Sari la continut

Află ce se publică nou în Republica!

În fiecare dimineață, îți scrie unul dintre autorii fondatori ai platformei. Cristian Tudor Popescu, Claudiu Pândaru, Florin Negruțiu și Alex Livadaru sunt cei de la care primești emailul zilnic și cei cărora le poți trimite observațiile, propunerile, ideile tale.

„Secretul este să duci bugetele către o audiență pe care poate deja o ai, dar nu o cunoști suficient”. Mădălina Stănescu, fondator Optimized, despre cum să-ți promovezi afacerea în online

Mădălina Stănescu

„Studiile arată că în unele cazuri, costă de 5-7 ori mai mult să convingi un client nou să cumpere, decât să convingi un client pe care-l ai deja. Este sănătos este ca o parte importantă a bugetului tău să o duci către clienții tăi, ca să le ieși în întâmpinare, să le cunoști preferințele mai bine. Dacă un client se uită de cinci ori dar nu cumpără niciodată, poate e o problemă acolo”, spune Mădălina Stănescu, fondatoarea companiei Optimized, care îi ajută pe clienți să își crească vânzările cu ajutorul instrumentelor online. Pandemia a făcut multe companii să-și dea seama cât de important este să-și optimizeze site-ul și să folosească la maximum platformele disponibile pentru a-și vinde produsele și serviciile. Un lucru pe care Mădălina Stănescu l-a conștientizat încă de la 23 de an, când își lansa propriul site de e-commerce dedicat produselor pentru copii. 

Cu ani buni de experiență în e-commerce, Mădălina Stănescu folosește tot ce a acumulat în anii de antreprenoriat pentru a-i învăța pe clienți cum să se diferențieze de competitori în mediul online, cum să-și automatizeze procesele și cum să testeze și învețe. În aceste vremuri, „nu ar trebui să existe business de niciun fel care să nu aibă prezență minimă în online, iar aici mă refer la website în primul rând și apoi la pagini pe rețelele de socializare. Încă mai sunt afaceri care au numai prezență pe Facebook, iar noi le spunem că nu e sănătos să-ți pui tot ce ține de identitatea și brandul tău pe o singură platformă, care, iată, acum ceva săptămâni, a picat 6 ore”, arată fondatoarea Optimized. Însă, ceea ce face diferența este prezența digitală de calitate. Acest lucru nu este valabil doar în cazul afacerilor, ci și în cel al instituțiilor publice, care au de recuperat în ceea ce privește alfabetizarea digitală. 

O analiză făcută de Mădălina Stănescu site-ului Primăriei Capitalei scoate în evidență acest aspect. „Recomand adăugarea unui tab “Despre noi”. Este necesară comunicarea atribuțiilor și în ce probleme se pot adresa cetățenii. Sunt, de asemenea, importante rezolvarea butoanelor de tip Call to Action nefuncționale, bug-urilor de afișare a meniurilor și mărirea câmpului de căutare”, explică ea.

Acest articol face parte dintr-un proiect editorial realizat cu sprijinul companiei Optimized.

Câteva declarații pe scurt:

