Vă invităm să intrați în comunitatea habits, un spațiu în care înveți, găsești răspunsuri și resurse pentru a fi mai bun, pentru a avea o viață mai sănătoasă.
A deschide sau a nu deschide școlile? Cum au procedat alte state
Foto: Guliver/ Getty Images
În România, noul an școlar va începe pe 14 septembrie, dar în unele state ale lumii școlile au fost deja deschise. Medicii români spun că, în ciuda tuturor măsurilor de precauție, reîntoarcerea copiilor în unitățile de învățământ va duce la o creștere a numărului de cazuri de îmbolnăvire cu Covid. Însă, cu toate acestea, școlile trebuie deschise, spun ei.
„Sunt scenarii care îți dau posibiliattea să fii flexibil. În Germania s-au deschis școli și, în funcție de ce a apărut în zona respectivă, s-a închis N-au închis tot. Cred că și la noi flexibiliattea în a lua decizii e cuvântul care ar trebui să domine. Școlile trebuie să se deschidă”, crede dr. Emilian Imbri, managerul spitalului „Victor Babeș” din București, deși mărturisește că îi este frică de ce se va întâmpla după începerea cursurilor.
Cum au procedat alte state pentru minimizarea riscurilor?
Răspunsul, într-o galerie marca Getty Images. Click pe imaginea de jos pentru a o accesa.
Copiii de grădiniță de la Școala Wat Khlong Toey poartă măști de protecție în timp ce se joacă în spațiile protejate de ecrane, la 10 august 2020, la Bangkok, Thailanda. La începutul lunii iulie, Școala Wat Khlong Toey și-a redeschis ușile pentru aproximativ 250 de studenți în urma relaxării măsurilor de blocare în timpul pandemiei COVID-19. Când școala a fost forțată să își închidă ușile la jumătatea lunii martie, din cauza stării de urgență, administrația și profesorii au pregătit măsuri pentru a asigura redeschiderea în siguranță. Au instalat chiuvete și distribuitoare de săpun în afara fiecărei săli de clasă, creând ecrane de distanțare socială în sălile de clasă și zonele de prânz și instalând dispozitive de dezinfectare și scanere de temperatură la intrare. Școala Wat Khlong Toey este deschisă de o lună și are zero cazuri de COVID-19. Deși Thailanda permite acum școlilor din toată țara să relaxeze în continuare măsurile de siguranță, școala Wat Khlong Toey a ales să continue distanțarea socială strictă pentru a asigura siguranța elevilor și a profesorilor lor. (Foto de Lauren DeCicca/ Getty Images)
Copii de grădiniță din Thailanda cântă un cântecel despre spălarea mâinilor, în timp ce stau în pătratele marcate pentru a asigura distanța socială. Măsuțele lor sunt protejate de ecrane, pentru a evita contactul. (Foto: Lauren DeCicca/Getty Images)
Un profesor thailandez care poartă mască de protecție își supraveghează elevii, în timp ce stau la pupitre cu ecrane de plastic folosite pentru distanțarea socială la Școala Wat Khlong Toey (Foto: Lauren DeCicca/Getty Images)
Pupitrele elevilor respectă cerințele de distanțare socială într-o sală de clasă dintr-o școală elementară publică din districtul Brooklyn din New York, SUA, miercuri, 19 august 2020. Școlile publice din orașul New York pot susține cursuri în persoană în această toamnă, a anunțat guvernatorul Andrew Cuomo, deschizând calea pentru ca districtul să devină singurul sistem important din SUA care să des, în ciuda temerilor crescute în rândul profesorilor, administratorilor și părinților. Foto de: Jeenah Moon / Bloomberg via Getty Images
Un șofer în costum de protecție curăță un autobuz școlar cu un pulverizator dezinfectant. Odată cu redeschiderea școlilor, autobuzele sunt limitate la aproximativ jumătate din capacitatea pentru a permite studenților distanțarea socială. (Foto de Paul Hennessy / NurPhoto prin Getty Images)
O elevă din clasele primare primește în timpul unui eveniment de tehnologie de la școala sa din Dallas o tabletă Apple necesară pentru învățarea la distanță. Autoritățile școlare din Dallas au cheltuit deja 20 de milioane de dolari pe echipamente și estimează că va cheltui 50 de milioane de dolari pentru a instala internet în casele tututot elevilor, pentru ca aceștia să se poate conecta cu profesorii lor. (Foto de: Cooper Neill/Bloomberg via Getty Images)
