Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Primul proiect major de infrastructură al Alianței Vestului: Ilie Bolojan anunță că drumul expres Oradea - Arad, de 119 km, se va deschide pe primele tronsoane în 2025

CJ Arad - FB

Foto: Facebook CJ Arad

Drumul expres Oradea – Arad, cel mai important proiect al Alianței Vestului, va avea o lungime de 119 km, două benzi pe sens și 75 de pasaje supraterane și poduri, iar investiția are valoarea de 1,38 miliarde euro.

Președintele Consiliului Județean Arad, Iustin Cionca, a anunțat că traseul drumului expres Arad-Oradea a fost avizat în comisia tehnico-economică a Ministerului Transporturilor.

„Începând de luni echipele de topografi de la Consitrans vor fi în teren și încep lucrările topografice. Peste două săptămâni își încep activitatea echipele care realizează studiile geologice. Ne dorim ca până în primăvara anului viitor studiul de fezabilitate să se finalizeze. Pentru asta, este important ca furnizorii de utilități să colaboreze cu noi”, a declarat Iustin Cionca, într-o conferință comună cu Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.

Ilie Bolojan a estimat că semnarea contractului de execuţie va avea loc în primăvara anului 2023, iar la finalul anului 2025 ar urma să fie deschise circulației primele tronsoane.

„Estimăm că până în primăvara anului viitor studiul de fezabilitate va fi gata, ca în primăvara anului 2023 să avem un contract cu un constructor pentru începerea lucrărilor. Conform proiectantului, durata de execuție va fi de 36 de luni, deci spre finalul anului 2025 am putea deja circula pe unele structuri din drumul expres Oradea – Arad”, potrivit președintelui CJ Bihor.

Iustin Cionca a amintit și un alt proiect, în domeniul feroviar. „Un alt proiect consistent, de această dată pe calea ferată: modernizarea căii ferate Arad-Timișoara. Este vorba de un proiect de 800 milioane de euro din fonduri europene în cadrul căruia se fac deja exproprieri pentru noul traseu în Arad, Șagu, Vinga și Vladimirescu. Dacă drumul expres Arad-Oradea va scoate traficul greu din cartierul Gai al municipiului Arad, prin investiția în calea ferată Arad-Timișoara se va scoate traficul feroviar din cartierul Micălaca, se va realiza un pod nou peste Mureș și un pasaj peste calea ferată.

Valoarea cumulată a celor două proiecte este de aproximativ 2,2 miliarde de euro la care se adaugă încă 1,2 miliarde euro investiții în calea ferată Curtici-Arad-Săvârșin. Toate aceste investiții sunt în curs. Niciuna nu este doar o declarație de intenție”, a subliniat Iustin Cionca.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Komoder 1

Fotoliile smart fac masaj la degetele de la picioare, la călcâi, la gambe, la mâini, au role încălzite care fac masaj la spate, mai puternic sau mai blând, te cântăresc, îți măsoară pulsul.

Citește mai mult

Tânără la calculator

Academia prietenoasă de IT Wantsome și-a făcut în ultimii patru ani o misiune din a ajuta profesioniști din toate domeniile să facă tranziția spre o carieră de succes în domeniul tehnologiei informației, prin cursuri care urmează atent cerințele companiilor IT, prin sesiuni de practică și printr-o activitate intensă de mentorat calibrată pe nevoile lor. (Foto: Getty Images)

Citește mai mult

Marc Areny

Marc Areny este de origine catalană, este cetățean spaniol și francez și a venit în România în urmă cu 10 ani. Este unul dintre primii din Europa care a identificat o nouă nișă de piață: convertește mașini cu motor termic în mașini electrice.

Citește mai mult