Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de șapte ani. Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Mii de mesaje de la fani și artiști UNTOLD în anul în care festivalul nu a mai fost organizat din cauza pandemiei. Primarul Emil Boc: „Pentru a oferi un mesaj optimist față de viitor, pe perioada Untold 2020, din Turnul Primăriei Cluj-Napoca, se pot auzi piese renumite ale unor artiști internaționali”

Untold 2020

„Cluj-Napoca: Remember UNTOLD 2015-2019. Să ne revedem cu bine la UNTOLD 2021!

5 ediții ale festivalului UNTOLD s-au desfășurat până acum la Cluj-Napoca. Festivalul a devenit în scurt timp un fenomen internațional, înregistrând la fiecare ediție peste 300.000 participanți și mii de persoane implicate direct, an de an, în organizarea evenimentelor.

Mai mult decât atât, festivalurile clujene au adus plusvaloare și inovare în industria muzicală românească.

Din aceste motive am încredere că, odată ce trecem cu bine de pandemie, proiectele valoroase pentru comunitate vor continua și mai puternic.

În această notă, pentru a oferi un mesaj optimist față de viitor, pe perioada Untold 2020 din Turnul Primăriei Cluj-Napoca se pot auzi piese renumite ale unor artiști internaționali - Martin Garrix, Chainsmokers, Avicii și Faithless.

---

Imagini cu obiectele artistice amplasate în Parcul Central: Visit Cluj”, scrie primarul municipiului Cluj Napoca, Emil Boc pe pagina sa oficială de Facebook

Într-o altă postare, renumitul DJ olandez Armin van Buuren, care a urcat pe scena principală UNTOLD la fiecare ediție de la înființare, îi salută pe spectatori și-i invită să urmărească online setul său de la prima ediție, care a fost difuzată difuzată în premieră pe YouTube de organizatori sâmbătă noaptea:  „To my Romanian fans, thank you so much for your support, mi-e dor de tine.. See you there!”, scrie Armin van Buuren.


„Suntem impresionați de valurile de fotografii, clipuri, postări și comentarii care curg pe rețelele de socializare, pe Instagram, Facebook și Youtube. Sigur că noi am dat tonul, pentru că în 2020 le-am atins, ca să spunem așa, coarda sensibilă, provocându-i la aduceri aminte. Am scos la iveală momente memorabile de la UNTOLD din ultimii ani, iar acestea au fost primite foarte bine”, povestește Edy Chereji, Head of Communications and Brand UNTOLD.

Este posibilă organizarea unui festival de amploare exclusiv în digital? Cum au primit fanii festivalului vestea că anul acesta nu mai pot merge la Cluj-Napoca din cauza pandemiei? Care sunt planurile pentru ediția din 2021? Câteva dintre răspunsuri, într-o discuție cu Edy Chereji, pe platforma Republica.ro.

În acest week-end ar fi trebuit să fie UNTOLD 2020. E greu să nu fiți la Cluj Napoca?

Acum erau, de obicei, cele mai frumoase zile din an. Tot ceea ceea ce pregăteam timp de 12 luni, din chiar primele zile de după festivalul anterior, prindea viață în această perioadă. Iar tot efortul era răsplătit cu energia zecilor de mii fani. În 2020 ne-am gândit să ne reîncărcăm toți cu aceeași energie, dar să ne mutăm cu toții în digital. Am vrut să găsim această cale de a fi alături de spectatori, de a-i aduce împreună în același loc, ca să simțim spiritul UNTOLD. 

