Am rezervat un zbor dus-întors București - Milano.
Înainte să ajungem la aeroport, în ziua cu zborul, am primit notificare de întârziere, în loc de 20.25 zborul urma să decoleze la 22.00. Am sosit la aeroport totuși cu o oră și 30 de minute înainte de decolare. Nu aveam bagaje de cală, am mers direct la controlul bagajelor, am trecut prin controlul pașapoartelor apoi am așteptat cuminți.
Întârzierea a continuat să crească de la 22.00, la 22.15, la 00.00. Tabelele cu plecări din aeroport nu au mai fost actualizate și au rămas cu ora 22.00, deși trecuse mult timp peste.
La început, am fost alocați la poarta 6. Ulterior am fost mutați la poarta 5. La miezul nopții ne-au mutat la poarta 20. Până la miezul nopții nu a venit niciun reprezentant al Wizz Air sau al aeroportului.
În jur de 23.00 au apărut intermediarii de la www.flighthelp.ro să convingă lumea să facă cereri de despăgubire pe legea europeană cu ei, în loc să scrie direct la companie ca să primească despăgubirea întreagă. Aceste companii cer comisioane de 30-40% ca să ofere sprijin în recuperarea despăgubirilor. Nu înțeleg ce caută pe aeroport, întrucât nu reprezintă nici Wizz Air, nici statul român, nici ANPC.
După ce am mers prin tot aeroportul, obosiți rău, am ajuns la poarta 20 unde agentul aeroportului ne-a spus că zborul e reprogramat pentru a doua zi ora 13.20.
Nu am primit nicio clipă informarea despre drepturile pasagerilor, apă sau mâncare, obligatorii prin legea europeană. Am fost scoși din zona de securitate cu autobuze până la sosiri interne. Acolo am mers la ghișeul 52 să primim o noapte de cazare. Nu era clar unde să ajungem, nu s-a făcut niciun anunț la microfon să audă toată lumea. S-a aflat din vorbă în vorbă.
Ziua 2. Până când am revenit la aeroport pentru decolarea reprogramată de la 13:20, am primit mesaj că avem întârziere până la 13:50 La poarta 32 unde eram alocați a sosit un reprezentant al aeroportului, a trecut prin poartă echipajul și am văzut foile cu lista pasagerilor - totul părea ok.
Se anunță în jur de 12.30 că aeronava nu mai pleacă, „e lovită de pasări”. Defectă. Nu se poate repara. Se alocă altă aeronavă care va sosi de la Londra. Se schimbă iar poarta. Mergem la poarta 2.
Sosește zborul de la Londra. Îl vedem pe geam parcat la podul de transfer 102 în dreptul porții noastre, 2. Oare vom zbura?
Ați văzut filmul în care personajul interpretat de Tom Hanks rămâne blocat pe un aeroport?
Urmăriți Republica pe Google News
Urmăriți Republica pe Threads
Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.
Plus că e bine să rețineți ceva: low-cost nu este egal cu low-price.
Oricum bilete ieftine... serviciu pe masura... nu stiu de ce ne mai plangem
Eu unul nu reusesc sa dau sutele de euro pe care le cer marile companii aeriene pentru un zbor intern in Europa. Dar ma bucur sa pot vedea, de exemplu, bienala de arta la Venetia cu cateva zeci de euro.
Pe de alta parte, m-ar bucura sa avem trenuri de mare viteza in toata Europa si sa putem calatori asa - mai putina poluare, mai poetice drumurile cu trenul, dar momentan reteaua feroviara europeana nu e nici de viteza si e si scumpa.