Sari la continut

De opt ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

Se întorc hingherii de mașini: totul despre ridicarea autovehiculelor parcate ilegal

Șoferii care parchează ilegal riscă să aibă surpriza de a le fi ridicată mașina. Ridicarea vehiculelor staționate neregulamentar se va face după reguli stabilite de Guvern printr-o hotărâre adoptată joi.

Actul normativ stabilește cum pot fi ridicate mașinile parcate neregulamentar, dar nu precizează cât vor plăti șoferii să le recupereze de la firmele care vor fi angajate de primării. Până în iulie 2015 -, dată de la care ICCJ a stabilit că primăriile nu mai au voie să ridice mașinile parcate ilegal pe stradă - tariful pentru recuperarea automobilului ridicat de „hingherii auto” varia în București între 550 și 800 de lei în primele 24 de ore, la care se adăuga un tarif pe fiecare zi în plus de depozitare.   

„Procedura instituită de Guvern nu vizează un rol punitiv al măsurii (acest lucru intrând în sfera răspunderii contravenționale) și, totodată, propune un set de reguli procedurale care să descurajeze apariția practicilor abuzive și deturnarea scopului măsurii într-unul comercial”, se arată într-un comunicat al Biroului de presă al Executivului.

Ridicarea mașinilor parcate ilegal pe carosabil va putea fi dispusă de polițistul rutier în anumite condiții:

* în toate cazurile în care este interzisă oprirea voluntară;

* în zona de acțiune a indicatorului cu semnificația „Staționarea interzisă” și a marcajului cu semnificația de interzicere a staționării;

* pe drumurile publice cu o lățime mai mică de 6 metri;

* în dreptul căilor de acces care deservesc proprietățile alăturate drumurilor publice;

* în pante și în rampe;

* în locul unde este instalat indicatorul cu semnificația „Staționare alternantă”, în altă zi sau perioadă decât cea permisă, ori indicatorul „Zonă de staționare cu durata limitată” peste durata stabilită.

Dacă în mașină este vizibilă prezența unor persoane mașina nu va putea fi ridicată.

„Conducătorul vehiculului este direct răspunzător în situația în care prezența unor persoane în vehicul nu este vizibilă cu ocazia dispunerii sau punerii în executare a măsurii tehnico-administrative”, arată actul normativ aprobat de Guvern.

În cazul vehiculelor aflate în misiuni de intervenție sau cu caracter de urgență măsura nu se justifică, precizează noua reglementare. 

În plus, transportul la locul de depozitare nu se mai execută dacă, până la inițierea acestuia, șoferul se prezintă la locul ridicării și este de acord cu suportarea cheltuielilor efectuate. În acest caz, șoferul va suporta doar contravaloarea operațiunii de ridicare.

Depozitarea mașinii ridicate se va face numai în spații special amenajate de către administratorul drumului public sau, după caz, de către administrația publică locală. Acesta va răspunde pentru eventualele avarii cauzate vehiculului ca urmare a efectuării operațiunilor de ridicare, transport și depozitare.

Vehiculul ridicat se restituie după ce se face dovada achitării tarifului aferent operațiunii/operațiunilor efectuate, în baza documentelor care atestă proprietatea sau deținerea legală a acestuia.

Reguli la parcarea pe trotuar

Noua reglementare aduce și noutăți în ce privește parcarea pe trotuare. Acest lucru va fi posibil numai dacă trotuarul are marcaje și semnalizare corespunzătoare, mai stabilește hotărârea de guvern. Pe de altă parte, amenajarea parcării pe trotuar va fi posibilă numai dacă se respectă culoarul destinat circulației pietonilor care nu poate fi mai mic de 1 m lățime.

Poziționarea vehiculelor în parcare nu trebuie să încurce circulația pe prima bandă sau pe pistele amenajate.

Nu pot fi amenajate parcări pentru autovehicule, pe trotuar, la mai puțin de 10 metri de intersecții, stații ale mijloacelor de transport în comun sau treceri pentru pietoni.

