Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

Wizz Air, zbor mizer. Trebuia să zbor de la București la Milano și, 17 ore mai târziu, eram încă pe aeroport

Vlad Babenco

Am rezervat un zbor dus-întors București - Milano.

Înainte să ajungem la aeroport, în ziua cu zborul, am primit notificare de întârziere, în loc de 20.25 zborul urma să decoleze la 22.00. Am sosit la aeroport totuși cu o oră și 30 de minute înainte de decolare. Nu aveam bagaje de cală, am mers direct la controlul bagajelor, am trecut prin controlul pașapoartelor apoi am așteptat cuminți.

Întârzierea a continuat să crească de la 22.00, la 22.15, la 00.00. Tabelele cu plecări din aeroport nu au mai fost actualizate și au rămas cu ora 22.00, deși trecuse mult timp peste. 

La început, am fost alocați la poarta 6. Ulterior am fost mutați la poarta 5. La miezul nopții ne-au mutat la poarta 20. Până la miezul nopții nu a venit niciun reprezentant al Wizz Air sau al aeroportului.

În jur de 23.00 au apărut intermediarii de la www.flighthelp.ro să convingă lumea să facă cereri de despăgubire pe legea europeană cu ei, în loc să scrie direct la companie ca să primească despăgubirea întreagă. Aceste companii cer comisioane de 30-40% ca să ofere sprijin în recuperarea despăgubirilor. Nu înțeleg ce caută pe aeroport, întrucât nu reprezintă nici Wizz Air, nici statul român, nici ANPC.

După ce am mers prin tot aeroportul, obosiți rău, am ajuns la poarta 20 unde agentul aeroportului ne-a spus că zborul e reprogramat pentru a doua zi ora 13.20. 

Nu am primit nicio clipă informarea despre drepturile pasagerilor, apă sau mâncare, obligatorii prin legea europeană. Am fost scoși din zona de securitate cu autobuze până la sosiri interne. Acolo am mers la ghișeul 52 să primim o noapte de cazare. Nu era clar unde să ajungem, nu s-a făcut niciun anunț la microfon să audă toată lumea. S-a aflat din vorbă în vorbă. 

Ziua 2. Până când am revenit la aeroport pentru decolarea reprogramată de la 13:20, am primit mesaj că avem întârziere până la 13:50 La poarta 32 unde eram alocați a sosit un reprezentant al aeroportului, a trecut prin poartă echipajul și am văzut foile cu lista pasagerilor - totul părea ok.

Se anunță în jur de 12.30 că aeronava nu mai pleacă, „e lovită de pasări”. Defectă. Nu se poate repara. Se alocă altă aeronavă care va sosi de la Londra. Se schimbă iar poarta. Mergem la poarta 2.

Sosește zborul de la Londra. Îl vedem pe geam parcat la podul de transfer 102 în dreptul porții noastre, 2. Oare vom zbura?

Ați văzut filmul în care personajul interpretat de Tom Hanks rămâne blocat pe un aeroport?

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Cei de la Wizzair au mai învățat ceva de la Lufthansa în ultima vreme; overbooking-ul mizerabil si aruncatul vinei intarzierilor pe alții, inclusiv pe colegii lor din zborul precedent. Jegoasă atitudine, și nici nu ajută la ceva.
    Plus că e bine să rețineți ceva: low-cost nu este egal cu low-price.
    • Like 2
  • Nume check icon
    Atat de multe probleme sunt cu aceasta companie, dar in continuare multa lume rezerva in continuare la ei datorita preturilor mici. Pare un sindrom Stockholm?!
    Oricum bilete ieftine... serviciu pe masura... nu stiu de ce ne mai plangem
    • Like 3
    • @ Nume
      Vlad B. check icon
      In cazul meu revin la Wizzair pentru rutele catre destinatii complet inaccesibile prin Tarom sau unele companii de linie. Deci legaturi directe. Si da, pretul este de ajutor.
      Eu unul nu reusesc sa dau sutele de euro pe care le cer marile companii aeriene pentru un zbor intern in Europa. Dar ma bucur sa pot vedea, de exemplu, bienala de arta la Venetia cu cateva zeci de euro.

      Pe de alta parte, m-ar bucura sa avem trenuri de mare viteza in toata Europa si sa putem calatori asa - mai putina poluare, mai poetice drumurile cu trenul, dar momentan reteaua feroviara europeana nu e nici de viteza si e si scumpa.
      • Like 0


Îți recomandăm

Ferma Cernat

În ciuda tuturor costurilor și dificultăților, am simțit la acești oameni o dragoste profundă pentru pământul care ne hrănește pe toți. „Banii au un singur dezavantaj: nu se pot mânca”, râde dl. Moldovan.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Shelly la BT Talks

În cel mai nou episod al podcastului economic al Băncii Transilvania, BT Business Talks, am stat de vorbă cu Andrei „Selly” Șelaru despre transformarea din creator de conținut în antreprenor, despre Beach, Please și despre Nibiru – proiectul unei stațiuni private lângă Costinești, gândită ca o platformă de divertisment cu standarde unitare, mix de evenimente și o infrastructură permanentă.

Citește mai mult

Guvernul Ciolacu 2 și Iohannis

Efectele catastrofale ale guvernului-rotativă, cu premierii Ciucă - Ciolacu și miniștrii de Finanțe Cîciu - Boloș, ultimii învârtiți apoi pe la Fonduri Europene, se văd cu ochiul liber. În 2025, 7% din veniturile bugetare totale merg spre plata dobânzilor pentru datoriile contractate de România, față de 5% în 2024.

Citește mai mult

 Chris M

Pentru Chris Simion-Mercurian, scriitoarea și regizoarea de teatru care a pornit visul, și pentru partenerul ei, Tiberiu Simion-Mercurian, întreaga călătorie a însemnat nouă ani de eforturi, sacrificii și momente de criză, dar și întâlniri și emoții imposibil de trăit altfel. „Nouă ani a durat. A început în 2016. A fost foarte complicat. Și foarte impredictibil.

Citește mai mult

Theodor Paleologu, diplomat și președinte al Fundației Paleologu. Foto: Inquam Photos / Bogdan Buda

Pe fondul ascensiunii extremismului la nivel mondial, mulți se întreabă acum ce s-a întâmplat cu societatea și de unde a ieșit la lumină ura aceasta aproape perceptibilă fizic între oameni care nici nu se cunosc personal. Căci trăim, iată, vremuri în care amenințarea și injuriile sunt elemente la ordinea zilei. Mulți aproape că le ignoră, pentru că, pe nesimțite, ele s-au normalizat. Drumul de aici la agresivitate fizică e scurt. Și asupra acestui pericol atrag atenția mulți oameni ai cărților, care știu din istorie ce se întâmplă cu societățile în astfel de perioade.

Citește mai mult