Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Philippe Gabulon, CEO Societe Generale Global Solution Centre: „Obiectivele și planurile noastre de creștere nu au fost afectate de pandemie - ne-am adaptat cu succes, am dezvoltat noi modele de lucru, iar calitatea proiectelor a rămas la cele mai înalte standarde”

Philippe Gabulon

Piața de servicii BPO (Business Process Outsourcing) din România a cunoscut o dezvoltare rapidă în ultimii ani, atât din punct de vedere competițional, cât și în ceea ce privește tipul de servicii furnizate, iar una dintre companiile românești active în acest domeniu, Societe Generale Global Solution Centre, a făcut recent tranziția de la o companie de nivel „European” la una de nivel „Global”.

În România, Societe Generale Global Solution Centre a fost fondat în anul 2011, sub forma unui centru de servicii al Grupului Societe Generale. Compania oferă o gamă largă de servicii profesionale de înaltă calitate, în diferite domenii de activitate pentru entitățile grupului din întreaga lume: Finanțe și Contabilitate, Resurse Umane, IT, Know Your Customer, Compliance și Consultanță în Afaceri.

Care sunt principalii factori ce au facilitat această dezvoltare, cum arată planurile de viitor ale companiei, dar mai ales care este potențialul pieței locale din perspectiva unui centru internațional de servicii, aflăm de la noul CEO al companiei, Philippe Gabulon.

Această discuție a fost realizată cu sprijinul Societe Generale Global Solution Centre și este parte a unui proiect de conținut dedicat pieței de servicii BPO.

Tocmai ați sosit în România, în calitate de CEO al Societe Generale Global Solution Centre. Fiind o țară nouă pentru dumneavoastră, ne puteți spune în câteva cuvinte care sunt primele impresii?

Am ajuns recent în România, o țară pe care am avut șansa să o cunosc destul de puțin până acum - datorită colegilor mei români cu care am colaborat de-a lungul timpului, dar și prin intermediul călătoriilor mele din trecut, atunci când acestea erau ceva frecvent. După cum știți, centrele de servicii din România și din India au colaborat îndeaproape, și cu succes, în ultimii ani pentru a sprijini transformarea digitală a Grupului Societe Generale.

M-am alăturat echipei Societe Generale în urmă cu mai bine de trei decenii și am ocupat posturi globale în diverse arii de activitate, precum Bănci de Investiții, Piețe de Capital, Tehnologie Informațională, Offshoring, Operațiuni și Audit. Acum, având în vedere că mi-am petrecut cea mai mare parte a carierei (și a vieții personale) în Asia, mă bucur foarte mult că am șansa de a începe această călătorie nouă și interesantă în România, fiind prima dată când voi lucra în Europa, în afara Franței.

Care sunt obiectivele dumneavoastră și cum vedeți mandatul în România, la Societe Generale Global Solution Centre?

Mă aștept ca noua călătorie în România, în cadrul Societe Generale Global Solution Centre, să fie una interesantă și plină de provocări, mai ales în contextul procesului de rebranding recent al companiei. De asemenea, văd mandatul meu ca o oportunitate de a crește și de a dezvolta în continuare activitatea companiei, de a valorifica fiecare șansă oferită de noul context global și, împreună cu echipele noastre, de a le transforma în proiecte valoroase și de succes.

Centrul de servicii din România a trecut recent printr-un proces de rebranding. Cum influențează această schimbare activitatea sa și relația cu partenerii de afaceri din diferite țări?

După cum știm cu toții, unele dintre cele mai bune soluții sunt cele care simplifică experiența pentru utilizatorul final și exact acesta este principalul motiv din spatele procesului de rebranding: unirea sub același nume a echipelor din România și India. Acest lucru s-a întâmplat în mod firesc, întrucât cele două companii colaborau deja încă din trecut, iar a le avea sub același brand le oferă partenerilor noștri o interacțiune mult mai simplă și, în plus, aduce valoare adăugată tuturor serviciilor pe care le furnizăm.

Timp de mulți ani, compania s-a concentrat tot mai mult pe crearea de servicii cu valoare adăugată pentru partenerii noștri din Grupul Societe Generale și pe îmbunătățirea continuă a acestora și a modelului său de operare. Prin urmare, acest rebranding a fost o continuare naturală a acestui proces de optimizare permanentă.

De asemenea, îmbunătățirea sinergiei dintre cele două centre de servicii va ajuta nu doar la optimizarea serviciilor, a proceselor și a instrumentelor într-un ritm mai rapid, ci și la crearea de noi oportunități de dezvoltare profesională pentru colegii noștri din ambele țări. Prin urmare, această nouă etapă în existența Societe Generale Global Solution Centre aduce oportunități de dezvoltare la toate nivelurile, o mai bună coeziune internă, iar toate acestea se vor reflecta în calitatea serviciilor noastre și în capacitatea noastră de a inova.

