Sari la continut

Un singur om poate să schimbe cu mintea lui o țară

De cinci ani, peste 500 de contributori își scriu ideile pe această platformă, construiesc împreună cu noi o comunitate, un spațiu al celor care știu că România poate să arate altfel. Te invităm să scrii și tu!

Guvernul Orban mai încearcă o dată să rezolve „o rușine națională”: premierul a anunțat aseară că, până la sfârșitul lui ianuarie, se va decide din ce bani se va face autostrada Comarnic-Brașov

Coloană Valea Prahovei

Premierul Ludovic Orban a declarat la Digi24 că autostrada Comarnic-Brașov, care ar rezolva problema traficului aflomerat de pe Valea Prahovei, rămâne „o prioritate” pentru guvernul pe care îl conduce și că va decide până la sfârșitul lunii ianuarie din ce bani va fi făcută.

„Realizarea tronsonului Comarnic-Brașov reprezintă o prioritate pentru noi. Urmează să luăm o decizie într-un timp foarte scurt (...) Nu poate fi finanțată cu fonduri europene, asta este problema. Când s-a derulat licitația în timpul guvernului Ponta s-a încercat introducerea autostrăzii în Coridorul IV Paneuropean. Nu se poate, aia o decide Uniunea Europeană. Traseele coridoarelor europene nu se decid de statul român”, a afirmat premierul, după ce a fost întrebat de către moderator cum va rezolva problema „rușinii naționale” de pe Valea Prahovei.

Orban a spus că există două variante de finanțare: prima, un parteneriat public privat, cu o instituție financiară internațională serioasă. A doua, alocarea banilor de la buget. 

„Aproape se ajunsese la un acord cu Banca Mondială și ei ar fi trebuit să asigure managementul lucrărilor. A venit Dăncilă și a zis că nu, o facem prin Comisia de Prognoză. Au anunțat înainte de europarlamentare că au adjudecat către o firmă turco-chineză derularea acestui proiect, după care a venit Dăncilă după europarlamentare și a zis că nu o mai adjudecă acest consorțiu, ci că va fi trecută ca infrastructură critică, strategică...

Deci ori o facem cu un partener instituție financiară, ori ne angajăm și o facem pe buget. Cât durează? Trei ani. Cât costă? 900 de milioane... Te angajezi să ai o finanțare de la bugetul de stat pe perioada în care se realizează”, a spus Ludovic Orban.

Îți recomandăm
Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Leo check icon
    Rușine națională este faptul că nici acum nu am construit autostrăzile stabilite în planul european și faptul că mai există o regiune a României care nu este legată prin drumuri de viteză de celelalte regiuni (cei din Iași nu au și ei dreptul să se ducă la munte pe autostradă, n-au și ei dreptul să plătească mai puțin ca să-și livreze marfa prin UE?)
    • Like 0
  • check icon
    Uuuuu.... 3 ani?
    Singurii care construiesc in ritmul asta sunt... chinezii.
    Pe de alta parte de cand a inceput Nastase sa construiasca ceva, adica din 2001, s-au facut 736 km de autostrazi/19 ani, adica o medie de aproximativ 39Km/an. Acum urmeaza 58km/3 ani adica 19km/an. Hai sa nu fiu rautacios, merg pe o medie de 40km/an si sa zicem ca inca 2400km ar fi destui pentru toata tara, asta inseamna vreo 60 de ani. In 60 de ani gata, vom fi toti fericiti!
    Uraaa... traiasca partidul! ...care-o mai veni, ca eu de maine-mi iau un cal cu caruta.
    • Like 0
    • @
      Năstase? Care mă? Ilie, tenismenul? Ia culcă-te tu la loc! Născase a făcut doar rost de case, a tăiat niște panglici între pe Pitești-Craiova unde nici azi nu e nimic în afară de trei borduri puse de Cuc, alt prost și îmbuibat psd-ist! Tu aduni tot ce s-a făcut și pui în meritul lui Bombonel? Ți-a promis vreo primă?
      • Like 0
  • Ăștia nu înțeleg că prioritatea e Pitești - Sibiu și după aia cea spre Brașov.
    • Like 1
    • @ Adrian Ionescu
      Nume check icon
      De acord, ar de ce nu le facem pe amandoua in acelasi timp?!
      Pentru Pitesti - Sibiu cred ca se pot obtine bani de la EU facand parte din coridorul paneuropean. Altfel usor usor tot traficul o sa treaca prin Serbia si Bulgaria care construiesc la greu autostrazi si daca se mai sunteaza si portul C-ta din cauza aceasta o sa fie rau de tot si autostrada spre mare va fi folosita numai pentru trei luni pentru turism de week-end.
      Iar pentru Comarnic - Brasov sa se reia discutiile cu Banca Mondiala si sa-i lasam pe ei sa o faca. Punem o taxa ca in alte tari si o rezolvam si aceasta.
      Este chiar atat de greu sa se construiasca autostrazi? Sunt sute de oameni la CNAIR care cred ca ar putea sa urmareasca doua lucrari strategice? Sau nu?!
      P.S. Mai deunazi am citit un articol referitor la "Ce capete de autostrazi s-ar putea inaugura in 2020". Prin urmare nici nu mai vorbim de autostrazi, ci de capete de autostrazi, si nu ce se va inaugura, ci ce s-ar putea inaugura?!
      Cat de jos am ajuns ca tara?! Nu mai facem autostrazi, ci capete. Doctorii de la Floreasca fac greva pentru ca nu vor sa recunoasca ca au dat foc unui pacient. Numai D-zeu ne mai poate ajuta, cu toate ca nu meritam nimic, pentru ca noi, ca natie, nu suntem in stare de nimic, sau aproape nimic. Ne-a mai ramas numai gargara populista, iar aici suntem cei mai buni: ospitalitate romaneasca, sarmale, mici, fasole cu ciolan si fete frumoase.
      • Like 1
    • @ Nume
      Dan check icon
      Exact, asa este ,stimablie ,,Nume,, Natiunea romaneasca , a trait bine ,doar sub o ,,mana de fier ,,
      • Like 0
    • @ Nume
      Man Alin Man Alin check icon
      Nu se va face vreodata Pitesti-Sibiu... nu iti dau voie olandezii, ar avea de suferit Rotterdam, Guvernul e cumva "convins" sa nu ia fonduri pentru aceasta autostrada, pe fata ne spun europenii sa accesam aceste fonduri dar mesajul subtil e cu totul altul... Unde am mai intalnit asa ceva ?
      • Like 0
  • Alex S. check icon
    De cate ori am mai auzit povestea asta...
    Cel mai probabil nu o sa se intample nici in 50 ani amarata aia de autostrada. Nu are rost sa ne mintim, o sa vedem.
    • Like 0


Îți recomandăm

UNStudio 1

UNStudio este unul dintre cele mai cunoscute și apreciate birouri de arhitectură din lume, cu filiale în Amsterdam, Frankfurt, Shanghai, Hong Kong, Dubai și Melbourne. are în portofoliu peste 120 de proiecte internaționale, precum clădiri de birouri, rezidențiale, muzee, poduri, dar și masterplanuri urbane. Printre cele mai cunoscute lucrări - Podul Erasmus din Rotterdam, Mercedes-Benz Museum din Stuttgart, Arnhem Central Station, Designul Doha Metro Station.

Citește mai mult

Marius Sava

„La mine pacienții nu vin niciodată singuri, vin cu partenerul”, spune medicul specialist pneumolog Marius Sava, cu competențe în somnologie, de la Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria, despre cei care ajung la ușa cabinetului cu simptome de apnee în somn.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Mihai Bran - Claudiu Pandaru

Când medicul psihiatru Mihai Bran le-a povestit colegilor săi de la muncă, în 2015, că ar vrea să își facă un startup în domeniul serviciilor de telemedicină, pentru a-și putea urmări mai ușor pacienții, cei mai mulți dintre ei au izbucnit în râs, neîncrezători. În prezent, business-ul său, ATLAS, pornit alături de câțiva prieteni IT-ști, a ajuns la o cifră de afaceri de un milion de euro și 400.000 de utilizatori.

Citește mai mult

Food waste Japonia

„În Japonia mâncarea e un personaj din marea poveste a lumii, un prim pas în călătorie. Fiecare regiune are cel puțin un ingredient sau o mâncare pentru care e faimoasă și care, când îi vine sezonul, e consumată în restul Japoniei. E și o formă ritualică de a reuni timpuri, locuri și oameni. Mâncarea japoneză e o formă de echilibru”, spune scriitorul George Moise într-un interviu pentru habits by Republica.

Citește mai mult