Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

#SunăUnPrieten. Un exercițiu inedit, în țara tinereții fără bătrânețe și vieții fără de moarte

Exercițiu: patru oameni chemați la un casting, un telefon și o provocare. „Dacă ar fi să numești o persoană care să te ajute în orice situație, pe cine ai alege?”. 

Cei patru participanți la experimentul social inedit își aleg persoanele pe care le vor suna, formează numărul de telefon și le adresează întrebări care ne pun pe gânduri, de cele mai multe ori, indiferent de capătul firului la care ne aflăm:

Ai putea să ai grijă de câinele meu week-end-ul acesta? 

Ai putea să-mi plătești rata luna asta? 

Crezi că ai putea să ai grijă de copiii mei week-end-ul ăsta? 

Ai putea să ai grijă de familia mea o perioadă?

Apropiații- săritori, dornici să ajute, cu reacții autentice- îngrijorare, secunde de tăcere, încercarea de a găsi o soluție unei probleme ivite din senin, care necesită un răspuns și o soluție imediate.

Exercițiul de imaginație merge mai departe: dar dacă ne-ar contacta cel mai bun prieten și ne-ar ruga să-i achităm rata la bancă timp de mai multe luni, sau să avem grijă de familia sa pe o perioadă mai lungă, cum am reacționa? Iată culisele campaniei #SunăUnPrieten, realizată de Metropolitan Life. O discuție cu oamenii din spatele acestui proiect, în țara în care doar 2 asigurări din 10 sunt asigurări de viață, cu Lelia Mancaș, Head of Marketing and Communication Metropolitan Life, Alexandra Crivăț, Integrated Marketing Manager Metropolitan Life și Denisa Armaşu, Senior Copywriter MRM România. 

De unde a pornit ideea acestei campanii?

Lelia Mancaș, Head of Marketing and Communication Metropolitan Life: Am vrut ca românii să conștientizeze și să înțeleagă care este esența asigurărilor de viață și cum pot avea ele impact semnificativ și relevant pentru ei. Am observat adesea că o asigurare de viață este ceva abstract în mentalitatea lor, ceva la care preferă să nu se gândească fie din superstiție, fie pentru că trăiesc cu senzația că nu este timpul potrivit sau pur si simplu, pentru că nu reprezinta o prioritate financiară.

Ne-am uitat la realitățile vieții noastre de zi cu zi și am constatat că de multe ori nu realizăm că stă în mâinile noastre să facem totul astfel încât să fim pregătiți pentru momente neprevăzute.

Am avut în vedere faptul că oamenii au nevoie de exemple concrete, de povești în care să se regăsească pentru a înțelege cum o asigurare de viață poate să-i ajute pe ei și familiile lor. Am înțeles că au nevoie de un AHA moment și asta este ceea ce ne-am dorit sa realizăm cu această campanie.

Ar trebui să fie un fel de leapșă- să zăbovim cu toții câteva secunde și să ne întrebăm ce prieten am suna într-o situație limită și până unde am merge cu cerințele noastre?

Lelia Mancaș, Head of Marketing and Communication Metropolitan Life: Cu siguranță. Este un mesaj care te face să-ți pui niște semne de întrebare, nu-ți dă liniște până când nu zici „hai să văd și eu cum ar fi”. Da, familia, prietenii îți sunt alături în momentele grele, dar viața își are cursul ei, este pentru a fi trăită și nu se oprește în loc pentru nimeni. Gândește-te dacă tu ai putea să-ți asumi o responsabilitate atât de mare cum ar fi creșterea unui copil, plata unui credit pe o perioadă de 20 de ani sau cheltuielile zilnice ale unei familii. Și apoi întreabă-te dacă, în caz de nevoie, ai vrea să suni pe cineva care să te ajute sau ai vrea să ai tu resursele necesare pentru a avea grijă de tot?

Campania este un experiment social inedit. Cum a fost primită?

Lelia Mancaș, Head of Marketing and Communication Metropolitan Life: Campania a fost primită foarte bine. Cel mai bun indicator este faptul ca oamenii vin la noi și spun că doresc să încheie o asigurare de viață. Și nu este vorba numai despre asigurarea Așa cum vrei tu, pe care noi am promovat-o cu această campanie. A avut un efect de halou, pur și simplu i-a facut pe oameni să conștientizeze că au nevoie de o asigurare de viață.

Este o campanie puternică ce a reușit și va mai reuși să schimbe percepții și comportamente. E un proiect ce a trecut dincolo de promovarea ofertei pe care o are compania Metropolitan Life, reușind să-i facă pe români să înțeleagă într-un mod foarte simplu care este esența asigurărilor de viață.

Pe cine ai suna tu, sau pe cine ai sunat atunci când ai fost într-o situație în care ai avut nevoie de sprijin?

Alexandra Crivăț, Integrated Marketing Manager Metropolitan Life: Cred că fiecare din noi a trecut prin situații tensionate în care am avut nevoie de sprijin. Fie că este vorba de prietenul sau părintele pe care îl poți suna la 12 noaptea sau partenerul care îți e alături în orice moment, trăim cu sentimentul că este cel mai la îndemână lucru pe care îl putem face atunci când ni se întâmplă ceva. Dar oare este chiar aşa? Ipoteza noastră este să te gândeşti şi la plasa de siguranță pe care ți-o oferă o asigurare de viață potrivită nevoilor tale.

Ce poți cere unui prieten apropiat? Poți să-i ceri să-ți achite ratele? Să aibă grijă de câinele tău toată viața? să-ți achite întreținerea câțiva ani?

Alexandra Crivăț, Integrated Marketing Manager Metropolitan Life: Sigur că poți să îi ceri toate lucrurile acestea. Ba chiar avem un obicei adânc înrădăcinat să facem acest lucru. Și probabil în oricare dintre situațiile de mai sus, ar face tot ce le stă în putere ca să ne sprijine atunci când avem mai mult nevoie. Dar întrebarea e: ne simțim confortabil când să cerem ajutorul? Nu ne dorim oare să fim total autonomi şi independeţi? Cum ar fi să facem noi totul pentru noi?

Aici e punctul de inflexiune în care românii au la dispoziție un instrument de protecție financiară, asigurarea de viață Aşa cum vrei tu, prin care pot fi în controlul standardului de viață aşa cum îşi doresc, pentru a se bucura mai mult alături de familie și prieteni.

De unde a pornit ideea acestei campanii?

Alexandra Crivăț, Integrated Marketing Manager Metropolitan Life: Am observat nevoia crescută a românilor de a-și controla nivelul de trai, în urmă cu un an, când am realizat o serie de cercetări de piață, atât pe eșantioane mai ample, cât și pe segmentele noastre țintă. Imprevizibilul vieții de zi cu zi este o reală barieră pe care o avem pentru a trăi așa cum ne dorim.

Am analizat de asemenea și cum reacționăm la situațiile neașteptate. Și am constatat că avem tendința de a ne sprijini reciproc într-un context dificil. Fie că apelăm la rude apropiate sau prieteni, ne este la îndemână să cerem ajutorul celor dragi la nevoie. În acest context, campania #SunăUnPrieten prezintă un experiment social inedit prin care reiterăm faptul că cei dragi ar face tot ce le stă în putere pentru a ne ajuta atunci când avem nevoie. În paralel, am dorit să deschidem conversația despre cei care fac eforturi pentru a trăi aşa cum îşi doresc, despre cei care îşi asumă responsabilitatea atât pentru planurile de viitor, cât şi pentru evenimentele neprevăzulte, care necesită protecția financiară potrivită. Aceasta este soluția oferită de Asigurarea Așa cum vrei tu.