Ridicarea vehiculelor staționate neregulamentar pe partea carosabilă s-a realizat în baza unor proceduri stabilite prin hotărâri ale consiliilor locale.

Autoturismele parcate neregulamentar pe partea carosabilă nu mai pot fi ridicate de autorităţile locale din iulie 2015. Atunci Înalta Curte de Casație și Justiție a stabilit că procedura de aplicare a măsurii de ridicare a vehiculelor staționate/oprite pe partea carosabilă nu poate fi reglementată prin hotărâri ale consiliilor locale.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Ridicarea masinilor parcate neregulamentar, daca nu se incadreaza intr-o conceptie de ansamblu, este doar o solutie simpla, foarte banoasa pentru unele societati preferate de primari(i), dar incapâbila sa rezolva singura problema parcarii. Este nevoie de urgentarea extinderii retelei de metrou inclusiv spre aeroport, de amenajarea de benzi rezervate exclusiv transportului public si taxiurilor, salvarilor, etc si care sa fie si respectate, de amenajarea de parcari supraterane in cartiere ca Iancului-Pantelimon (promisiunile de ani de zile ale Primariei s-au dovedit a fi desarte), de inlaturarea placutelor si inscriptiilor de tip Nu parcati puse abuziv de proprietarii caselor pe TOATA lungimea peretelui sau gardului de la strada al caselor, chiar si in copaci (nu ma refer evident la placutele puse pe portile curtilor sau garajelor), de inlaturarea bolovanilor, cutiilor de vopsea sau a bidoanelor de apa, unele legate cu sfoara, puse de unii - tot mai multi - care confunda proprietatea asupra casei cu luarea abuziva in proprietate si a unei portiuni din domeniul public. Administratia Domeniului Public si Politia isi paseaza problema facandu-se ca nu observa si aratand astfel ca de fapt ele par sa nu existe, lasand reglementarea parcarii in seama bunului plac al locuitorilor. Individualismul feroce (ca sa nu-l numesc altfel) merge pana acolo incat au aparut placute cu "Nu parcati Garaj" si pe portile unor curti prin care abia incape o bicicleta sau pe porti in spatele carora incep niste trepte. In Franta sau in Belgia nu am vazut asa ceva, ar fi de neconceput, dar parcarea pe strada este limitata ca ore sau se plateste de catre cei care nu au rezidenta in cartier confirmata printr-o vinieta acordata la cerere de primarie. Privind parcarea pe trotuar la noi e multa ipocrizie : daca tot e permisa pe trotuarele largi de ce s-au pus borduri inalte, care nu permit decat masinilor de teren sa urce pe trotuar? Deci inainte de a incepe sa se ridice masinile (in afara cazurilor flagrante care jeneaza traficul sau blocheaza total un trotuar) ar trebui facilitata parcarea si descurajata folosirea autoturismelor in favoarea transportului in comun si avertizati cei, tot mai numerosi, care te impiedica sau te descurajeaza prim masuri mai violente, dar ilegale, sa parchezi in fata casei lor. Sunt multe accidente si pentru ca sunt tot mai multe masinile care trec pe rosu (de galben nu mai vorbesc), care dau buzna pe banda de pietoni, care depasesc in curbe fara nicio vizibilitate sau in varf de panta etc. fara sa intervina vreo sanctiune. Niste amenzi zdravene ar descuraja pe unii dintre teribilistii de azi, desi cred ca suspendarea carnetului ar fi mai eficace (cu conditia sa nu se faca selectiv). Scuze pentru lungime, dar de mult vroiam sa va scriu, exasperat de situatiile descrise favorizate de disolutia autoritatii statului la diverse niveluri, inclusiv local, si probabil si de coruptia sanctionata cu urmarirea penala a unor edili. Va multumesc pentru ca mi-ati dat posibilitatea sa ma exprim. Primaria nu simte nevoia sa se intalneasca cu cetatenii.
    • Like 1
    • @ Dinu Dragomirescu
      check icon
      Faceți observații corecte, nu numai de bun simț, ci cu simț civic. Da, trebuie o etapizare, o coerență, nu așa cum ar reieși din textul prezentat. Acuma, sincer, metroul nu se poate extinde rapid, mulți ani după 1990 nu s-a mai făcut nimic, la un moment dat a reînceput. Mie concepția de ansamblu a acestui metro nu-mi place. Pe traseele vechi, stațiile sînt foarte rare, lipsind în intersecții mari, deși tunel este pe dedesubt. Nu există pasaje pietonale în marile stații, doar la Universitate. La Unirea și la Victoriei sînt pasaje parțiale, incomplete, o aiureală. Noua linie din Drumul Taberei la Operă pare mai bine făcută, în orice caz stațiile sînt cum trebuia să fie și celelalte, în medie la 700 m una de alta. Așa da. Să vedem cum vor rezolva ieșirile din stații, sper să aștepți la semafor după ce ieși din subteran.
      Transportul public suprateran ar fi mult mai bun dacă ar fi existat și aici o concepție coerentă de ansamblu, inclusiv pt conectarea zonelor limitrofe (Chitila, Chiajna, Otopeni etc.). Am urmărit la Atena, oraș cel puțin dublu ca întindere și ca nr de locuitori. Am stat de 2 ori în Glyfada, cartier superb, cu blocuri de 3-4 etaje, bine legat de oraș. Iată un model apropiat, bine făcut, normal, nimic spectaculos, dar gîndit de la A la Z.
      • Like 0
    • @ Dinu Dragomirescu
      Perfect comenteriu. Mi-as permite sa mai semnalez ceva: pe soseaua Vitan Barzesti este permanent o nebunie, cand pe un sens cand pe altul, cand pe amandoua. Salvarile, este un traseu care ducu la spitalulu Sf. Ioan, la IML si la spitalele de pe sos. Berceni, sunt nevoite sa mearga pe sensul opus, sa astepte pana li se poate face loc de trecere. Din cauza nebuniei unora cu asa zisa delta a Bucurestiului. O zona insalubra, plina de tantari, sobolani. O groapa de gunoi in fapt si un adapost a multor deeclasati. Ar trebui asanata, partial si data unor dezvoltatori imobiliari, cu conditia sa amenajeze "lacul", sa-l taluzeze, sa deschida cai de acces catre si de la sos. Oltenitei si apoi, dupa ce vor face lucrarile de infrastructura, sa construiasca ansambluri de locuinte, perfect sistematizate. S-ar fluidiza astfel traficul, macar in acea zona. Mai este si tg. auto Vitan, care nu-si mai gaseste locul acolo unde se afla. Poate scrieti ceva, care sa ajunga la "urechile" primariilor raspunzatoare de zona si primaria Bucuresti. Si tot legat de trafic: Bucurestiul este execrabil luminat pe timp de noapte, in mare parte. Una din cauzele multor accidente.
      • Like 0
  • Masura in sine ar trebui sa fie buna daca se va aplica (doar pentru inceput) discretionar (ceea ce este foarte dificil) la latitudinea politistilor in sensul la situatii iesite din comun, de incalcari grave ale Codului Rutier. Spun asta pentru ca statul incurajeaza cumpararea de masini dar in acelasi timp nu misca nici un deget pentru a imbunatati fluenta in trafic si crearea de locuri de parcare. Pe de alta parte daca am fi sa ne luam dupa cum se comporta in trafic conducatorii auto (foarte agresivi, marlani sadea unii, necunoscatori ai Regulilor de Circulatie, foarte periculosi incercand tot timpul sa-i intimideze pe ceilalti participanti, s.a.m.d., ar trebui sa se ridice in fiecare zi permise de conducere si sa se ”confiste” masinile. Neciopliti in trafic ca in Bucuresti, nu mai exista in alta parte a Romaniei.
    • Like 0
    • @ Dorel Romica Palenciucc
      check icon
      Poliția circulație? Hm... Păi eficiența ei se vede în cei 4500 morți pe an în accidente auto, raportat la nr. de locuitori și/sau la nr de mașini cel mai mare nr de accidente tragice din UE. De cîte ori ați văzut/auzit că poliția circulație amendează pt parcare sfidător aiurea? pt lumini neaprinse pe ceață? pt depășire pe linia continuă? pt flash-uri imbecile să mergi mai repede deci mergi cu viteza legală? pt lumini defecte?... Și dv. vă puneți speranța în această instituție? Hm...
      • Like 1
    • @
      Eu nu-mi pun nici o speranta. Doar sugerez sau mai bine zis redau cum vad eu lucrurile, punctul meu de vedere. Traficul din Bucuresti a devenit o adevarata JUNGLĂ. In junglele adevarate exista ierarhii dar, in jungla Bucuresti, NU.
      • Like 0
    • @ Dorel Romica Palenciucc
      check icon
      Da, sigur că da, numai că poliția circulație și poliția comunitară și-au arătat repetat lipsa de coerență în civilizarea traficului, și urban și exraurban. Mai urît, mai mitocănește decît în România nu am văzut să se circule. În Bulgaria era oarecum la fel, dar – cel puțin în Sofia – de vreo 2 ani au pus ordine germană. Deci se poate. E drept, Sofia nu este un oraș așa de mare, totuși – în zona centrală și ultracentrală – se parca aproximativ ca la noi, aiurea. Acum nu.
      • Like 0
  • In zona Iancului - vatra Luminoasa sunt cateva sute de masini care nu au locuri de parcare . Probabil ca la nivelul capitalei sunt peste zece mii de masini care nu pot parca regulamentar , pentru ca NU AU UNDE ! Intrucat cel mai usor lucru este sa dai o Ordonanta de urgenta ( ca tot te doare undeva ) decat sa-ti pui mintea si bugetul la contributie pentru niste amarate de parcari . In concluzie eu propun urmatoarele masuri care nu necesita cheltuieli suplimentare , nici prea multa gandire , dar sunt eficiente pt fluidizarea traficului :
    1) - Nu se vor mai vinde masini noi ,
    2)- Masinile mai vechi de 10 - 12 ani vor fi scoase din circulatie ,
    3) - Celor care nu au un loc de parcare autorizat li se va pune la dispozitie un astfel de loc la periferia sectorului de care apartin , intr-un perimetru securizat detinut de primaria resp[ectiva, contra unei sume modice de un leu pe zi .
    4) - Amenda pentru parcarea ilegala sa fie de cca un sfert din valoarea reala a masinii . Astfel , dupa 4 parcari ilegale automat ramai si fara masina !
    In acest fel , sper ca in urmatorii 2 - 3 ani situatia parcarilor sa fie rezolvata cu brio ! Ce parere aveti ?
    • Like 0
    • @ Titus Paul Ionescu
      check icon
      Exact, NU AU UNDE. Păi asta e prima problemă, pe care administrația nu a rezolvat-o, în schimb a început să împartă hîrtii că dă amenzi dacă nu se parchează regulamentar. Păi să nu ieși în stradă și să dai cu pietre? Ba da. Acolo se va și ajunge dacă problema nu este abordată serios, responsabil și cu soluții, nu cu vorbe.
      • Like 0
  • Eu sunt foarte curios sa vad cum se va proceda cu derbedeii de taximetristi care isi permit sa stationeze pe banda 1 in zona pentru incadrarea virajului la dreapta si chiar in curba impiedicand vizibilitatea in curba, in imediata apropiere a trecerilor de pietoni!? Daca vor avea curaj sa disciplineze aceasta adunatura de golani imi voi scoate palaria. Ma indoiesc ca va avea curaj vreo autoritate sa faca ceva in aceasta directie. Dupa ce vor face ordine in randul acestor suboameni se pot orienta si catre ceilalti.
