Sari la continut

Descoperă habits by Republica

Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.

Wizz Air, zbor mizer. Trebuia să zbor de la București la Milano și, 17 ore mai târziu, eram încă pe aeroport

Vlad Babenco

Am rezervat un zbor dus-întors București - Milano.

Înainte să ajungem la aeroport, în ziua cu zborul, am primit notificare de întârziere, în loc de 20.25 zborul urma să decoleze la 22.00. Am sosit la aeroport totuși cu o oră și 30 de minute înainte de decolare. Nu aveam bagaje de cală, am mers direct la controlul bagajelor, am trecut prin controlul pașapoartelor apoi am așteptat cuminți.

Întârzierea a continuat să crească de la 22.00, la 22.15, la 00.00. Tabelele cu plecări din aeroport nu au mai fost actualizate și au rămas cu ora 22.00, deși trecuse mult timp peste. 

La început, am fost alocați la poarta 6. Ulterior am fost mutați la poarta 5. La miezul nopții ne-au mutat la poarta 20. Până la miezul nopții nu a venit niciun reprezentant al Wizz Air sau al aeroportului.

În jur de 23.00 au apărut intermediarii de la www.flighthelp.ro să convingă lumea să facă cereri de despăgubire pe legea europeană cu ei, în loc să scrie direct la companie ca să primească despăgubirea întreagă. Aceste companii cer comisioane de 30-40% ca să ofere sprijin în recuperarea despăgubirilor. Nu înțeleg ce caută pe aeroport, întrucât nu reprezintă nici Wizz Air, nici statul român, nici ANPC.

După ce am mers prin tot aeroportul, obosiți rău, am ajuns la poarta 20 unde agentul aeroportului ne-a spus că zborul e reprogramat pentru a doua zi ora 13.20. 

Nu am primit nicio clipă informarea despre drepturile pasagerilor, apă sau mâncare, obligatorii prin legea europeană. Am fost scoși din zona de securitate cu autobuze până la sosiri interne. Acolo am mers la ghișeul 52 să primim o noapte de cazare. Nu era clar unde să ajungem, nu s-a făcut niciun anunț la microfon să audă toată lumea. S-a aflat din vorbă în vorbă. 

Ziua 2. Până când am revenit la aeroport pentru decolarea reprogramată de la 13:20, am primit mesaj că avem întârziere până la 13:50 La poarta 32 unde eram alocați a sosit un reprezentant al aeroportului, a trecut prin poartă echipajul și am văzut foile cu lista pasagerilor - totul părea ok.

Se anunță în jur de 12.30 că aeronava nu mai pleacă, „e lovită de pasări”. Defectă. Nu se poate repara. Se alocă altă aeronavă care va sosi de la Londra. Se schimbă iar poarta. Mergem la poarta 2.

Sosește zborul de la Londra. Îl vedem pe geam parcat la podul de transfer 102 în dreptul porții noastre, 2. Oare vom zbura?

Ați văzut filmul în care personajul interpretat de Tom Hanks rămâne blocat pe un aeroport?

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Cei de la Wizzair au mai învățat ceva de la Lufthansa în ultima vreme; overbooking-ul mizerabil si aruncatul vinei intarzierilor pe alții, inclusiv pe colegii lor din zborul precedent. Jegoasă atitudine, și nici nu ajută la ceva.
    Plus că e bine să rețineți ceva: low-cost nu este egal cu low-price.
    • Like 2
  • Nume check icon
    Atat de multe probleme sunt cu aceasta companie, dar in continuare multa lume rezerva in continuare la ei datorita preturilor mici. Pare un sindrom Stockholm?!
    Oricum bilete ieftine... serviciu pe masura... nu stiu de ce ne mai plangem
    • Like 3
    • @ Nume
      Vlad B. check icon
      In cazul meu revin la Wizzair pentru rutele catre destinatii complet inaccesibile prin Tarom sau unele companii de linie. Deci legaturi directe. Si da, pretul este de ajutor.
      Eu unul nu reusesc sa dau sutele de euro pe care le cer marile companii aeriene pentru un zbor intern in Europa. Dar ma bucur sa pot vedea, de exemplu, bienala de arta la Venetia cu cateva zeci de euro.

      Pe de alta parte, m-ar bucura sa avem trenuri de mare viteza in toata Europa si sa putem calatori asa - mai putina poluare, mai poetice drumurile cu trenul, dar momentan reteaua feroviara europeana nu e nici de viteza si e si scumpa.
      • Like 0


Îți recomandăm

Fady Fady Chreih | Reginamaria.ro

De la etajul 17 al unei clădiri emblematice din Nordul Bucureștiului, orașul pare mai verde și mai ordonat. Fady Chreih, CEO-ul Rețelei private de sănătate Regina Maria, îmi povestește, într-un interviu pentru platforma republica.ro, despre cum s-a transformat o afacere locală lansată în toamna lui 1995 într-un motor al unei schimbări culturale- a redefinit ce înseamnă să fii pacient, medic și angajator într-o Românie care se caută încă pe sine și face eforturi să găsească răspunsuri la întrebări dificile în istoria sa de după 1990. În 20230, Regina Maria vizează afaceri de 1 miliard de euro, dublu față de astăzi.

Citește mai mult

fermierul din Sânbenedic

Într‑o Românie în care încă ne mai întrebăm cum rămâne cu agricultura noastră, poveştile oamenilor care se încăpăţânează să construiască ceva aici, la noi acasă, capătă valoare. La Republica am tot scris despre antreprenori, despre profesori, despre doctori, despre tineri plecaţi şi întorşi, încercând să arătăm că se poate. E și cazul lui Adi Lupean, ne arată tuturor că se poate.

Citește mai mult

 Mândra Chic

Povestea Mândra Chic începe cu un moment aparent banal, dar care a schimbat totul. Alina Zară își amintește scena de acum mai bine de 15 ani: mătușa Cornelia răsfoia un număr al revistei Vogue, unde a văzut „o rochie de dantelă de Miuccia Prada” ...

Citește mai mult

Foto CTP

130 de milioane de accesări, atât fac pe net postările care zic ce bine i-ar fi fost României dacă Ceaușescu ar fi rămas președinte după `89. Blocuri de locuințe fără număr, autostrăzi, hidrocentrale, fabrici de avioane și televizoare românești, metrouri la Cluj, Timișoara și Iași, țară suverană. Nenumărați tineri iau de bune toate astea.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon telefon mobil -

Atunci când achiziționăm anumite bunuri prin intermediul firmei, este important să înțelegem beneficiile fiscale potențiale, dar și limitele legale. Trebuie subliniat de la început că nu orice cheltuială poate fi justificată pe o societate comercială; Codul Fiscal prevede că achizițiile trebuie să fie direct legate de desfășurarea activității și de domeniul de activitate al firmei. foto: Maria Kraynova / imageBROKER / Profimedia

Citește mai mult