  • Automatizarea este o lecție foarte importantă. Exemplu - dacă acum 8 ani erai nevoit să introduci informațiile și produsele în site manual, acum s-au creat instrumente prin care, printr-un click, introduci întreaga ofertă a unui furnizor.
  • Contează platforma de e-commerce pe care o implementezi. Poate e ieftin un abonament la Shopify, dar trebuie să vezi care sunt limitările la număr de produse pe care le poți afișa, la număr de clienți care pot face o cumpărătură simultan. Trebuie să fii conștient că ai nevoie de hosting, de un web developer, platforma vine, dar tu trebuie să optimizezi, pe partea de mobile.
  • Am văzut site-uri foarte bine optimizate, foarte bine făcute. Am avut de-a face cu site-uri din America, unele nu arată așa de bine ca anumite pagini de web făcute în România. Dacă mergem pe diverse industrii, foarte în detaliu, sunt și probleme mari, de exemplu în turism, la hoteluri, pensiuni.
  • Și instituțiile de stat au mai făcut progrese, poate chiar simplul fapt că ne putem plăti taxele și impozitele online. Suntem în urmă la înființarea firmelor, nu se poate face online, trebui să mergi cu foaia în mână. Și serviciile, dacă sunt oferite online, nu sunt comunicate bine și antreprenorii nu știu asta. Pierd timp la cozi, în trafic.
  • Canalele principale de promovare sunt Google și Facebook - dar e o discuție generală aceasta, pentru că mixul de buget se face personalizat, în funcție de business, de tipul de produse sau servicii pe care le oferă. De exemplu, dacă e ceva mai vizual, mergi mai mult pe Facebook. Dacă este ceva în servicii sau zona de IT& C, consumabile, poate Google este o soluție mai bună, pentru că acolo ai intenția de achiziție.
  • În general, vor fi plusuri pe categorii care sunt pe creștere de câțiva ani, IT & C, home deco, cadouri - știm că ultimul trimestru din an, avem boom-uri care egalează vânzările pe tot anul. Mă aștept să văd creșteri sub 30% pe anul 2021 în e-commerce.
  • Despre site-ul Primăriei Capitalei: Lipsesc comunicările în contextul pandemiei Covid. Nu le-am identificat nicăieri în site (mesaje de suport pentru comunitate, apel la vaccinare).

Pandemia a schimbat cu totul regulile și a dus la o accelerare a adoptării serviciilor pe care le putem accesa direct de pe internet. Muncim de acasă, comandăm de e telefonul mobil, nu numai mâncare de la restaurant, ci și cumpărăturile. Pandemia a dus la o nevoie acută, oarecum bruscă, a IMM-urilor de a migra în digital. Cum se vede impactul pandemiei din unghiul dumneavoastră?

Impactul a fost unul cert pozitiv pentru cei care activează în online, companiile au crescut, vânzările sunt pe plus, în special în cazul celor care comercializează produsele care nouă ne-au trebuit în lockdown - de la mâncare la medicamente, suplimente sau consumabile, la IT&C, pentru că am mutat biroul acasă, școala s-a mutat în online, deci a fost nevoie ca fiecare să ne adaptăm și să investim. Home & deco, la fel. Oamenii au petrecut mai mult timp acasă și și-au dat seama că - Stai, că aș vrea să schimb, aș vrea să renovez, aș vrea să aduc mai multe plante, aș vrea să-mi fac loc nou de relaxare. Toată viața noastră s-a mutat în interior, prin urmare, lucrurile pe care le făceam în exterior le-am făcut în casă. Cererea pentru articole sportive a crescut tot anul trecut și anul acesta, că am făcut mișcare la interior.

Ați simțit această creștere în business-ul pe care-l aveți?

Pentru o compania ca a noastră, Optimized, ultimii 2 ani înseamnă creștere a business-ului, aici cu câteva remarci, pentru că noi alegem clienții din zonele de talie mare și medie, nu targetăm neapărat afacerile mici. Foarte multe cereri au venit din zona de firme mici, care, chiar dacă în offline erau mai relevante și aveau cifre de afaceri bune, în online nu prea se mișcau foarte bine, erau la început de drum. Mie nu mi-a plăcut niciodată și nu am încurajat niciodată să investim bugete mari de marketing pentru un site care nu e bine pus la punct, adică un site care nu se încarcă bine, care are erori de funcționalitate, sunt bani aruncați pe geam, pur și simplu.

„Companiile vin la noi pentru că vor să-și crească numărul de clienți și vânzările, dar ajung să aibă o strategie integrată de marketing”

Ce vă cer clienții, atunci când vin spre compania voastră? Ce solicitări au?

În general, clienții de talie medie care vin la noi vor creșterea vânzărilor, creșterea numărului de clienți. Din punct de vedere al marketing-ului, le explicăm și le facem o strategie care înglobează o componentă de awareness și una de a-i face brandul cunoscut și de a genera cererea în piață, de exemplu, dacă vorbim de un business de nișă, da? Vinzi de exemplu, pantofi de tango și ajungi la universul lor, la un moment dat, numărul de clienți este limitat, din cauza nișei. Și atunci ce faci? Poate-i inspiri pe alții, care nu s-au gândit până acum, că ar putea deveni pasionați de tango. Ei vin la noi pentru că vor să-și crească numărul de clienți și vânzările, dar ajung să aibă o strategie integrată de marketing, atât de campanii, dar îi îndrumăm și în zona aceasta să fii always on, să știe lumea de tine, să te găsească.

