Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

La 23 de ani, Xenia Muntean și-a „vândut” la Cluj o idee cu 20.000 de euro: doi ani mai târziu, Planable are 400 de clienți internaționali

Xenia Muntean

Foto: Facebook Xenia Muntean

La 23 de ani, Xenia Muntean reușea, împreună cu alți doi co-fondatori, să pună bazele unui start-up care are astăzi 400 de clienți internaționali, printre care și Jaguar. Invitată în emisiunea „În fața ta” antreprenoarea, care are astăzi 25 de ani, a povestit despre ideea din spatele Planable, un business început cu 20.000 de euro, pe care îl evaluează astăzi la câteva milioane de euro.

„Planable e o platformă de colaborare pentru echipele de marketing din spatele brandurilor. Am pornit împreună cu cei doi cofondatori, eu am avut o mică agenție de social media marketing și confondatorul meu tehnic lucra într-o agenție de genul ăsta. Eram foarte familiari cu problemele din industrie și am pornit Planable pentru că voiam să rezolvăm una dintre problemele noastre proprii la muncă. În spatele fiecărei postări pe care o vedem pe Twitter, Facebook, Instagram, e o echipă întreagă de oameni care lucrează ca să creeze acea postare. De la un om, dacă e un brand mai mic, până la sute de oameni implicați la nivel global în diferite echipe, țări, în diferite departamente, pe diferite fusuri orare. Este un tool care organizează toți oamenii din spatele conținutului de social media și îi ajută să meargă, de la ideea de conținut, prin procesul de aprobare și colaborare și feedback, până la publicare”, a povestit Xenia Muntean. 

Majoritatea clienților Planable se află în SUA și Marea Britanie, iar dintre aceștia cel mai mare este Jaguar/Land Rover. O echipă de 20 de persoane aflată în Marea Britanie folosește Planable pentru a planifica postările de pe paginile de social media ale Jaguar și Land Rover spune antreprenoarea. 

Originară din Republica Moldova, Xenia Muntean a găsit sprijin pentru ideea sa la un pre-accelerator de afaceri din Cluj. Acolo a reușit să obțină, împreună cu ceilați co-fondatori o investiție de 20.000 de euro. „Nu eu am avut banii, nu erau banii mei. În România nu prea e conceptul ăsta de friends and family de la care poți să iei o investiție de câteva zeci de mii cum este în SUA, dar am avut și un pic de noroc că am intrat în acest accelerator la Cluj. Le-a plăcut foarte mult de noi și de ceea ce facem și au și investit în noi 20.000 de euro la început de drum ceea ce ne-a ajutat foarte mult ca timp de un an să putem să punem produsul pe picioare”, a povestit ea.

Cum convingi pe cineva să investească în tine când ești la început de drum? „E un proces foarte dureros procesul de fundraising, sunt câteva criterii pe care trebuie să le îndeplinești pentru a convinge un investitor. Trebuie să îi convingi că voi sunteți echipa cea mai bună. Puteți să atrageți talent, puteți să vindeți produsul mai departe. Cred că la început îți este greu să convingi un investitor cu altceva”, este de părere ea.

Ce oraș i se pare cel mai bun pentru a porni un business în România? „Pentru noi Clujul a fost extraordinar pentru a pune bazele startup-ului. Sunt foarte mulți oameni buni în Cluj, pe tech, pe product, e extraordinar din punctul ăsta de vedere, dar ce ține de industria noastră - marketing, brand, advertising - e la București. Când am ajuns în etapa să punem produsul pe piață am creat un birou aici, în București, pentru că putem să găsim mulți oameni pe zona de business, pe zona de marketing pe care să îi angajăm. Clujul are foate mult talent tehnic, are o universitate puternică, foarte mulți investitori. Tot mai mulți oameni de business, angel investors, care sunt interesați să pună o investiție mică în alte startup-uri. Și cred că asta a făcut ecosistemul faimos în Cluj. Bucureștiul e foarte bun pentru noi am găsit oameni extraordinat pe marketing, business și operațiuni. Am reușit să găsim oameni super, super talentați”, a spus ea.

În momentul de față, Planable are 10 angajați și caută încă patru. Care sunt calitățile pe care le caută atunci când recrutează un nou angajat?

„Mă interesează, dincolo de skill-urile de bază pentru poziția respectivă, atitudinea pe care o are. Chiar dacă suntem de trei ani produsul este pe piață de abia de un an și ceva, de abia am început creșterea noastră, e foarte important să aibă atitudinea potrivită, să fie entuziasmat și energic și să vrea să lucreze pentru noi”, spune Xenia Muntean.

Emisiunea „În fața ta” e difuzată de Digi24 sâmbăta și duminica de la ora 14:05.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • E o supra-supra micsorare a vocabularului, in dauna intelesului si a bunului simt. Cred ca mai nuantat si inteligibil se exprima acum AI. Ce lume interioara poti avea pe asa o saracie de expresie? Desigur, de mare ajutor sunt si redactorii Republica.ro, in acest caz Raluca Ion, care lasa saracia sa se vada. Pentru ca, desigur, nu o remarca. Tot acolo sunt si ei. La micul prezent, ce mare viitor?!
    • Like 0


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon elevi-

Educatori, învățători, profesori, cu toții sunt obosiți și fără chef. Dacă nu se urlă pe un etaj dintr-o școala, sigur se vorbește printre dinți. Dacă nu merg manipulările fine, sigur merg metode care sfredelesc sufletele celor mici cu replici grele. (Foto: Guliver/Getty Images)

Citește mai mult

Microsoft Envision Forum

Peste 800 de reprezentanți ai mediului de afaceri au luat parte, la București, la cea de-a VII-a ediție a Microsoft Envision Forum. În timpul conferinței, Gerd Leonhard - cunoscut futurist și autor, Raymond Campbell - fondator și CEO al Phulukisa Health Solutions și Cedric Dumont – aventurier și antreprenor au discutat despre transformarea digitală.

Citește mai mult