Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Vodafone blochează publicitatea în presa care promovează discursuri ce instigă la ură și știri false, la nivel mondial

Vodafone vrea să împiedice apariţia reclamelor şi a altor materiale care îi promovează serviciile în publicaţiile din online şi print dedicate „creării şi distribuirii discursurilor instigatoare la ură şi a ştirilor false”, anunţând noi reguli la nivel global, potrivit News.ro.

Noile reguli, care sunt deja în vigoare, includ definiţia Vodafone pentru discursul instigator la ură şi pentru ştirile false, pentru a putea determina dacă o anumită publicaţie poate difuza reclame Vodafone, ceea ce nu implică schimbarea politicii companiei în ceea ce priveşte accesul la respectivele site-uri sau produse media.

„Discursul instigator la ură şi ştirile false ameninţă să submineze principiile respectului şi încrederii, care unesc comunităţile. Vodafone are un puternic angajament în ceea ce priveşte diversitatea şi incluziunea şi pune mare preţ pe integritatea proceselor şi instituţiilor democratice, care sunt adesea ţinta promotorilor ştirilor false. Nu vom tolera ca brandul nosttru să fie asociat cu un astfel de conţinut abuziv şi dăunător", a declarat Vittorio Colao, director executiv al Vodafone Group.

Compania defineşte discursul instigator la ură drept un discurs ce urmăreşte, în mod deliberat, umilirea femeilor sau a minorităţilor vulnerabile, iar ştirile false drept informaţii prezentate ca fiind bazate pe fapte, dar care nu au o sursă primară credibilă, cu scopul de a înşela cititorii.

Potrivit grupului britanic, furnizorii de servicii publicitare, inclusiv Google şi Facebook, trebuie să ia „toate măsurile necesare” pentru a se asigura că reclamele la Vodafone nu apar alături în publicaţiile sau pe platformele de social media care promovează discursuri instigatoare la ură şi ştiri false.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • check icon
    Mie imi sună mai curand a manipulare si directionare.
    Cine imi garanteaza ca, de fapt, nu vor sa manipuleze piata stirilor, astfel incat cei care nu publica "ce trebuie" pot fi incadrati la distribuire de stiri false si/instigare?
    Nimeni.
    • Like 0


Îți recomandăm

”Cravata galbenă”

”Cravata galbenă”, filmul regizat de Serge Ioan Celebidachi, fiul marelui dirijor, Sergiu Celibidache, este o biografie cinematografică și, în același timp, o confesiune; o ”partitură” a memoriei naționale scrisă cu ”notele” unui destin încercat. Dincolo de cronologia unei vieți extraordinare, filmul este o introspecție despre libertate și identitate și despre România care a dăruit lumii figuri emblematice și genii; dar pe care nu a prea știut să le păstreze acasă.

Citește mai mult

Transformare digitală

Digitalizarea în România avansează cu viteze diferite în sectorul public și cel privat. Firmele private în special din industriile bancară, sănătate sau retail au fost forțate de împrejurări concurența acerbă să se transforme digital, dar instituțiile de stat sunt încă prinse în inerția birocrației și lipsa de viziune strategică. În mediul privat, digitalizarea nu mai este un moft, ci o necesitate pentru scalare și eficiență. În sistemul public lipsa bugetelor multianuale și absența ownership-ului fac implementarea proiectelor de IT un proces greoi sau chiar eșuează (foto: Shutterstock).

Citește mai mult