Să spunem că sunt un client mare. Și vin și vreau o prezență mult mai importantă în online. La ce să mă aștept când vin la Optimized?

În general, cei mari au deja un site. Facem o analiză foarte atentă - vedem ce platformă folosește clientul, cum e site-ul organizat, care sunt produsele din oferta online, întrebăm cum stă în comparație cu competiția din top trei. Facem o analiză muncită a competitorilor, cum stă din punct de vedere prețuri, cum stă din punct de vedere servicii, cât de repede livrează, ce alte servicii oferă care să-l diferențieze pe piață față de cei care vând același tip de produse.

Nu ne interesează să aibă cele mai mici prețuri, eu nu cred în aceste strategii, deși desigur, oamenii sunt sensibili la prețuri mici sau la reduceri. Dar important este să aibă profit, ca să supraviețuiască și să se dezvolte. Înainte de Optimized, am avut un magazin online, vorbesc din experiență, le-am încercat, nu funcționează.

Ca să revenim, ne uităm cu atenție la site, cum stă pe mobil este foarte important, tot mai mult trafic se face de pe mobil, practic și vânzările se fac de pe mobil. După ce înțelegem modul său de business și analizăm cum stă, vorbim despre obiectivele sale pentru viitor. Ce-și dorește, ce așteptări are, dacă a făcut reclamă înainte, cum a colaborat cu agenția de dinainte, încercăm să înțelegem așteptările de la noi. Stabilim cu el care sunt clienții, profilurile lor, din ce orașe vin. Și cam aici se oprește partea de analiză, pentru că următoarea parte este cea în care clientul ne oferă acces ca să facem un audit, în Google Analytics, în Facebook Insights. Acolo avem mai multe date, vedem cum s-a mișcat, cât a investit. Apoi facem strategia pentru viitor, ce canale i se potrivesc, care sunt mesajele.

„Am găsit mereu lucruri care pot fi îmbunătățite - de exemplu, procesul de comandă”

Îi puneți să refacă site-ul?

Nu, nu neapărat. Mai curând să optimizeze. Am găsit mereu lucruri care pot fi îmbunătățite - de exemplu, procesul de comandă, poate-l pune pe client să dea prea multe click-uri în loc de un singur click. Noi avem în echipă oameni care fac web design și oameni care au avut magazine online, ne-am lovit de niște probleme în anii noștri de antreprenoriat, dăm mai departe o parte din această experiență.

Ce magazin de online ați avut și ce ați învățat acolo?

Am avut un magazin jucării și articole pentru copii - Trei pitici, așa se numea. Un business de la zero, lansat la 23 de ani, eram pasionată de e-commerce, lucrasem 4 ani de presă și apoi în echipa de marketing de la PC Garage și așa m-am familiarizat cu mediul online și cu e-commerce-ul. Mi-am zis atunci că indiferent de perioade, crize financiare, părinții vor investi în produse pentru copii. Acum doi ani am vrut să mă concentrez pe Optimized, pe dezvoltarea agenției, am ieșit din firmă.

„Automatizarea este o lecție foarte importantă”

Care e top 3 lecții din care ai învățat?

Trebuie să te diferențiezi prin ceva. Trebuie să ai produsele tale, să ai un tip de exclusivitate, altfel intri în această cursă a prețurilor mici și să mergi pe volume. Prima lecție este diferențierea.

A doua lecție este cea legată de oamenii cu care lucrezi, trebuie să fie de calitate și cei cu care te asociezi și angajații.

Automatizarea este o lecție foarte importantă. Exemplu - dacă acum 8 ani erai nevoit să introduci informațiile și produsele în site manual, acum s-au creat instrumente prin care, printr-un click, introduci întreaga ofertă a unui furnizor. Ideea este că atunci furnizorii nu erau familiarizați cu toate lucrurile astea. Încă mai sunt probleme în diverse industrii, ca de exemplu industria de carte - producătorii, librăriile nu sunt pregătite tehnic, nu reușesc să-și crească vânzările prin automatizări. Sunt alte business-uri care nu și-au automatizat emiterea AWB-urilor, sunt afaceri unde acestea se fac încă de mână, deși prin diferite integrări cu firmele de livrări, dai un click și se generează AWB-ul.

E important să vezi partea plină a paharului, să vezi oportunitatea acolo unde alții văd probleme. Sunt momente grele, noi am avut și o lună, în primul an, când nu am avut nicio comandă.

Stocuri și cashflow - una din greșelile pe care le-am făcut a fost că nu am avut curaj să investim în stocuri mai multe. O altă lecție este că ceea ce crezi tu că se va vinde e posibil să nu se vândă și rămâi cu stocuri și bani blocați. Apoi riști să vinzi pe minus.

Test and learn. Socoteala ta de acasă nu se potrivește cu cea de la târg.

„Suntem în urmă la înființarea firmelor, nu se poate face online, trebui să mergi cu foaia în mână”

Se vorbește mult despre analfabetism funcțional, dar cred că putem să vorbim și despre analfabetism digital. Din experiența pe care o aveți, cât de mare este diferența între abilitățile celor din privat în comparație cu cei de la stat? 

Și instituțiile de stat au mai făcut progrese, poate chiar simplul fapt că ne putem plăti taxele și impozitele online. Suntem în urmă la înființarea firmelor, nu se poate face online, trebui să mergi cu foaia în mână. Și serviciile, dacă sunt oferite online, nu sunt comunicate bine și antreprenorii nu știu asta. Pierd timp la cozi, în trafic.

Dar cum stau IMM-urile în ceea ce privește website-urile, certificatele de securitate implementate pe site-uri. Cum stăm?

Am văzut site-uri foarte bine optimizate, foarte bine făcute. Am avut de-a face cu site-uri din America, unele nu arată așa de bine ca anumite pagini de web făcute în România. Dacă mergem pe diverse industrii, foarte în detaliu, sunt și probleme mari, de exemplu în turism, la hoteluri, pensiuni. Nu aș vrea să pară o generalizare. Dacă ne uităm la studiul DESI, la ultimul, eram pe penultimul lor, e clar că am făcut un progres, de pe ultimul loc, avem multe de făcut. 

„Sănătos este în primul rând să ai website-ul tău, să ai o pagină pe Google My Business”

Mai poți să ai un business fără să ai prezență online?

Nu ar trebui să existe business de niciun fel care să nu aibă prezență minimă în online, iar aici mă refer la website în primul rând și apoi la pagini pe rețelele de socializare. Încă mai sunt afaceri care au numai prezență pe Facebook, iar noi le spunem că nu e sănătos să-ți pui tot ce ține de identitatea și brandul tău pe o singură platformă, care, iată, acum ceva săptămâni, a picat 6 ore, nu a mai funcționat deloc. Sănătos este în primul rând să ai website-ul tău, să ai o pagină pe Google My Business, unde să fii localizat ca să poți să fii găsit, cu un minimum de informații. LinkedIn nu este obligatoriu, decât dacă ai afaceri business to business sau vrei să comunici brandul din calitate de angajator. Nu e obligatoriu nici Instagram. Indiferent de business, că vinzi tractoare sau utilaje agricole.

„Contează platforma de e-commerce pe care o implementezi”

Cât de greu sau cât de accesibil este să îți faci un site? Ce trebuie să ai în vedere?

Aici trebuie separate - vrei site de e-commerce sau un site de prezentare? La e-commerce ai niște costuri, dar contează platforma de e-commerce pe care o implementezi. Poate e ieftin un abonament la Shopify, dar trebuie să vezi care sunt limitările la număr de produse pe care le poți afișa, la număr de clienți care pot face o cumpărătură simultan. Trebuie să fii conștient că ai nevoie de hosting, de un web developer, platforma vine, dar tu trebuie să optimizezi, pe partea de mobile. În back-end în mod sigur ai nevoie să lucrezi cu un web developer. Platformele open source sunt făcute pentru toată lumea, indiferent de teritoriu. Dar fiecare țară are specificul său, de la contabilitate, la schimbari legislative. Ca să rezum, nu e deloc ușor și nici ieftin să faci un site de e-commerce, dacă îți imaginezi că plătești hosting la Shopify și nu ai nevoie de customizări, dar că vei și face vânzări, e greșit. Ai nevoie de web developer, iar cei buni costă și se găsesc greu. Poți să mergi și pe platforme custom - sunt la noi în românia agenții, care oferă servicii, cu costuri de o mie de euro, poate mai mult, îți asigură securitate, hosting, fluxuri, customer service.

Cam cât estimați că e bugetul unei cofetării, să spunem, care vrea să vândă în online, cu un portofoliu de 100 de produse și care vrea să livreze clienților?

Aș spune că minim 10-15 mii de euro, dacă o face la modul serios, în partea de platformă, în layout, în hosting, programatori, designeri, în video, în prezentări de produse, securitate. La întrebarea asta, răspunsul este sky is the limit. Nu vorbim despre costul de operare lunar. Pe de altă parte, eu, acum mulți ani, am deschis magazinul online cu 1000 de euro. 

Provocare- facem o succintă analiză a website-ului primăriei București, pentru a vedea cum stăm acolo, ce minusuri are, ce plusuri are? Ați fost vreodată contactați pentru a-i învăța cum să facă?

Nu, nu am fost contactați.

„În strategia de SEO, rezultatele se văd în timp”

Din punct de vedere SEO, cât de important este să ai rezultate bune în căutare? Poți să faci singur, trebuie să apelezi la specialiști?

Când te uiți la SEO, sunt două componente on-site și off-site. On site este să ai descrieri, texte unice, cuvinte cheie, structură, să fie descriptiv, atenție la modul în care se creează filtrele pe categorii, subcategorii, metadescriptions, sunt o serie de indicații pe care le dă Google, la care face update periodic pentru a limita sau elimina posibilități de fraude sau practici mai necurate de SEO. La update-urile acestea de algoritmi, Google vine și încearcă să elimine practicile off-site necurate. Poți să faci și singur asta, trebuie să aloci timp, poate ca antreprenor te vei gândi că timpul tău poate fi mult mai bine investit și să apelezi la o agenție de SEO. Ceea ce este de menționat aici este că în strategia de SEO, rezultatele se văd în timp sau s-ar putea să nu se vadă niciodată. Există exemple și experiențe care ne-au arătat că în anumite situații, pe anumite categorii de produse, indiferent de eforturi, nu am crescut - de exemplu pe cărucioare de copii, acum îmi vine în minte sau pe scaun auto copii - acolo unde este competiția atât de puternică, cu jucători cu mult mai relevanți și atunci trebuie investit în partea de publicitate ca să apară în căutări pe primele poziții.

„Dacă e ceva mai vizual, mergi mai mult pe Facebook. Dacă este ceva în servicii sau zona de IT& C, consumabile, poate Google este o soluție mai bună”

Pe ce canale trebuie să fie un jucător, cum împarte un buget de 100 de lei?

