Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de șapte ani. Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Unde era ministrul Transporturilor, Lucian Bode, pe 30 decembrie: Am stat 7 ore în trafic de la Bucureşti la Braşov

Lucian Bode

Foto: Inquam Photos / George Călin

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, spune că parteneriatul public-privat nu reprezintă „soluția corectă” pentru construirea autostrăzii Comarnic-Brașov, iar finanțarea ar trebui făcută de la bugetul de stat. 

„Una dintre soluții, pe care premierul a anunțat-o public, este cea a asumării pe buget multianual a acestui obiectiv, vorbim de aproximativ un miliard de euro, 200 - 300 de milioane de euro pe an își permite România”, a declarat marți Bode, la Radio România Actualități

Până la finalizarea autostrăzii însă, românii ar putea circula pe câteva rute ocolitoare care să scurteze timpul petrecut în trafic, în drum spre Brașov, a continuat Ministrul Transporturilor. Acesta a adăugat că el însuși a stat cu orele, înainte de Revelion, în ambuteiajul de pe Valea Prahovei.

„Am stat și eu 7 ore în trafic de la București la Brașov, pe 30 decembrie. Știu ce sentimente trăiesc românii care stau pe acest sector 7-8 ore. De aceea, cred că drumul județean Câmpina-Valea Doftanei limită cu Brașov -Săcele, 61 de kilometri, poate fi reabilitat printr-o intervenție a statului cu finanțare de la Ministerul Dezvoltării și avem o variantă alternativă. De asemenea, la Sinaia avem un drum paralel cu drumul național identificat de autoritățile locale și putem să îl reabilităm și salvăm câțiva kilometri. 

În zona Azuga am identificat un drum forestier care poate fi folosit ca rută alternativă, iar cele două variante ocolitoare, Comarnic și Bușteni, ele sunt deja prinse în Masterplan pe fonduri europene și pot fi gata înainte de autostradă. Construirea unor variante ocolitoare Comarnic și Bușteni ar rezolva problema aglomerației și a gâtuirii traficului în zona respectivă”, a afirmat Bode.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Sa puna taxa de drum pe Comarnic-Brasov egala cu valoarea biletului de tren Bucuresti -Brasov si se rezolva!
    • Like 0
  • Nume check icon
    Oricum de sarbatori nu o sa se faca mai putin de trei ore pentru ca sunt foarte mult masini, iar iesirile si intrarile o sa fie in permanenta blocate.
    Cine crede ca si cu "capatul de autostrada" Comarnic - Brasov o sa se faca o ora de la Bucuresti la Brasov cred ca este mai mult decat optimist.
    Oricum scopul prinicipal al acestei autostrazi este in primul rand economic ca sa mai decongestionam centralizarea economica in jurul Bucurestiului si Ploiestului, si dupa aceea turistic.
    • Like 0


Îți recomandăm

Bloc operator Sanador

Când intri într-o astfel de „navă spațială” numai ca să o vizitezi, te gândești că următorul pas în tehnologie nu e foarte departe: specialiștii consultați în prezent de la distanță, prin videoconferință, vor fi prezenți în sală sub formă de hologramă. Sau, de ce nu- se vor teleporta pentru a-i asista pe colegii lor, când aceștia le solicită sprijinul.

Citește mai mult

Angajat dându-și demisia

Atunci când vorbim despre costul pierderii unui angajat, avem două categorii de costuri: există costurile hard, respectiv costurile soft. Costurile hard sunt în general cele care se referă la cheltuieli vizibile, directe și tangibile, lucruri care se pot măsura material foarte ușor, lucruri pe care le identificăm cu toții foarte ușor. (Foto: Profimedia Images)

Citește mai mult