Sari la continut

Un singur om poate să schimbe cu mintea lui o țară

De trei ani, peste 300 de contributori își scriu ideile pe această platformă, construiesc împreună cu noi o comunitate, un spațiu al celor care știu că România poate să arate altfel. Te invităm să scrii și tu!

Vodafone blochează publicitatea în presa care promovează discursuri ce instigă la ură și știri false, la nivel mondial

Vodafone vrea să împiedice apariţia reclamelor şi a altor materiale care îi promovează serviciile în publicaţiile din online şi print dedicate „creării şi distribuirii discursurilor instigatoare la ură şi a ştirilor false”, anunţând noi reguli la nivel global, potrivit News.ro.

Noile reguli, care sunt deja în vigoare, includ definiţia Vodafone pentru discursul instigator la ură şi pentru ştirile false, pentru a putea determina dacă o anumită publicaţie poate difuza reclame Vodafone, ceea ce nu implică schimbarea politicii companiei în ceea ce priveşte accesul la respectivele site-uri sau produse media.

„Discursul instigator la ură şi ştirile false ameninţă să submineze principiile respectului şi încrederii, care unesc comunităţile. Vodafone are un puternic angajament în ceea ce priveşte diversitatea şi incluziunea şi pune mare preţ pe integritatea proceselor şi instituţiilor democratice, care sunt adesea ţinta promotorilor ştirilor false. Nu vom tolera ca brandul nosttru să fie asociat cu un astfel de conţinut abuziv şi dăunător", a declarat Vittorio Colao, director executiv al Vodafone Group.

Compania defineşte discursul instigator la ură drept un discurs ce urmăreşte, în mod deliberat, umilirea femeilor sau a minorităţilor vulnerabile, iar ştirile false drept informaţii prezentate ca fiind bazate pe fapte, dar care nu au o sursă primară credibilă, cu scopul de a înşela cititorii.

Potrivit grupului britanic, furnizorii de servicii publicitare, inclusiv Google şi Facebook, trebuie să ia „toate măsurile necesare” pentru a se asigura că reclamele la Vodafone nu apar alături în publicaţiile sau pe platformele de social media care promovează discursuri instigatoare la ură şi ştiri false.

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • check icon
    Mie imi sună mai curand a manipulare si directionare.
    Cine imi garanteaza ca, de fapt, nu vor sa manipuleze piata stirilor, astfel incat cei care nu publica "ce trebuie" pot fi incadrati la distribuire de stiri false si/instigare?
    Nimeni.
    • Like 0


Îți recomandăm

Tinu Boșinceanu

„Plecarea în străinătate nu trebuie să fie un angajament pe viață, ca o căsătorie - eu sunt român în România sau eu am plecat și nu mă mai întorc înapoi. Societatea a devenit oricum mult mai fluidă și trebuie să privești obiectiv. Mi se pare că asta ar ajuta la întoarcerea mai multor oameni, care or să facă lucrurile mai bune. Și poveștile lor or să inspire”, crede Tinu Bosînceanu.

Citește mai mult

Mara Popescu

Mara Popescu este singura studentă româncă la medicină la King’s College din Londra, o pestigioasă instituție de învățământ. Este frumoasă, are 18 ani, e matură și echilibrată, este logică și structurată, ca și cum vârsta ei ar fi scrisă doar pe hârtie.

Citește mai mult