    • Like 2
  • check icon
    cred ca legea "Ridicarea mașinilor parcate ilegal pe carosabil " nu exista decat ca intoxicare anti-ciolos/ anti-tehnocrati, altfel am vedea legea pe monitorul oficial. gresesc ?
    • Like 0
  • Ha, ha, ha, inca o rezolvare Made in Romania!. "Procedura instituită de Guvern nu vizează un rol punitiv al măsurii", hai nu serios? Ca sunt o gramada de nesimtiti care parcheaza si pe trecere de pietoni si in intersectie, asta este un fapt, ca nu sunt locuri de parcare raportate la numarul de masini, la fel si asta este un fapt. Ca in Romania orice ai face esti vaca de muls ori subiect de batjocura, la fel si asta este un fapt. Am fost unul dintre cei care obisnuiesc sa respecte codul rutier cu "sfintenie". Eram "subiect"de batjocura al unor parteneri de trafic, semnalizari din faruri ori manevre voite de intimidare. Si intr-o zi pe drumul de centura Buzau, nu ma simte-am prea bine, ma trezesc cu amenda pentru depasirea vitezei legale(70Km). Ca ma oprit un politist, care a vorbit cu"altcineva" la aparat sa-i spuna cu ce viteza rulam, mi sa parut mie ca nu prea este in regula. Imi scrie procesul verbal, dupa care ai spun:"Din clipa asta voi respecta codul rutier de voie". A ramas masca, si am continuat: "pana acum, am respectat ca la carte codul rutier, iar toti partenerii de trafic ma "admonestau" daca, odata cand ma grabesc pentru ca nu ma simte-am tocmai bine si eram concentrat sa nu gresesc, primesc amenda in felul asta, inseamna ca pe drumurile patriei am doua categorii de dusmani, unii colegi de trafic si politia. Nu l-am intrebat unde erau colegii lui cand un TIR in Ialomita, in localitate, a vrut sa ma "impinga" in acostament, suparat ca nu i-am facut loc instantaneu. De acum, voi juca dupa propriile reguli, cu respectarea masurilor de siguranta. A trecut ceva vreme, iar felul meu de a conduce a devenit mai "egoist". Claxonez la fiecare magarie, nu permit sa profite de mine si sa se strecoare in fata, execut manevre bruste la fel ca multi altii, viteza legala este dictata de spatele celui cu antena lunga. Inca un bezmetic pe soselele patriei, un produs al sistemului, Made in Romania. Asa si cu parcarile, tocmai cei cu bun simt vor plati pretul. Asta pentru ca Romania este tara unde de cate ori faci ori vrei sa faci ceva corect esti pedepsit. Si atunci, nu mai faci ceea ce trebuie, te "dai cu lumea".
    • Like 0
  • a
    • Like 0
    • @ Stan Toma
      check icon
      Ce legătură are una cu alta? Discuția era despre civilizația parcării mașinii, nu despre „oraș curat”. Putem discuta și despre asta, inclusiv despre imbecila decizie de a face peste tot și aiurea „pastile verzi” pe centrul unor bulevarde, cică ar crește nr. de metri pătrați de spațiu verde pe locuitor! Păi așa crește? O fi crescînd cu 1 mm pe cetățean, nu zic, dar se îngustează spațiul pt trafic și de aici probleme în lanț: aglomerație, poluare mai mare, nervi, stres.. Asta nu vă interesează?
      • Like 0
    • @
      a
      • Like 0
    • @
      a
      • Like 0
    • @ Stan Toma
      Regret un lucru, am jignit berea alaturand o categoriilor sociale mai sus numite. Mea culpa, cerbule Cornel.
      • Like 1
    • @
      Creste de fapt numarul de panselutelor, ceea ce duce la cresterea spagilor pentru primari, slavit fie numele lui Ontanu. Domnul de mai sus ar putea spune ca a critica plantarea panselutelor este o infractiune, ba chiar lezmajestate.
