Sari la continut

Vorbește cu Republica și ascultă editorialele audio

Vă mulțumim că ne sunteți alături de nouă ani Ascultați editorialele audio publicate pe platformă. Un proiect de inovație în tehnologie susținut de DEDEMAN.

Wizz Air, zbor mizer. Trebuia să zbor de la București la Milano și, 17 ore mai târziu, eram încă pe aeroport

Vlad Babenco

Am rezervat un zbor dus-întors București - Milano.

Înainte să ajungem la aeroport, în ziua cu zborul, am primit notificare de întârziere, în loc de 20.25 zborul urma să decoleze la 22.00. Am sosit la aeroport totuși cu o oră și 30 de minute înainte de decolare. Nu aveam bagaje de cală, am mers direct la controlul bagajelor, am trecut prin controlul pașapoartelor apoi am așteptat cuminți.

Întârzierea a continuat să crească de la 22.00, la 22.15, la 00.00. Tabelele cu plecări din aeroport nu au mai fost actualizate și au rămas cu ora 22.00, deși trecuse mult timp peste. 

La început, am fost alocați la poarta 6. Ulterior am fost mutați la poarta 5. La miezul nopții ne-au mutat la poarta 20. Până la miezul nopții nu a venit niciun reprezentant al Wizz Air sau al aeroportului.

În jur de 23.00 au apărut intermediarii de la www.flighthelp.ro să convingă lumea să facă cereri de despăgubire pe legea europeană cu ei, în loc să scrie direct la companie ca să primească despăgubirea întreagă. Aceste companii cer comisioane de 30-40% ca să ofere sprijin în recuperarea despăgubirilor. Nu înțeleg ce caută pe aeroport, întrucât nu reprezintă nici Wizz Air, nici statul român, nici ANPC.

După ce am mers prin tot aeroportul, obosiți rău, am ajuns la poarta 20 unde agentul aeroportului ne-a spus că zborul e reprogramat pentru a doua zi ora 13.20. 

Nu am primit nicio clipă informarea despre drepturile pasagerilor, apă sau mâncare, obligatorii prin legea europeană. Am fost scoși din zona de securitate cu autobuze până la sosiri interne. Acolo am mers la ghișeul 52 să primim o noapte de cazare. Nu era clar unde să ajungem, nu s-a făcut niciun anunț la microfon să audă toată lumea. S-a aflat din vorbă în vorbă. 

Ziua 2. Până când am revenit la aeroport pentru decolarea reprogramată de la 13:20, am primit mesaj că avem întârziere până la 13:50 La poarta 32 unde eram alocați a sosit un reprezentant al aeroportului, a trecut prin poartă echipajul și am văzut foile cu lista pasagerilor - totul părea ok.

Se anunță în jur de 12.30 că aeronava nu mai pleacă, „e lovită de pasări”. Defectă. Nu se poate repara. Se alocă altă aeronavă care va sosi de la Londra. Se schimbă iar poarta. Mergem la poarta 2.

Sosește zborul de la Londra. Îl vedem pe geam parcat la podul de transfer 102 în dreptul porții noastre, 2. Oare vom zbura?

Ați văzut filmul în care personajul interpretat de Tom Hanks rămâne blocat pe un aeroport?

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Cei de la Wizzair au mai învățat ceva de la Lufthansa în ultima vreme; overbooking-ul mizerabil si aruncatul vinei intarzierilor pe alții, inclusiv pe colegii lor din zborul precedent. Jegoasă atitudine, și nici nu ajută la ceva.
    Plus că e bine să rețineți ceva: low-cost nu este egal cu low-price.
    • Like 2
  • Nume check icon
    Atat de multe probleme sunt cu aceasta companie, dar in continuare multa lume rezerva in continuare la ei datorita preturilor mici. Pare un sindrom Stockholm?!
    Oricum bilete ieftine... serviciu pe masura... nu stiu de ce ne mai plangem
    • Like 3
    • @ Nume
      Vlad B. check icon
      In cazul meu revin la Wizzair pentru rutele catre destinatii complet inaccesibile prin Tarom sau unele companii de linie. Deci legaturi directe. Si da, pretul este de ajutor.
      Eu unul nu reusesc sa dau sutele de euro pe care le cer marile companii aeriene pentru un zbor intern in Europa. Dar ma bucur sa pot vedea, de exemplu, bienala de arta la Venetia cu cateva zeci de euro.

      Pe de alta parte, m-ar bucura sa avem trenuri de mare viteza in toata Europa si sa putem calatori asa - mai putina poluare, mai poetice drumurile cu trenul, dar momentan reteaua feroviara europeana nu e nici de viteza si e si scumpa.
      • Like 0


Îți recomandăm

Fără poveste nu există design

Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.

Citește mai mult

Hektar

Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.

Citește mai mult

Mara Barbos Niculescu

În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.

Citește mai mult

Cartierul perfect

Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon  BT Business Talks - Corina Cojocaru, CEO BT Pensii

Într-un nou episod din BT Business Talks, podcastul economic și financiar al Băncii Transilvania, am stat de vorbă cu Corina Cojocaru, CEO BT Pensii, despre sustenabilitatea sistemului public, importanța pilonului III și deciziile care ne pot defini calitatea vieții… peste zeci de ani.

Citește mai mult