Sari la continut

De șase ani suntem împreună. Vă mulțumim!

Găsim valori comune, sau scriem despre lucruri care ne despart. Ne unesc bunul simț și credința că putem fi mai buni. Suntem Republica, sunteți Republica!

#stămacasă, dar continuăm să planificăm vacanțe

travel - covid - Foto Guliver/Getty Images

Foto Guliver/Getty Images

78% dintre europeni vor continua să călătorească în 2020, conform unui nou studiu realizat de LuggageHero, o rețea de găzduire a bagajelor prezentă în 40 de orașe din Europa și America de Nord. Prin comparație cu un alt studiu efectuat în luna martie, rezultatele din aprilie arată o continuare a disponibilității de a călători, dar o creștere a precauției în ceea ce privește alegerea destinației, a activităților și a bugetului de vacanță. Sondajul a fost realizat între 5-9 aprilie 2020 prin formulare online și asigură reprezentarea echilibrată a genului, vârstei și poziției geografice.

Datele pe scurt arată cam așa:

· 78% dintre participanții europeni încă plănuiesc să călătorească între lunile iunie-decembrie 2020, atât timp cât localitatea lor sau destinația nu vor fi în carantină

· 91% dintre respondenți deja au anulat rezervările pentru călătorii în lunile aprilie-mai sau sunt pe cale să o facă în curând

· 64% au spus că bugetul de vacanță pentru anul 2020 va fi mai mic decât se așteptau înaintea pandemiei, în timp ce în sondajul anterior (3 săptămâni în urmă) doar 54% afirmau acest lucru

Vacanțele din aprilie și mai anulate în proporție de peste 90%

Efectele fără precedent ale pandemiei COVID-19 asupra turismului continuă să fie resimțite din plin în Europa și în restul lumii, oamenii continuând să își modifice planurile de călătorie. Dar chiar dacă restricțiile sunt adăugate sau întărite, mulți călători sunt încă optimiști și abia așteaptă să pornească din nou la drum în cursul acestui an, potrivit unui nou sondaj realizat de LuggageHero. Aproape 60% dintre respondenți aveau o călătorie planificată pentru lunile aprilie sau mai, iar cei mai mulți dintre ei (91%) deja au anulat acele rezervări sau sunt pe cale să facă acest lucru. Impactul economic este chiar mai mare, ținând cont că mai mult de jumătate dintre ei urmau să călătorească alături de cel puțin încă o persoană.

77% dintre europeni nu vor să renunțe la vacanțe în acest an

Adăugând mult optimism în acest peisaj, 78% au afirmat că nu vor renunța la acele planuri atât timp cât localitățile de proveniență sau destinațiile de vacanță nu vor fi în carantină. Ceea ce înseamnă că, cel puțin momentan, există un impact de doar 22% asupra turismului între lunile iunie-decembrie.


https://luggagehero.com

Întrebați despre călătoriile din perioada iunie-decembrie, 54% dintre europeni deja aveau deplasări planificate, iar mai mult de 2 treimi plănuiau să meargă alături de cel puțin încă o persoană.

47% dintre turiști iau în calcul să înlocuiască vacanțele internaționale cu cele din interiorul țării

Dintre cei care au spus că vor călători în perioada iunie-decembrie, aproape jumătate (44%) afirmă că nu se vor orienta către altă destinație decât cea planificată deja. Totuși, 35% vor încerca să evite orașele mari și transportul public, îndreptându-se mai ales către parcuri naturale sau alte locații mai izolate. Aproape jumătate dintre respondenți încă doresc să plece în afara țării, în timp ce 47% iau în considerare să înlocuiască vacanțele internaționale cu cele din interiorul țării în 2020.

https://luggagehero.com

Precauția este în creștere

Într-un alt sondaj realizat de aceeași platformă în urmă cu trei săptămâni, 36% dintre participanți au declarat că vor avea același buget de vacanță la dispoziție cu cel preconizat înaintea răspândirii virusului: 35% își vor reduce cheltuielile cu până la 40%, iar 29% spun că vor tăia din bugetul de vacanță mai mult de 40%, acest procent fiind într-o ușoară creștere cu 3% față de analiza din urmă cu 3 săptămâni, sugerând, probabil, o continuare a economisirii intense.

https://luggagehero.com

„Deși oamenii, pe bună dreptate, își anulează călătoriile din lunile imediat următoare și probabil că își amână altele, este clar că utilizatorii noștri sunt în continuare dedicați călătoriilor. Credem că cererea va reveni mai puternic decât oricând pe măsură ce ne vom simți din nou în siguranță să călătorim. Personal, abia aștept.”, afirmă Jannik Lawaetz, CEO la LuggageHero.

https://luggagehero.com

Articol preluat de pe Funky Travel

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

articol audio
play icon mic icon Mihai Bran - Claudiu Pandaru

Când medicul psihiatru Mihai Bran le-a povestit colegilor săi de la muncă, în 2015, că ar vrea să își facă un startup în domeniul serviciilor de telemedicină, pentru a-și putea urmări mai ușor pacienții, cei mai mulți dintre ei au izbucnit în râs, neîncrezători. În prezent, business-ul său, ATLAS, pornit alături de câțiva prieteni IT-ști, a ajuns la o cifră de afaceri de un milion de euro și 400.000 de utilizatori.

Citește mai mult

Food waste Japonia

„În Japonia mâncarea e un personaj din marea poveste a lumii, un prim pas în călătorie. Fiecare regiune are cel puțin un ingredient sau o mâncare pentru care e faimoasă și care, când îi vine sezonul, e consumată în restul Japoniei. E și o formă ritualică de a reuni timpuri, locuri și oameni. Mâncarea japoneză e o formă de echilibru”, spune scriitorul George Moise într-un interviu pentru habits by Republica.

Citește mai mult