      • Like 0
  • a
    • Like 0
    • @ Stan Toma
      check icon
      „cuvinte jignitoare la aderesa poporului roman”. Deci, după părerea dv., dacă criticăm că România este prost administrată și dăm și exemple concrete nu sîntem patrioți? ținem cu ungurii și cu rușii, da? jignim tonusul național? ce mai, îi jignim pe Traian și pe Decebal, pe Burebista, pe Basarab Întemeietorul, pe Ștefan cel Mare, pe Mihai Viteazul și pe Cuza. Corect?
      • Like 1
    • @
      a
      • Like 0
    • @ Stan Toma
      Autorul articolului v a sters comentariul din motive subiective legate de politica editoriala(probabil fiindca era un ad hominem), nu vi l a sters niciun user de pe site... Adresati va persoanei mele, nu va mai cautati aliati, aveti taria de a va adresa celui pe care il infierati. Credeti ca toti traim intr un comunism mental? 'Cuvinte jignitoare la adresa poporului roman'? Este o infractiune, sunt patibular? Am intalnit foarte multi francezi, englezi, italieni, spanioli etc ce si denigreaza tara pentru felul defectuos in care e administrata, asta cu suntem 'singurii' nu se sustine. Adresati va Marii Adunari Nationale ca tradatorii de tara ce spun cuvinte urate despre nesimtiti, prehoti, grobieni, parasute, tiristi tembeli sa fie degraba arestati si executati prin ghilotinare, ne scuzati inca o data pe toti ce jignim elita tarii, suntem platiti de Mossad si Shabak, ce sa facem...
      • Like 0
    • @ Bogdan Melinte
      Dacă autorul poate sa șteargă comentariile ,comentați singuri.
      • Like 0
  • O lege foarte buna, care ar fi trebuit data mai demult si aplicata la sange.
    Din pacate citesc diverse comentarii ale unor cetateni de bine de p-acili-sa da pa la noi da pa forum care tipa ca: e abuziv, ca trebuie facute mai multe parcari, ca daca e parcare, de ce nu e cu abonament si de ce e cu plata orara etc etc. Ma apuca deznadejdea vazand ce fel de oameni sunt in jurul meu.
    Ce parcari sa mai facem? Unde sa facem? Pe spatiile verzi. Bucurestiul nu a fost conceput pt atatea masini. Toti vecinii mei de la bloc au cate 2-3, chiar si 4 masini per apartament. Despre ce parcari vorbim? Ca ar mai trebui sa construim inca un Bucuresti numa pt parcare ... langa. Sunt si alte orase in lume care nu au fost proiectate pt atatea masini. Un caz clasic ar fi Amsterdam - acolo oamenii nu au masini, pt ca nu e loc de ele. Punct.
    Evident, la noi nesimtirea si zgarcenia sunt la loc de onoare, pt ca, dupa cum mai zicea cineva pe aici, sunt parcari goale si masini buluc pe trotuar langa ele. Pai daca ai bani de masina, trebuie sa ai bani si de parcare.
    In fine ... vad si comentarii de bun simt ale unor oameni cu cap, cumva ... un licar de speranta tot este.
    • Like 0
    • @ Matei Negriu
      check icon
      Aveți o abordare cît se poate de logică: deci nu sînt locuri de parcare, cine are mașină treaba lui/ei, s-o parcheze în copaci ori pe balcon, nu? Asta vreți să spuneți? Nu, nu asta? Dar ce anume doriți să sugerați?
      • Like 0
    • @
      Exista parcari cu plata. Exista chiar si locuri legale de parcare la liber. Dar daca cineva nu are cum sa isi administreze masina in conditiile legii, sa o vanda.
      Practic oricine isi parcheaza masina abuziv: pe trotuar fara sa lase 1 m pt pietoni, pe prima banda a carosabilului acolo unde nu e permis, in intersectii, pe mijlocul drumului etc. nu face decat sa mute responsabilitatea administrarii propriei masini in sarcina concitadinilor.
