Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Succesul organizațiilor din România depinde în mare măsură de adaptarea liderilor la schimbările din piața muncii, însă mai mult de jumătate dintre companii declară că nu sunt pregătite - studiu

companie - imagine

Foto Profimedia

Succesul organizațiilor din România depinde în mare măsură de adaptarea liderilor la cerințele în permanentă schimbare din piața muncii (81%), însă mai mult de jumătate dintre organizații (57%) spun că nu sunt pregătite în acest sens, conform rezultatelor Deloitte 2024 Global Human Capital Trends pentru România. Principalele bariere care frânează inițiativele legate de pregătirea liderilor pentru schimbările din piața muncii sunt legate de dificultatea de a prioritiza acest subiect, din cauza multiplelor schimbări și a celorlalte priorități ale organizației (37%), de înțelegerea insuficientă a problemei și a riscurilor și oportunităților pe care le implică (36%) sau de alte constrângeri interne (32%).

Succesul organizațiilor din România mai depinde de căutarea unor modalități mai bune de evaluare a performanței și valorii angajaților, dincolo de productivitatea tradițională (77%), mai arată studiul, însă companiile se confruntă cu obstacole precum constrângerile interne (41%), înțelegerea insuficientă a problemei și a riscurilor și oportunităților asociate (37%) și lipsa implicării liderilor (32%).

Un alt aspect important pentru succesul organizațiilor identificat de studiu este regândirea modului de lucru, a locului de desfășurare a activității și a forței de muncă, în concordanță cu evoluțiile tehnologice (67%). Progresul în această direcție este însă îngreunat de provocări similare - înțelegerea insuficientă a problemei și a riscurilor și oportunităților asociate (40%), lipsa implicării liderilor (36%) și constrângerile interne (31%).

Totodată, participanții la studiu consideră că, pentru succesul unei companii, este foarte important ca imaginația și curiozitatea angajaților să țină pasul cu inovația tehnologică (68%). Însă doar 38% dintre participanți spun că angajatorii lor sunt în stadii avansate de abordare a acestui aspect, iar principala barieră este înțelegerea insuficientă a problemei și a riscurilor și oportunităților asociate.

Pe termen mediu (următorii trei ani), factorii care vor influența cel mai mult succesul organizațiilor din România sunt încrederea și transparența în relația dintre angajați și organizație (26%), regândirea modului de lucru, a locului de desfășurare a activității și a forței de muncă în concordanță cu evoluțiile tehnologice (14%) și impactul pe care interacțiunea cu organizația îl are asupra fiecărui om (13%). 

Rezultatele studiului indică faptul că angajatorii din România trebuie să acorde o atenție tot mai mare schimbărilor din piața muncii, prezente și viitoare, și să ia măsuri concrete pentru abordarea lor cu succes. Și, în contextul evoluțiilor exponențiale din domeniul tehnologiei, care creează incertitudine în rândul angajaților, unul dintre aspectele urgente este cel legat de asigurarea sustenabilității capitalului uman, care presupune, în linii mari, ca fiecare om să rămână cu un beneficiu în urma interacțiunii de orice natură cu organizația în cauză. Aproape trei sferturi dintre participanții români la sondaj susțin că acest aspect este foarte important pentru succesul companiei din care fac parte, însă doar 6% îl abordează cu succes, iar 42% fac progrese reale în această direcție. Așadar, pe termen mediu cel puțin, capitalul uman va rămâne în centrul preocupărilor angajatorilor din România, în special în sensul stimulării imaginației și curiozității umane pentru a ține pasul cu inovațiile tehnologice.

În plus, 66% dintre organizații consideră că este foarte important ca departamentele de resurse umane să treacă de la funcția operațională la o abordare interdepartamentală, însă și în acest caz principala barieră constă în înțelegerea insuficientă a problemei și a riscurilor și oportunităților asociate (38%).

Raportul Deloitte 2024 Global Human Capital Trends pentru România a fost efectuat în rândul a peste 450 de lideri de business și de resurse umane din diferite industrii, printre care servicii financiare, produse de consum și energie și resurse, din organizații de diverse mărimi, inclusiv companii mari, cu până la 10.000 de angajați. 

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Theodor Paleologu, diplomat și președinte al Fundației Paleologu. Foto: Inquam Photos / Bogdan Buda

Pe fondul ascensiunii extremismului la nivel mondial, mulți se întreabă acum ce s-a întâmplat cu societatea și de unde a ieșit la lumină ura aceasta aproape perceptibilă fizic între oameni care nici nu se cunosc personal. Căci trăim, iată, vremuri în care amenințarea și injuriile sunt elemente la ordinea zilei. Mulți aproape că le ignoră, pentru că, pe nesimțite, ele s-au normalizat. Drumul de aici la agresivitate fizică e scurt. Și asupra acestui pericol atrag atenția mulți oameni ai cărților, care știu din istorie ce se întâmplă cu societățile în astfel de perioade.

Citește mai mult

Ferma Cernat

În ciuda tuturor costurilor și dificultăților, am simțit la acești oameni o dragoste profundă pentru pământul care ne hrănește pe toți. „Banii au un singur dezavantaj: nu se pot mânca”, râde dl. Moldovan.

Citește mai mult

 Chris M

Pentru Chris Simion-Mercurian, scriitoarea și regizoarea de teatru care a pornit visul, și pentru partenerul ei, Tiberiu Simion-Mercurian, întreaga călătorie a însemnat nouă ani de eforturi, sacrificii și momente de criză, dar și întâlniri și emoții imposibil de trăit altfel. „Nouă ani a durat. A început în 2016. A fost foarte complicat. Și foarte impredictibil.

Citește mai mult

Radu Jude la Paris

Adevărul e că nu ieșim în lume cu prea multe. Cu excepția performanțelor câtorva sportivi, începând cu David Popovici, a câtorva companii private care au trecut granița și aspiră la statutul de unicorni și a filmelor din „noul val”, România nu iese prea mult în evidență. De aceea, orice „ieșire în lume” face foarte mult bine imaginii unei țări în deficit uriaș de imagine internațională.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Marina Axentii

La doar 27 de ani, Axentii Marina (foto) se află pe un parcurs academic remarcabil. Originară din România, ea este doctorandă în domeniul Ingineriei Produselor Alimentare la Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava, iar în prezent își desfășoară activitatea de cercetare peste ocean.

Citește mai mult