Sari la continut

Spune-ți părerea! Intră alături de noi în comunitatea Republica

Vă invităm să intrați în Comunitatea Republica, grupul de Facebook în care contributorii, cei care își scriu aici ideile, vor sta de vorbă cu tine. Tot ce trebuie să faci este să ceri intrarea în acest spațiu al dialogului.

A început ofensiva Facebook împotriva ştirilor false. Dragoş Stanca: „Fenomenul site-urilor cu conţinut înşelător se va atenua în perioada următoare"

Vremea site-urilor care distribuie ştiri false este aproape de final. Facebook a început ofensiva împotriva paginilor care distribuie site-uri cu conţinut îndoielnic.

„Facebook avertizează de ceva vreme că paginile care promovează conţinut înşelător sau utilizează clickbait vor fi penalizate. Fenomenul siteurilor care promovează conţinut înşelător se va atenua în perioada următoare", a spus Dragoş Stanca, Partener Think Digital Group în România, pentru Paginademedia.ro.

Ce măsuri ia reţeaua socială?

Facebook penalizează paginile care distribuie articole cu conţinut fals. Altfel spus, reţeaua de socializare a început să reducă până la zero reach-ul (numărul persoanelor care văd în feed o postare) înregistrat de acest tip de pagini, astfel că acestea sunt împiedicate să apară pe newsfeed-urile altor utilizatori.

O altă variantă folosită de Facebook este suspendarea paginilor cu probleme.

Vremea site-urilor cu ştiri false, aproape de final

"Fenomenul site-urilor care promovează conţinut înşelător se va atenua în perioada următoare, mai ales dacă Facebook va lua in continuare masuri ferme in acest sens", a spus Dragoş Stanca pentru Paginademedia.ro.

Dragoş Stanca: „Site-urile care promovează conţinut înşelător au, în principiu, acest să îi zicem “model de business”: trafic ieftin din Facebook, obţinut prin orice mijloace, şi monetizarea ulterioară folosind Google şi alte reţele de tip programatic display.

E un fenomen care, cred eu, se va atenua în perioada următoare mai ales dacă Facebook va lua în continuare măsuri ferme în acest sens, chiar dacă pe parcurs vor mai exista, cu siguranţă, şi erori care vor afecta punctual şi unele site-uri legitime”

Despre ce erori este vorba?

Times New Roman, una dintre "victimele colaterale" ale noii mişcări începute de Facebook. Site-ul de satiră a înregistrat reach zero pe pagina oficială de pe Facebook, care are 500.000 de fani. Detalii, pe Paginademedia.ro.

Cum ajunge Facebook să penalizeze anumite pagini?

Dragoş Stanca, pentru Paginademedia.ro: „Facebook avertizează de ceva vreme că paginile care promovează conţinut înşelător sau utilizează clickbait vor fi penalizate. Lucrul acesta a început să fie tot mai vizibil şi în România în ultimele săptămâni, cel mai probabil în spate fiind un algoritm automat, bazat pe raportări plus un audit uman făcut de cei de la Facebook.

Dincolo de o decizie de bun-simţ, care poate afecta platforma din punct de vedere business, având în vedere că sunt tot mai mulţi clienţi care caută să se promoveze într-un mediu curat, e şi o vulnerabilitate a reţelei sociale care, practic, îşi ajută indirect alţi concurenţi semnificativi - gen Google - sau alţii mai mici care monetizează, practic, acest trafic generat pe infrastructura operată de Facebook în afara ecosistemului propriu."

Abonează-te la newsletterul Republica.ro

Primește cele mai bune articole din partea autorilor.

Comentarii. Intră în dezbatere
  • Prevad ca urmatoarea victima colaterala va fi sarcasmul.
    • Like 0
  • Dispar si paginile publicatiilor care promoveaza "Stire Bomba", "Senzational" , "Stire Shock"? Tot in categoria de proasta speta intra, daca nu prin continut, prin titluri inselatoare ...
    • Like 0
  • Excelent. Ce facem insa cu pareristii profesionisti (ma refer la Mindruta, la Mixich, la Petreanu, la Guran)...
    • Like 2
  • check icon
    Să înțeleg că paginile guvernamentale vor dispărea?
    • Like 0
    • @
      check icon
      Dacã vor dispãrea paginile guvernamentale- nici o pagubã! Dar dacã vor fi afectate "Le canard enchaîne" ,"Charlie hebdo","Kamikaze", "TimesNewRoman",pentru mine va fi o mare tragedie! )): În rest,cred cã sunt doar jocuri,din categoria " mind fucking",așa, sã ne mai scoatã din amorțela vacanței,caniculei....alea,alea.
      • Like 0
  • Rămâne Tov Costel fără “ izvorul “ lui de informații !
    • Like 0
  • CENZURA!
    • Like 2
  • check icon
    Și CINE va hotãrî unde începe și unde se oprește o știre falsã? Se va naște/ numi un nou Dumitru Popescu-Dumnezeu pt.FB? Înainte de '89 si "Europa liberã", " Vocea Americii" ,"DW" transmiteau "doar" fakenews! Știrile "adevãrate" erau :"pumnu-n gurã" si ochii pe "Scînteia"!! Va reuși un algoritm sã facã o selecție atât de finã? Sã vedem...
    • Like 1
    • @
      check icon
      Sincer, nu cred să reușească: dar unii simt nevoia să simtă gustul puterii!
      • Like 1
    • @
      E foarte simplu: daca s-a intamplat, e adevarata; daca nu - nu!
      • Like 0
  • Suntem statul din regiune cu cea mai mare incredere in stiri false, poate masura asta a facebook-ului va trezi macar o parte din adormitii care cred ca daca au in posesie un telefon curge raul adevarului prin internet fara sa treaca prin barajul ratiunii. Nonstirile a3, rtv, bazaconiile cu sfinti neputreziti, icoane care plang, imagini de la sicriul artistei, daci, sirene, extraterestri printre noi, ceausescu nu e mort, soros, putin neinfricatul, al treilea ochi, paranoile carmaciului genial dragnea polueaza mintile si induc insterie colectiva. Speram la o ameliorare a situatiei si o scadere a tembelismului. Asemenea, o campanie de informare a fb. cu sfaturi pentru o analiza factuala ar fi buna. Utilizarorii trebuie sa vada ca genunea dintre fapte si opiniile, emotiile, trairile personale este abisala.
    • Like 4
    • @ Marian Cristescu
      check icon
      În sfârșit și bun simț!
      • Like 0


Îți recomandăm

Fetiță la laptop

Situația se poate schimba în orice moment și școli aflate acum în scenariul verde sau galben pot trece de pe o zi pe alta în scenariul roșu, dacă în cadrul lor vor fi confirmate 3 cazuri de Covid. (Foto: Guliver/ Getty Images)

Citește mai mult

Scoala din valiza

„Educația digitală nu înseamnă neapărat distanțarea între copil și profesor. Și aici îmi vine în minte un alt exemplu: profesorii dintr-o școală din Ialomița, care au devenit dependenți de copiii pentru a putea să folosească mijloacele digitale și s-au apropiat de copii”.

Citește mai mult

Andreas Lier - BASF

„Mă duc aproape în fiecare dimineață cu bicicleta la birou, pe o distanță de 3-4 km, în timp ce vecinii mei adoră să-și conducă SUV-urile, să stea în ambuteiaje, să polueze aerul, lăsând o amprentă mare de carbon doar pentru a se simți foarte confortabil și a afișa simboluri de statut social”, dezvăluie Andreas Lier, CEO al BASF România, într-un interviu pentru Republica.

Citește mai mult

O afacere cu cânepă

Ionuț a plecat în India în toamna lui 2017 ca să viziteze cele șapte orașe sfinte. A luat această decizie după un an și jumătate în care a lucrat pentru o companie elvețiano-britanică din Praga, unde ajunsese ca proaspăt absolvent al unui masterat în Olanda, care nu și-a găsit nimic de lucru în țară.

Citește mai mult

Andrei Pitis

Andrei Pitiş, unul dintre cei mai cunoscuţi oameni din industria locală de IT, a investit până în prezent în 15 startup-uri, după ce în 2018 a demarat un proiect prin care vrea să ajute 100 de români să ajungă milionari în euro din startup-uri în tehnologie.

Citește mai mult