În 20202 retransmitem show-urile unor artiști, pe unele le difuzăm în premieră, cum este set-ul lui Armin van Buuren de la prima ediție. Am mers chiar mai departe, chiar și spre televiziune. Transmitem Sparks of Magic pe ProTV. Oferim această posibilitate celor care ne iubesc și cred în noi de atâția ani să ne întâlnească duminică noaptea și la televizor, pe postul cu cea mai mare audiență din România. Anul 2020 este greu pentru toți, fără discuție, dar e și un an al unui tip de evaluare. Am descoperit că legătura noastră cu cei care veneau la Cluj sau care ne urmăreau de la distanță live este foarte sudată. Anul acesta suntem responsabili toți avem grijă de sănătate, pentru că aceast primează: purtăm mască, ne spălăm des pe mâini și păstrăm distanța fizică. La anul recuperăm cu vârf și îndesat.

Cum au reacționat participanții la acest an de pauză?

S-a creat o așteptare imensă pentru 2021. Fanii sunt în filmul UNTOLD chiar dacă anul acesta festivalul nu există fizic la Cluj. Suntem impresionați de valurile de fotografii, clipuri, postări și comentarii care curg pe rețelele de socializare, pe Instagram, Facebook și Youtube. Sigur că noi am dat tonul, pentru că în 2020 le-am atins, ca să spunem așa, coarda sensibilă, provocându-i la aduceri aminte. Am scos la iveală momente memorabile de la UNTOLD de la lansare încoace, iar aceste fragmente au fost primite foarte bine.

Avem mii de oameni care urmăresc chiar în zilele acestea, când ar fi trebuit să fie festivalul, show-urile retransmise cu artiștii și DJ-ii lor preferați. Spectatorii au intrat în jocul nostru- găsim mesaje sub aceste clipuri vezi ca sunt la coada la bere, hai sa mancam ceva pana mergem în polivalenta. Pare același public și cu aceeași atitudine pe care o avea la festivalul organizat fizic în Cluj. Mai în glumă, mai în serios, parcurgând aceste mesaje și fiind conectat la energia acestor oameni, mă întrebam ieri ce caut eu la București în aceste zile, când de fapt ar trebui să fiu la Cluj, acolo unde este distracția.

E o comunitate inteligentă, frumoasă care se adaptează din mers. Un public pe care, așa cum spuneam și cu alte scenarii, și-l dorește oricine, orice brand.

Ce spun partenerii și sponsorii?

În toată această perioadă, mai mult ca oricând, am simțit că nu suntem singuri. Ne-am testat în acest an plin de provocări conexiunea cu fanii și relația cu partenerii și sponsorii. Spectatorii au ales să ne susțină și să-și păstreze investiția în noi, pe care o vor folosi la ediția din 2021. E o perioadă în care toți sunt precauți, atenți, mai ales în ceea ce privește bugetele. Însă modelul nostru de business, în care am construit pe termen lung, cu multă încredere de ambele părți, se dovedește a fi unul viabil, cu rezultate concrete. Am simțit nevoia tuturor părților de a ocroti evenimentul la construcția căruia am participat cu toții. Partenerii și sponsorii au văzut că această comunitate din jurul UNTOLD este solidă, iar noi suntem aceeași platformă de comunicare pentru parteneri, 365 de zile pe an, așa cum am fost la fiecare ediție. Asta am încercat să demonstrăm an de an la UNTOLD și poate anul acesta se vede cel mai limpede: că dincolo de experiențele pe care le putem avea pe parcursul celor 4 zile de festival, suntem o comunitate mare și activă zi de zi, iar membrii ei se bucură și se angajează, interacționează, participă la ce le propunem, chiar dacă nu suntem fizic, în Cluj Napoca.

Este digitalul o opțiune pentru festival?

Poate fi, însă deocamdată cel puțin, doar ca un mix, o completare sau mai bine spus un loc de întâlnire complementar. Este însă un extraordinar de bun instrument pentru a radiografia comunitatea. Cred că 2020 ne-a făcut mai conștienți de așteptarea imensă care vine dinspre fani și parteneri, chestiune pe care o simțeam. Însă parcă nu aveam o imagine atât de fidelă a ceea ce doresc toți care sunt an de an lângă noi, la Cluj.