Ar trebui să fie un fel de leapșă- să zăbovim cu toții câteva secunde și să ne întrebăm ce prieten am suna într-o situație limită și mai ales până unde am merge cu cerințele noastre?

Alexandra Crivăț, Integrated Marketing Manager Metropolitan Life: Mesajul #SunaUnPrieten doreşte să treacă de zona de advertising. Este suficient de curajos pentru a încerca să schimbe mentalitatea românilor sau cel puțin să ridice niște semne de întrebare. În cazul în care mi se întâmplă ceva, ar trebui să apelez la cineva sau mă pot baza pe resursele mele? Aș putea să rămân complet descoperit într-o situație neașteptată?

În cele din urmă, de fapt, reflectând la o astfel de situație, ajungem la niște răspunsuri- că ajutoarele, sprijinul primit de la prieteni și mai ales rude sau familie nu pot fi nelimitate.

Campania este un experiment social inedit. Cum a fost primită?

Alexandra Crivăț, Integrated Marketing Manager Metropolitan Life: Ne-am bucurat să vedem că această campanie a trezit emoții în rândul consumatorilor. Ei s-au gândit la persoane apropiate și au împărtășit cu acestea ideea campaniei. Cel mai mare beneficiu este acela de a face cunoscută între ei ideea de protecție.

Am stat aproape de consumatorii noștri încă dinainte de lansarea campaniei pentru a înțelege mai bine percepția lor asupra ideii în sine. Principalele concluzii ţin de faptul că este o idee realistă din viaţa de zi cu zi, emoţionantă, relevantă şi creativă.

Până în acest moment campania și-a depășit obiectivele de promovare. Mesajul „Sună un prieten!” a ajuns la peste 15 milioane de români în mediul online prin bannerele și spoturile vizionate.

Suntem atenți în continuare care sunt cele mai relevante mesaje pentru consumatori și cum putem îmbunătăți constant experiența acestora din momentul în care devin interesați de asigurarea Așa cum vrei tu de la Metropolitan Life și după ce au devenit clienții companiei.

De unde a pornit ideea acestei campanii?

Denisa Armaşu, Senior Copywriter, MRM România: Românii evită să se gândească la evenimente negative. E greu să vorbești despre moarte într-o cultură a evitării, în care oamenii se gândesc „nu mi se poate întâmplă mie asta”. E greu să vorbește despre boală, accident, spitalizare, nimeni nu vrea să se gândească la asta, românii trăiesc mai degrabă cu ideea „vedem când ajungem acolo”. Am vrut să vorbim despre toate aceste lucruri într-un mod care să nu fie negativ, în care să recunoaștem cât de mult ne-ar ajută cei dragi, dar și cât de mare e senzația de control atunci când te poți ajuta singur, prin intermediul unei asigurări pe care o plătești tu. Suni, ți se răspunde, ești ajutat.

Ar trebui să ridice un semn de întrebare? Să fie un fel de leapșă- să zăbovim cu toții câteva secunde și să ne intrebăm ce prieten am suna într-o situație limită și pană unde am merge cu cerințele noastre?

Denisa Armaşu, Senior Copywriter, MRM România: Ar fi o leapșă bună, chiar de încercat. Într-o zi obișnuită, în mijlocul zilei, încercați să vedeți câți prieteni chiar vă răspund la telefon. Comunicarea noastră s-a mutat pe messenger, mesaje, mail, mai degrabă. Iar când vine vorba de cerut ajutor, încercați progresiv să vedeți până unde va pot ajuta prietenii: veți observa disponibilitatea lor, dar și limitele ajutorului pe care putem să-l primim de la ei.

Pe cine ai suna tu sau pe cine ai sunat atunci când ai fost într-o situație în care ai avut nevoie de sprijin?

