Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Primarul sectorulul 2 vrea să obțină bani europeni pentru a face un traseu subteran pentru tramvaiul 21 și pentru a-i prelungi linia în afara Bucureștiului

Radu Mihaiu și Cristian Ghinea

Foto: Radu Mihaiu și Cristian Ghinea

Primarul sectorului 2, Radu Mihaiu, intenționează să atragă finanțare europeană pentru un proiect care vizează trecerea în subteran a unei porțiuni din traseul tramvaiului 21 și extinderea liniei până în afara Bucureștiului. În prezent, există două direcții de accesare a fondurilor necesare: Planul național pentru Reziliență și Redresare și Programul Operațional Regional, a declarat Mihaiu pentru Republica.

„În acest moment este o idee. În acea zonă se pretează un proiect în care să îngropăm șinele tramvaiului 21, să fie subteran. Pornind de la această idee, încercăm să configurăm un plan și am vrut să ne asigurăm că există premise bune și că putem face acest lucru. Și premise există, în sensul că există fonduri pentru un astfel de proiect. Am discutat cu domnul ministru a Fondurilor Europene, Cristian Ghinea, am discutat și cu cei de la STB. Sigur că va trebui să mergem mai departe, să facem studiu de fezabilitate, proiect tehnic. Mi-aș dori, de asemenea, să extindem tramvaiul 21 în afara Bucureștiului am stat de vorbă și cu ADR București-Ilfov. Această idee face parte din strategia de a face un transport în comun mai rapid. Și de a încerca să scăpăm de aceste autobuze din Voluntari care poluează destul de mult. Am pornit cu consilierii mei pe ideea de a extinde linia de tramvai și de a o face mai rapidă. În acest moment, ne gândim la două variante pentru porțiunea îngropată: una să înceapă de la Pache Protopopescu până la ieșirea din București, pentru O a doua variantă ar fi de la Obor”, a declarat primarul sectorului 2.

Radu Mihaiu a spus că urmează să aibă discuții în acest sens și cu ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, întrucât în planul de mobilitate durabilă e prevăzută și o linie de metrou și trebuie aleasă varianta cea mai potrivită - metrou sau tramvai subteran, care ar avea avantajul unui cost mai scăzut.

În cazul în care totul merge bine, Primăria sectorului 2 ar putea aplica anul viitor pentru finanțare, scenariu în care lucrările ar putea începe spre finalul mandatului lui Mihaiu. 

„Trebuie să ne gândim la lucrurile astea care nu se termină într-un mandat, pentru că lucrările de infrastructură durează și trebuie să le avem în minte”, crede el.

Edilul spune că mai are în plan amenajarea Parcului Sticlăriei și că își dorește mutarea Uzinelor de Reparații „Atelierele Centrale” din zona Lizeanu în afara orașului.

„Avansăm cu proiectul pistei de biciclete de la Obor la Fabrica de Glucoză. Azi am aflat o veste mare, că nu mai trebuie să colaborăm cu CFR, pentru că o parte mare din teren nu mai este la CFR. Și, desigur, în plan este acel nod intermodal de la Petricani, voi avea această discuție și cu domnul ministru al Transporturilor, pentru că acolo este pasajul de la Petricani, care ar fi suprateran peste calea ferată. Dar, de asemenea, acolo este prevăzută, și am discutat despre asta, o gară, Gara Petricani, în așa fel încât oamenii ar putea să meargă cu trenul de la Gara de Nord în Pipera și, de asemenea, să meargă cu trenul de la Gara Obor în Pipera”, susține Mihaiu.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Toate bune si frumoase,s-a ras destul de soselele suspendate ale lui Oprescu,totusi aceste proiecte minunate nu sunt in atributiile primariei de sector!Cum sa ia credite UE pentru investitii in locatii in administrarea PG sau MT ?Asta vorbeste ca si colegul Voiculescu care da sarcini primariilor fara a da si fonduri,e greu sa conduci cand ai citit o carte de administratie!Vad ca a uitat de ingroparea garii Obor,o fi aflat ca nu-i a lui si ca e monument istoric!
    • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult