Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Lucra în televiziune, făcea o emisiune cu rating uriaș, avea bani și succes, dar era tot mai nefericit. Visul de Cannes al lui Emanuel Pârvu

Emanuel Parvu - Miruna Berescu

Foto: Facebook Miruna Berescu

Emanuel Pârvu, un nume bine-cunoscut în lumea televiziunii și filmului românesc, a parcurs un drum impresionant, de la succesul în televiziune, la câștigarea recentă a Queer Palm, un important premiu la Festivalul Internațional de Film de la Cannes,. Invitat la emisiunea „În fața ta" de la Digi24, Pârvu a dezvăluit detalii despre schimbările majore din viața sa și despre ce l-a motivat în cariera sa cinematografică.

În perioada în care lucra în televiziune, Emanuel Pârvu se bucura de o carieră strălucitoare, regizând un show de divertisment cu un rating uriaș. Cu toate acestea, în ciuda succesului profesional și financiar, el se confrunta cu o nefericire profundă. 

„Tu ai făcut o schimbare în viața ta, într-un moment în care tu aveai de toate: aveai un statut social, aveai bani, faimă. Vrei să vorbești  despre momentul care te-a făcut să iei decizia de a schimba totul?”, a fost întrebat regizorul Emanuel Pârvu.

„Eu eram și tânăr, și calic, și hapsân și aveam toate păcatele pe care le poate avea cineva și de fiecare dată când încercam să scap, ofertele care veneau erau și mai tentante, și mai tentante, și mai tentante. Picam pradă.

Lucram în televiziune, făceam regia unui show de divertisment care era foarte apreciat - aprecierea în televiziune se măsoară în cifre, în rating-uri. Era foarte apreciat de public. Am făcut asta până când pur și simplu nu mai puteam... Pur și simplu simțeam că merg contra tuturor lucrurilor pe care le-am visat tot timpul, contra tuturor lucrurilor pe care mi le doream înăuntrul meu. În afară de chestii financiare nu câștigam absolut nimic, petreceam viața cheltuind niște bani pe care îi câștigam muncind și ceva din ecuația asta nu-mi ieșea. Nu era ceva bine. Eram din ce în ce mai trist, din ce în ce mai bolnav și atunci pur și simplu am luat o decizie care n-a fost simplă. A fost o perioadă foarte lungă prin care am trecut doar cu ajutorul omului de lângă mine, omul de aici (Miruna Berescu), care a fost mult mai cu picioarele pe pământ. Fără ajutorul familiei mele și fără ajutorul Mirunei nu reușeam să trec, a fost o perioadă extrem de grea în momentul în care m-am oprit din televiziune”, a povestit Emanuel Pârvu la emisiunea „În fața ta” de la Digi24.

Producătoarea de film Miruna Berescu a jucat un rol important în a-l ajuta pe Emanuel Pârvu să se concentreze pe visul său de a ajunge la Cannes. Adeptă a strategiei pașilor mici, Miruna a subliniat la aceeași emisiune, că succesul în lumea cinematografiei nu depinde doar de talent și noroc, ci și de o planificare riguroasă. Ea a spus că pentru a avea șanse reale să fie selecționat la Cannes, un film trebuie să treacă prin numeroase filtre și să atragă atenția persoanelor potrivite la momentul potrivit.

„Când încă nu ești un nume (cunoscut), este un balet care, după mine, este destul de dificil. Poate câteodată mai dificil și mai riscant decât a încerca să aduni niște bani pentru un film. După părerea mea, a aduna niște bani și a-i cheltui eficient poate să facă mai multă lume și este o chestiune pentru care trebuie să te naști. Talentul ăsta eu nu îl am deloc. Ce cred că pot să fac puțin mai bine este să mă gândesc în viitor ce avem de făcut cu filmul ăsta, ca să putem să ne gândim la următorul și la următorul și în general să facem lucrurile cu pași mai mici sau mai mari, dar cu pași”, a spus Miruna Berescu.  Ea consideră că este important ca producătorul de film să aibă o viziune clară asupra modului în care filmul poate fi promovat și distribuit, astfel încât să deschidă uși pentru proiectele viitoare.

Filmul „Trei kilometri până la capătul lumii” este produs de Asociația FAMArt. Scenariul este semnat de Emanuel Pârvu și Miruna Berescu, imaginea de Silviu Stavilă, montajul de Mircea Olteanu, iar scenografia și costumele sunt realizate de Bogdan Ionescu.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • IraM check icon
    Premiul e dar pt reflectarea LGBT. Un premiu de nisa, ignorat pana acum.
    Un premiu de consolare as zice. Daca nu poti sa te remarci la altceva, tragi tare pe homoxexualitate, echitate, diversitate si incluziune si primesti ceva. La mai multe!
    • Like 2
  • RazvanP check icon
    A spune că "a câștigat" un premiu pur propagandistic e similar cu a lăuda pe cineva pentru "trofeul de participare" la o competiție în care toți primesc "premii"!
    "Meritul" este doar că a bifat toate punctele de pe lista de "diversitate" pentru Oscaruri (mă rog, SPER că a băgat și un negru pe undeva și a avut musai și un speech despre încălzirea globală!)
    • Like 2


Îți recomandăm

Crăciun

Mă gândeam zilele trecute că anul ăsta și anul anterior au fost cei mai răi ani pe care i-am trăit eu vreodată. Și da, nu m-am născut ieri. Am prins și pandemia, și debutul invaziei din Ucraina, și joaca lui Dragnea de-a puterea, și mandatul de premier al lui Adrian Năstase. Am prins cam toate plăgile ultimelor trei decenii și jumătate, dar tot mi se pare că anul ăsta și anul trecut au fost cei mai răi ani ai vieții mele.

Citește mai mult

Revoluția

Stăteam chitiți, cu lumina stinsă, încercând să ghicim la ce distanță se trăgea. Focurile de armă se auzeau surd. Apoi, dintr-odată, o ploaie de metal a căzut peste casă. Tata ne-a apucat pe mine și pe sora mea de câte o aripă și ne-a zvârlit în pivniță. Acolo am stat o vreme, desculțe, învelite într-un preș vechi, în beciul care mirosea a varză murată, până când nu s-au mai auzit nici împușcături, nici maşini.

Citește mai mult

Florin Negruțiu și Sergiu Ion

„De vină pentru creșterea prețurilor e lipsa de investiții în capacități noi de producție. Este atât de simplu: când ai ofertă pe piață, e ca la piață, primul care vine cu roșii o să le vândă cu 50 lei kilogramul. Când apar mai mulți, o să scadă la 10-15 lei. E natural, e lege economică”, spune Sergiu Ion, Director Media Relations & Data Insights PPC Romania.

Citește mai mult