Biroul va trebui, așadar, reinventat pentru a deveni un loc de întâlnire, socializare și stimulare a creativității.

Societe Generale Global Solution Centre e un mediu de lucru incluziv, care încearcă să asigure diversitatea și schimbul cultural. În afară de români, câte naționalități sunt „găzduite” de companie?

În prezent, avem angajați care reunesc 13 naționalități, o particularitate care ne ajută să identificăm și să dezvoltăm servicii și soluții inovatoare, deoarece multiculturalismul facilitează diversitatea de idei și de puncte de vedere. Totodată, întrucât diversitatea aduce întotdeauna o nouă perspectivă, devenim mai flexibili atunci când gândim și analizăm lucrurile iar acest aspect ne ajută să continuăm să lucrăm pentru a fi incluzivi și pentru a ne asigura că avem un mediu de lucru în care toți colegii se simt liberi să se exprime, să propună lucruri și să fie ei înșiși.

Pentru noi, incluziunea nu se referă doar la naționalitate, religie sau gen, ci ia în considerare toate aspectele. Angajamentul nostru de a asigura un mediu de lucru sigur și echilibrat se reflectă nu doar prin politicile noastre de resurse umane, ci și prin faptul că avem un program dedicat, denumit „Diversitate și Incluziune”, sub umbrela căruia se organizează permanent sesiuni educaționale, activități și campanii care contribuie la o dezvoltarea unei abordări cât mai deschise a colegilor noștri și la asigurarea unei culturi incluzive.

Incluziunea și aspectele care vizează multiculturalitatea sunt trăsături puternice care pot fi remarcate la nivelul întregului Grup Societe Generale. Îmi place acest mediu multicultural la care am fost expus, atât din punct de vedere personal, cât și profesional și consider că îmbogățește interacțiunile, experiențele, aducând valoare adăugată vieții noastre profesionale.

Cât de greu a fost pentru companie, în România (și nu numai) să atragă forță de muncă cu un înalt grad de calificare, specializată pe domeniile de activitate de care Societe Generale Global Solution Centre aparține?

Nu cred că a fost dificil, așa cum am putut vedea din interacțiunile pe care le-am avut de-a lungul anilor cu alți colegi români, în timp ce discutam sau lucram la proiecte comune. Până acum, am observat că piața din România este foarte dinamică și atractivă pentru mediul de afaceri, cu noi organizații care apar și cu altele mai vechi care continuă să crească. Acest peisaj ne oferă nouă, echipei Societe Generale Global Solution Centre, oportunitatea de a ne dezvolta în continuare, astfel încât să putem contribui și accelera transformarea strategică și digitală a întregului Grup.

Unul dintre principalele avantaje oferite de piața din România este reprezentat de fondul de talente disponibil aici pentru multe domenii, inclusiv IT. Profesioniștii români au multe abilități, cunosc de obicei mai multe limbi străine, sunt gata să lucreze la proiecte mari, care le aduc provocări și le place să fie implicați în activități care îi ajută să exploreze și să-și dezvolte mai multe abilități. Cu toate acestea, considerăm că lucrurile ar putea sta și mai bine dacă, în România, investițiile în educație ar fi direcționate spre domenii de interes, precum: tehnologie, analiza de date, cloud, dezvoltare software, finanțe și economie. Cu siguranță avem nevoie de mai mulți specialiști, de oameni care vin din universități și au un nivel adecvat de cunoștințe necesare.

Relațiile angajat-angajator se digitalizează tot mai mult. Cât de puternică va fi această tendință în viitor și cum credeți că ar trebui să se pregătească companiile pentru a se putea adapta?

Digitalizarea și automatizarea activității noastre au reprezentat, de-a lungul anilor, o prioritate pentru Societe Generale Global Solution Centre.

Cu toate acestea, pandemia a accelerat acest proces pentru a face tranziția, cu succes, la „munca de acasă” pentru aproape toți angajații noștri și pentru a reproiecta și automatiza procedurile de resurse umane, fie că sunt procese administrative sau de recrutare.

Nevoia de a menține o legătură permanentă cu personalul și candidații de pretutindeni a crescut dramatic așa cum ne-am putea imagina. Ne lipsesc, cu siguranță, legăturile sociale pe care le aveam când lucram predominant de la birou și, pentru a atenua acest lucru, la nivelul centrului de servicii din România a fost implementat un HRBP Assistant chatbot (numit „AMBER”), care se conectează cu angajații în diferite momente ale călătoriei lor în compania noastră; chatbot-ul are capacitatea de a se conecta cu întregul personal în diferite momente importante (precum: pe parcursul perioadei de inițiere, după 6-12-24 luni; după schimbarea managerului etc.) pentru a aduna date privind contribuția lor și pentru a furniza departamentului de resurse umane informații care să ajute la îmbunătățirea relației cu angajații. Soluția a venit, de fapt, de la colegii noștri din India și, în timpul pandemiei, ne-am dat seama cât de bine se potrivește nevoilor noastre, acesta fiind doar un exemplu care arată cât de bine colaborează cele două centre de servicii.