Copii care poartă măști de protecție dansează în prima zi de cursuri a noului an școlar la școala primară GuthsMuths din Berlin, Germania. Cursurile din școlile din Germania încep în această lună, obligația de a purta mască de protecție variind de la land la land. (Foto: Maja Hitij/Getty Images)
Copii sosind la școală în Berlin, unde este obligatorie purtarea măștilor de protecție. (Foto: Maja Hitij/Getty Images)
O educatoare ajută un copil la o grădiniță privată din Brazilia. Instituția de învățământ a luat o serie de măsuri de protecție, precum purtarea măștilor, reducerea numărului de elevi, dezinfectarea intensă a spațiilor și introducerea unei cabine de dezinfectare la intrare. (Foto de Andressa Anholete/Getty Images)
În landul Mecklenburg - Pomerania de Vest din Germania, copiii s-au întors la școală fără a avea obligația de a purta mască de protecție. (Foto: Jens Büttner/picture alliance via Getty Images)
Premierul britanic Boris Johnson vizitează o școală pentru a vedea cum au fost puse în aplicare măsurile anti-Covid. (Foto: Lucy Young - WPA Pool / Getty Images)
Elevii unui liceu din Glasgow, Scoția, primesc indicații în prima zi de școală. (Foto de: Jeff J Mitchell/Getty Images)
Din 1 iulie, jocul s-a schimbat complet în piața energiei. Asta înseamnă că furnizorii nu mai practică tarife reglementate, iar prețurile se stabilesc liber, în funcție de evoluția pieței. Da, asta a însemnat și facturi mai piperate pentru mulți dintre noi, așa că apare întrebarea firească: ce putem face ca să avem mai mult control asupra facturii lunare?
Ezio Manzini este una dintre cele mai influente voci globale în domeniul designului pentru sustenabilitate și inovare socială. Profesor emerit la Politecnico di Milano și fost profesor de Design Industrial la Universitatea de Arte din Londra, Manzini a revoluționat modul în care înțelegem rolul designului în societate. Fondator al DESIS (Design for Social Innovation and Sustainability), o rețea internațională prezentă în peste 50 de universități din întreaga lume, el a fost printre primii care au articulat viziunea designului ca instrument de transformare socială și ecologică. Cărțile sale, printre care ”Design, When Everybody Designs" și "Politics of the Everyday", au devenit texte esențiale pentru designeri, arhitecți și inovatori sociali. Cu o carieră de peste patru decenii dedicată explorării modurilor în care designul poate facilita tranziția către o societate mai sustenabilă și mai justă, Manzini continuă să inspire generații de profesioniști să regândească relația dintre design, comunitate și mediu.
Traian F1- gogoșarul rotund cu pulpă groasă, Kharpatos 1- ardeii lungi de un roșu intens la maturitate, Minerva F1- vânăta subțire cu semințe puține și miez alb, Prut F1- castravetele care nu se amărăște când îl arde soarele, Burebista- pepeni ovali cu coajă verde și miez zemos, Valahia F1, Daciana F1, Napoca F1. Zeci de soiuri hibrid de legume care poartă nume românești sunt realizate în serele private de cercetare HEKTAR, de lângă Câmpia Turzii.
În România lui „învățăm simultan”- în aceeași oră, unii copii rezolvă probleme, iar alții silabisesc primele propoziții. Discuția cu Mara Barbos Niculescu (Director Regional Centru-Vest, Teach for Romania) oferă o imagine mai puțin vorbită la nivelul societății despre ceea ce se întâmplă în școlile vulnerabile. Clivajele adânci dintre comunități, decalajele de literație și numerație te obligă la gimnaziu, ca profesor, ori să înveți să construiești baza – citit, scris, socotit, ori să cauți sprijin din partea unui specialist.
Nu e doar un loc pe hartă, ci o combinație de elemente care ne fac să ne simțim acasă, în siguranță și conectați. „Cartierul perfect” nu e o utopie, ci o lecție sau un model de locuire la comun. E o alfabetizare, spune Alexandru Belenyi, arhitectul care a coordonat, la inițiativa Storia, un proiect curajos în România încercând să răspundă la întrebarea: Ce înseamnă ”perfect” când e vorba de locuire?
Alătură-te comunității noastre. Scrie bine și argumentat și poți fi unul dintre editorialiștii platformei noastre.