Sari la continut

De opt ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

Multe dintre mașinile electrice cu preț mediu spre mare, excluse din Rabla Plus: prag de 75.000 euro ca mașinile electrice să fie eligibile

electric car.

Foto: Mircogen Images/ Sciencephoto / Profimedia

Rabla Plus 2023: prag de 75.000 euro ca mașinile electrice să fie eligibile – aceasta este una dintre cele mai importante modificări față de anii anteriori. Suma de 75.000 euro stabilită ca plafon este, atenție (!), cu tot cu TVA. Asta înseamnă că multe dintre mașinile electrice cu preț mediu spre mare vor fi excluse din Rabla Plus. O altă modificare importantă ține de posibilitatea creșterii primei de casare, dar și de creșterea bugetului total anual pentru Rabla Plus.

Stabilirea pragului de 75.000 euro cu tot cu TVA pentru eligibilitatea unei mașini electrice prin Rabla Plus s-a făcut într-un timp destul de scurt, au declarat pentru 0-100.ro reprezentanți ai importatorilor și dealerilor auto din România. Ajutorul financiar din partea statului este de circa 10.000 euro, aplicat la prețul cu TVA al mașinii.

Rabla Plus 2023: prag de 75.000 euro

Informația despre pragul de 75.000 Euro a fost confirmată, pentru 0-100.ro, și de surse din Ministerul Mediului și Administrația Fondului pentru Mediu (AFM): „Așa e, vom avea prag la 75.000 euro cu tot cu TVA. Unii dealeri ar vrea să-l mutăm la 100.000 euro, dar nu cred că va fi cazul…”.

Anunțul oficial n-a fost făcut deocamdată, pentru că pe agenda de comunicare a acestor instituții sunt alte detalii ale Rabla, precum:

  • Majorarea primei de casare, în 2023, față de 2022. Este încă neclar dacă prima de casare va crește „cu 15%” sau cu „până la 15%” – o nuanță importantă. De asemenea, este încă neclar dacă această majorare a primei de casare va fi atât pentru Rabla Clasic (mașini pe combustie), cât și pentru Rabla Plus (mașini electrice și hibride). Ministerul Mediului și AFM vor comunica detalii în lunile Februarie și Martie din 2023.
  • Majorarea bugetului, per total, al întregului program de stimulare a înnoirii parcului auto (cunoscut generic ca „Rabla”).
  • Eligibilitatea vehiculelor comerciale (camioane), din 2023.

Precizări importante vor mai veni în lunile februarie și martie din 2023. Mai aproape de startul acestor programe guvernamentale vor fi disponibile mai multe detalii.

Cu Spring, fără Taycan

Plafonul de 75.000 euro ajută cel mai mult mărcile de volum și le elimină, aproape complet, pe cele premium. Până în 2023 n-a existat plafon pentru prețul mașinii electrice care poate fi cumpărată prin Program.

Gândirea din spatele acestei modificări ține de faptul că programul ar trebui să ajute oamenii cu venituri mai mici.

Prin această măsură va crește presiunea pe preț în ce privește mașinile electrice de nivel mediu. Aici intră unele modele de la Tesla, BMW și Volkswagen.

Clienții de mașini mai accesibile, precum Dacia Spring sau Volkswagen e-up!, nu vor fi afectați. Mașinile electrice scumpe, precum Tesla Model S, Tesla Model X sau Porsche Taycan nu vor mai fi eligibile.

Plafonul de 75.000 euro vine în contextul în care multe state din Europa au eliminat deja subvențiile pentru mașinile electrice. În unele cazuri subvențiile n-au fost eliminate complet, ci reduse.

Articol publicat initial pe 0-100.ro

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Lege de furat din banul public și dat la bogați.
    10.000€ pt cei ce își permit sa plătească pe o mașină cât pt un apt.
    Cine? cei deja bogați.

    O lege justa ar fi spus, da, và dam 10.000€ celor cu venituri sub 2000€ lunar.
    Dar la putere e Partidul SOCIAL DEMOCRAT (ce da legii pt bogați).
    • Like 0
  • Mihai check icon
    Chiar si 75.000 EUR e prea mult. In fapt este doar un ajutor pentru cei care deja au foarte multi bani. Poluarea nu este redusa asa de mult cand cineva cu disponibilitate financiara care oricum isi permitea o masina relativ noua si deci mai putin poluanta trece la o masina electrica. Mai degraba s-ar reduce poluarea daca cei care detin masini mai vechi l-ar schimba cu unele care au norma de poluare cel putin Euro 5 pe benzina.
    • Like 2


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult