Sari la continut

Republica împlinește 10 ani

Un deceniu în care am ținut deschis un spațiu rar în România: unul al ideilor curate, al argumentelor care nu se tem de lumină și al vocilor care gândesc cu adevărat. Într-o vreme în care zgomotul crește, noi am mizat pe ceea ce contează: conținut de calitate, autentic, fără artificii, libertate de gândire, profunzime în loc de superficialitate. Pentru că doar așa România poate merge înainte. Să rămânem împreună într-un loc al reflecției, al întrebărilor care incomodează și al conversațiilor care schimbă ceva. Scrie, întreabă, contestă, propune. 
Republica îți aparține. De 10 ani și pentru anii care vin.

LaLaLand – să pierzi iubirea și să câștigi Oscarul

Nu-mi mai amintesc de când n-am mai văzut o minunăție de film ca LaLaLand. Autorul, Damien Chazelle (Whiplash) își declară sursa de inspirație în Umbrelele din Cherbourg, musicalul lui Jacques Demy din 1964, dar LaLaLand este o superbă colecție de amintiri deghizate din Vremea de Aur a Hollywoodului, de la Rebel fără cauză, Cântând în ploaie, Un american la Paris, până la Poveste din cartierul de Vest. E o capodoperă omagiu pentru trecutul filmului și muzicii, dar, în același timp, o probă de originalitate în cinemaul contemporan.

Ryan Gosling și Emma Stone, un cântăreț de jazz și o actriță încercând să cucerească gloria fără să piardă iubirea, fac un cuplu romantic care ți se lipește de inimă și rămâne acolo mult după ce ai ieșit din sală. 

Filmul lansează o melodie excepțională după alta. Ryan Gosling s-a antrenat 4 luni pentru a le interpreta el însuși la pian. Coregrafia, îmbinare perfectă de old style și postmodernitate, un Gene Kelly și o Leslie Caron ai zilelor noastre...

Montajul, hiperfluid, ritmat impecabil, imaginea, plină de relief – o adevărată simfonie vizuală.

Secvențele generate pe computer, cum e „zborul” îndrăgostiților printre stele, sunt folosite cu noimă și acuratețe.

Întreg filmul este gândit ca o piesă muzicală, deși momentele sing & dance nu sunt prea dese. Sentimentele, situațiile, îmbrățișările, „iuțirile de sine”, cum le numea D.I. Suchianu, rimează, se anunță, se așteaptă, revin, se împletesc, se topesc în penumbra nostalgiei...

Marele merit al lui LaLaLand e că face să vibreze atât sufletul coafezei, al taximetristului, al artistului, cât și cel al unui critic sceptic și nemilos, dacă îl are.

Un favorit irezistibil la Oscar, un film clasic încă de la premieră.

Mergeți și vedeți-l, neapărat la cinema!...

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.



Îți recomandăm

blocuri - Bucuresti

Locuiesc într-un bloc de 4 etaje. Unii i-ar spune “bloc comunist”, pentru că e construit înainte de cutremurul din 1977, pe care l-am și prins, de altfel, aici. În urmă cu aproape 20 de ani, la câteva zeci de metri de blocul alăturat, tot de 4 etaje, un dezvoltator străin a construit un complex rezidențial, care include și un turn de 20 de etaje. (Foto: Inquam Photos / George Călin)

Citește mai mult

Daniel van Soest - Suceava

Totuși, văd o diferență. PNL arată o anumită capacitate de autocurățire — altfel domnul Bolojan nu ar fi devenit prim-ministru. PSD, în schimb, s-a băgat în tranșee ca să lupte până la capăt, transformându-se într-un partid-zombie, pe care pare să-l mai poată îndrăgi doar un alt partid insalubru, precum AUR.(În imagine, Daniel van Soest)

Citește mai mult

Crăciun

Mă gândeam zilele trecute că anul ăsta și anul anterior au fost cei mai răi ani pe care i-am trăit eu vreodată. Și da, nu m-am născut ieri. Am prins și pandemia, și debutul invaziei din Ucraina, și joaca lui Dragnea de-a puterea, și mandatul de premier al lui Adrian Năstase. Am prins cam toate plăgile ultimelor trei decenii și jumătate, dar tot mi se pare că anul ăsta și anul trecut au fost cei mai răi ani ai vieții mele.

Citește mai mult

Revoluția

Stăteam chitiți, cu lumina stinsă, încercând să ghicim la ce distanță se trăgea. Focurile de armă se auzeau surd. Apoi, dintr-odată, o ploaie de metal a căzut peste casă. Tata ne-a apucat pe mine și pe sora mea de câte o aripă și ne-a zvârlit în pivniță. Acolo am stat o vreme, desculțe, învelite într-un preș vechi, în beciul care mirosea a varză murată, până când nu s-au mai auzit nici împușcături, nici maşini.

Citește mai mult