Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Primul proiect major de infrastructură al Alianței Vestului: Ilie Bolojan anunță că drumul expres Oradea - Arad, de 119 km, se va deschide pe primele tronsoane în 2025

CJ Arad - FB

Foto: Facebook CJ Arad

Drumul expres Oradea – Arad, cel mai important proiect al Alianței Vestului, va avea o lungime de 119 km, două benzi pe sens și 75 de pasaje supraterane și poduri, iar investiția are valoarea de 1,38 miliarde euro.

Președintele Consiliului Județean Arad, Iustin Cionca, a anunțat că traseul drumului expres Arad-Oradea a fost avizat în comisia tehnico-economică a Ministerului Transporturilor.

„Începând de luni echipele de topografi de la Consitrans vor fi în teren și încep lucrările topografice. Peste două săptămâni își încep activitatea echipele care realizează studiile geologice. Ne dorim ca până în primăvara anului viitor studiul de fezabilitate să se finalizeze. Pentru asta, este important ca furnizorii de utilități să colaboreze cu noi”, a declarat Iustin Cionca, într-o conferință comună cu Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.

Ilie Bolojan a estimat că semnarea contractului de execuţie va avea loc în primăvara anului 2023, iar la finalul anului 2025 ar urma să fie deschise circulației primele tronsoane.

„Estimăm că până în primăvara anului viitor studiul de fezabilitate va fi gata, ca în primăvara anului 2023 să avem un contract cu un constructor pentru începerea lucrărilor. Conform proiectantului, durata de execuție va fi de 36 de luni, deci spre finalul anului 2025 am putea deja circula pe unele structuri din drumul expres Oradea – Arad”, potrivit președintelui CJ Bihor.

Iustin Cionca a amintit și un alt proiect, în domeniul feroviar. „Un alt proiect consistent, de această dată pe calea ferată: modernizarea căii ferate Arad-Timișoara. Este vorba de un proiect de 800 milioane de euro din fonduri europene în cadrul căruia se fac deja exproprieri pentru noul traseu în Arad, Șagu, Vinga și Vladimirescu. Dacă drumul expres Arad-Oradea va scoate traficul greu din cartierul Gai al municipiului Arad, prin investiția în calea ferată Arad-Timișoara se va scoate traficul feroviar din cartierul Micălaca, se va realiza un pod nou peste Mureș și un pasaj peste calea ferată.

Valoarea cumulată a celor două proiecte este de aproximativ 2,2 miliarde de euro la care se adaugă încă 1,2 miliarde euro investiții în calea ferată Curtici-Arad-Săvârșin. Toate aceste investiții sunt în curs. Niciuna nu este doar o declarație de intenție”, a subliniat Iustin Cionca.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult