Foto: Mircogen Images/ Sciencephoto / Profimedia
Rabla Plus 2023: prag de 75.000 euro ca mașinile electrice să fie eligibile – aceasta este una dintre cele mai importante modificări față de anii anteriori. Suma de 75.000 euro stabilită ca plafon este, atenție (!), cu tot cu TVA. Asta înseamnă că multe dintre mașinile electrice cu preț mediu spre mare vor fi excluse din Rabla Plus. O altă modificare importantă ține de posibilitatea creșterii primei de casare, dar și de creșterea bugetului total anual pentru Rabla Plus.
Stabilirea pragului de 75.000 euro cu tot cu TVA pentru eligibilitatea unei mașini electrice prin Rabla Plus s-a făcut într-un timp destul de scurt, au declarat pentru 0-100.ro reprezentanți ai importatorilor și dealerilor auto din România. Ajutorul financiar din partea statului este de circa 10.000 euro, aplicat la prețul cu TVA al mașinii.
Rabla Plus 2023: prag de 75.000 euro
Informația despre pragul de 75.000 Euro a fost confirmată, pentru 0-100.ro, și de surse din Ministerul Mediului și Administrația Fondului pentru Mediu (AFM): „Așa e, vom avea prag la 75.000 euro cu tot cu TVA. Unii dealeri ar vrea să-l mutăm la 100.000 euro, dar nu cred că va fi cazul…”.
Anunțul oficial n-a fost făcut deocamdată, pentru că pe agenda de comunicare a acestor instituții sunt alte detalii ale Rabla, precum:
- Majorarea primei de casare, în 2023, față de 2022. Este încă neclar dacă prima de casare va crește „cu 15%” sau cu „până la 15%” – o nuanță importantă. De asemenea, este încă neclar dacă această majorare a primei de casare va fi atât pentru Rabla Clasic (mașini pe combustie), cât și pentru Rabla Plus (mașini electrice și hibride). Ministerul Mediului și AFM vor comunica detalii în lunile Februarie și Martie din 2023.
- Majorarea bugetului, per total, al întregului program de stimulare a înnoirii parcului auto (cunoscut generic ca „Rabla”).
- Eligibilitatea vehiculelor comerciale (camioane), din 2023.
Precizări importante vor mai veni în lunile februarie și martie din 2023. Mai aproape de startul acestor programe guvernamentale vor fi disponibile mai multe detalii.
Cu Spring, fără Taycan
Plafonul de 75.000 euro ajută cel mai mult mărcile de volum și le elimină, aproape complet, pe cele premium. Până în 2023 n-a existat plafon pentru prețul mașinii electrice care poate fi cumpărată prin Program.
Gândirea din spatele acestei modificări ține de faptul că programul ar trebui să ajute oamenii cu venituri mai mici.
Prin această măsură va crește presiunea pe preț în ce privește mașinile electrice de nivel mediu. Aici intră unele modele de la Tesla, BMW și Volkswagen.
Clienții de mașini mai accesibile, precum Dacia Spring sau Volkswagen e-up!, nu vor fi afectați. Mașinile electrice scumpe, precum Tesla Model S, Tesla Model X sau Porsche Taycan nu vor mai fi eligibile.
Plafonul de 75.000 euro vine în contextul în care multe state din Europa au eliminat deja subvențiile pentru mașinile electrice. În unele cazuri subvențiile n-au fost eliminate complet, ci reduse.
Articol publicat initial pe 0-100.ro
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
10.000€ pt cei ce își permit sa plătească pe o mașină cât pt un apt.
Cine? cei deja bogați.
O lege justa ar fi spus, da, và dam 10.000€ celor cu venituri sub 2000€ lunar.
Dar la putere e Partidul SOCIAL DEMOCRAT (ce da legii pt bogați).