În ceea ce privește planurile pe care le avem pentru viitor, vrem să accelerăm digitalizarea proceselor și soluțiilor oferite partenerilor noștri de la nivel global și vom continua să lucrăm la construirea de soluții financiare și IT inovatoare, ce presupun un consum redus de resurse.

Digitalizarea, care pentru orice companie a fost accelerată de pandemie, va rămâne obligatorie în viitor pentru orice business care dorește să se mențină pe piață, indiferent de domeniul său de activitate. Noua realitate, modelată de contextul actual, aduce noi moduri de lucru, spre exemplu regimul de lucru hibrid (se lucrează atât de acasă, cât și de la birou), dar și un accent puternic pe transformare digitală în timp ce sunt păstrate, în același timp, interacțiunile sociale.

Cât de mult s-a schimbat Societe Generale Global Solution Centre în timpul pandemiei?

Chiar dacă ne confruntăm cu acest context pandemic, natura afacerii noastre ne permite, din fericire, să ne continuăm activitatea aproape în mod normal, atât în România, cât și în India. Obiectivele și planurile noastre de creștere nu au fost afectate și cred că ne-am adaptat cu succes la această nouă realitate pe care am confruntat-o cu toții. Am privit acest lucru ca pe o oportunitate de a deveni și mai buni și a găsi soluții inovatoare prin care să oferim în continuare servicii la același nivel ca înainte. Am dezvoltat și adoptat modele de lucru de la distanță, fără a fi necesare călătoriile, iar calitatea tranzițiilor și a proiectelor a rămas la cele mai înalte standarde.

Suntem o companie globală și avem capacitatea de a fi transversali și de a implementa soluții la scară pe liniile de afaceri majore ale Grupului Societe Generale.

Pandemia ne-a arătat că putem lucra la distanță, ne putem conecta unii cu ceilalți și dispunem de flexibilitatea necesară pentru a răspunde atât nevoilor angajaților, cât și ale partenerilor de business. Am învățat cum să ne adaptăm rapid la schimbări și cum ne putem baza unul pe celălalt pentru a obține rezultate cât mai bune. Acum este momentul să mergem și mai departe și să învățăm cum să avem succes în gestionarea modelului hibrid, un sistem în care o parte dintre angajați vor lucra de la birou și ceilalți din alte locații; și apoi care va fi spațiul de lucru? Care va fi convingerea noastră? Biroul va trebui, așadar, reinventat pentru a deveni un loc de întâlnire, socializare și stimulare a creativității.

Care sunt schimbările privind numărul de parteneri și al tipurilor de servicii oferite pe care le aveți în vedere pentru Societe Generale Global Solution Centre?

Anul acesta, vom continua să investim în capitalul uman și să le oferim angajaților noștri oportunitățile necesare pentru a se dezvolta. Împreună cu ei, compania noastră va continua să crească, să devină un centru de excelență pentru întregul Grup Societe Generale și să construiască un viitor mai bun și durabil.

Totodată, am crescut numărul interacțiunilor dintre echipa de resurse umane și manageri, pentru a-i ajuta pe aceștia din urmă să se adapteze mai ușor la noua realitate. Am dezvoltat în acest sens programe complet noi, precum: gestionarea echipelor virtuale, suport în carieră pentru manageri, gestionarea de echipe formate din diferite generații. În plus, am sprijinit personalul prin mai multe soluții online: soluții de învățare (în sprijinul conceptului de învățare continuă - „învățăm de oriunde, oricând - nu încetăm niciodată să învățăm”); linii de asistență psihologică pentru a ajuta oamenii să abordeze această schimbare; activități online pentru copii și cursuri online de fitness pentru angajați.

În afară de procesul nostru de rebranding (tranziția de la „european” la „global”), vom continua să îmbunătățim sinergia dintre cele două centre de servicii din România și India. În acest fel, vom continua să optimizăm serviciile și instrumentele oferite într-un ritm mai rapid și să creăm noi oportunități de dezvoltare profesională pentru colegii noștri, oferindu-le ocazia de a lucra la proiecte cu impact global.

În plus, accelerarea procesului de transformare digitală, regândirea proceselor și modernizarea infrastructurii IT pentru partenerii onshore se va face prin dezvoltarea unei oferte de consultanță internă. Propunerea va reflecta cunoștințele puternice în materie de business și o experiență diversă care duce la acoperirea întregului spectru al transformării, de la diagnostic la implementare, utilizând produse și soluții digitale dezvoltate intern. Pe măsură ce ne adaptăm la noua realitate mondială, aceste servicii sunt oferite de la distanță partenerilor noștri și, până acum, am avut mare succes cu ele.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult