Sari la continut

La 9 ani de Republica, întrebăm: ChatGPT la urne – Ce ar vota inteligența artificială? Dar tu?

De 9 ani, Republica construiește o comunitate în care ideile prind glas și dezbaterile autentice fac diferența. Anul acesta, facem un experiment: l-am întrebat pe ChatGPT cum ar vota la alegerile din România. Însă întrebarea cea mai importantă rămâne pentru tine: cum alegi tu viitorul? Scrie, alătură-te conversației și hai să schimbăm România împreună!

„Ce să fac? Plânge, nu vrea să vină mâine la școală”. Efectele pandemiei asupra elevilor. Bodea, Colegiul I.L. Caragiale: „Ei nu s-au întors copiii care erau. Sunt tăcuți, vorbesc puțin între ei, foarte greu reiau legăturile, pauzele nu mai arată la fel”

Andreia Bodea -

Foto Faceboook Andreie Bodea

Decizia impusă de autorități de a-i ține pe copii acasă, în pandemie, a fost una bună din punct de vedere medical, dar social și emoțional elevii au avut de suferit, crede Andreia Bodea, directoarea Colegiului I.L Caragiale din București. Invitată la emisiunea „În fața ta” de la Digi24, profesoara spune că a observat că mulți elevi se confruntă cu o stare de apatie și de tristețe - „ei nu s-au mai întors cum erau” - și a dat exemplul unei fete bune la învățătură care, atunci când s-au reluat fizic orele, ea nu a mai dorit să revină la școală și a avut nevoie de timp suplimentar pentru a se adapta la noile condiții.

„Judecând după cum arată ei, acum, când i-am regăsit, medical, sunt convinsă că a fost o decizie bună (să stea acasă în pandemie – n.n.). Social și emoțional nu a fost o decizie bună. Ei nu s-au întors copiii care erau. Sunt tăcuți, vorbesc puțin între ei, foarte greu reiau legăturile, pauzele nu mai arată la fel, se joacă mai puțin, mă refer la cei mici, este o apatie și o tristețe acolo”, descrie directoarea atmosfera din colegiu, care nu diferă față de cea din alte instituții de învățământ din țară.

Îndată ce copiii au revenit la școală, Andreia Bodea spune că la colegiul pe care îl conduce au fost organizate două acțiuni, menite să îî reunească pe elevi, să îi ajute să socializeze mai ușor. Asftel, cu prilejul Zilei Europei, toți cei 1.300 de elevi din liceu au participat la un eveniment în curtea unității de învățământ. Un alt eveniment  - Cupa Prieteniei - i-a reunit de asemenea pe copii în curtea școlii. „Abia atunci copiii au venit și au spus: dna directoare, ce frumos a fost! Nu neapărat că a fost un eveniment, ci pentru că fuseseră cu toții, împreună, fără telefoane mobile, costumați în costumele tradiționale ale unor țări. S-au simțit tare bine. În loc să dureze două ore, totul a durat patru ore”.

Foto: Facebook  / Andreia Bodea / Cupa Prieteniei, la  I.L. Caragiale

Foto: Facebook / Andreia Bodea / Ziua Europei, la I.L. Caragiale

Cei doi ani de pandemie în care copiii au stat acasă îi vor afecta mult pe copii, continuă profesoara, cu tot efortul depus de cadrele didactice de a-i ține aproape pe copii. „Sunt elevi, are și Colegiul Caragiale asemenea elevi, care au ușoare probleme de comportament și pentru care adaptarea și așa era grea. A fost o elevă care, după ce s-a revenit la școală, nu a dorit să vină la școală. Din fericire, legea atunci i-a permis să stea acasă, eu am fost de acord. I-a fost frică să își vadă colegii, nu îi văzuse decât pe ecran, în online. Din fericire, după câteva luni, ușor, ușor, a acceptat să vină la școală. Este un copil foarte bun, iubitor de carte. S-a așezat singură în bancă, i-a fost greu”, povestește directoarea colegiului. 

Andreia Bodea mai spune că în pandemie consiliera psihopedagogică a colegiului „a muncit mai mult decât muncește în general”, „Vorbea cu unii părinți și la 12 noaptea, o sunau disperați: Ce să fac? Plânge, nu vrea să vină mâine la școală”.

În plus, și problemele apărute între părinții care au decis în pandemie să se separe au contribuit la creșterea stării de anxietate cu care se confruntă unii elevi.

„În perioada pandemiei, sunt părinti care au decis să se separe, iar separarea părintilor s-a adăugat peste toată situația care a fost. Nu a fost întotdeauna amiabilă această despărțire si asta s-a repercutat si mai mult asupra copiilor, care s-au cufundat si mai mult în anxietate, în apatie”, a mai spus Andreia Bodea.

Emisiunea „În fața ta” de la Digi 24, moderată de Claudiu Pândaru și Florin Negruțiu, poate fi urmărită sâmbăta și duminica, de la ora 14.00.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Mihai check icon
    "....medical a fost o decizie buna, dar social si emotional nu a fost o decizie buna...." !!! Oare cum ar fi putut cineva sa ia o decizie care sa le multumeasca pe toate ? Dna director in calitate de manager ar trebui sa stie ca orice decizie are si avantaje si repercursiuni, iar cea mai buna decizie este cea care asigura cele mai mari avantaje CU CELE MAI MICI REPERCURSIUNI. Acum, ce e mare si ce este mic, decide fiecare for. Insa cum ar fi aratat niste micuti internati prin spitale cu covid, insa "bucurosi" ca au fost la scoala si au socializat ? Este o meteahna a noastra sa ne plangem de orice; pandemia a afectat pe toata lumea, copii, adulti, batrani, doctori, muncitori, etc. Pandemia a scos la iveala , printre altele-asa cum spune si dna director- disfunctiile din sânul familiior, in care parintii aveau probleme in mariaj sau ca stil parental DINAINTE de pandemie. Cunosc multe cazuri de la fii-mea de la scoala. Parintii aleg deseori sa "subcontracteze" timpul pe care EI ar trebui sa-l petreaca cu copiio lor, catre tableta, internet, jocuri video etc, doar-doar ca sa nu stea EI cu copiii mai mult. Este de inteles UNEORI, insa ca exceptie nu ca regula. Pandemia a facut ca exceptia sa devina regula. NOI, PARINTII, suntem primii responsabili de fericirea copiiilor nostri. Scoala este pe locul 2. Unele scoli au fost absolut slabe in a gestiona situatiile aparute, altele s-au straduit mai mult.
    • Like 0


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult