Pentru unii, ultimele zile din decembrie înseamnă singurele momente liniștite din an. Pentru alții, ocazia de a recupera cele mai prețioase clipe, cele alături de oamenii dragi, de familie. Există persoane pentru care finalul de an înseamnă o privire înapoi, planuri și rezoluții pentru următorul. Pentru cei mai mulți însă, sărbătorile de iarnă sunt despre magie, copilărie și amintiri. Cât de mult înseamnă tradițiile locale din această perioadă pentru un manager de top străin care conduce un business aici? Ce apreciază cel mai mult la noi? Cum ne percep obiceiurile? În aceste zile vă vom facem părtași la gândurile celor care conduc în România afaceri de miliarde, într-o mini-serie de articole despre magie, realizată împreună cu Untold, cel mai mare eveniment muzical din această parte a Europei.
Stabilit în România în urmă cu 5 ani, ca CEO al Kaufland România, Marco Hößl mărturisește că poartă o iubire aparte pentru țara noastră. „Conexiunile mele cu această țară au o poveste deosebită, soția mea fiind originară din Republica Moldova. Cred că mulți germani pot învăța ceva din ospitalitatea românilor”, mărturisește el. La 43 de ani, spune că încă mai crede în minuni, și că magia Crăciunului stă în a împărți din propria fericire cu cei din jur. „Cea mai mare minune este că minunile se pot întâmpla în fiecare zi”, este părerea lui Marco (foto: Nicoleta, 11 ani și Elisa, 8 ani, sunt fiicele lui Marco Hößl).
A copilărit într-un mic sat din nordul Bavariei, Germania. „Îmi amintesc că, pe vremea aceea, în decembrie era foarte multă zăpadă. Eram de dimineață și până seara pe derdeluș cu sania sau ne băteam cu bulgări de zăpadă. Pe atunci, nu aveam îmbrăcăminte impermeabilă și stăteam cu hainele ude afară, înghețați cu orele, pentru că nu voiam să intrăm în casă. Bunicii ne primeau cu fursecuri făcute în casă și cacao cu lapte cald”, își amintește managerul de astăzi. Dar mai mult, îi plăceau momentele în care recitau poezii și cântau colinde. „La sfârșit primeam întotdeauna ciocolată, turtă dulce, nuci și portocale. Azi stau și mă gândesc că poate ar fi fost mai bine pentru fizicul meu să mănânc mai degrabă portocalele și nucile, nu ciocolata”, glumește el.
Bogăția lucrurilor puține este farmecul acelor vremuri, mărturisește el. „Nu erau toate din belșug. Te puteai bucura de lucrurile mărunte, iar programul TV de Crăciun – chiar dacă existau doar 3 posturi – era ceva special. Eram doar fericiți, fără niciun lux sau bogăție. Ne bucurăm de un echilibru aparte. Nu am avut prea puțin și nici prea mult”, completează Marco.
Nu exista Crăciun la care să nu găsească cadourile ascunse de părinți, înainte să ajungă Moș Crăciun în Ajun. „Astăzi, soția mea și cu mine ne străduim să le ascundem mai bine, deoarece și fiicele mele au aceeași nerăbdare și entuziasm pe care le aveam și eu în copilărie”, explică el.
Tradiții vechi, tradiții noi
Sunt două tradiții pe care le păstrează de mic la fel cum le-a trăit în copilărie. Una dintre ele este legată de magia celui care aduce cadouri în Ajun. Până acum doi ani, fiicele sale credeau încă în Moș Crăciun, spune Marco. „Acum fetele au crescut și ne bucurăm împreună de cadourile pe care le primim”, explică el.
„De asemenea, în fiecare an, decorăm casa cu plăcere. Cumva întotdeauna aștept cu nerăbdare să îmi pregătesc casa pentru Crăciun, așa cum procedam și în copilărie, împreună cu familia. Când eram copil, în ajunul Crăciunului, mâncam un fel de mâncare tradițională- cârnați gătiți în sos acrișor din muștar și oțet- înainte să avem voie să deschidem cadourile”, își amitește CEO-ul Kaufland România.
(foto: bradul de Crăciun împodobit de CEO Kaufland România, Marco Hößl, împreună cu familia)
Astăzi, cârnații sunt înlocuiți cu fondue sau carne pe grătar. „Copiii pregătesc prăjiturele împreună cu soția și din când în când, seara, în jurul bradului, ascultăm colinde”, adaugă el.
Adulții au o regulă de Crăciun în familia lui, dezvăluie Marco: nu desfac niciun cadou până nu își savurează prăjiturile cu cacao și rom.
Credincios autodeclarat în magie, numărul 1 de la Kaufland mărturisește că și-a învățat și fetele să creadă în minuni. „Sunt de părere că doar cei care cred că li se pot întâmpla minuni pot avea parte de ele. Copii mici - minuni mici. Copii mari - minuni mari. Păcat doar că noi adulții nu ne mai gândim prea des la minuni”, adaugă el.
Parte din magia UNTOLD
„Facem parte din magia Untold și mă bucură acest lucru. Este rar pentru noi să găsim parteneri dintr-o zonă de afaceri atât de diferită, dar care au aceleași valori, viziune și standarde de calitate ca noi. Fondatorii și organizatorii Untold au creat ceva unic, într-un timp atât de scurt, care a făcut România cunoscută în întreaga lume. Am împărtășit viziunea Untold și facem parte din ea astăzi. Oameni minunați, bucuria momentului, vizionari și magie - Crăciunul festivalurilor, ca să fac o paralelă”, explică CEO-ul Kaufland.
„Cel mai bun lucru în privința vacanței de Crăciun este amintirea cu care rămâi. Doresc tuturor românilor să se bucure de magia sărbătorilor, de prezența și timpul petrecut în compania celor dragi. Să fim mai buni, nu doar de Crăciun”, ne îndeamnă Marco Hößl.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Vreau sa spun ca discursul dlui de la Kaufland este - fie și in mod inconștient - îndreptat către câștigarea simpatiei fata de persoana-i și, mai ales, fata de compania pe care o reprezintă. Aceasta e o chestie corporatista de care un CEO chiar nu se poate desprinde și dacă ar vrea. Plus ca o are intr-un fel in fisa postului...