Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Ligia Deca: Probele de competență de la BAC ar putea fi echivalate cu notele din timpul liceului, dacă greva nu se termină până la sfârșitul săptămânii

Ligia Deca

Foto - Inquam Photos/ Octav Ganea

Probele de competență de la BAC, care ar trebui să înceapă luni, pe 12 iunie, ar putea fi echivalate cu notele obținute la respectivele materii în timpul liceului, dacă greva nu se termină până la sfârșitul săptămânii, scrie Edupedu, care citează o declarație dată de Ligia Deca la Europa FM.

„Putem echivala probele de competențe cu notele de pe parcursul liceului”, măsură aplicată de Minister în timpul pandemiei, a declarat ministrul Educației, Ligia Deca, la Europa FM.

„Nu cred ca este o soluție ideală, cred ca trebuie date acele probe, dar dacă vom ajunge în acea situație vom merge pe soluții pe care le-am mai testat deja”, a mai spus ea, precizând câ această soluție este luată în calcul, alături de altele.

În ceea ce-i privește pe liceenii aflați în situație de corigență la limba română, limbile străine sau informatică, Deca a declarat, potrivit Edupedu, că pentru ei „am avut soluții și în pandemie. Practic, cei care se află în situație de corigență pot avea o notă în plus, se permite pentru ei acordarea unei note în plus față de minim astfel încât să poată ei avea șansa de a remedia”.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Ma intreb ce educatie poate face un profesor foarte bun cu un adolescent sau un barbat de ce nu parinte care face actul educativ prin video-chat modern sau traditional real sau virtual cand junele la clasa nu invata nimic sta ca o planta sau ficus in banca iar in acelasi timp corupe inca 10 sau 20 de adolescenti sa practice acelasi lucru murdar dar banos echivalentul "jocurilor pacaniste".... acel profesor automat isi pierde de autoritate complet. Via. un articol din Republica constatand ca mai mult de jumatate dintre angajati fac VIDEO-CHAT ca forma de intretinere cu tot complexul de "vitamine" ( ghilimele ) de la bulling la lover boy amor virtual sau printre blocuri PROSTITUTIE mascata transhumanta sexuala etc in concluzie CRIMINALI de pansament. De ce spre exemplu televiziunile ar legaliza aceste deprinderi acordandu-le spatiu in fiecare program ?...de ce realizatorii si jurnalistii sunt platiti din astfel de reclame ?...nu ar fi un act de complicitate si coruptie cand stii ca banii furnizati iti sunt virati de pacanisti ? Revenind : EDUCATIE ?...care educatie...ce fel de educatie poti da unor asemenea rebuturi sociale adolescenti sau barbati ?. Profesorii in tot acest spectru vicios si de procedura dar mai ales de conjuctura maligna a analfabetismului fuctional sa stiti ca nu au nici o vina...VINA LE APARTINE integral parintilor...de aceea singura sansa am mai spus-o este EDUCATIA OBLIGATORIE semnat prin decret militar cand copiii adolescentii sau studentii se educa alaturi in clase de propriii lor parinti de la ZERO cu abecedarul. Sa stiti putine cunostinte raman solide la clasa printre adolescentii invatacei cu efort transmise de profesori cand parintii il trimit dupa paine ca ei sa se joace de-a mama si de-a tata virtual sau printre exibitionisme exacerbate...cazurile fiind cu miile. In Romania "educata" ( ghilimele ) sunt doua ierarhii ingrijoratoare pentru viitor : elita in grupuri restranse cu pasaportul in buzunar din clasa a-8-a si restul masele analfabeti functionali lasati prin cartiere sa tunda iarba de pe ciment si sa streseze si oamenii normali care mai au tangenta cu ratiunea. O zi buna va doresc !
    • Like 0
  • Valentin check icon
    A, veselie! 10 pe linie! În plus, care e diferența? Cu sau fără examen, e tot aia! Învățământul românesc e o boală mintală. Gravă, care produce halucinații, cum a fost cea de la simularea bacalaureatului. Acolo, toată floarea tineretului a comentat cu sârg și spor basmul Harap Alb. Numai că enunțul nu cerea acest lucru. Nu pomenea nimic nici de marele povestitor din Humulești și nici de personajul său. Era cerut doar un basm cult. Nu era specificată nici măcar naționalitatea; Cronicile din Narnia sau Povestea fără de sfârșit a lui Michael Ende s-ar fi potrivit de minune. Numai că elevii, fix ca într-o halucinație colectivă, au comentat Harap Alb. Doar Harap Alb. Toți!

    Tehnic vorbind, subiectul testa capacitatea elevilor de a comenta ORICE basm cult. Numai că la noi e cu memoratul, ca să iasă baremul. Dacă nu memorezi, poți da peste un corector prost, care să te ardă la notă. N-ai de unde să știi cine te corectează, așă că e bine să nu riști.
    Elevul român gândește în prefabricate, ca să-și păzească spatele.
    D-aia spun că învățământul românesc este o boală mintală. Produce halucinații în masă, bulimie de stres, scolioze și analfabetism funcțional. Produce, micuțul, produce pe rupte!
    • Like 0
    • @ Valentin
      Aproape sigur am mai văzut comentariul ăsta undeva acum vreo jumătate de an. Ciucă, tu ești? :)))))))))
      • Like 1
    • @ Ionut Catalin Dimache
      Valentin check icon
      Situația datează din anii 50. E același tip de învățământ.
      • Like 0


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult