Sari la continut

Încearcă noul modul de căutare din Republica

Folosește noul modul inteligent de căutare din Republica. Primești rezultate în timp ce tastezi și descoperi ceea ce te interesează filtrat pe trei categorii: texte publicate, contributori și subiecte. Încearcă-l și spune-ne cum funcționează, părerea ta ne ajută.

A început ofensiva Facebook împotriva ştirilor false. Dragoş Stanca: „Fenomenul site-urilor cu conţinut înşelător se va atenua în perioada următoare"

Vremea site-urilor care distribuie ştiri false este aproape de final. Facebook a început ofensiva împotriva paginilor care distribuie site-uri cu conţinut îndoielnic.

„Facebook avertizează de ceva vreme că paginile care promovează conţinut înşelător sau utilizează clickbait vor fi penalizate. Fenomenul siteurilor care promovează conţinut înşelător se va atenua în perioada următoare", a spus Dragoş Stanca, Partener Think Digital Group în România, pentru Paginademedia.ro.

Ce măsuri ia reţeaua socială?

Facebook penalizează paginile care distribuie articole cu conţinut fals. Altfel spus, reţeaua de socializare a început să reducă până la zero reach-ul (numărul persoanelor care văd în feed o postare) înregistrat de acest tip de pagini, astfel că acestea sunt împiedicate să apară pe newsfeed-urile altor utilizatori.

O altă variantă folosită de Facebook este suspendarea paginilor cu probleme.

Vremea site-urilor cu ştiri false, aproape de final

"Fenomenul site-urilor care promovează conţinut înşelător se va atenua în perioada următoare, mai ales dacă Facebook va lua in continuare masuri ferme in acest sens", a spus Dragoş Stanca pentru Paginademedia.ro.

Dragoş Stanca: „Site-urile care promovează conţinut înşelător au, în principiu, acest să îi zicem “model de business”: trafic ieftin din Facebook, obţinut prin orice mijloace, şi monetizarea ulterioară folosind Google şi alte reţele de tip programatic display.

E un fenomen care, cred eu, se va atenua în perioada următoare mai ales dacă Facebook va lua în continuare măsuri ferme în acest sens, chiar dacă pe parcurs vor mai exista, cu siguranţă, şi erori care vor afecta punctual şi unele site-uri legitime”

Despre ce erori este vorba?

Times New Roman, una dintre "victimele colaterale" ale noii mişcări începute de Facebook. Site-ul de satiră a înregistrat reach zero pe pagina oficială de pe Facebook, care are 500.000 de fani. Detalii, pe Paginademedia.ro.

Cum ajunge Facebook să penalizeze anumite pagini?

Dragoş Stanca, pentru Paginademedia.ro: „Facebook avertizează de ceva vreme că paginile care promovează conţinut înşelător sau utilizează clickbait vor fi penalizate. Lucrul acesta a început să fie tot mai vizibil şi în România în ultimele săptămâni, cel mai probabil în spate fiind un algoritm automat, bazat pe raportări plus un audit uman făcut de cei de la Facebook.

Dincolo de o decizie de bun-simţ, care poate afecta platforma din punct de vedere business, având în vedere că sunt tot mai mulţi clienţi care caută să se promoveze într-un mediu curat, e şi o vulnerabilitate a reţelei sociale care, practic, îşi ajută indirect alţi concurenţi semnificativi - gen Google - sau alţii mai mici care monetizează, practic, acest trafic generat pe infrastructura operată de Facebook în afara ecosistemului propriu."

