Ministrul Muncii, Dragoș Pîslaru, a spus joi că statul oferă beneficii și celor care „lâncezesc” și sunt „trântori” în sistem și acordă, în același timp, servicii care sunt la o calitate „abominabilă”.
„Noi dăm beneficii oamenilor care au nevoie şi trebuie să primească, dar dăm şi altor oameni, care stau şi lâncezesc şi sunt trântori în sistem. Dăm, în acelaşi timp, servicii la o calitate care este abominabilă şi lucrurile astea trebuie să se schimbe. Asta vreau să fac.
Vreau să văd măsurile active, că duc la crearea de locuri de muncă, să văd inspecţia socială că credibilizează sistemul şi vreau să văd că legea salarizării unitare la care lucrăm să putem avea un proiect credibil, să poată toată lumea din sectorul public să vadă cum, în cinci ani de acum încolo, până în 2021, să le poată creşte cu 30 la sută salariul, astfel încât toată lumea să fie mulţumită”, a declarat Pâslaru citat de News.ro.
El a mai criticat și amendamentele aduse la legea salarizării bugetarilor care ar face ca veniturile acestora să crească începând cu luna decembrie.
„Atunci când ignori orice avertisment care îţi spune că o cheltuială de personal trebuie fazată ca să ne-o putem permite, în acel moment trebuie să îţi asumi suspiciunea şi, de data asta, cred eu, întemeiată, că este vorba de pomană electorală. Planul pe care l-am pus pe masă încă din vară a fost creştere salarială de 30 la sută până în 2021. Este mai mult decât oferă PSD acum şi este mai rezonabil şi mai normal”, a continuat ministrul Muncii.
Acesta a încercat în zadar să îi facă să înțeleagă pe deputații din comisiile reunite de buget-finanțe și muncă din Camera Deputaților să nu facă abuz de pomeni electorale.
„Eu am crezut totuși că în România anului 2016 suntem un pic mai evoluați. Nu mă așteptam ca toți să fie sfinți în campania electorală, nu am ajuns la acest grad de poezie, dar mă așteptam la un pic de decență. Dar nu s-a învățat nimic, nimic. Acestea sunt gălețile, sunt puii, este exact același lucru la o altă scară. Este cumpărare de voturi în prag de alegeri, prin niște deal-uri pe care tu aproape că știi sigur că nu poți să le livrezi", a comentat ministrul Muncii în urmă cu două zile.
Prin amendamentele aduse la OUG20/2016 privind salarizarea în sectorul public, parlamentarii PSD și ALDE au pus pe masă pomeni electorale de 3-4 miliarde lei - în plus față de cele 2,6 miliarde alocate prin ordonanță, a afirmat Pîslaru.
Pentru poziția sa, Rovana Plumb, fost ministru al Muncii în guvernarea PSD, l-a numit „tehnocrat arogant”.
În replică, Pîslaru i-a transmis joi: „Impactul de 4,85 miliarde, care a fost calculat de Ministerul de Finanţe, este, aşa cum am spus, pe creşterea masei salariale. Impactul care se poate calcula net cu efect direct în deficitul bugetar este prin a lua în calcul pe parte de venituri, cam 40 la sută, în medie, şi asta înseamnă că, per total, impactul net este 2,9 miliarde de lei. Acest impact adiţional, de 2,9 miliarde de lei, care este din start mai mare decât tot bugetul alocat iniţial OUG 20, dacă se adaugă la cele 2,6 miliarde, care erau în OUG 20, ne dau 5,5 miliarde de lei. Deci indiferent de cum faci acest calcul, nu poate să îţi dea valoarea care este vehiculată de doamna Plumb, de impact total de patru miliarde, de unde rezultă că din start discutăm de 1,5 miliarde pe care doamna Plumb, cu expertiza sa în economie, nu le ia în calcul"
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
De asemeni, vad ca autoritatile nu verifica asa-zisele pensionari pe caz de boala, de care beneficiaza fraudulos destui oameni care sunt bolnavi doar in acte.
Pe de alta parte, eu zic ca putem considera ca fiind ajutor social si pensiile mizerabile incasate de milioane de oameni care au vechimea si stagiul de cotizare complete.
Tot ajutor social am putea considera si salariile mizerabile primite de unii concetateni de-ai nostri pentru 10 ore de munca pe zi.
Tot ajutor social am putea considera si salariile de mizerie incasate de tinerii rezidenti in medicina si de tinerii profesori sau asistenti universitari.
Daca patronul are socotelile lui si nu poate fi obligat sa dea neaparat salarii motivante, ar fi de asteptat ca Statul roman sa fie capabil sa-si plateasca decent proprii sai angajati. Din pacate, Statul roman pare sa aibe grija doar de angajatii din institutiile de forta ale statului. Ca atare, daca am cunoscut dascali saraci sau medici saraci, sunt gata sa tin un pariu cu oricine ca nu voi avea posibilitatea sa cunosc magistrati sau angajati ai "serviciilor" carora sa le bata vantul prin buzunare.
Statul are in parohia lui un numar restrans de angajati si beneficiari de rangul intai, carora le poarta o deosebita grija atat in perioada activa cat si dupa ce se pensioneaza: privilegii de neimaginat pentru cetateanul de rand, salarii si pensii decente sau de-a dreptul generoase: ma refer la magistrati, servicii secrete, militari, jandarmi, etc.
Pe de alta parte, acelasi Stat are si un numar consistent de angajati si beneficiari de rangul doi: pentru acestia nu exista nici salarii decente, nici privilegii profesionale, iar la sfarsitul perioadei de activitate ii asteapta o pensie mediocra sau de-a dreptul mizerabila. ( Evident ca termenul de "beneficiari" ai ( serviciilor ) Statului ii inglobeaza si pe cei care muncesc in sectorul privat - si privatii au nevoie de dascal, de doctor, de functionarul de la primarie, etc)
Daca am privi lucrurile din aceasta perspectiva, adica din perspectiva celor care, in respectul legii, muncesc sau au muncit o viata intreaga pentru salarii respectiv pensii mediocre sau de-a dreptul insultatoare, putem spune ca tara noastra are cei mai multi asistati social. Acestor oameni, multi la numar, Statul roman le spune, de zeci de ani, ca nu e momentul, ca nu se poate, sau ca bugetul nu suporta.
Este exact retorica folosita de fostul regim comunist care ne explica pe vremuri faptul ca doar intr-un viitor indepartat ( dar "luminos" - comunismul ), vom putea trai decent; evident ca pentru activistii de partid pentru angajatii institutiilor de forta ale statului, problema salariului si a pensiei decente fusese rezolvata inca de pe atunci, pe langa privilegiile aferente.
Guvernele democratice si liber alese de dupa 1990 au aplicat intocmai aceasta strategie a defunctului regim comunist.
70 % sunt rromi, cu mincarea de la cantina sociala, plus ajutorul venitului minim garantat , plus mici invirteli si smecherii isi duc viata de la o zi la alta...
Daca nu ar avea venitul minim , nu ar avea nici dreptul la cantina, iar asta l-ar impinge la furt si tilharie .
Prins si dovedit ca infractor va fi condamnat si incarcerat, iar costul pentru un detinut a depasit 25oo ron . luna. ( ce este mai scump ? sa-i dau 200 ron / luna + masa, sau sa-l " cazez " cu 2500 ron/ luna ) .
Daca dorm 2 in pat in penitenciar, la eliberare, pot avea surpriza sa intenteze un proces la CEDO , pe care-l cistiga 95 %, si cu despagubirile aferente.
Asa cum spuneam esti ignorant , ....daca nu chiar prost.....