Foto: Walker Kimball si Mike Mix, manageri în cadrul Bechtel, prezentând Proiectul autostrăzii în fața delegației guvernamentale conduse de Adrian Năstase, 2004 (Sursa: autostradatranslvania.ro)
Prejudiciul adus statului în contractul cu Bechtel a fost de 526 de milioane de euro, potrivit unui raport finalizat de Ministerul Finanțelor la sfârșitul anului trecut și prezentat de Digi24. Raportul a fost trimis și la compania de autostrăzi și drumuri naționale, care este somată să recupereze banii.
„Nu știu ce mi se impută. Contractul a fost semnat în ședință onorifică la Guvernul României. A fost o înțelegere între Guvernul român și cel american. Urma să intrăm în NATO și Bechtel și-a exprimat disponibilitatea să ne sprijine”, a declarat la Digi24 Mihail Bașulescu, director general al CNADNR la data semnării contractului cu americanii de la Bechtel.
Întrebat la Digi24 dacă el crede că a greșit în vreun fel, Bașulescu a negat: „În niciun fel”.
Contractul cu Bechtel a fost încheiat în 2003, în timpul guvernării lui Adrian Năstase, și reziliat în 2013, când șef al CNADNR era Narcis Neaga, iar ministrul transporturilor era Dan Șova.
Statul român a plătit, până la momentul rezilierii contractului, aproape jumătate din suma convenită inițial, de 2,2 miliarde de euro, însă au fost construiți doar 60 de kilometri de autostradă din cei 410 kilometri proiectați ai Autostrăzii Transilvania (Brașov-Borș).
(în curs de actualizare)
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Extra inteligentul năstase adrian nr ..., ne dădea lecții de artă, de vânătoare, iar de-un dragnea liviu (încă nu i s-a atribuit numărul, dar să avem răbdare) nici nu auzisem! Ce vremuri ...
Iar acum, uite cine vorbește! Un bașulescu acolo, un individ care crede că știe ce înseamnă cuvântul „onorific” și-l folosește fiindu-i indiferent că se face de râs! Cine i-a urmat însă? Cine a semnat contractele alea grase pentru autostrăzi care se blochează sub zăpadă (A2) în timp ce drumul bătrânesc este circulabil? Cine a ales traseul pentru A3, aia care trece prin toate terenurile care trebuiau răscumpărate de la proprietari cu preț de centrul Bucureștiului (A3 mai are puțin și face și tumbe!)? Cine a ales constructorii și soluția autostrăzii lichide (aia care tot curge de la locul ei)? Cine plătește lucrări de artă unde nu sunt necesare și le refuză pe Valea Oltului sau a Prahovei pentru că sunt prea scumpe?
Iar studiile de fezabilitate sunt ... dar să rămânem la un limbaj decent!
Soluția este una singură: bâta electorală și luat banii înapoi! Să sperăm că protestatarii au prins gustul și ideea lui NU!
Să sperăm!
Dupa mine e un caz clar de neprofesionalism .Al guvernului roman.Orice culoare a avut acesta.
Posibil sa fi fost acordat si cu "dedicatie'.Dar asta nu ne scuza actiunile noastre,ulterioare.Proaste.
adica disparut cu acte:)