Canalele principale sunt Google și Facebook - dar e o discuție generală aceasta, pentru că mixul de buget se face personalizat, în funcție de business, de tipul de produse sau servicii pe care le oferă. De exemplu, dacă e ceva mai vizual, mergi mai mult pe Facebook. Dacă este ceva în servicii sau zona de IT& C, consumabile, poate Google este o soluție mai bună, pentru că acolo ai intenția de achiziție. Cine caută instalator sau ghete de damă, e clar că asta vrea și va achiziționa repede. LinkedIn pentru partea de B2B, deși acolo este și de 5 sau 10 ori mai scump. Tik-Tok, acum este revelația, dar nu oferă conversie, ci awareness la anumite categorii de clienți. Împărțim bugetele în funcție de audiență, întotdeauna avem componenta de awareness, că poate oamenii nu au interacționat cu brandul. E foarte importantă partea de segmentare a traficului. Oamenii sunt diferiți, dacă folosim instrumente de analiză web, constatăm că unele persoane preferă anumite intervale orare pentru a comanda sau cumpăra ceva, există niște pattern-uri. Secretul este să duci bugetele către o audiență pe care poate deja o ai, dar nu o cunoști suficient, nu știi să i te adresezi. Studiile arată că în unele cazuri, costă de 5-7 ori mai mult să convingi un client nou să cumpere, decât să convingi un client pe care-l ai deja. Este sănătos este ca o parte importantă a bugetului tău să o duci către clienții tăi, ca să le ieși în întâmpinare, să le cunoști preferințele mai bine. Dacă un client se uită de cinci ori dar nu cumpără niciodată, poate e o problemă acolo, ori cu culoarea produsului, poate cu experiența de plată.

Cum se vede viitorul, unde vor fi cele mai mari creșteri?

În general, vor fi plusuri pe categorii care sunt pe creștere de câțiva ani, IT & C, home deco, cadouri - știm că ultimul trimestru din an, avem boom-uri care egalează vânzările pe tot anul. Mă aștept să văd creșteri sub 30% pe anul 2021 în e-commerce.

„Anumiți jucători nu mai cresc atât de mult pentru că și concurența este acerbă”

E o creștere mare pe vânzări în vestimentare în online?

Este creștere, mai ales anul trecut, din cauza lockdown-ului, între timp, anumiți jucători nu mai cresc atât de mult pentru că și concurența este acerbă, au intrat pe piață nume mari internaționale. Am găsit branduri mari, cunoscute, din grupuri la nivel european, care au destabilizat puțin lucrurile, au investit mult în zona de promovare, cum este e-pantofi, de exemplu. Este loc de creștere.

Cum au stat restaurantele în 2020 și cum se arată anul 2021?

Platformele acestea au creșteri foarte mari de vânzări, au extins aria de de acoperire, cred că au prins gustul acesta al online-ului, că dacă în zona fizică aveai locuri limitate, ca proprietar de restaurant acum poți să gătești și să livrezi la foarte multe persoane. În general, restaurantele mari, cele cu pretenții, nu livrează acasă, pentru că ele vor să ofere experiențe deosebite.

Traininguri pentru Google

Cum învață un antreprenor sau o echipă acest ABC al cheltuirii în mod eficient a bugetelor pe rețelele sociale și Google?

Cred că aș vrea să punctez zona aceasta de traininguri pentru Google, am avut sute de traininguri în universitățile din România și apoi pentru antreprenori. 

Vom organiza, cu agenția noastră, Optimized, cursuri cu module pentru începători și cursuri pentru avansați, dedicate celor aflați la început de drum sau departamentelor de marketing. Multe componente și-au mutat activitatea în online, au văzut cât de important este să fii prezent pe Google și Facebook. Și atunci, fie externalizează și apelează la serviciile unor agenții, fie au angajați care se ocupă special. Vor fi grupe nu foarte mari, adică dacă le vom face online, din cauza situației sanitare, ne dorim să nu fie mai mult de 20 de participanți într-un grup.

Cursurile vor avea loc online sau fizic?

Ne dorim să fie fizic, pentru că e bine să fie interacțiune fizică între cursanți, între cursanți și traineri. Pot vorbi, pot să adreseze întrebări, să primească răspunsuri într-o atmosfer mai caldă. Am ținut multe traininguri și e important să fii acolo, în sală cu oamenii, e alt schimb de energie. Altfel se așează informația online, uneori poate să dea senzația asta de răceală, de indiferență, de distanțare. Online-ul are alte avantaje, câștigi timp, poate nu stai în trafic, ai o flexibilitate mai mare, o libertate mai mare. Cred că la mine funcționează sistemul hibrid, câteva zile pe săptămână online. Am avut de curând un team building cu echipa noastră, care nu este foarte mare, dar a fost foarte important să petrecem timp împreună, am schimbat idei, am povestit- pentru unitatea unei echipe este foarte importantă această interacțiune.

ANALIZĂ. Site-ul Primăriei Capitalei: lipsesc comunicările legate de Covid

La o analiză efectuată cu instrumentul PageSpeed Insights, site-ul pmb.ro obține un scor de 7/100 pe Mobile șsi 39/100 pe Desktop. Le recomand reprezentanților site-ului să analizeze cu atenție oportunitățile prezentate acolo legate de redimensionarea imaginilor si optimizarea resurselor.

În același timp, iată mai jos câteva recomandări care țin de o experiență cât mai buna a utilizatorului cu site-ului:

  • Recomand adăugarea unui tab “Despre noi”. Este necesară comunicarea atribuțiilor și în ce probleme se pot adresa cetățenii.
  • Recomand o secțiune/ tab dedicată primăriilor de sector și a posibilității de a contacta direct aceste primarii
  • Este necesară vizibilitate mai bună pentru meniul de căutare. Studiile despre comportamentul utilizatorilor ne arată că este foarte folosit acest câmp pe site-uri. 

Lipsesc comunicările în contextul pandemiei Covid. Nu le-am identificat nicăieri în site (mesaje de suport pentru comunitate, apel la vaccinare). Recomand expunerea lor în homepage și detalierea într-un landing page dedicat (click/ tap pe imagine, pentru a mări).

 

Lipsesc comunicările oficiale pe tema pandemiei din partea RO-Vaccinare sau Ministerului Sănătății (click/ tap pe imagine, pentru a mări).

Este necesară rezolvarea Call-to-action-urilor nefuncționale (click/ tap pe imagine, pentru a mări).

Recomand personalizarea tuturor paginilor de echipă cu informații despre membri, mesaj către cetățeni, ce reprezintă funcția și ce atribuții are respectiva persoana (într-un limbaj empatic, orientat către oameni normali și nu către specialiști în administrație); posibilitatea de a trimite un mesaj/ email unui membru al echipei (email personalizat).

Recomand reducerea numărului de pași pentru a afla unele informații:

Recomand rezolvarea bug-urilor de afișare meniuri:

Exista pe site pagini care fac trimitere la fișiere .pdf, fără posibilitatea ca userul sa se poată întoarce pe pagina inițială.

Urmăriți Republica pe Google News

Urmăriți Republica pe Threads

Urmăriți Republica pe canalul de WhatsApp 

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere


Îți recomandăm

Solar Resources

„La 16 ani, stăteam de pază la porumbi. Voiam să-mi iau o motocicletă și tata m-a pus la muncă. Aveam o bicicletă cu motor și un binoclu și dădeam roată zi și noapte să nu intre cineva cu căruța în câmp. Că așa se fura: intrau cu căruța în mijlocul câmpului, să nu fie văzuți, făceau o grămadă de pagubă, călcau tot porumbul. Acum vă dați seama că tata nu-și punea mare bază în mine, dar voia să mă facă să apreciez valoarea banului și să-mi cumpăr motocicleta din banii câștigați de mine”.

Citește mai mult

Octavian apolozan

Tavi, un tânăr din Constanța, și-a îndeplinit visul de a studia în străinătate, fiind în prezent student la Universitatea Tehnică din Delft (TU Delft), Olanda, una dintre cele mai renumite instituții de învățământ superior din Europa. Drumul său către această prestigioasă universitate a început încă din liceu, când și-a conturat pasiunea pentru matematică și informatică.

Citește mai mult

Green Steps

100.000 de români au participat la marcarea a 100 de kilometri din traseul Via Transilvanica într-un mod ingenios. „Drumul care unește”, este un traseu turistic de lungă distanță, care traversează România pe diagonală, de la Putna la Drobeta Turnu Severin și este destinat drumeției pe jos, cu bicicleta sau călare. Via Transilvanica este semnalizată cu marcaje vopsite și stâlpi indicatori. Pe parcursul drumeției, călătorii vizitează ceea ce constructorii spun că este cea mai lungă galerie de artă din lume, pentru că la fiecare kilometru se găsește o bornă din andezit sculptată individual.

Citește mai mult