Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

Guvernul Orban mai încearcă o dată să rezolve „o rușine națională”: premierul a anunțat aseară că, până la sfârșitul lui ianuarie, se va decide din ce bani se va face autostrada Comarnic-Brașov

Coloană Valea Prahovei

Premierul Ludovic Orban a declarat la Digi24 că autostrada Comarnic-Brașov, care ar rezolva problema traficului aflomerat de pe Valea Prahovei, rămâne „o prioritate” pentru guvernul pe care îl conduce și că va decide până la sfârșitul lunii ianuarie din ce bani va fi făcută.

„Realizarea tronsonului Comarnic-Brașov reprezintă o prioritate pentru noi. Urmează să luăm o decizie într-un timp foarte scurt (...) Nu poate fi finanțată cu fonduri europene, asta este problema. Când s-a derulat licitația în timpul guvernului Ponta s-a încercat introducerea autostrăzii în Coridorul IV Paneuropean. Nu se poate, aia o decide Uniunea Europeană. Traseele coridoarelor europene nu se decid de statul român”, a afirmat premierul, după ce a fost întrebat de către moderator cum va rezolva problema „rușinii naționale” de pe Valea Prahovei.

Orban a spus că există două variante de finanțare: prima, un parteneriat public privat, cu o instituție financiară internațională serioasă. A doua, alocarea banilor de la buget. 

„Aproape se ajunsese la un acord cu Banca Mondială și ei ar fi trebuit să asigure managementul lucrărilor. A venit Dăncilă și a zis că nu, o facem prin Comisia de Prognoză. Au anunțat înainte de europarlamentare că au adjudecat către o firmă turco-chineză derularea acestui proiect, după care a venit Dăncilă după europarlamentare și a zis că nu o mai adjudecă acest consorțiu, ci că va fi trecută ca infrastructură critică, strategică...

Deci ori o facem cu un partener instituție financiară, ori ne angajăm și o facem pe buget. Cât durează? Trei ani. Cât costă? 900 de milioane... Te angajezi să ai o finanțare de la bugetul de stat pe perioada în care se realizează”, a spus Ludovic Orban.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Îți recomandăm
Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Leo check icon
    Rușine națională este faptul că nici acum nu am construit autostrăzile stabilite în planul european și faptul că mai există o regiune a României care nu este legată prin drumuri de viteză de celelalte regiuni (cei din Iași nu au și ei dreptul să se ducă la munte pe autostradă, n-au și ei dreptul să plătească mai puțin ca să-și livreze marfa prin UE?)
    • Like 0
  • check icon
    Uuuuu.... 3 ani?
    Singurii care construiesc in ritmul asta sunt... chinezii.
    Pe de alta parte de cand a inceput Nastase sa construiasca ceva, adica din 2001, s-au facut 736 km de autostrazi/19 ani, adica o medie de aproximativ 39Km/an. Acum urmeaza 58km/3 ani adica 19km/an. Hai sa nu fiu rautacios, merg pe o medie de 40km/an si sa zicem ca inca 2400km ar fi destui pentru toata tara, asta inseamna vreo 60 de ani. In 60 de ani gata, vom fi toti fericiti!
    Uraaa... traiasca partidul! ...care-o mai veni, ca eu de maine-mi iau un cal cu caruta.
    • Like 0
    • @
      Năstase? Care mă? Ilie, tenismenul? Ia culcă-te tu la loc! Născase a făcut doar rost de case, a tăiat niște panglici între pe Pitești-Craiova unde nici azi nu e nimic în afară de trei borduri puse de Cuc, alt prost și îmbuibat psd-ist! Tu aduni tot ce s-a făcut și pui în meritul lui Bombonel? Ți-a promis vreo primă?
      • Like 0
  • Ăștia nu înțeleg că prioritatea e Pitești - Sibiu și după aia cea spre Brașov.
    • Like 1
    • @ Adrian Ionescu
      Nume check icon
      De acord, ar de ce nu le facem pe amandoua in acelasi timp?!
      Pentru Pitesti - Sibiu cred ca se pot obtine bani de la EU facand parte din coridorul paneuropean. Altfel usor usor tot traficul o sa treaca prin Serbia si Bulgaria care construiesc la greu autostrazi si daca se mai sunteaza si portul C-ta din cauza aceasta o sa fie rau de tot si autostrada spre mare va fi folosita numai pentru trei luni pentru turism de week-end.
      Iar pentru Comarnic - Brasov sa se reia discutiile cu Banca Mondiala si sa-i lasam pe ei sa o faca. Punem o taxa ca in alte tari si o rezolvam si aceasta.
      Este chiar atat de greu sa se construiasca autostrazi? Sunt sute de oameni la CNAIR care cred ca ar putea sa urmareasca doua lucrari strategice? Sau nu?!
      P.S. Mai deunazi am citit un articol referitor la "Ce capete de autostrazi s-ar putea inaugura in 2020". Prin urmare nici nu mai vorbim de autostrazi, ci de capete de autostrazi, si nu ce se va inaugura, ci ce s-ar putea inaugura?!
      Cat de jos am ajuns ca tara?! Nu mai facem autostrazi, ci capete. Doctorii de la Floreasca fac greva pentru ca nu vor sa recunoasca ca au dat foc unui pacient. Numai D-zeu ne mai poate ajuta, cu toate ca nu meritam nimic, pentru ca noi, ca natie, nu suntem in stare de nimic, sau aproape nimic. Ne-a mai ramas numai gargara populista, iar aici suntem cei mai buni: ospitalitate romaneasca, sarmale, mici, fasole cu ciolan si fete frumoase.
      • Like 1
    • @ Nume
      Exact, asa este ,stimablie ,,Nume,, Natiunea romaneasca , a trait bine ,doar sub o ,,mana de fier ,,
      • Like 0
    • @ Nume
      Man Alin Man Alin check icon
      Nu se va face vreodata Pitesti-Sibiu... nu iti dau voie olandezii, ar avea de suferit Rotterdam, Guvernul e cumva "convins" sa nu ia fonduri pentru aceasta autostrada, pe fata ne spun europenii sa accesam aceste fonduri dar mesajul subtil e cu totul altul... Unde am mai intalnit asa ceva ?
      • Like 0
  • Alex S. check icon
    De cate ori am mai auzit povestea asta...
    Cel mai probabil nu o sa se intample nici in 50 ani amarata aia de autostrada. Nu are rost sa ne mintim, o sa vedem.
    • Like 0


Îți recomandăm

E.ON predictibilitate facturi

Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?

Citește mai mult

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult