Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

Unde era ministrul Transporturilor, Lucian Bode, pe 30 decembrie: Am stat 7 ore în trafic de la Bucureşti la Braşov

Lucian Bode

Foto: Inquam Photos / George Călin

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, spune că parteneriatul public-privat nu reprezintă „soluția corectă” pentru construirea autostrăzii Comarnic-Brașov, iar finanțarea ar trebui făcută de la bugetul de stat. 

„Una dintre soluții, pe care premierul a anunțat-o public, este cea a asumării pe buget multianual a acestui obiectiv, vorbim de aproximativ un miliard de euro, 200 - 300 de milioane de euro pe an își permite România”, a declarat marți Bode, la Radio România Actualități

Până la finalizarea autostrăzii însă, românii ar putea circula pe câteva rute ocolitoare care să scurteze timpul petrecut în trafic, în drum spre Brașov, a continuat Ministrul Transporturilor. Acesta a adăugat că el însuși a stat cu orele, înainte de Revelion, în ambuteiajul de pe Valea Prahovei.

„Am stat și eu 7 ore în trafic de la București la Brașov, pe 30 decembrie. Știu ce sentimente trăiesc românii care stau pe acest sector 7-8 ore. De aceea, cred că drumul județean Câmpina-Valea Doftanei limită cu Brașov -Săcele, 61 de kilometri, poate fi reabilitat printr-o intervenție a statului cu finanțare de la Ministerul Dezvoltării și avem o variantă alternativă. De asemenea, la Sinaia avem un drum paralel cu drumul național identificat de autoritățile locale și putem să îl reabilităm și salvăm câțiva kilometri. 

În zona Azuga am identificat un drum forestier care poate fi folosit ca rută alternativă, iar cele două variante ocolitoare, Comarnic și Bușteni, ele sunt deja prinse în Masterplan pe fonduri europene și pot fi gata înainte de autostradă. Construirea unor variante ocolitoare Comarnic și Bușteni ar rezolva problema aglomerației și a gâtuirii traficului în zona respectivă”, a afirmat Bode.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Sa puna taxa de drum pe Comarnic-Brasov egala cu valoarea biletului de tren Bucuresti -Brasov si se rezolva!
    • Like 0
  • Nume check icon
    Oricum de sarbatori nu o sa se faca mai putin de trei ore pentru ca sunt foarte mult masini, iar iesirile si intrarile o sa fie in permanenta blocate.
    Cine crede ca si cu "capatul de autostrada" Comarnic - Brasov o sa se faca o ora de la Bucuresti la Brasov cred ca este mai mult decat optimist.
    Oricum scopul prinicipal al acestei autostrazi este in primul rand economic ca sa mai decongestionam centralizarea economica in jurul Bucurestiului si Ploiestului, si dupa aceea turistic.
    • Like 0


Îți recomandăm

Vegeterra

Etica muncii e sfântă pentru dl. Szocs Jozsef: „Degeaba ai pământ dacă nu îl muncești”. De altfel, în zonă puține suprafețe de teren zac necultivate. „Pe aici nu prea sunt pământuri lăsate pârloagă”.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Cabana perfectă:

Cine nu s-a visat măcar o dată într-o cabană de munte cu vedere la pădure, cu miros de lemn proaspăt și liniștea aceea curată, ruptă de agitația orașului? Chiar dacă nu trăim permanent la altitudine, putem aduce atmosfera aceea în propriul nostru spațiu- fie că e o casă de vacanță, fie un apartament urban care vrei să respire mai mult aer de natură. Stilul de cabană modernă e o combinație rafinată între confort rustic și funcționalitate contemporană, o invitație de a trăi mai simplu, dar cu gust.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon e-factura

Dacă ne uităm la primele 7 luni din 2025, cheltuielile au fost mai mari cu peste 20% decât veniturile, în condițiile în care acestea au crescut cu aproape 12% față de anul precedent. Cheltuielile de personal și asistență socială reprezintă aproape 67% din venituri. Dacă adăugăm și costul dobânzilor, care a crescut îngrijorător față de 2024, ajungem la peste 75% din total venituri. foto: Profimedia

Citește mai mult