      Pietonii sunt obligati sa mearga pe carosabil riscand sa fie accidentati, participantii la trafic sunt obligati sa faca manevre periculoase de schimbare a benzilor de circulatie, creste pericolul de accidente din cauza masinilor care parcheaza in locuri unde obstructioneaza vizibilitatea etc.
      Mai e si problema estetica, practic totul arata sufocat de masini - se duce pe apa sambetei toata arhitectura frumoasa a Bucurestiului (la el ma refer), orice tentativa de a-ti placea locul in care traiesti.
      Un alt avantaj pe care il constituie aplicarea legii pentru masinile parcate este ca se va reduce si traficul. Neavand unde sa parcheze, multi nu vor mai folosi automobilul personal pentru orice moft. Se vor gandi inainte sa plece undeva: domne, da' acolo nu am un' s-o las, mai bine merg cu autobuzul. Va rezulta un oras mai frumos si mai civilizat si nu in ultimul rand mai sanatos. Evident, e doar un vis frumos. Este foarte dezarmant sa vezi cum cititorii acestui site - care chipurile are in target categoria de romani "altfel", care chiar vor sa faca ceva in tara asta, care chiar vor sa arate ca se poate si alte lozinci - sunt total reticenti la ceva ce este firesc in toata Europa: respectarea omului de langa tine si respectarea spatiului public ca si cand ar fi al tau.
      Ce pretentii putem avea de la "ceilalti" romani ?
      • Like 0
    • @ Matei Negriu
      check icon
      1. „Exista parcari cu plata”. Aha, deci o pui acolo și mergi 5 km acasă cu metroul/ cu tramvaiul etc.
      2. „Dar daca cineva nu are cum sa isi administreze masina in conditiile legii, sa o vanda. ” Deci dacă administrația este incapabilă să-și justifice existența și nu e capabilă să ofere o soluție, eu mă arunc pe geam de disperare.
      Felicitări. Propun publicație on-line să vă adopte în echipa lor, scrieți mai logic decît ei. Cred că putem închide discuția aici. Sărbători fericite.
      • Like 0
  • raimond check icon
    Eu in locul lui Ciolos as fi dat legea asta de la inceputul anului, si m-as fi asigurat ca se aplica la sange. Si as fi iesit in fiecare zi in conferinta de presa sa le zic nervosilor sa nu vina la guvern cu proteste, sa se duca la primarii sa-i intrebe de ce pun panselute si nu fac parcari. Intr-un astfel de scenariu PSD-ul ar fi promis in campanie ca abroga legea, si ar fi fost votat cu 95%.
    • Like 1
    • @ raimond
      Tot romanul stie mai bine ce are de facut decat alti 10 romani din jur.
      • Like 0


Îți recomandăm

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult

Familia Mirică

„Eu, soția, mama și tata. Mai nou, sora și cumnatul care au renunțat să lucreze într-o firmă mare de asigurări ca să ne ajute cu munca pământului. Au fugit din București și au venit la fermă, pentru că afacerea are nevoie de forțe proaspete. Și cei 45 de angajați ai noștri, pe care-i considerăm parte din familie”. Aceasta este aritmetica unei afaceri de familie care poate fi sursă de inspirație pentru toți tinerii care înțeleg cât de mult a crescut valoarea pământului în lumea în care trăim.

Citește mai mult

Dan Byron

Într-un dialog deschis, așa cum sunt și majoritatea pieselor scrise de el, Daniel Radu, cunoscut mai degrabă ca Dan Byron, a vorbit recent la podcastul „În oraș cu Florin Negruțiu” despre copilăria sa, cântatul pe străzi la vârsta de 16 ani, amintirile mai puțin plăcute de la Liceul Militar de Muzică, dar și despre muzica sa și publicul ei întinerit. (Foto: Cristi Șuțu)

Citește mai mult