
De câte ori se schimbă uleiul la cartofii prăjiți, de unde provin ouăle folosite în sandvișuri, dar și ce carne găsești într-un McPuișor poți afla acum direct de la sursă. Bucătăriile restaurantelor a căror siglă o recunoaște orice român se deschid pentru 30 de zile, în cadrul unei campanii naționale intitulată Open Days.
Tururi ghidate în bucătăria McDonald’s au loc gratuit la cererea celor interesați începând din 28 aprilie, în toate restaurantele din țară. Astfel, oricine este curios să afle cum se prepară mâncarea cu adevărat, de unde vin chiflele și cât de verde e salata proaspătă poate auzi și chiar vedea direct la sursă. Trebuie doar să fie curios, să se deplaseze la oricare restaurant din cele 107 aflate în cele 33 de orașe din România și să se programeze la un tur. Înscrierea se face direct la managerul restaurantului, care îți prezintă toate informațiile pentru a avea acces în bucătărie.
Cei înscriși la tururi vor participa la ele în zile și intervale orare stabilite direct cu managerul restaurantului ales.
Ce proveniență are carnea din aripioarele picante
Vizita este gratuită și poate fi programată oricând în intervalul 28 aprilie – 28 mai. Este o inițiativă care s-a bucurat de succes în România și în trecut, și acum este reluată pentru a oferi clienților o experiență reală.

Astfel, oricine – fie că este client, fie că e doar curios – poate afla povestea ingredientelor prezente în produsele vedetă, ce standarde de calitate se respectă în bucătăriile lanțului, cât de proaspăt este totul, dar și cine sunt furnizorii locali și din alte țări din Europa cu care McDonald’s colaborează în România. 44% dintre ingrediente folosite provin de la producători și companii românești. Sunt furnizori care respectă standarde riguroase și care oferă produse de calitate, precum pui de la Transavia (n.r. vă spunem un secret: aripioarele picante din meniu sunt „carne românească. La fel și chifteaua din McPuișor), legume proaspete de la Eisberg (n.r. sută la sută din legumele din burgeri, sandvișuri și salate sunt de la producătorul din România), chifle de la Lantmännen Unibake, ouă proaspete free-range de la Familia Toneli pentru produsele de mic dejun (n.r. ouă sută la sută, nu prafuri), suc de mere și gem de vișine de la Râureni, zahăr stick de la Agrana, lapte pentru cafea Olympus, miere stick de la Apisrom sau șunca de la Carniprod. Doar în 2024, cheltuielile pentru ingrediente din România au depășit peste 200 milioane de lei.
Puteți afla mai multe despre cine sunt furnizorii ingredientelor din fiecare produs McDonald’s accesând acest link. Așa o să aflați că delicioșii cartofi prăjiți sunt cartofi adevărați, selecționați manual, că peștele folosit este de la Espersen (n.r. lider mondial în procesarea de pește congelat), iar carnea de vită din burgeri provine de la Biovela, unul dintre cei mai mari producători de carne din Europa Centrală.

Periodic se fac analize microbiologice produselor
Siguranța alimentară este esențială pentru McDonald’s, așa că toți furnizorii au certificare în conformitate cu cerințele Asociației GFSI (Inițiativa globală a siguranței alimentelor). De asemenea, toți furnizorii sunt verificați anual prin audituri de Siguranță Alimentară și Responsabilitate Socială.

Când cumpărați sau comandați un produs e bine să aveți siguranța că este proaspăt. La McDonald’s așa se întâmplă. Potrivit companiei, produsele sunt preparate la fiecare comandă, inclusiv cu opțiuni de personalizare pentru clienți. Ca o măsură de siguranță suplimentară, compania investește constant în formarea angajaților, asigurându-se că aceștia sunt instruiți corespunzător în utilizarea echipamentelor și respectarea celor mai bune practici operaționale.
Mai mult, periodic, toate cele 107 restaurante din țară intră într-un program riguros de autocontrol. Asta înseamnă că se fac analize microbiologice principalelor produse. În plus, zilnic se derulează un program de verificare a siguranței alimentare în punctele critice de control, menținând astfel cele mai înalte standarde de calitate și conformitate.
Potrivit companiei, zilnic, în fiecare restaurant, pe fiecare tură se completează o listă de verificare a siguranței produselor: DPSC. Nu o poate face oricine, ci managerii certificați, care utilizează o platformă pentru monitorizarea standardelor de siguranță și calitate. De altfel, acțiunile de curățare și întreținere a echipamentelor sunt gestionate de aceeași platformă (n.r. Testo), iar angajații sunt evaluați periodic cu privire la respectarea procedurilor de lucru.
Strategia companiei: expansiune susținută
Cu peste 7.000 de angajați, McDonald’s este unul dintre cei mai mari angajatori din România la nivelul industriei alimentare. În 2024, compania a înregistrat o creștere de 16% față de 2023, cu o cifră de afaceri de peste 2 miliarde de lei. În ultimii ani, compania s-a axat pe o strategie de expansiune susținută și continuă, care a inclus inaugurarea a 6 noi restaurante în 2023 și alte 7 noi restaurante în 2024, în orașe unde McDonald’s nu era încă prezent sau în orașe mari unde cererea era crescută.
Anul trecut, investiția totală s-a ridicat la 170 milioane de lei în expansiune și digitalizare, iar prin fiecare deschidere au fost create noi locuri de muncă: peste 450 în 2024. Pentru acest an, compania intenționează să angajeze alte 700 de persoane.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Ce nu spune articolul este că fastfood-ul – în general – este cea mai periculoasă chestie pe care poți să o înghiți.