Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Novak Djoković, din toamna lacrimilor, în primăvara huiduielii

Novak Djokovic - 31 mai 2022

Foto: Profimedia

În septembrie anul trecut, pe Centralul de la Flushing Meadows, Novak Djoković nu-și putea stăpâni lacrimile. Durul luptător sârb era profund mișcat de susținerea frenetică a publicului în tentativa sa de a cuceri Grand Slamul cu numărul 21 și a face Calendar GS, câștigarea tuturor celor 4 mari turnee în același an. 

Acum, la Roland Garros, jucând împotriva lui Rafa Nadal, Djoković a fost apăsat de antipatia mergând până la huo!, venită din tribune, care l-a însoțit în toate meciurile de la Paris.

Nadal a jucat excepțional, uneori suprauman, cum îi e felul pe „Philipe Chatrier”, beneficiind însă și de sprijinul neîncetat al publicului. Poate a contribuit la asta singura declarație făcută vreodată de spaniol care nu mi-a plăcut deloc, un soi de argumentum ad misericordiam, șantaj afectiv: „Poate e ultimul meci pe care îl joc la Roland Garros, așa că aș vrea să fie programat ziua, nu seara”.

Pe Djoković, în schimb, spectatorii l-au huiduit, copios și nedrept, atât la intrarea pe teren, cât și pentru un banal gest de frustrare – a lovit banda fileului cu racheta. După ce a reușit o minge superbă, sârbul a privit fără pic de bucurie spre tribună, o privire lungă și grea, încărcată de reproș... și de tristețe... A avut două șanse de a câștiga setul 4 și a duce partida în decisiv, unde se putea întâmpla orice. Dar parcă, presiunea negativă a arenei i-a împins loviturile în plasă și afară...

Învins, a părăsit arena fără să schițeze un singur gest de salut către public.

Întrebare: ce s-o fi petrecut, oare, cu imaginea lui Novak Djoković, din toamnă până în primăvară?

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.



Îți recomandăm

”Cravata galbenă”

”Cravata galbenă”, filmul regizat de Serge Ioan Celebidachi, fiul marelui dirijor, Sergiu Celibidache, este o biografie cinematografică și, în același timp, o confesiune; o ”partitură” a memoriei naționale scrisă cu ”notele” unui destin încercat. Dincolo de cronologia unei vieți extraordinare, filmul este o introspecție despre libertate și identitate și despre România care a dăruit lumii figuri emblematice și genii; dar pe care nu a prea știut să le păstreze acasă.

Citește mai mult

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult