemple reale, ce înseamnă acel fenomen. Profesorii sunt o parte absolut importantă din ceea ce ne propunem să realizăm. Nu sunt doar profesorii de informatică, uneori oamenii simt că este doar despre asta si nu sunt de accord. Cred că toată lumea ar trebui să îmbrățișeze tehnologia, chiar si profesorii de literatura română. Au o mulțime de instrumente pe care le pot utiliza pentru a-și ajuta elevii să învețe mai repede și într-un mod mai interactiv. Cred că acest lucru este important dacă vor ca lectiile lor să fie atrăgatoare.

Cum vedeți personalizarea predării? Ne poate conduce tehnologia la personalizarea lecțiilor?

Da, absolut. Cred că suntem deja acolo. Cred că tehnologia ne oferă șansa să vedem ce abilități are un copil. Știm că noi, ca adulți, suntem foarte ocupați, iar procesul acesta în care îți poți da seama ce set de abilități are copilul tau și în ce direcție se poate dezvolta este unul foarte minuțios. Această nouă metodă oferă șansa de a învăța în ritmul propriu, ceea ce înseamnă că poți studia în weekend, poți petrece timp oricând dorești învățând. Noul mod de a preda sau de a învăța oferă instrumente pe care le pot utiliza adulții, indiferent de vârstă, pentru că despre asta e vorba în era tehnologică, iată, pentru a căpăta abilități digitale.

Asta presupune că putem învăța de acasă

Ei bine, este foarte important, mai ales pentru persoanele cu dizabilități, cărora le este greu să se deplaseze la școală. Învățarea de acasă este o oportunitate excelentă pentru persoanele fără posibilitatea să se deplaseze, să învețe și să prospere.

Care este platforma, produsul sau serviciul care v-a impresionat cel mai tare, dintre instrumentele care te ajută să înveți de la distanță?

Cred că sunt mai multe. Unul dintre cele mai interesante este TEAMS, un mod foarte interactiv în care îți poți distribui o prezentare. Îți poți deschide camera și poți avea chiar o interacțiune reală cu un profesor. Și am un exemplu de școală cu un profesor care este foarte dornic să fie foarte aproape de elevii săi. Și indiferent dacă este in timpul lui liber, sau este la serviciu, el are acest cont si are asa numitele “ore de birou”, în timpul cărora studenții săi il pot suna ca să îi pună întrebări, iar el să le ofere ajutorul. Și face asta fără să fie plătit, el chiar vrea să-și ajute elevii. Deci cred că acesta este unul dintre instrumentele de care am fost cu adevărat impresionat.

Un alt instrument, care este mult mai sofisticat se numeste READY, în cadrul căruia un profesor de la o universitate din Australia a reușit sa creeze o aplicatie de inteligență artificială care îl ajută să își evalueze studenții și să identifice unde sunt lacunele pe care acești studenți le au și bineinteles să îi ajute să rezolve aceste probleme.

În primul rând, el economisește timp, pentru că poate lăsa inteligența artificială să facă treaba pentru el, si apoi el se poate concentra asupra lucrurilor care sunt mai importante pentru el și studenți. Trebuie să spunem totusi ca aceste oportunități nu sunt pentru toată lumea. Stiți, sunt părinți care se zbat să aiba acces la educația de bază pentru copiii lor. Din cauza sărăciei, a prejudecăților, în special când vine vorba despre fete, sau daca vă vine să credeți, pentru că trăiesc într-o zonă în care nu au conexiune la internet.

Cum primesc acești elevi acces? Le oferă statul? Școala? Companiile?

Cred că ceea ce ne propunem noi să facem prin acțiuni filantropice este să ne asigurăm că, în timp ce tehnologia avansează, oamenii nu sunt lăsați în urmă. Pentru că este bine să fim fericiți și să vorbim despre acest instrument uimitor. Toate aceste lucruri nu au sens daca vedeti ca inca sunt copii lăsați în urmă. Și avem exemple aici in Romania.

În Petroșani, de exemplu, într-o școală, profesorii au decis să inițieze un proiect cu predarea informaticii și au început să introducă informatica în școli, iar copiii au început să învețe. Acesta e genul de acțiuni filantropice pe care vrem să le facem în continuare. Încercăm să ne asigurăm că persoanele care în mod normal nu au acces la tehnologie au șansa de a învăța tehnologia. Și cred că în următorii ani ne propunem nu doar să-i învățăm tehnologie, ci să îi conectam pe adulți la noile oportunități de muncă.

Uneori, știți, noi, oamenii suntem foarte buni în teorie, să le explicăm oamenilor cum să utilizeze tehnologia. Copiii au nevoie de mai mult ajutor. Aceștia trebuie să fie conectați la viitoarele locuri de muncă. Imaginați-vă că dacă un copiii care nu acces la tehnologie astăzi le va fi greu să își găsească un loc de muncă mai târziu. Deci doar educația în sensul clasic nu va mai fi suficientă. Cred că în România- cu EOS și cu Gabi Barna- am reușit să facem lucruri extraordinare. România este, cred, una dintre cele mai de succes țări în ceea ce privește modul în care sunt promovate abilitățile digitale și modul în care se implică profesorii și studenții în acest demers.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Timos Platsas

„România este una dintre cele mai de succes țări în ceea ce privește modul în care sunt promovate abilitățile digitale și implicarea profesorilor în acest demers. De exemplu, într-o școală din Petroșani, câțiva profesori au făcut un proiect prin care au introdus informatica la ore, iar copiii au început să învețe să programeze”, spune Timos Platsas, Head Of Corporate Community Affairs, Microsoft Philanthropies Europe.

Citește mai mult
Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult