Foto: Guliver Getty Images
România greșită e în discursurile care frizează absurdul, în șinele de cale ferată care prevestesc tragedii, în spitalele unde colcăie gândaci și infecțiile nosocomiale sunt la ordinea zilei, în ghiozdanul de câteva kilograme al unui elev de clasă primară care își pierde copilăria ca să facă teme fără sens și ajunge analfabet funcțional, în gropile din asfalt și kilometrii de autostradă nenăscuți. Lista e atât de lungă. Dar nu m-aș fi gândit că o să mă întâlnesc atât de des cu România greșită la un banal semafor, în buricul orașului, la una dintre cele mai importante intersecții din Craiova.
Intersecția de la Universitate e de o bună bucată de vreme semaforizată diferit, ca și altele de pe cel mai cunoscut bulevard al orașului, Calea București. De când timpii de semaforizare au fost schimbați, de pe o parte a bulevardului este imposibil să mai poți traversa strada înainte „să se facă roșu” dacă mergi normal, ba chiar în pas ușor alert. Pentru o mamă cu un copil de mână sau pentru un bătrân, traversarea pe verde este o misiune pierdută. Dacă mama și copilul mai aleargă, bătrânul trece jumătate de stradă pe roșu sau rămâne blocat la jumătate din drum, așteptând alte minute în șir schimbarea semaforului.
Acum ceva timp, în calitate de cetățean nedumerit de această semaforizare stupidă, am transmis o petiție către primărie. Așa cum mă așteptam, după o îndelungă experiență privind trimiterea de numeroase și variate solicitări către instituțiile publice, „răspunsul” a sosit, rezolvarea nu. Am fost onorată cu următoarea explicație seacă și nesatisfăcătoare: „Instalațiile de semaforizare au fost amplasate în urma implementării proiectului <<Modernizarea infrastructurii de transport în comun pentru fluidizarea traficului forței de muncă între cele două platforme industriale ale polului de creștere Craiova – lot II”, a cărui finanțare a fost asigurată din fonduri europene. Diagramele de funcționare a acestor instalații, care cuprind secvențele și timpii acordați pentru fiecare secvență, sunt parte din proiect și sunt avizate de către Poliția Municipiului Craiova – Biroul Rutier, fiind considerate cele mai bune variante pentru fluidizarea traficului în intersecțiile respective>>”.
Așadar, cea mai bună variantă găsită de Biroul Rutier a fost aceea de:
a) a-l constrânge pe cetățean să alerge gâfâind pentru a traversa regulamentar;
b) a-l determina pe cetățean să treacă o porțiune din bulevard pe roșu, încălcând legislația;
c) a-l constrânge pe cetățean să aștepte de două ori la același semafor pentru că fluidizarea traficului implică, se pare, mai mult timp pierdut și nicidecum eficientizare.
Răspuns corect: toate cele de mai sus.
Și uite așa se face că, în timp ce în țara asta nu mai poți nici să treci strada, autoritățile și-au făcut treaba. Au atras fonduri. Au modernizat infrastructura de transport în comun pentru fluidizarea traficului. Așa cum a modernizat și doamna Firea transportul bucureștean cu autobuzele Otokar. Așa cum modernizează și guvernul România cu ordonanțele sale de urgență. Iar când încerci să tragi la răspundere autoritățile, să semnalezi probleme și să îndrăznești să speri la soluții, nu vei primi un răspuns, ci o justificare lipsită de fundament. Pentru că tu trăiești în România greșită, a celor care nu mai pot trece strada, iar autorii României greșite trăiesc în alt loc, în România unde le e cald și bine.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Cea mai mare problema in Oltenia este ca tot timpul au avut oamenii in functii(premier,ministri,etc) prin toate guvernele, dar nu au facut nimic pentru dezvoltarea zonei.
Ce sa mai zici de FIREA la capitala cu fluidizarea circulatiei...te bufneste rasul,plansul...