Școala Robertei este înconjurată de o mică pădure. Clădirea a fost construită din lemn reciclat. Toate corpurile de iluminat sunt din materiale nontoxice. La intrarea principală ușa este automatizată. La parter se află cantina, unde copiii mănâncă zilnic o masa gratuită. Legumele proaspete provin din grădina școlii, care are ca „grădinar” un roboțel. Ca să urce la unul dintre cele trei etaje ale școlii, elevii cu dizabilități folosesc un lift special. În pauze, elevii merg în biblioteca imensă, construită pe tiparul unui labirint, pentru a dezvolta spiritul de orientare în spațiu. La fiecare nivel sunt spații de relaxare, unde copiii pot socializa.
Mai bine de 80% din energia electrică consumată în școală este produsă de eolienele și panourile solare din cadrul complexului educațional.
Cam așa arată una dintre școlile viitorului, imaginată de o echipă de elevi de clasa a V-a. Proiectul a fost premiat săptămâna trecută la Concursul Național Minecraft pentru Educație, ediția 2019, organizat de Fundația EOS împreună cu Microsoft Romania.
Peste 400 de echipe, de patru ori mai multe decât anul trecut, și-au testat potențialul creativ în mai mult de 10.000 de ore de codare pentru a construi ECO-Școala Viitorului.
Dintre ele, 12 echipe finaliste formate din tineri pasionați de tehnologie și-au prezentat proiectele prin care au creat macheta unei școli inteligente în lumea cunoscutului joc Minecraft, folosind materiale reciclabile și prietenoase cu mediul și utilizând algoritmi de construcție a structurilor repetitive în MakeCode.
„Această competiție a fost organizată pentru prima dată în România anul trecut – atunci am premiat cele mai bune proiecte în fiecare categorie de concurs. În acest an, datorită numărului de proiecte primite în competiție, am decis să oferim trei premii pentru fiecare categorie! Succesul concursului Național de Minecraft pentru Educație este, de fapt, un rezultat al unui proiect complex de formare a cadrelor didactice în care profesorii au învățat să folosească jocul Minecraft pentru a preda Informatica și Tehnologia Informației la clasele de gimnaziu”, declară Gabriela Barna, directorul Fundației EOS.
Gabriela Barna/Foto Facebook EOS Romania
Beneficiile învățării prin joc sunt clare, iar elevii pot deja să studieze programare creativă în timpul orelor de curs pentru a-și dezvolta abilitățile digitale necesare profesiilor viitorului. 80% din locurile de muncă pe care așteptăm să le vedem în 2025 nu există încă. Aceste profesii necesită abilități de colaborare, gândire critică și creativă și, desigur, competențe digitale.
„Pentru noi, investiția în educație face parte dintr-o misiune asumată la nivel internațional, aceea de a încuraja fiecare persoană și fiecare organizație să își depășească potențialul. Vedem în versiunea educațională a popularului joc Minecraft un instrument didactic interdisciplinar și interactiv pe care îl avem astăzi la dispoziție, pentru a contribui la dezvoltarea gândirii critice și a spiritului practic”, a declarat Violeta Luca, general manager Microsoft România.
Unul dintre cei mai tineri programatori prezenți la competiție se numește Luca Indrieș, elev la Colegiul „Emanuil Gojdu” din Oradea. „Am 11 ani și azi am venit aici pentru că am ajuns în finala concursului de Minecraft. Am învățat să fac programare în urmă cu trei ani. Înainte de Minecraft am învățat să codez și în Python, html, C++”, ne-a spus Luca Indrieș.
Concursul a fost structurat pe patru secțiuni pentru clasele V-VI, clasele VII-VIII, clasele IX-X și clasele XI-XII. Juriul care a evaluat proiectele a fost format dintr-o echipă multidisciplinară de experți în domeniile de educație, IT, design și societate civilă.
Concursul Național de Minecraft pentru Educație este un eveniment înscris în calendarul de activități organizate sub egida Proiectului „România educată”, acesta salutând inițiativa propusă de Fundația EOS și Microsoft Romania.
Echipele câștigătoare la ediția din acest an a Concursului Național de Minecraft pentru Educație:
Categoria clasele V-VI:
Locul I: Indrieș Luca, sprijinit de prof. Niță Adrian de la Colegiul Național ”Emanuil Gojdu” Oradea
Locul II: Echipa formată din Bonta Roberta Yessenia, Micota Radu Andrei, Spînu Alessia Jasmin și coordonată de prof. Silca Ivascu de la Liceul Teoretic „Grigore Moisil” Timișoara
Locul III: Echipa formată din Anghel Laura și Moldovan Laura și coordonată de prof. Boca Gabi de la Colegiul National de Informatica "Tudor Vianu"
Categoria clasele VII-VIII:
Locul I: Echipa formată din Bălan Georgiana, Borțan Casandra și Murgu Luisa, coordonată de prof. Diana Chirilă de la Școala Gimnazială Ion Luca Caragiale Sibiu.
Locul II: Echipa formată din Tămaș Paul Alexandru și Kozma-Mărieș Gabriel, coordonată de prof. Camelia Tanțău de la Liceul Teoretic "Lucian Blaga", Cluj
Locul III: Echipa formată din Lazăr Cătălin și Morar Radu de la Școala gimnazială Constantin Brâncuși din Cluj Napoca, coordonați de prof. Camelia Martis și Marina Tanțău.
Categoria clasele IX-X:
Locul I: Echipa formată din Mătăsaru Andrei-Alexandru, Mercore Andrei-Ștefănel și Timofte Bogdan-Cristian coordonați de prof. Cosnita Emilia-Felicia de la Colegiul Tehnic de Căi Ferate ”Unirea” Pașcani
Locul II: Echipa formată din Simionescu Dragoș, Rusu-Cozma și Andrei și Ferghete Tudor de la Colegiul National Iași coordonată de prof. Claudiu Gorea
Locul III: Echipa formată din Olaru Alexandru și Bunzeac Beatrice de la Liceul Teoretic "Vlad Țepeș" Timișoara coordonată de prof. Silca Ivașcu.
Categoria clasele XI-XII:
Locul I: Echipa de elevi formată din Gurbai Bogdan, Popescu David și Simu Mircea de la Colegiul Național ”Emanuil Gojdu” Oradea coordonată de prof. Nita Adrian.
Locul II: Echipa de elevi formată din Huszar Istvan, Ichim Bogdan-Andrei și Pașcu Sergiu-Andrei de la Colegiul Național "Mihai Eminescu" Petroșani, coordonată de Rolland Szedlacsek.
Locul III: Echipa de elevi formată din Titu Mircea și Ditica Ciprian Florin de la Liceul Teoretic Bulgar "Hristo Botev" din București coordonată de prof. Ispășescu Smaranda.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.