Denisa Armaşu, Senior Copywriter, MRM România: Am câțiva prieteni pe lista de Favorite. Ei sunt contactele de urgență în caz de ceva și oamenii cu care vorbesc cel mai des. Am observat, însă, că suntem din ce în ce mai puțin obișnuiți să vorbim la telefon, să răspundem. Prietenii sunt prieteni, într-adevăr, ne-ar ajută oricât s-ar putea. Însă fiecare are viață lui și mi s-a întâmplat de multe ori să sun la 4-5 prieteni până să răspundă unul. Cu siguranță m-ar ajuta mamă. Și ar și răspunde. E mai probabil să răspundă la telefon cineva din altă generație. Celor din noile generații trebuie să le dai un mesaj să anunți ‘vezi că te sun’, eventual să scrii și de ce ;).

Ce poți cere unui prieten, unui apropiat?

Denisa Armaşu, Senior Copywriter, MRM România: Poți cere un ajutor punctual. Mai mare sau, de preferat, mai mic. Nu un ajutor recurent, asta am observat. Prietenii, familia, oricât de mult te-ar iubi, te ajută, dar te pot ajută punctual. Nu poți să le ceri să-ți achite ratele. Să aibă grijă de câinele tău toată viață. Să-ți plătească întreținerea câțiva ani. Da, te pot ajută, dar cu un sfat. Cu niște argumente pentru luarea unei decizii. Cu prezența lor în momentele care contează.

Au început deja să se schimbe asteptările pe care le avem de la cei din jur? Ce așteptări e normal să avem de la cei apropiați?

Denisa Armaşu, Senior Copywriter, MRM România: Oamenii au început să-și dea seama din ce în ce mai mult că ei sunt singurii care pot avea controlul, pe cât posibil, făcând tot ce ține de ei. Trăim într-o societate aglomerată, în vremuri complicate, nu poți plasa răspunderea ta în seamă altcuiva. Oamenii au început să se ajute mai mult singuri, cu instrumente adecvate, mai degrabă decât să se bazeze pe alții la nevoie.

România asigurată este un proiect de informare și educare despre acoperirea riscurilor și beneficiile protecției financiare, realizat de Republica.ro și susținut de compania Metropolitan Life, parte a MetLife Inc., una dintre cele mai mari companii de asigurări de viață din lume. Înființată în 1868, MetLife are, la nivel global, 100 de milioane de clienți în aproape 50 de țări. În România, Metropolitan Life activează de mai bine de 18 ani și are peste 2 milioane de clienți. 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • tara cu conducatori FARA RUSINE si spitale PLINE DE INFECTII. aici s-a ajuns cu DEMOCRATIA ORIGINALA. citat din opera lui ion iliescu RANJET.
    • Like 0


Îți recomandăm

Nicolle Birta

- Maman, c'est du vrai chocolat? (mami, este ciocolată adevărată?). Întocmai ca în povești, băiețelul își lipise nasul roșu, înghețat de frig, de geamul vitrinei frumos decorate, cu prilejul Sărbătorilor de iarnă. - Mais bien sûr c'est du vrai chocolat, (desigur că este ciocolată adevărată), îi răspunsese mama.

Citește mai mult

Povestile Cristinei autografe

„Pe cerul albastru, într-o casă de nori mare și albă, trăiau șase norișori frați. Cinci dintre ei erau gri, iar unul era roz. Cei gri făceau mereu glume pe seama celui roz, pentru că era altfel. Nu numai că era roz, dar atunci când norișorii făceau ploaie, el nu putea să stoarcă nici măcar o picătură. Oricât de tare se străduia. Și toți norișorii râdeau de el...”

Citește mai mult

Eataly

„Am lucrat mulți ani pentru a alege mici furnizori excelenți din Sicilia, Sardinia, Calabria, din toate regiunile din Italia. Am reușit să conving furnizorii să producă mai mult, dar la același standard de calitate. Și să le scriu și spun povestea, să le creez noi ambalaje și tot programul tehnic pentru a face față birocrației. Acum avem 2.000 de furnizori, foarte, foarte mici”, spune Oscar Farinetti.

Citește mai mult