Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

Wizz Air, zbor mizer. Trebuia să zbor de la București la Milano și, 17 ore mai târziu, eram încă pe aeroport

Vlad Babenco

Am rezervat un zbor dus-întors București - Milano.

Înainte să ajungem la aeroport, în ziua cu zborul, am primit notificare de întârziere, în loc de 20.25 zborul urma să decoleze la 22.00. Am sosit la aeroport totuși cu o oră și 30 de minute înainte de decolare. Nu aveam bagaje de cală, am mers direct la controlul bagajelor, am trecut prin controlul pașapoartelor apoi am așteptat cuminți.

Întârzierea a continuat să crească de la 22.00, la 22.15, la 00.00. Tabelele cu plecări din aeroport nu au mai fost actualizate și au rămas cu ora 22.00, deși trecuse mult timp peste. 

La început, am fost alocați la poarta 6. Ulterior am fost mutați la poarta 5. La miezul nopții ne-au mutat la poarta 20. Până la miezul nopții nu a venit niciun reprezentant al Wizz Air sau al aeroportului.

În jur de 23.00 au apărut intermediarii de la www.flighthelp.ro să convingă lumea să facă cereri de despăgubire pe legea europeană cu ei, în loc să scrie direct la companie ca să primească despăgubirea întreagă. Aceste companii cer comisioane de 30-40% ca să ofere sprijin în recuperarea despăgubirilor. Nu înțeleg ce caută pe aeroport, întrucât nu reprezintă nici Wizz Air, nici statul român, nici ANPC.

După ce am mers prin tot aeroportul, obosiți rău, am ajuns la poarta 20 unde agentul aeroportului ne-a spus că zborul e reprogramat pentru a doua zi ora 13.20. 

Nu am primit nicio clipă informarea despre drepturile pasagerilor, apă sau mâncare, obligatorii prin legea europeană. Am fost scoși din zona de securitate cu autobuze până la sosiri interne. Acolo am mers la ghișeul 52 să primim o noapte de cazare. Nu era clar unde să ajungem, nu s-a făcut niciun anunț la microfon să audă toată lumea. S-a aflat din vorbă în vorbă. 

Ziua 2. Până când am revenit la aeroport pentru decolarea reprogramată de la 13:20, am primit mesaj că avem întârziere până la 13:50 La poarta 32 unde eram alocați a sosit un reprezentant al aeroportului, a trecut prin poartă echipajul și am văzut foile cu lista pasagerilor - totul părea ok.

Se anunță în jur de 12.30 că aeronava nu mai pleacă, „e lovită de pasări”. Defectă. Nu se poate repara. Se alocă altă aeronavă care va sosi de la Londra. Se schimbă iar poarta. Mergem la poarta 2.

Sosește zborul de la Londra. Îl vedem pe geam parcat la podul de transfer 102 în dreptul porții noastre, 2. Oare vom zbura?

Ați văzut filmul în care personajul interpretat de Tom Hanks rămâne blocat pe un aeroport?

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Cei de la Wizzair au mai învățat ceva de la Lufthansa în ultima vreme; overbooking-ul mizerabil si aruncatul vinei intarzierilor pe alții, inclusiv pe colegii lor din zborul precedent. Jegoasă atitudine, și nici nu ajută la ceva.
    Plus că e bine să rețineți ceva: low-cost nu este egal cu low-price.
    • Like 2
  • Nume check icon
    Atat de multe probleme sunt cu aceasta companie, dar in continuare multa lume rezerva in continuare la ei datorita preturilor mici. Pare un sindrom Stockholm?!
    Oricum bilete ieftine... serviciu pe masura... nu stiu de ce ne mai plangem
    • Like 3
    • @ Nume
      Vlad B. check icon
      In cazul meu revin la Wizzair pentru rutele catre destinatii complet inaccesibile prin Tarom sau unele companii de linie. Deci legaturi directe. Si da, pretul este de ajutor.
      Eu unul nu reusesc sa dau sutele de euro pe care le cer marile companii aeriene pentru un zbor intern in Europa. Dar ma bucur sa pot vedea, de exemplu, bienala de arta la Venetia cu cateva zeci de euro.

      Pe de alta parte, m-ar bucura sa avem trenuri de mare viteza in toata Europa si sa putem calatori asa - mai putina poluare, mai poetice drumurile cu trenul, dar momentan reteaua feroviara europeana nu e nici de viteza si e si scumpa.
      • Like 0


Îți recomandăm

Post Malone

A deschis turneul său european ”The Big Ass Tour” la Cluj și a spus în fața tuturor că nu a mai fost niciodată în România, dar că e „ireal” că a fost primit atât de bine aici. A vorbit cu sinceritate despre începuturile sale și despre cum i se zicea la început că va fi un „one hit wonder”. Am descoperit la Untold X un artist cu o voce foarte bună, inepuizabilă, ca o baterie cu reîncărcare rapidă: la finalul fiecărei piese părea că rămâne fără suflare. În mod neașteptat, se reîncărca în câteva zeci de secunde în care i se auzea respirația adâncă și intra cu aceeași forță în următoarea melodie. E foarte valoros Post Malone, pentru mine, revelația acestei ediții (foto: Inquam Photos / Vlad Bereholschi).

Citește mai mult

Imagine Micul Geniu

„În acel moment, tânărul din familie, un băiat de 17 ani, ne-a spus cu voce joasă: „Știți… am 17 ani și până acum nu am văzut niciodată cum arată lumina în casa mea.”

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Grădina Dedesign

Atunci când locuiești la casă sau ai acces la o curte ori o terasă, ai deja o resursă valoroasă pe care mulți o invidiază: un spațiu sub cerul liber, care poate deveni o adevărată extensie a casei tale. Dar cum îl transformi într-un loc în care să te simți cu adevărat bine, să-ți încarci bateriile și să te bucuri de vară așa cum ai face-o într-o stațiune cochetă? Răspunsul stă în câteva alegeri inspirate de design, un pic de planificare și mai ales, în dorința de a crea o atmosferă care să-ți semene.

Citește mai mult