
Santierul autostrăzii A7 / foto: Inquam Photos / Casian Mitu
România a obținut o alocare de 16,6 miliarde de euro prin noul mecanism european SAFE (Security Action for Europe), fonduri care vor fi folosite atât pentru consolidarea apărării naționale, cât și la finalizarea unor proiecte majore de infrastructură, precum autostrăzile A7 și A8. Țara noastră primește astfel a doua cea mai mare alocare din Uniunea Europeană, a anunțat ministrul Dragoș Pîslaru, punctând că este „o veste excepțională pentru toți românii”.
„Acești bani vin într-un moment crucial și vor sprijini România pe două direcții majore: consolidarea capabilităților noastre de apărare, în conformitate cu prioritățile naționale și NATO; finanțarea unor proiecte esențiale pentru dezvoltare, inclusiv segmentele de autostrăzi A7 și A8 rămase anterior fără finanțare.
Este o victorie importantă pentru România, obținută după negocieri intense purtate la Bruxelles, în care am demonstrat că suntem parteneri serioși, capabili să valorificăm oportunitățile oferite de Uniunea Europeană”, a scris ministrul pe Facebook. „Programul SAFE este o dovadă că Europa știe să fie solidară și să reacționeze rapid atunci când statele membre au cea mai mare nevoie”, a adăugat ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene.
La rândul său, ministrul Apărării, Ionuț Moșteanu, a subliniat că până la final de noiembrie guvernul va definitiva, împreună cu Comisia Europeană, lista de proiecte concrete care ar urma să fie finanțate prin noul mecanism european SAFE.
„Sunt bani care vor putea merge nu doar către înzestrarea Armatei prin achiziții comune europene, ci și către infrastructura civil-militară: poduri, drumuri, autostrăzi și căi ferate care să asigure mobilitatea rapidă a trupelor și echipamentelor atunci când securitatea noastră o cere.” „Aceste investiții sunt vitale pentru un stat aflat pe frontiera estică a NATO și a Uniunii Europene. Rusia lui Putin rămâne o amenințare directă, iar România are nevoie de infrastructură modernă și rezilientă”, a punctat Ionuț Moșteanu.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Singura problemă este că autostrăzile care vor deservi și vehicule militare grele trebuie proiectate ca atare, nu să fie închise când temperatura mediului ambiant trece de 30-35 gr. C, cum au fost câteva cazuri vara asta. Adică să le facă zdravene, să suporte sarcini foarte mari și să nu trebuiască să le schimbe asfaltul la câțiva ani.