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Prevad ca urmatoarea victima colaterala va fi sarcasmul.
    • Like 0
  • Dispar si paginile publicatiilor care promoveaza "Stire Bomba", "Senzational" , "Stire Shock"? Tot in categoria de proasta speta intra, daca nu prin continut, prin titluri inselatoare ...
    • Like 0
  • check icon
    Excelent. Ce facem insa cu pareristii profesionisti (ma refer la Mindruta, la Mixich, la Petreanu, la Guran)...
    • Like 2
  • check icon
    Să înțeleg că paginile guvernamentale vor dispărea?
    • Like 0
    • @
      check icon
      Dacã vor dispãrea paginile guvernamentale- nici o pagubã! Dar dacã vor fi afectate "Le canard enchaîne" ,"Charlie hebdo","Kamikaze", "TimesNewRoman",pentru mine va fi o mare tragedie! )): În rest,cred cã sunt doar jocuri,din categoria " mind fucking",așa, sã ne mai scoatã din amorțela vacanței,caniculei....alea,alea.
      • Like 0
  • Rămâne Tov Costel fără “ izvorul “ lui de informații !
    • Like 0
  • CENZURA!
    • Like 2
  • check icon
    Și CINE va hotãrî unde începe și unde se oprește o știre falsã? Se va naște/ numi un nou Dumitru Popescu-Dumnezeu pt.FB? Înainte de '89 si "Europa liberã", " Vocea Americii" ,"DW" transmiteau "doar" fakenews! Știrile "adevãrate" erau :"pumnu-n gurã" si ochii pe "Scînteia"!! Va reuși un algoritm sã facã o selecție atât de finã? Sã vedem...
    • Like 1
    • @
      check icon
      Sincer, nu cred să reușească: dar unii simt nevoia să simtă gustul puterii!
      • Like 1
    • @
      E foarte simplu: daca s-a intamplat, e adevarata; daca nu - nu!
      • Like 0
  • Suntem statul din regiune cu cea mai mare incredere in stiri false, poate masura asta a facebook-ului va trezi macar o parte din adormitii care cred ca daca au in posesie un telefon curge raul adevarului prin internet fara sa treaca prin barajul ratiunii. Nonstirile a3, rtv, bazaconiile cu sfinti neputreziti, icoane care plang, imagini de la sicriul artistei, daci, sirene, extraterestri printre noi, ceausescu nu e mort, soros, putin neinfricatul, al treilea ochi, paranoile carmaciului genial dragnea polueaza mintile si induc insterie colectiva. Speram la o ameliorare a situatiei si o scadere a tembelismului. Asemenea, o campanie de informare a fb. cu sfaturi pentru o analiza factuala ar fi buna. Utilizarorii trebuie sa vada ca genunea dintre fapte si opiniile, emotiile, trairile personale este abisala.
    • Like 4
    • @ Marian Cristescu
      check icon
      În sfârșit și bun simț!
      • Like 0


Îți recomandăm

UNStudio 1

UNStudio este unul dintre cele mai cunoscute și apreciate birouri de arhitectură din lume, cu filiale în Amsterdam, Frankfurt, Shanghai, Hong Kong, Dubai și Melbourne. are în portofoliu peste 120 de proiecte internaționale, precum clădiri de birouri, rezidențiale, muzee, poduri, dar și masterplanuri urbane. Printre cele mai cunoscute lucrări - Podul Erasmus din Rotterdam, Mercedes-Benz Museum din Stuttgart, Arnhem Central Station, Designul Doha Metro Station.

Citește mai mult

Marius Sava

„La mine pacienții nu vin niciodată singuri, vin cu partenerul”, spune medicul specialist pneumolog Marius Sava, cu competențe în somnologie, de la Rețeaua Privată de Sănătate Regina Maria, despre cei care ajung la ușa cabinetului cu simptome de apnee în somn.

Citește mai mult

articol audio
play icon mic icon Mihai Bran - Claudiu Pandaru

Când medicul psihiatru Mihai Bran le-a povestit colegilor săi de la muncă, în 2015, că ar vrea să își facă un startup în domeniul serviciilor de telemedicină, pentru a-și putea urmări mai ușor pacienții, cei mai mulți dintre ei au izbucnit în râs, neîncrezători. În prezent, business-ul său, ATLAS, pornit alături de câțiva prieteni IT-ști, a ajuns la o cifră de afaceri de un milion de euro și 400.000 de utilizatori.

Citește mai mult

Food waste Japonia

„În Japonia mâncarea e un personaj din marea poveste a lumii, un prim pas în călătorie. Fiecare regiune are cel puțin un ingredient sau o mâncare pentru care e faimoasă și care, când îi vine sezonul, e consumată în restul Japoniei. E și o formă ritualică de a reuni timpuri, locuri și oameni. Mâncarea japoneză e o formă de echilibru”, spune scriitorul George Moise într-un interviu pentru habits by Republica.

Citește mai mult