Cred că digitalizarea este o opțiune, iar în unele domenii poate chiar înlocui experiența fizică, așa cum ar fi cel administrativ. Nimănui nu-i face plăcere să stea la coadă la un ghișeu, să fie trimis după dosarul cu șină. Aici, multe operațiuni, mai ales în perioada de distanțare fizică se demonstrează că sunt posibile și chiar de impus. Lucrurile stau însă foarte diferit atunci când ne referim la experiența unei aventuri, pentru că festivalul este, până la urmă, o aventură. Sigur ca nu ai cum să recreezi în totalitate aceasta aventură în mediul online. Evenimentul înseamnă oameni în același loc fizic, înseamnă energia pe care o emană cei de lângă tine, înseamnă să-l ajuți pe cel din față când stai la bar și vezi ca a cumpărat pentru el și prieteni mai multe pahare decât poate să ducă. Pe de alta parte, tot prin mediul digital și prin media am reușit să ajungem an de an la oamenii care nu au reușit să vină la Cluj, să fie pe arenă la artistul lor favorit. Cei mai mulți care ne priveau live de pe internet își propuneau ca la ediția următoare să fie fizic acolo, să danseze pe muzica pusă de DJ. Singura problemă este că într-un perimetru fizic, numărul de participanți trebuie limitat, iar noi am avut creșteri însemnate de la un an la altul. Erau mai mulți doritori decât cei pe care i-am putut primi. Iar asta e o dovadă că facem bine ceea ce facem. E o adevărată industrie care timp de câteva zile are grijă ca spectatorii veniți la UNTOLD să se simtă foarte bine. De la artiști, la organizatori, de la cei care prepară și vând mâncarea în zona de food, la oamenii care ne ajută să păstrăm curățenia sau până la personalul de ordine și securitate- toți avem același scop- să le oferim participanților o experiență care să-i facă să se întoarcă la noi. Să nu uităm că oamenii care vin la spectacole se bucură în restul timpului de ospitalitatea Clujului, a celor care-i primesc la restaurante sau care-i cazează, fie că vorbim de hoteluri, fie că vorbim de proprietarii de apartamente. Și cărora le mulțumim pentru sprijin.

Cum priviți spre 2021?

Cu mult optimism, fiindcă așa suntem noi. Veseli și optimiști! Sigur că suntem ancorați în realitate, urmărim cu atenție tot ceea ce se întâmplă, însă ne gândim că vom fi bine, cu multă responsabilitate și însemnăm pe fani să fie responsabili și acum, dar și în viitor. Avem zeci de mii de participanți care au cumpărat deja biltele- peste 95% dintre ei au ales sa pastreze biletele- iar lor le-am promis o ediție următoare de excepție. Și așa va fi! Fiindca toate aceasta asteptare de 1 an va acumula multă energie și multe dorința de reintalnire, iar festivalurile noastre vor fi momentele ideale pentru oamenii frumoși care fac festivalul ceea ce este el azi. 

În plus si artiștii sunt mai dornici ca niciodată sa se intalneasca cu publicul, iar după aceasta perioada în care sigur au muncit foarte mult în studio, vor veni cu multe piese noi de prezentat, iar majoritatea celor care erau confirmați pentru acest an, si-au exprimat sustinerea și dorința să vină cu aceeași bucurie în 2021. 

În plus, ca orice criză, dincolo de provocări, poate duce și oportunități. Iar o astfel de oportunitate este, spre exemplu, posibilitatea de a avea în line up în 2021 artiști care nu aveau turneu în Europa in 2020, dar care după aceasta pauză vor începe tocmai cu turnee în Europa. În felul acesta, avem șanse să îi vedem la unul din cele 2 festivaluri în 2021. Avem deja pe listă un artist foarte cunoscut, care nu era disponibil în 2020, dar care va fi prezent în Europa în 2021 și este deja în planurile noastre.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult