Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

Unde era ministrul Transporturilor, Lucian Bode, pe 30 decembrie: Am stat 7 ore în trafic de la Bucureşti la Braşov

Lucian Bode

Foto: Inquam Photos / George Călin

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, spune că parteneriatul public-privat nu reprezintă „soluția corectă” pentru construirea autostrăzii Comarnic-Brașov, iar finanțarea ar trebui făcută de la bugetul de stat. 

„Una dintre soluții, pe care premierul a anunțat-o public, este cea a asumării pe buget multianual a acestui obiectiv, vorbim de aproximativ un miliard de euro, 200 - 300 de milioane de euro pe an își permite România”, a declarat marți Bode, la Radio România Actualități

Până la finalizarea autostrăzii însă, românii ar putea circula pe câteva rute ocolitoare care să scurteze timpul petrecut în trafic, în drum spre Brașov, a continuat Ministrul Transporturilor. Acesta a adăugat că el însuși a stat cu orele, înainte de Revelion, în ambuteiajul de pe Valea Prahovei.

„Am stat și eu 7 ore în trafic de la București la Brașov, pe 30 decembrie. Știu ce sentimente trăiesc românii care stau pe acest sector 7-8 ore. De aceea, cred că drumul județean Câmpina-Valea Doftanei limită cu Brașov -Săcele, 61 de kilometri, poate fi reabilitat printr-o intervenție a statului cu finanțare de la Ministerul Dezvoltării și avem o variantă alternativă. De asemenea, la Sinaia avem un drum paralel cu drumul național identificat de autoritățile locale și putem să îl reabilităm și salvăm câțiva kilometri. 

În zona Azuga am identificat un drum forestier care poate fi folosit ca rută alternativă, iar cele două variante ocolitoare, Comarnic și Bușteni, ele sunt deja prinse în Masterplan pe fonduri europene și pot fi gata înainte de autostradă. Construirea unor variante ocolitoare Comarnic și Bușteni ar rezolva problema aglomerației și a gâtuirii traficului în zona respectivă”, a afirmat Bode.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Sa puna taxa de drum pe Comarnic-Brasov egala cu valoarea biletului de tren Bucuresti -Brasov si se rezolva!
    • Like 0
  • Nume check icon
    Oricum de sarbatori nu o sa se faca mai putin de trei ore pentru ca sunt foarte mult masini, iar iesirile si intrarile o sa fie in permanenta blocate.
    Cine crede ca si cu "capatul de autostrada" Comarnic - Brasov o sa se faca o ora de la Bucuresti la Brasov cred ca este mai mult decat optimist.
    Oricum scopul prinicipal al acestei autostrazi este in primul rand economic ca sa mai decongestionam centralizarea economica in jurul Bucurestiului si Ploiestului, si dupa aceea turistic.
    • Like 0


Îți recomandăm

Testat e Hot

Vreau să vă arăt azi un program inedit de educație la firul ierbii: el începe chiar pe pajiștea a două festivaluri care atrag în fiecare an zeci de mii de tineri și își propune să fie un fel de curs introductiv într-o materie pe care școala românească se jenează să o predea.

Citește mai mult

BT Go

Într-o eră în care tehnologia avansează rapid, IMM-urile sunt nevoite să adopte rapid inovații digitale pentru a rămâne competitive și a profita de oportunitățile de pe piață. Serviciile care simplifică birocrația permit antreprenorilor să se concentreze pe inovație și dezvoltarea afacerilor lor.

Citește mai mult

Centrul Pompidou

Francezii anunță, sub patronajul președintelui Emmanuel Macron, deschiderea pe 27 martie a celei mai mari expoziții Brâncuși de până acum, iar un vin românesc a fost ales drept vinul oficial al evenimentului inaugural: Jidvei. (Profimedia Images)

Citește mai mult