Sodexo Benefits and Rewards Services, divizie a grupului Sodexo, va opera sub brandul PLUXEE ca parte a strategiei de creștere prin digitalizare, menită să vină în sprijinul companiilor nevoite să răspundă cerințelor noi de pe piața muncii.

Lansarea noului brand este și un pas important în implementarea proiectului de separare și listare la bursă a diviziei până în 2024. Până atunci, PLUXEE rămâne parte a grupului Sodexo, iar ulterior va deveni o companie independentă.
Lansarea noului brand a avut loc pe 15 iunie. În acest context, Aurelien Sonet, CEO Sodexo Benefits&Rewards Services, acum PLUXEE, a vorbit într-un interviu pentru Republica despre rolul pe care îl joacă lansarea noului brand în strategia de dezvoltare a companiei la nivel global, despre importanța digitalizării în procesul de motivare a angajaților în contextul post-pandemic, dar și despre obiectivele de business pentru România.

Ce a determinat această separare a celor două divizii ale Sodexo, cea de Benefits&Rewards Services care devine PLUXEE, prezentă și în România, și cea prin intermediul căreia oferiți servicii de alimentație publică, curățenie și recepție la nivel global?
Unul dintre motive a fost că nu aveam un brand. Aveam brandul Sodexo, care este brandul unui grup, iar numele activității noastre era Benefits and Rewards Services. Așadar, era un nume, nu un brand. Am decis să creăm propriul brand pentru a sprijini mai mult companiile. Clienții noștri se confruntă cu multe provocări pe fondul schimbărilor la locul de muncă. Pandemia a accelerat tendința angajaților de a fi din ce în ce mai preocupați de starea lor de bine, iar companiile trebuie să vină cu niște răspunsuri în acest sens. În țări precum România, dar nu numai, există un război al talentelor, iar companiile se confruntă cu nevoia de a-și îmbunătăți propunerea de valoare pentru angajați.
Iar combinația dintre nevoia de bine a angajaților și acest război al talentelor împinge companiile să caute soluții noi. Și majoritatea soluțiilor ar trebui să fie digitale. Tocmai de aceea, în ultimii patru ani, am investit masiv în digital. Și România este un exemplu foarte bun pentru că am finalizat transformarea digitală acum un an.
Iar PLUXEE este pe de o parte o modalitate de a arăta că suntem o companie complet digitală, iar pe de altă parte, o modalitate de a ne poziționa ca un partener pentru companiile care caută să le ofere angajaților o experiență digitală îmbunătățită.
Așadar, lansarea noului brand face parte din strategia de dezvoltare a companiei.
Exact. La nivel global avem un potențial masiv de piață, care este încă slab penetrată. Și ne-am definit o strategie de creștere și de accelerare, iar bradul susține această strategie, este parte din ea.
Este o modalitate de a ne diferenția, de a ieși în evidență și de a fi percepuți ca o companie digitală. Așa cum sugerează și numele, este un plus pentru clienții noștri, pentru angajații lor și pentru comercianți. Cu acest nou brand deschidem o lume de oportunități pentru toate părțile implicate și evidențiem faptul că amplificăm conexiunea dintre ele.

Ce înseamnă concret o companie digitală în viziunea PLUXEE?
Este valoarea pe care o putem aduce astăzi, pe lângă ceea ce facem, care este legată de capacitatea noastră de a folosi datele pe care le colectăm, pentru că suntem digitali, și de a aduce plus valoare beneficiarilor. De exemplu, într-o țară ca Brazilia, facem studii de benchmarking pentru companii care sunt în aceeași industrie sau în aceeași arie geografică. Astfel, oferim elemente care să susțină decizia directorilor de resurse umane, care află valoarea nominală a beneficiilor oferite de alte companii angajaților lor, și să se poată poziționa. Află dacă oferă sau nu suficient, dar sunt destul de competitivi și atractivi.
Același lucru este valabil pentru consumatori. Adăugăm niște servicii suplimentare pentru a veni în sprijinul angajaților într-o perioadă cu o inflație foarte mare. Și oferim câteva produse de cash back sau reduceri speciale.
Așadar, prin faptul că ne cunoaștem mai bine consumatorii pentru că suntem conectați prin intermediul aplicației pentru telefonul mobil, putem oferi ceea ce au ei nevoie, nu lucruri generice. Iar asta este foarte important. La fel pentru partenerii noștri comercianți cărora putem să le oferim date astfel încât să-și înțeleagă mai bine clienții și să-și adapteze ofertele.
Asta înseamnă pentru noi să fim digitali, să creștem valoarea pe care o aducem beneficiarilor noștri, companii, angajați și comercianți, și să îmbunătățim modalitatea în care ei interacționează cu noi.
Ați lansat de curând și în România The Hapiness Index. Este acesta un serviciu care face parte din efortul de a fi percepuți ca o companie digitală?
Este parte din strategia noastră, care se bazează pe doi piloni. Primul se referă la consolidarea nucleului business-ului nostru prin utilizarea datelor, iar al doilea pe creșterea acestuia prin adăugarea de noi beneficii și servicii, așa cum este The Hapiness Index, care devine din ce în ce mai important pentru clienții noștri, și nu doar în România.
Pandemia a fost un accelerator din acest punct de vedere pentru că angajatorii trebuie să păstreze legătura cu angajații lor, ceea ce devine tot mai dificil în contextul muncii de acasă. The Hapiness Index este o modalitate prin care noi măsurăm nivelul de implicare al clienților noștri, al angajaților, pentru a vedea dacă beneficiile oferite răspund sau nu nevoilor acestora.
Pandemia a schimbat percepția despre fericire la locul de muncă. Cum ar trebui să se reflecte acest aspect în strategia de beneficii pe care le oferă o companie?
Nu este vorba numai despre beneficii. Pentru a obține implicarea deplină a angajaților e nevoie și de alte tipuri de motivație. Dar în mod sigur, cu cât măsori mai mult și cu o frecvență mai mare, nu o dată pe an, cu atât știi mai mult. Aceasta este frumusețea acestui index, că poți urmări, pentru că de la o săptămână la alta, de la o lună la alta, așteptările pot fi diferite.
Am început să observăm un trend, în țări precum India, unde angajatorii nu vor să mai aleagă în locul angajaților lor, astfel că oferă un buget total pentru beneficii, iar anajații aleg ce vor: masă, călătorii, combustibil, educație. Și am lansat acest serviciu, care oferă, de asemenea, date. Cei mai mulți angajați, din întreaga lume, consideră masa principalul beneficiu, apoi vin facilitățile legate de transport sau serviciile de wellness. Depinde de momentul vieții în care se află.
Care sunt obiectivele de business pentru România, anul acesta?
Să ne menținem și să ne consolidăm poziția de lider. Avem exact aceeași ambiție și la nivel global. Și cu siguranță că acest nou brand ne va ajuta să facem acest lucru. Pentru că este o modalitate prin ne-am propus să abordăm și să capturăm acest potențial de piață, ceea ce înseamnă aproximativ 1.000 de miliarde de euro la nivel mondial. Sunt mulți bani pe care companiile sunt dispuse să-i investească pentru a-și menține angajații implicați și productivi.
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.