Sari la continut

Republica împlinește 10 ani

Un deceniu în care am ținut deschis un spațiu rar în România: unul al ideilor curate, al argumentelor care nu se tem de lumină și al vocilor care gândesc cu adevărat. Într-o vreme în care zgomotul crește, noi am mizat pe ceea ce contează: conținut de calitate, autentic, fără artificii, libertate de gândire, profunzime în loc de superficialitate. Pentru că doar așa România poate merge înainte. Să rămânem împreună într-un loc al reflecției, al întrebărilor care incomodează și al conversațiilor care schimbă ceva. Scrie, întreabă, contestă, propune. 
Republica îți aparține. De 10 ani și pentru anii care vin.

Multe dintre mașinile electrice cu preț mediu spre mare, excluse din Rabla Plus: prag de 75.000 euro ca mașinile electrice să fie eligibile

electric car.

Foto: Mircogen Images/ Sciencephoto / Profimedia

Rabla Plus 2023: prag de 75.000 euro ca mașinile electrice să fie eligibile – aceasta este una dintre cele mai importante modificări față de anii anteriori. Suma de 75.000 euro stabilită ca plafon este, atenție (!), cu tot cu TVA. Asta înseamnă că multe dintre mașinile electrice cu preț mediu spre mare vor fi excluse din Rabla Plus. O altă modificare importantă ține de posibilitatea creșterii primei de casare, dar și de creșterea bugetului total anual pentru Rabla Plus.

Stabilirea pragului de 75.000 euro cu tot cu TVA pentru eligibilitatea unei mașini electrice prin Rabla Plus s-a făcut într-un timp destul de scurt, au declarat pentru 0-100.ro reprezentanți ai importatorilor și dealerilor auto din România. Ajutorul financiar din partea statului este de circa 10.000 euro, aplicat la prețul cu TVA al mașinii.

Rabla Plus 2023: prag de 75.000 euro

Informația despre pragul de 75.000 Euro a fost confirmată, pentru 0-100.ro, și de surse din Ministerul Mediului și Administrația Fondului pentru Mediu (AFM): „Așa e, vom avea prag la 75.000 euro cu tot cu TVA. Unii dealeri ar vrea să-l mutăm la 100.000 euro, dar nu cred că va fi cazul…”.

Anunțul oficial n-a fost făcut deocamdată, pentru că pe agenda de comunicare a acestor instituții sunt alte detalii ale Rabla, precum:

  • Majorarea primei de casare, în 2023, față de 2022. Este încă neclar dacă prima de casare va crește „cu 15%” sau cu „până la 15%” – o nuanță importantă. De asemenea, este încă neclar dacă această majorare a primei de casare va fi atât pentru Rabla Clasic (mașini pe combustie), cât și pentru Rabla Plus (mașini electrice și hibride). Ministerul Mediului și AFM vor comunica detalii în lunile Februarie și Martie din 2023.
  • Majorarea bugetului, per total, al întregului program de stimulare a înnoirii parcului auto (cunoscut generic ca „Rabla”).
  • Eligibilitatea vehiculelor comerciale (camioane), din 2023.

Precizări importante vor mai veni în lunile februarie și martie din 2023. Mai aproape de startul acestor programe guvernamentale vor fi disponibile mai multe detalii.

Cu Spring, fără Taycan

Plafonul de 75.000 euro ajută cel mai mult mărcile de volum și le elimină, aproape complet, pe cele premium. Până în 2023 n-a existat plafon pentru prețul mașinii electrice care poate fi cumpărată prin Program.

Gândirea din spatele acestei modificări ține de faptul că programul ar trebui să ajute oamenii cu venituri mai mici.

Prin această măsură va crește presiunea pe preț în ce privește mașinile electrice de nivel mediu. Aici intră unele modele de la Tesla, BMW și Volkswagen.

Clienții de mașini mai accesibile, precum Dacia Spring sau Volkswagen e-up!, nu vor fi afectați. Mașinile electrice scumpe, precum Tesla Model S, Tesla Model X sau Porsche Taycan nu vor mai fi eligibile.

Plafonul de 75.000 euro vine în contextul în care multe state din Europa au eliminat deja subvențiile pentru mașinile electrice. În unele cazuri subvențiile n-au fost eliminate complet, ci reduse.

Articol publicat initial pe 0-100.ro

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Zap Zap check icon
    Lege de furat din banul public și dat la bogați.
    10.000€ pt cei ce își permit sa plătească pe o mașină cât pt un apt.
    Cine? cei deja bogați.

    O lege justa ar fi spus, da, và dam 10.000€ celor cu venituri sub 2000€ lunar.
    Dar la putere e Partidul SOCIAL DEMOCRAT (ce da legii pt bogați).
    • Like 0
  • Mihai check icon
    Chiar si 75.000 EUR e prea mult. In fapt este doar un ajutor pentru cei care deja au foarte multi bani. Poluarea nu este redusa asa de mult cand cineva cu disponibilitate financiara care oricum isi permitea o masina relativ noua si deci mai putin poluanta trece la o masina electrica. Mai degraba s-ar reduce poluarea daca cei care detin masini mai vechi l-ar schimba cu unele care au norma de poluare cel putin Euro 5 pe benzina.
    • Like 2


Îți recomandăm

Călin Georgescu Alba Iulia

“Azi nu simt bucurie, ci durere”. Asta a spus Călin Georgescu la Alba Iulia, locul simbol în care se întâlnesc românii de Ziua Națională să își amintească de faptul că în unire stă puterea. Nu voi comenta azi în niciun fel faptul că un om care este considerat de autoritățile române un “candidat al Moscovei” are libertatea de a convoca mitinguri în zile simbolice și nici că își permite sub ochii forțelor de ordine să cheme românii “la luptă” și la “sacrificiu”. El având un dosar penal pentru complicitate la tentativa de răsturnare a ordinii constituționale. Foto: Inquam Photos

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Hadi Rahimian

Există copii în România născuți de două ori. Nu, nu e o greșeală de scriere și nici o eroare a serviciilor de stare civilă. Hadi Rahimian, un medic român, născut în Iran, operează feți aflați în uterul mamei oferindu-le viață. Cei mai mici dintre ei au 18 săptămâni gestaționale.

Citește mai mult

CTP

Pe vremuri, sărbătoarea națională a României era 23 August. După `89 a fost desființată. O greșeală, după părerea mea. Semnificația ei trebuia recuperată, înlăturând minciuna comunistă a rolului principal în insurecție pe care l-ar fi jucat PCR, partid anexă a URSS. Regele Mihai și partidele istorice, PNȚ, PNL, Social-Democrații, conducerea Armatei, factorii principali ai loviturii de stat care l-a înlăturat pe liderul militaro-fascist Ion Antonescu, repuși în drepturi.

Citește mai mult